Katten afschieten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Katten afschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:30

ztugwell schreef:
Zouden mensen als het betaald werd wel hun katers en poezen laten helpen ? Of willen ze gewoon zo graag kittens etc ..

Ik denk dat het ook vaak gemakzucht is bij mensen, laat maar lopen die dieren.

Mij is met de paplepel ingegoten dat als je dieren wilt, dat je ervoor moet zorgen en dat betekent ook dat je ze laat helpen zodra het kan.

Onlangs stond hier een vriendin voor de deur met een gedumpte kitten. De eigenaar had een nestje waar hij blijkbaar niet zo achter stond en heeft de kittens aan kinderen uit de straat gegeven. Zulke mensen zouden ze moeten aanpakken, maar hoe?

Vind het trouwens wel onbegrijpelijk dat de staat niets, maar dan ook niets, doet om zulke dingen te voorkomen. Het mocht eens geld kosten hee Rolleyes

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:36

Babsiej schreef:
Misschien eindelijk een goed idee voor mensen om kat binnen te houden ?

Ach mijn hond vind ze ook erg lekker tussen zijn mooie grote tanden.............

KATTENBELASTING...................

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:42

Welja, waarom geen belasting op alles? Paardenbelasting zit er toch ook aan te komen? Ga dan ook meteen ff belasting heffen voor het konijn wat bij ons op de parkeerplaats loopt.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:29

........... Wat raar Boos!! Als het nou geen wilde kat is dan?! Dan ben je je kat kwijt.. Of zie ik dat verkeerd Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:39

Quellian schreef:
Welja, waarom geen belasting op alles? Paardenbelasting zit er toch ook aan te komen? Ga dan ook meteen ff belasting heffen voor het konijn wat bij ons op de parkeerplaats loopt.

Omdat ik me meer irriteer aan de &@^#& katten in de buurt die in mijn tuin zitten dan de hond van de buren die keurig aan de lijn loopt en op de afgesproken plek plast en poept.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:43

Sja, ik denk dat die frustraties altijd wel zullen blijven. Ik ben ook van mening dat iedereen zijn dieren op eigen terrein moet houden hoor en ik kan me er ook niet in vinden dat een kat naar buiten MOET (heb hier 4 heel tevreden binnenkatten), maar met belasting kom je er niet. Kijk maar naar de chipplicht; zat paarden zijn nog niet gechipt. Als ze dat voor alle dieren willen gaan eisen, dan wens ik ze succes en datzelfde geldt voor belasting heffen. Mijn katten zijn niet gechipt, alleen de oudste heeft een tattoo (vanuit het asiel), dus flinke kerel die kan bewijzen dat het mijn katten zijn, staat nergens, dus nog een flinkere kerel die mij belastinggeld denkt af te gaan troggelen. Denk dat dat dus niet haalbaar is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:53

Wij wonen op een 300 meter van een staatsbos, ieder jaar krijgen wij hier wel een briefje in de bus dat de jachtopziener katten mag schieten die geen roodhalsbandje dragen als die katten in het bos worden gezien.
Reden is inderdaad dat verwilderde katten veel overlast e.d. voor het wild veroorzaken, evenals honden die als een ongeleid projectiel door de bossen mogen struinen van hun baasjes en het (jonge) wild opjagen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:55

Quellian schreef:
Vind het trouwens wel onbegrijpelijk dat de staat niets, maar dan ook niets, doet om zulke dingen te voorkomen. Het mocht eens geld kosten hee

Quellian schreef:

Hier spreek je jezelf toch tegen? Als iets geld kost zal de burger dat moeten betalen. Hoe? Juist dmv belasting...

Afschieten is niet leuk maar wss wel de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Ik betaal me helemaal scheel aan belasting en ben zeker niet bereid om meer te gaan betalen zodat we verwilderde katten kunnen gaan vangen, steriliseren en in een opvanghuis oid gaan plaatsen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:58

Billy schreef:
Een kat valt gewoon dood op een schot hoor.
Verder snap ik niet dat mensen vangen in vallen en dan euthenaseren diervriendelijk vinden in het geval van een wilde kat. Dat dier heeft zoveel stress dat een schot veel diervriendelijker is...

Klopt, is het ook.
Maar hoe ga je controleren of het dier verwilderd is?
Aaibaarheidstest? En als ze dan niet willen komen krijgen ze een schot door de hersens omdat ze verwilderd zijn?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:00

Prisca schreef:
Quellian schreef:

Omdat ik me meer irriteer aan de &@^#& katten in de buurt die in mijn tuin zitten dan de hond van de buren die keurig aan de lijn loopt en op de afgesproken plek plast en poept.

Ik heb 100x liever een schijtende kat in de tuin dan een schijtende hond. En jawel dat komt hier ook voor helaas.
Gewoon even op de stoep voor de deur. En honden graven het niet netjes onder zoals de kat.

Heb overigens 4 katten waarvan 1 kitten en 1 oudje die niet buiten komen. Maar de andere 2 dus wel.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:02

Prisca schreef:

Hmm ja, goede reden om beesten af te schieten of belasting te gaan heffen Clown Ik vind het ranzig dat de honden van mijn verschillende buren in het perkje voor mijn deur schijten, afschieten die beesten Vork

Ik snap het wel enigzins, dat verwilderde katten overlast veroorzaken en dat hier iets aan gedaan moet worden. Ik heb alleen wel wat moeite met de uitvoering. Mijn kat loopt overdag ook lekker buiten, en bij mijn vorige stal, op een boerderij, sjouwen de katten ook lekker door de omgeving. Hoe weet iemand die moet schieten dan dat deze katten niet wild zijn?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:04

Moeilijk hoor... van de ene kant: het is te gek voor woorden dat zo iedere huiskat die toevallig op de verkeerde plek is afgeschoten kan worden. Van de andere kant: het aantal wilde katten begint ongezonde vormen aan te nemen.

Als de jager idd "zijn wild" kent, zal het geen probleem gaan opleveren, en ziet hij ook wanneer de kat een halsbandje draagt. Ervan uitgaande dat hij niet iedere kat afschiet die hij tegen komt, kan ik denk ik wel leven met de maatregel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:13

Op het platteland zal de jager weinig verschil zien tussen wilde of katten met eigenaars. Mijn katten jagen ook de hele dag. Ik snap wel dat ze af gaan schieten, maar controleer dan tenminste of er een chip in het beestje zit en stel de eigenaar op de hoogte!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:14

Ik vindt het belachelijk dat ze die dieren zomaar af gaan schieten.
En het lost ook niks op als ze het probleem niet aanpakken bij het begin, als ze zwerfkatten laten lopen zonder te laten castreren zullen er altijd meer katten bij blijven komen.

Het beste zou zijn, mensen verplichten hun kat te laten chippen, mochten ze dan gedumpt worden weet je wie de eigenaar is en die kan je dan een boete geven. Mensen verplichten hun poes of kater te laten castreren ( op fokkers na ) en alle zwerfkatten vangen, castreren en weer terugzetten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:26

@ Simone: heb je de nota gelezen? Het gaat om de schade die aangericht wordt door deze katten. Terugzetten na castratie oid kan dus niet, ze planten zich dan niet meer voort maar richten nog steeds schade aan.

Edit: dat idee van chippen en boete vind ik een goed idee trouwens! Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:29

Nou sorry, maar ik bepaal graag zelf of ik iets in mijn kat laat implanteren, of niet. Mijne draagt een halsband met adreskoker, ik ga hem dus echt niet laten chippen.

edit: maar dat geheel offtopic Haha!

Mensen zouden eigenlijk wel gewoon hun katten moeten laten steriliseren of casteren, dat voorkomt een hoop narigheid.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:39

Ir111 schreef:
Hier spreek je jezelf toch tegen? Als iets geld kost zal de burger dat moeten betalen. Hoe? Juist dmv belasting...

Ik betaal ook genoeg belasting (meer dan me lief is), maar feit blijft dat NL niets voor dieren doet. Laat ze dan maar dieren helpen ipv van overal van die onzindingen te bedenken (nieuwe verkeersdrempel, drempel weer weg, oh toch maar wel een drempel). En misschien zou ik ook niet bereid zijn te betalen aan de extra hoge uitkeringen van allochtonen, wordt mij toch ook niets gevraagd? Vind dat NL bést eens iets mag doen voor dieren!

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:46

C_arola schreef:
Met andere woorden; als je als baas je kat niet dood wil hebben zul je of moeten verhuizen naar een grote stad of de katten binnen moeten houden?? Clown
Vind ik wel erg extreem eigenlijk.
Een bandje kan dan misschien een klein beetje helpen, maar wat als je kat dat probeert eraf te halen, achterblijft haken aan een tak ofzo en de bandje schiet los....

De mijne hebben ook bandjes aan, als je maar zorgt dat er een stiek/veiligheidsgesp aanzit. Dan kunnen ze er zo uit als ze vastzitten Knipoog

Ik vind het trouwen een rot iedee. Ik ben een kat kwijt van mij.. Ik hoop niet dat die zo aan zijn einde is gekomen! Verdrietig Arme katten.. die hebben zo ook geen leven meer als ze dag in dag uit binnen moeten zitten omdat ze buiten niet veilig zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:30

Ik vind dat ze goed moeten kijken en de echte verwilderde katten idd moeten afmaken .
Het liefst iets diervriendelijker maar als het niet anders kan dan maar zo want het is voor die beesten die wild rond lopen hier in NL ook niet al te prettig .
Als dat is gebeurt zou ik idd voor de chip en boette gaan .
Of dat er gewoon een groep is die langs iedereen gaat , heb je der last van 5 euro betalen per huis en dan incl folder en dan gewoon met dat geld zowiezo een deel van de katten laten helpen .
Verplicht !

Want in de rondte blijven schreeuwen dat je je kat of poes moet laten helpen helpt blijkbaar niet . Bijna iedereen lapt het aan hun laars .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:34

Dit heeft er weinig mee te maken. Maar honden die in veel gebieden in Duitsland loslopen kunnen door de jager zo neergeschoten worden (iig in het gebied waar mijn opa en oma wonen staat deze waarschuwing overal).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:37

ik persoonlijk zie het probleem niet zo........... dan zal er een op de 30 katten in een huiselijk gezin leven.........

als morgen een van mijn katten afgeschoten word omdat ze buiten lopen dan is dat een helaas............ ik hou van mijn katten, mijn katten houden van mij....... en ze hebben een beregoed leven, lekker buiten. Persoonlijk heb ik ze als ze toch dood moeten liever geschoten dan vergiftigd

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:38

Ik zie hier reacties dat katten maar binnen moeten zitten.
Sorry, maar ik denk niet dat veel katten daar gelukkig van worden.
Of moet je ze dan aan een lijntje "uitlaten"? Rolleyes
Ik vind het belachelijk.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:43

Nimber schreef:
Ik ben er dol blij mee. Ik woon in het buitengebied hier worden veel katten gedumpt in de vakantie's maar ook regelmatig dozen met jonge katten. Die verwilderen en jongen weer aan.

Hoewel we 3 honden hebben lopen die die krengen te grazen nemen als ze in de buurt komen worden hier toch elke keer weer konijnen , cavia's en vooral de kuikens vermoord en afgeslacht. Vangen met een vangkooi hebben we gedaan en daar zitten elke keer katten in.Gaas wordt gewoon gesloopt en mijn scharrelkippie's kunnen op MIJN EIGEN erf niet los

Bij aflevering in het asiel mocht ik afstandskosten betalen...fijne omgekeerde wereld.

iemand maakte de vergelijking dat je paarden ook niet 24/7 op stal houd. Ik zorg ook dat mijn dieren geen overlast zijn voor anderen en die laat ik ook niet los op straat.

Ik snap mensen die hun kat de deur uitschoppen en vinden dat het dier zich maar moet redden met al dat drukke verkeer ook echt niet. dat doe je toch ook niet met een hond paard of wat voor'n ander dier?
Als andere mensen dus al geen eens zelf huisdieren op hun terrein kunnen hebben omdat poespoes van de buren die komen afslachten hoop ik van harte dat de jagers ondanks chip en halsband die poespoes ook neerschieten.

Afgod (muv de laatste zin, zo fel ben ik nou ook weer niet en ik wens geen enkel dier dood).Heel zielig voor de katten, wiens baasje ze niet op eigen terrein houdt.. maar ik snap sowieso al niet dat je je dier, andere dieren en andere mensen in het verkeer (want ik ben zo iemand die dus niet zomaar gas geef over een dier heen maar instinctief zou uitwijken met alle nare gevolgen van dien) in gevaar brengt door je beest maar buiten te gooien. Een kat kan prima happy zijn in een afgezette tuin/huis met speelgoed/grote ren in de tuin. Maarja dat is teveel werk he.. heel triest dat het hiertoe dus moet komen maar hebben de katteneigenaren toch echt aan zichzelf te danken.. Maar het is natuurlijk heel sneu voor de beestjes..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:50

kjoetie schreef:
heel triest dat het hiertoe dus moet komen maar hebben de katteneigenaren toch echt aan zichzelf te danken.. Maar het is natuurlijk heel sneu voor de beestjes..

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 01:39

KiWiKo schreef:
ik persoonlijk zie het probleem niet zo........... dan zal er een op de 30 katten in een huiselijk gezin leven.........

als morgen een van mijn katten afgeschoten word omdat ze buiten lopen dan is dat een helaas............ ik hou van mijn katten, mijn katten houden van mij....... en ze hebben een beregoed leven, lekker buiten. Persoonlijk heb ik ze als ze toch dood moeten liever geschoten dan vergiftigd

Zo denk ik er ook over.
Overigens zou ik ook niet weten hoe je het anders op zou moeten lossen hoor..... allemaal vangen en in het asiel zetten? Ze zijn niet plaatsbaar, dat heeft geen zin..... zou dat pure dierenmishandeling vinden, echt. Veel te veel stress voor ze.....

Die van mij is ook altijd buiten, ik zou hem ook neit altijd binnen willen houden. Hij zou van de stress zijn eigen poten aanvreten. Binnen houden kán niet bij die van mij.....
En als ie dan wordt afgeschoten, ja, ik zou dat heel erg vinden, maar goed, ik kan hem niet binnen houden, dat risico neem ik dan maar..... en liever dat, dan dat ik hem zijn hele leven binnenhou, wordt ie doodongelukkig van....

Als ik hem vanaf nu binnen moet houden, kan ik hem beter gelijk laten afmaken, is wel het beste dan.... liever dat, dan doodongelukkig.