Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:31

Ik zou nooit een harde ruk geven aan de riem als mijn jr loopt te trekken. Ten eerste ze zou er echt niet op reageren en ten tweede als je moet rukken aan de riem ben je ver van de basis af in mijn ogen.
Je hoort de respect van de hond te verdienen, de leiderschap en dat doe je niet door aggressief te worden en het op te leggen.
Mijn hond heeft ook de neiging om af en toe weg te rennen, maar dan helpt het niet als ik haar een periode aan de riem laat, want als ze dan vrij is, maakt ze daar dan nog meer gebruik van.
De basis moet in mijn ogen eerst goed zijn, luisteren in huis, en dan langzaam aan werken naar luisteren buiten de deur.
dus nee, ik ben het ook niet met je eens.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:20

C_arola schreef:
Ik zou nooit een harde ruk geven aan de riem als mijn jr loopt te trekken. Ten eerste ze zou er echt niet op reageren en ten tweede als je moet rukken aan de riem ben je ver van de basis af in mijn ogen.
Je hoort de respect van de hond te verdienen, de leiderschap en dat doe je niet door aggressief te worden en het op te leggen.
Mijn hond heeft ook de neiging om af en toe weg te rennen, maar dan helpt het niet als ik haar een periode aan de riem laat, want als ze dan vrij is, maakt ze daar dan nog meer gebruik van.
De basis moet in mijn ogen eerst goed zijn, luisteren in huis, en dan langzaam aan werken naar luisteren buiten de deur.
dus nee, ik ben het ook niet met je eens.

Maar met jou ben ik het wel eens Lachen een ruk aan de riem lost niets op, alleen dat ze of bang van je worden, of vn de riem, nee dat wil je ebben.
vandaag is rockwitch langs geweest en het ging super goed, we hebben haar gewoon los gelaten op het veldje en het ging super.
Ik ben zeer tevreden, maar mjn hondebeesie ook.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:23

Het verbaasd me echt dat mensen zo reageren op een ruk aan de riem als je hond trekt. Daar is niks aggressiefs aan en bij iedere hondencursus en zelfs bij Martin Gaus is dit de methode. Ik bedoel niet 10 keer zachte rukjes of je de hele weg mee laten sleuren, gewoon 1 harde ruk, klaar. En dat binnen beginnen en dan pas buiten snap ik ook niet zo goed. Honden zijn vrij simpel en reageren prima op roedelgedrag. Ze respecteren de leider, en zowel binnen als buiten het 1 hoeft niet vooraf te gaan aan het ander.

Hoe jullie het zouden oplossen en waardoor het vandaag beter ging is mij niet precies duidelijk.

Maar goed, in ieder geval fijn dat het beter ging.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:35

je hebt zwarte kongs, dat zijn de extra sterke als ik mij niet vergis.
wat misschien ook wel leuk is is een voerbal!
een flinke grote zodat ze die niet tussen haar kaken kan nemen en een niet te groot gat voor de brokjes, zo kan ze daar ook niet aan gaan knagen.
als ze geen punt hebben vanwaar ze kúnnen slopen sloopt ze die ook niet.. De hond mag hem die tussen zijn kaken kunnen pakken..
en anders misschien een voor paarden, het lijkt mij niet dat ze die kan slopen.

http://www.kongcompany.com/worlds_best.html
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-09-08 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:41

lautje76 schreef:
Het verbaasd me echt dat mensen zo reageren op een ruk aan de riem als je hond trekt. Daar is niks aggressiefs aan en bij iedere hondencursus en zelfs bij Martin Gaus is dit de methode. Ik bedoel niet 10 keer zachte rukjes of je de hele weg mee laten sleuren, gewoon 1 harde ruk, klaar. En dat binnen beginnen en dan pas buiten snap ik ook niet zo goed. Honden zijn vrij simpel en reageren prima op roedelgedrag. Ze respecteren de leider, en zowel binnen als buiten het 1 hoeft niet vooraf te gaan aan het ander.

Hoe jullie het zouden oplossen en waardoor het vandaag beter ging is mij niet precies duidelijk.

Ik heb ook een cursus gevolgt en daar mocht je absoluut geen ruk aan de riem geven. De hond moest je volgen, maar dat leer je hem op een speelse manier, ook wanneer hij trekt, niet door te gaan rukken! Dus dat je zegt dat het bij iedere hondencursus zo gaat daar ben ik het absoluut niet mee eens! Dan zou ik niet eens naar een hondencursus gaan!
De honden die ik ken (en dat zijn er veel) reageren buiten anders dan binnen. Binnen kennen ze, hun plekje, hun mensen. Buiten hebben ze zoveel afleidingsmogelijkheden enz. Natuurlijk kan een hond dan anders gaan reageren op dingen dan binnen, omdat ze met totaal andere dingen worden geconfronteerd.
Wat ik bv heb geleerd als mijn hond gaat trekken, voornamelijk om naar andere honden te gaan om te snuffelen. Is door stil te staan als zij trekt. Ze deed het precies 2x en toen had ze de link gelegd tussen trekken en niet vooruit gaan.
Nu loopt ze netjes naast en voor me zonder te trekken. Ik heb het 3x gehaald op verschillende wandelingen.
Als ik aan mijn hond zou gaan trekken dan zou ze nergens op reageren (jr reageren namelijk helemaal niet op getrek hoe hard dan ook). En het is imo niet dierwaardig.
Waarom trekken als het op een andere manier ook kan???
Zou je hond je werkelijk respecteren als je zijn respect probeert op te leggen door te trekken?? Of zou ze daar eerder ontzettend bang van worden? En niet meer wat durven te doen in angst voor pijn, want dat gaat gecombineerd met trekken, vooral een harde ruk. Te vergelijken met een ruk aan je ketting die niet losgaat...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:36

ik geef gerust een ruk hoor, vaak nog in combi met stilstaan... dan heb je hetzelfde effect.
hond loopt keurig mee en trekt echt niet, 1 keer corrigeren en het is over.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:53

C_arola schreef:
Ik heb ook een cursus gevolgt en daar mocht je absoluut geen ruk aan de riem geven. De hond moest je volgen, maar dat leer je hem op een speelse manier, ook wanneer hij trekt, niet door te gaan rukken! Dus dat je zegt dat het bij iedere hondencursus zo gaat daar ben ik het absoluut niet mee eens! Dan zou ik niet eens naar een hondencursus gaan!
De honden die ik ken (en dat zijn er veel) reageren buiten anders dan binnen. Binnen kennen ze, hun plekje, hun mensen. Buiten hebben ze zoveel afleidingsmogelijkheden enz. Natuurlijk kan een hond dan anders gaan reageren op dingen dan binnen, omdat ze met totaal andere dingen worden geconfronteerd.
Wat ik bv heb geleerd als mijn hond gaat trekken, voornamelijk om naar andere honden te gaan om te snuffelen. Is door stil te staan als zij trekt. Ze deed het precies 2x en toen had ze de link gelegd tussen trekken en niet vooruit gaan.
Nu loopt ze netjes naast en voor me zonder te trekken. Ik heb het 3x gehaald op verschillende wandelingen.
Als ik aan mijn hond zou gaan trekken dan zou ze nergens op reageren (jr reageren namelijk helemaal niet op getrek hoe hard dan ook). En het is imo niet dierwaardig.
Zou je hond je werkelijk respecteren als je zijn respect probeert op te leggen door te trekken?? Of zou ze daar eerder ontzettend bang van worden? En niet meer wat durven te doen in angst voor pijn, want dat gaat gecombineerd met trekken, vooral een harde ruk. Te vergelijken met een ruk aan je ketting die niet losgaat...

Ik weet niet hoor maar in feite doe je precies hetzelfde wat ik zeg. Door stil te staan krijgt de hond toch een ruk. En je geraaskal over dat ik de hond zou proberen "respect op te leggen door te trekken" slaat nergens op. Ik zeg juist dat je niet moet trekken. Gewoon 1 ruk en klaar, doen ze het nooit meer. Precies wat jij doet met het stilstaan.

Wat betreft dat binnen en buiten. Ik zeg nergens dat een hond buiten niet anders reageert dan binnen. Ik zeg alleen dat de opvoeding tegelijkertijd buiten en binnen kan beginnen en dat er geen reden is dat de hond eerst binnen gehoorzaam gemaakt moet worden en dan pas buiten. Dat werd namelijk eerder gezegd.

Sjongejonge zeg, wat wordt er overdreven gereageerd en slecht gelezen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:01

Wat heb je nu gedaan dan dat het zo goed ging als ik vragen mag? Lachen Goed dat je iemand hebt ingeschakeld in ieder geval.

Ik vroeg me ook al af of je niet een dag opvang kan inschakelen waar ze lekker kan uitrazen de hele dag.

En ik zat te denken is er niet ergens een echt goed omhijnt veld waar die echt niet weg kan? Dan zou ik haar daar eens loslaten lekker laten spelen en als je wilt gaan bij je roepen zo niet aanlopen en negeren... gewoon negerend blijven rondlopen totdat ze uiteindelijk achter je aankomt. als je haar hebt aangelijnt belonen... Dat een paar keer en niet altijd aanlijnen... ook een keer gewoon belonen en nog eens spelen. Zo heb ik het met mijn hond gedaan Lachen Als ik die losliet op een veldje en ik wou gaan stond ineens de negeerfunctie aan Tong uitsteken

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:15

lautje76 schreef:
C_arola schreef:

Ik weet niet hoor maar in feite doe je precies hetzelfde wat ik zeg. Door stil te staan krijgt de hond toch een ruk. En je geraaskal over dat ik de hond zou proberen "respect op te leggen door te trekken" slaat nergens op. Ik zeg juist dat je niet moet trekken. Gewoon 1 ruk en klaar, doen ze het nooit meer. Precies wat jij doet met het stilstaan.

Wat betreft dat binnen en buiten. Ik zeg nergens dat een hond buiten niet anders reageert dan binnen. Ik zeg alleen dat de opvoeding tegelijkertijd buiten en binnen kan beginnen en dat er geen reden is dat de hond eerst binnen gehoorzaam gemaakt moet worden en dan pas buiten. Dat werd namelijk eerder gezegd.

Sjongejonge zeg, wat wordt er overdreven gereageerd en slecht gelezen.

Alleen 1 ruk kan voor sommige honden niet helpen...
En ik vind niet dat ik loop te raaskallen, maar dat is ieders zijn mening Clown

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:20

C_arola schreef:
Alleen 1 ruk kan voor sommige honden niet helpen...
En ik vind niet dat ik loop te raaskallen, maar dat is ieders zijn mening Clown

Je suggereerde dat ik aan mijn honden loop te trekken en respect probeer af te dwingen door angst. Dat is wel degelijk geraaskal. En nu houd ik erover op, we verpesten het topic zo.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:35

Ik dacht dat jij een ander geruk bedoelde dan wat je daadwerkelijk bedoelde.
Veel mensen geven zo'n ontzettende ruk dat de hond een salto maakt en blijft dat doen.
Dat is het beeld dat ik heb bij een ruk en ja dan koppel ik er angst aan vast.
Natuurlijk hoor ik niet in te vullen dat jij dat ook zo doet, blijkt dat je dat helemaal niet doet.
Dus sorry daarvoor. Het had er mee te maken dat ik zo'n beeld had gekoppeld aan dat woord.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:18

Ik ben vandaag langs gegaan en we hadden idd te maken met een uberpuber. Ze gedraagt zich verder niet dominant, maar is gewoon superactief en heel erg intelligent, dus een hond die erg bezig gehouden moet worden.
We hebben vandaag haar mee naar buiten genomen, met een flos en voor de zekerheid een lange lijn.
Maar uiteindelijk hebben we haar gewoon los gelaten en ze is eerst als een idioot rondjes gaan rennen. Terwijl ze net daarvoor nog met Es haar vriend mee aan de fiets heeft gelopen, dus je zou denken, dan ben je wel moe.
Maar nee deze dame dus niet.
Uiteindelijk hebben we een paar keer de oefening hierkomen gedaan, wat hardstikke goed ging, vooral als de beloning even spelen met de flos was.
We hebben besloten dat die flos van Es is, en dat ze daarmee kunnen spelen als ze willen, maar dat ze absoluut moeten winnen en daarna de flos weer weg moeten leggen, want die flos is van hun.
Verder is dit echt een superslimme hond, dus ze gaat ook verder met de zoekspelletjes, dat vond Blizzart echt geweldig, en ze gaat dit erg snel helemaal doorhebben denk ik zo.
Dus al met al, dit komt best goed, als ze maar even door die pubertijd komt, en Es en haar vriend zullen even heel veel geduld moeten hebben.

Oh en even over het rukken aan een riem. Ik vind dat echt heel erg fout.
Je gaat niet aan een hond zijn nek lopen rukken, want je kan het trekken op een hele relaxde en vriendelijke manier afleren. Het moet voor een hond natuurlijk wel leuk zijn om gezellig naast je te lopen, dus neem een leuk speeltje mee, of wat lekkers en maak het dus leuk om naast je te lopen. Maar goed dat is mijn manier van trainen, en tot nu toe werkt het prima. Oh en gezellig tegen je hond kletsen kan natuurlijk ook, je moet gewoon de aandacht bij jou houden. Maar dan niet door een ruk aan de riem te geven. Kan daar echt ontzettend kwaad om worden.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:28

Ik vind het hardstike goed van je dat je je zo kwetsbaar opsteld hier.
Het erkennen van de problemen is al een stap in de juiste richting.
Heel goed dat je met een trainer aan de gang gaat. Beter stop je er nu veel energie in om het tij te keren voordat je straks zo'n gillende hondeneigenaar bent die geen grip meer op de situatie heeft. Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen! Pling

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:54

[quote="lautje76]

Sjongejonge zeg, wat wordt er overdreven gereageerd en slecht gelezen.[/quote]

Over slecht lezen gesproken en over normale reactie! Een ruk lost niks op wat zij doet is geen ruk geven want zodra hij trekt en jij staat stil hebben ze door hoor! Trouwens bij Martin Gaus mag je absoluut niet trekken!!! Je moet de andere kant oplopen en dat heeft je hond donders goed door!!
En even over een ander stukje van je met een reu. Dat kan altijd gebeuren Haha! Ookal luisterd jouw hond nog zo goed. Als een andere hond naar jouw hond komt helaas! Dat werkt echt niet.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:58

rockwitch schreef:
Ik ben vandaag langs gegaan en we hadden idd te maken met een uberpuber. Ze gedraagt zich verder niet dominant, maar is gewoon superactief en heel erg intelligent, dus een hond die erg bezig gehouden moet worden.
We hebben vandaag haar mee naar buiten genomen, met een flos en voor de zekerheid een lange lijn.
Maar uiteindelijk hebben we haar gewoon los gelaten en ze is eerst als een idioot rondjes gaan rennen. Terwijl ze net daarvoor nog met Es haar vriend mee aan de fiets heeft gelopen, dus je zou denken, dan ben je wel moe.
Maar nee deze dame dus niet.
Uiteindelijk hebben we een paar keer de oefening hierkomen gedaan, wat hardstikke goed ging, vooral als de beloning even spelen met de flos was.
We hebben besloten dat die flos van Es is, en dat ze daarmee kunnen spelen als ze willen, maar dat ze absoluut moeten winnen en daarna de flos weer weg moeten leggen, want die flos is van hun.
Verder is dit echt een superslimme hond, dus ze gaat ook verder met de zoekspelletjes, dat vond Blizzart echt geweldig, en ze gaat dit erg snel helemaal doorhebben denk ik zo.
Dus al met al, dit komt best goed, als ze maar even door die pubertijd komt, en Es en haar vriend zullen even heel veel geduld moeten hebben.

Oh en even over het rukken aan een riem. Ik vind dat echt heel erg fout.
Je gaat niet aan een hond zijn nek lopen rukken, want je kan het trekken op een hele relaxde en vriendelijke manier afleren. Het moet voor een hond natuurlijk wel leuk zijn om gezellig naast je te lopen, dus neem een leuk speeltje mee, of wat lekkers en maak het dus leuk om naast je te lopen. Maar goed dat is mijn manier van trainen, en tot nu toe werkt het prima. Oh en gezellig tegen je hond kletsen kan natuurlijk ook, je moet gewoon de aandacht bij jou houden. Maar dan niet door een ruk aan de riem te geven. Kan daar echt ontzettend kwaad om worden.

Echt super dat jullie het zo hebben kunnen doen!! Toppie!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:04

Tja over dat rukken daar zijn de meningen over verdeeld,ik had een zeer eigenwijze spanjaard die mij uit liet.Hij had zelf in Spanje altijd zijn eten moeten zoeken,dus als hij een vogel zag lag mijn arm er zo wat af.Op aanraden van de baas van de hondenschool moest ik gewoon 1 keer een goeie ruk geven zodat de hond dus om viel.Ik deed dat ook en riep foei,hij jammerde wel maar ik kon tenminste weer fatsoenlijk met hem lopen.Bij sommige honden moet je echt niet gaan trutten hoor.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:35

Toen ik 10 was kregen wij een duitse staande draadhaar, een reu, toen ik zo ongeveer 11 was, was hij ruim 1. Hij was beresterk, erg vrolijk en erreg voorwaarts. Trucjes als stilstaan of kletsen hielpen niet echt als je ongeveer ondersteboven werd getrokken omdat hij ergens naar toe wilde. Dan is het toch echt op autoriteit en respect en commando's zorgen dat het beter gaat en dat dan heel erg belonen en dan inderdaad ook af en toe een ruk aan de riem om hem bij je te houden want je knieën kapot of hond weg is niet echt handig. Een ruk in de nek of hem in zijn nekvel pakken en schudden is iets wat voor een hond gelijk staat aan het gedrag van zijn moeder toen hij pup was; dan worden ze tot de orde geroepen door in de nek te worden gepakt en te worden geschud, dat is dus niets vreemds voor een hond, juist herkenbaar. Hem omtrekken vind ik weer iets te gek, maar goed dat kon ik niet eens, hij was toch 35 kg of meer en ik 10 a 11 jaar. Mijn hond was erreg eigenwijs en jolig, maar uiteindelijk deed hij alles uit loyaliteit en liefde voor mij en toch nog regelmatig op zijn moment als het hem uitkwam; dat heb je vaker met jachthonden. Maar ik had hem voor geen goud willen missen. En we hebben veel van elkaar geleerd.
Volgens mij ben je op de goede weg TS; maar als het nodig is, zou ik nog steeds af en toe de lijn gebruiken, zeker als er verkeer in de buurt is. succes.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:52

Zelfs al heb je geen puppycursus gedaan...het zou geen kwaad kunnen om nu toch te gaan beginnen met naar school gaan.

Je hond zit idd. waarschijnlijk al in een prepuberale fase en g*d dank dat ze niet in een bench zit...8 u in een bench is marteling trouwens...

Mag ik je aanraden eens op www.hondenforum.nl te kijken en daar wat bij te leren...

ik wil niet hooghartig klinken maar ik denk dat jullie nog heel wat kunnen bijleren...zowel voor jezelf als voor een gelukkig samenzijn met je hond...

ALs ik eerlijk moet zijn...met wat ik in dit topic gelezen heb....treft jouw hond geen enkele schuld... je hond heeft nu gewoon bepaalde behoeften...en daaraan kan je niet voldoen als hij 8 u alleen is (zelfs niet met 15 min lopen ertussen)...

Zoals je zelf hebt gezegd...het is een HERDER ! én een FLATCOAT...

ALs je zo een hond in huis neemt...zou je moeten weten hoeveel actie die nodig heeft....het is geen poedeltje die je zo efjes enkele keren een plasje laat doen (way to speak ...)

Lange lijn aanschaffen (20 m) en nee, ze mag je schouder niet uitrekken ! dat hangt van jou af...en nee je hoeft haar daarom niet straffen... Een goede school zal je leren om te gaan met je hond en haar te geven wat ze nodig heeft.
Ik hoop dat je mijn advies ter harte zal nemen....het is immers geen kritiek maar welgemeende hulp van mijnentwege. Ik weet immers dat wanneer jullie op dezelfde golflengte zullen zitten jullie beiden op gelukkiger zullen zijn !

Veel moed en maak tijd vrij om met haar naar een goede school te gaan. Je hond heeft er recht op en jij hebt behoefte aan een zielsgenoot. Veel succes !

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 18:24

Chikiboy schreef:
Zelfs al heb je geen puppycursus gedaan...het zou geen kwaad kunnen om nu toch te gaan beginnen met naar school gaan.

Je hond zit idd. waarschijnlijk al in een prepuberale fase en g*d dank dat ze niet in een bench zit...8 u in een bench is marteling trouwens...

Mag ik je aanraden eens op http://www.hondenforum.nl te kijken en daar wat bij te leren...

ik wil niet hooghartig klinken maar ik denk dat jullie nog heel wat kunnen bijleren...zowel voor jezelf als voor een gelukkig samenzijn met je hond...

ALs ik eerlijk moet zijn...met wat ik in dit topic gelezen heb....treft jouw hond geen enkele schuld... je hond heeft nu gewoon bepaalde behoeften...en daaraan kan je niet voldoen als hij 8 u alleen is (zelfs niet met 15 min lopen ertussen)...

ALs je zo een hond in huis neemt...zou je moeten weten hoeveel actie die nodig heeft....het is geen poedeltje die je zo efjes enkele keren een plasje laat doen (way to speak ...)

Lange lijn aanschaffen (20 m) en nee, ze mag je schouder niet uitrekken ! dat hangt van jou af...en nee je hoeft haar daarom niet straffen... Een goede school zal je leren om te gaan met je hond en haar te geven wat ze nodig heeft.
Ik hoop dat je mijn advies ter harte zal nemen....het is immers geen kritiek maar welgemeende hulp van mijnentwege. Ik weet immers dat wanneer jullie op dezelfde golflengte zullen zitten jullie beiden op gelukkiger zullen zijn !

Veel moed en maak tijd vrij om met haar naar een goede school te gaan. Je hond heeft er recht op en jij hebt behoefte aan een zielsgenoot. Veel succes !

Ik vind je inderdaad hooghartig over komen, met het feit dat jij denkt dat ik denk dat mijn hond een poedeltje is, denk je niet dat ik dat zelf ook snap? En als je alles zo goed had gelezen als je zei, had je ook het een en ander kunnen lezen wat je nu totaal overbodig zegt Lachen no offens zelf snap ik ook echt wel dat mijn hond geen schuld heeft, zoals je dus in de BEGINPOST had kunnen lezen, een lange lijn HEB IK AL, HULP heb ik OOK al, verder, had je wel iets verder kunnen lezen als je mij verteld dat je alles zogoed gelezen heb. BEdoel et ook niet om je aan te vallen of iets dergelijks, maar ik vind dat jij je oordeel wel een hbeetje klaar heb over mij en mijn hond, en daar houd ik niet van, zoals je had kunnen lezen gaat het goed, en vorderen WIJ BEIDEN erg.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:49

Voor een grote jonge overactieve hond en eerlijk gezegd voor iedere hond vind ik dat je die niet 8 uur alleen kan laten per dag. Wij werken niet en wij laten onze hondjes (kleintjes, oudere) nog geen 8 uur alleen bij wijze van uitzondering. Dan zoeken we een oplossing of iemand die ze twee a drie keer even buiten laat of uit laat. De hond gaat zich vervelen, heel simpel. Maar ik denk niet dat dat hier het probleem is overigens een ieder moet dat voor zich weten maar ik denk er het mijne van.

Iig denk ik dat het hier idd om puberen gaat. Wat je ook doet altijd even consequent blijven en idd misschien eens hulp zoeken in de vorm van training of je er zelf in verdiepen kan ook.

Ik vind wel dat je erg pittig reageert en je gelijk aangesproken voelt voor iemand die zelf om raad vraagt hier. Dus je kunt ook voordat je boos wordt op een reactie even eerst goed lezen wat ze je nu bedoelen te vertellen. Ik heb nog niet gezien dat je afgekraakt word of zoiets.

Er zit idd een wezelijk verschil tussen het hebben van een schoothondje of een grote actieve hond. Het zegt het al, een schoothondje (poedel bijv. Haha! ) is een hond die van nature niet zoveel behoefte hebben aan beweging en een grote actieve hond zoals jij hebt wel. Een schoothondje die je even een plasje laat doen is dan ook meer dan tevreden en ligt liever lekker binnen terwijl jouw hond het liefst uren ravot buiten. Is dat nu hooghartig om dat even als voorbeeld te noemen ?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:53

lautje76 schreef:

Sorry, maar bij Martin GAUS wordt er NIET EN NOOIT gerukt aan de riem...en nog minder "gewoon 1 harde ruk, klaar"...
Je kan je hond er trouwens zware nekschade mee aanrichten en das ook zeker je bedoeling niet...

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:59

PinkyBubble schreef:
Chikiboy schreef:

Mag ik je aanraden eens op http://www.hondenforum.nl te kijken en daar wat bij te leren...

Ik vind je inderdaad hooghartig over komen, met het feit dat jij denkt dat ik denk dat mijn hond een poedeltje is, denk je niet dat ik dat zelf ook snap? En als je alles zo goed had gelezen als je zei, had je ook het een en ander kunnen lezen wat je nu totaal overbodig zegt Lachen no offens zelf snap ik ook echt wel dat mijn hond geen schuld heeft, zoals je dus in de BEGINPOST had kunnen lezen, een lange lijn HEB IK AL, HULP heb ik OOK al, verder, had je wel iets verder kunnen lezen als je mij verteld dat je alles zogoed gelezen heb. BEdoel et ook niet om je aan te vallen of iets dergelijks, maar ik vind dat jij je oordeel wel een hbeetje klaar heb over mij en mijn hond, en daar houd ik niet van, zoals je had kunnen lezen gaat het goed, en vorderen WIJ BEIDEN erg.

Ik vind het spijtig dat je zo reageert... Bloos
Als je later mijn bericht nog eens overleest als je rustig zal zijn , zal je misschien zien dat ik met mijn bericht je enkel wat goedgemeende raad wou geven over je probleem.

Nu ik zie dat je dat verkeerd opneemt...zal ik dan ook verder met rust laten...ten spijte van je hond...
Veel succes nog verder Knipoog

PS en ja...die poedel was enkel als vb bedoeld...nooit gezegd dat jij dat dacht...maar bon...t is de moeite niet als kenners je helpen willen en jij zo reageert.
Doei !
Laatst bijgewerkt door Chikiboy op 14-09-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:03

Perrokai schreef:
Voor een grote jonge overactieve hond en eerlijk gezegd voor iedere hond vind ik dat je die niet 8 uur alleen kan laten per dag. Wij werken niet en wij laten onze hondjes (kleintjes, oudere) nog geen 8 uur alleen bij wijze van uitzondering. Dan zoeken we een oplossing of iemand die ze twee a drie keer even buiten laat of uit laat. De hond gaat zich vervelen, heel simpel. Maar ik denk niet dat dat hier het probleem is overigens een ieder moet dat voor zich weten maar ik denk er het mijne van.

Iig denk ik dat het hier idd om puberen gaat. Wat je ook doet altijd even consequent blijven en idd misschien eens hulp zoeken in de vorm van training of je er zelf in verdiepen kan ook.

Ik vind wel dat je erg pittig reageert en je gelijk aangesproken voelt voor iemand die zelf om raad vraagt hier. Dus je kunt ook voordat je boos wordt op een reactie even eerst goed lezen wat ze je nu bedoelen te vertellen. Ik heb nog niet gezien dat je afgekraakt word of zoiets.

Er zit idd een wezelijk verschil tussen het hebben van een schoothondje of een grote actieve hond. Het zegt het al, een schoothondje (poedel bijv. Haha! ) is een hond die van nature niet zoveel behoefte hebben aan beweging en een grote actieve hond zoals jij hebt wel. Een schoothondje die je even een plasje laat doen is dan ook meer dan tevreden en ligt liever lekker binnen terwijl jouw hond het liefst uren ravot buiten. Is dat nu hooghartig om dat even als voorbeeld te noemen ?

ik heb 1 keer pittich gereageerd ja, betkeend niet gelijk dat ik dit in idere post doe Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:05

Chikiboy schreef:
Ik vind het spijtig dat je zo reageert... Bloos
Als je later mijn bericht nog eens overleest als je rustig zal zijn , zal je misschien zien dat ik met mijn bericht je enkel wat goedgemeende raad wou geven over je probleem.

Nu ik zie dat je dat verkeerd opneemt...zal ik dan ook verder met rust laten...ten spijte van je hond...
Veel succes nog verder Knipoog

PS en ja...die poedel was enkel als vb bedoelt...nooit gezegd dat jij dat dacht...maar bon...t is de moeite niet als kenners je helpen willen en jij zo reageert.
Doei !

Dan zal ik het inderdaad verkeerd begrepen hebben Lachen het is immers maar een lapje tekst, daar kan ej niet op uitmaken hoe en wat iemand bedoeld.
Was nogal gefrustreert over sommige berichten hierboven, dat er gelijk gemodderd werd over persoonlijke meningen die iedereen mag vinden . vandaar, alsnog mijn excuses

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:01

Even een klein ding; een poedel is normaal gesproken nog behoorlijk energievol. Misschien niet als een jr of een herder of een jachthond. Maar het is zeker ook geen schoothond Knipoog
Trouwens, even over de ruk nog; er zijn ontzettend veel honden die niet reageren op een flinke ruk, voor de meesten word het dan alleen maar een spel. Heb 3 honden gehad,3 verschillden rassen, een berner sennen, een engels cocker spaniel en nu een jr. Alle 3 reageerden absoluut niet op een ruk aan de riem. Terwijl 2 keer stilstaan bij getrek ze het meteen doorhadden en ook niet meer gingen trekken. Deden ze dat een andere keer wel weer dan ging ik weer stilstaan, hoefde ik dan maar 1 keer te doen en ik kon gewoon met mijn hond ontspannen lopen.
Ieder zijn mening erin, wil er alleen mee zeggen dat een ruk geven voor veel honden niet werken, en ook niet voor mij werkt.