ztugwell schreef:Zouden mensen als het betaald werd wel hun katers en poezen laten helpen ? Of willen ze gewoon zo graag kittens etc ..
Ik denk dat het ook vaak gemakzucht is bij mensen, laat maar lopen die dieren.
Mij is met de paplepel ingegoten dat als je dieren wilt, dat je ervoor moet zorgen en dat betekent ook dat je ze laat helpen zodra het kan.
Onlangs stond hier een vriendin voor de deur met een gedumpte kitten. De eigenaar had een nestje waar hij blijkbaar niet zo achter stond en heeft de kittens aan kinderen uit de straat gegeven. Zulke mensen zouden ze moeten aanpakken, maar hoe?
Vind het trouwens wel onbegrijpelijk dat de staat niets, maar dan ook niets, doet om zulke dingen te voorkomen. Het mocht eens geld kosten hee
! Als het nou geen wilde kat is dan?! Dan ben je je kat kwijt.. Of zie ik dat verkeerd
Ik vind het ranzig dat de honden van mijn verschillende buren in het perkje voor mijn deur schijten, afschieten die beesten

Arme katten.. die hebben zo ook geen leven meer als ze dag in dag uit binnen moeten zitten omdat ze buiten niet veilig zijn..
(muv de laatste zin, zo fel ben ik nou ook weer niet en ik wens geen enkel dier dood).Heel zielig voor de katten, wiens baasje ze niet op eigen terrein houdt.. maar ik snap sowieso al niet dat je je dier, andere dieren en andere mensen in het verkeer (want ik ben zo iemand die dus niet zomaar gas geef over een dier heen maar instinctief zou uitwijken met alle nare gevolgen van dien) in gevaar brengt door je beest maar buiten te gooien. Een kat kan prima happy zijn in een afgezette tuin/huis met speelgoed/grote ren in de tuin. Maarja dat is teveel werk he.. heel triest dat het hiertoe dus moet komen maar hebben de katteneigenaren toch echt aan zichzelf te danken.. Maar het is natuurlijk heel sneu voor de beestjes..