Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:23

Mijn vriend werkt fulltime en voor mij wisselt het, maar gemiddeld zo'n 26 uur p.w.
Of ik nu op een dag 4uurtjes werk of een volledige dag, ze gaat altijd mee met de uitlaatservice. (ik heb daarbij ook wel dik 2 uur reistijd in totaal)
Ik zou geen hond willen als ze hele dagen alleen zou moeten zitten.
Uitlaatservice vind ik persoonlijk ideaal en onze hond vind het helemaal geweldig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:27

mijn honden kunnen 2 dagen alleen thuis zijn............ zou ik het willen zouden het er ook 3 kunnen zijn.

een dag zonder eten kunnen ze heel goed.......... als het moet 2 dagen ook........ (komt niet voor hoor Lachen ) maargoed ik moet niet huilenbalken als ze heel de tent overhoop hebben gehaald............ dat is mijn eigen schuld dan....... toch?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:52

Ik werk 32 uur in de week. van 7 tot 4 en 1 dag van 8 tot 5. Op de dagen dat ik werk laat de buurman hem uit. Die haalt hem om 1 uur op en brengt hem rond half 4 weer terug. Zo heeft ie dus een fikse wandeling gehad.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 22:02

KiWiKo schreef:
mijn honden kunnen 2 dagen alleen thuis zijn............ zou ik het willen zouden het er ook 3 kunnen zijn.

een dag zonder eten kunnen ze heel goed.......... als het moet 2 dagen ook........ (komt niet voor hoor Lachen ) maargoed ik moet niet huilenbalken als ze heel de tent overhoop hebben gehaald............ dat is mijn eigen schuld dan....... toch?

2/3 dagen alleen thuis, dit is toch hoop ik sarcastisch bedoeld of meen je dat nu echt?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:05

ik vind sommige uren hier ook echt onacceptabel.....
nou heb ik een paar luie honden die als ik de hele dag thuis ben bijna de hele dag liggen te maffen

maargoed ik hou ze zelf wel actief Clown
als ik werk heb ik hondenuitlaatservice voor ze Ja

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 22:07

Hoe doen jullie dat dan met die hondenuitlaatservice, geven jullie die gewoon de sleutel van jullie huis?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:33

jesito schreef:
KiWiKo schreef:

2/3 dagen alleen thuis, dit is toch hoop ik sarcastisch bedoeld of meen je dat nu echt?

nee meen ik serieus Lachen hebben ze nul problemen mee..........

net zoals aankomend weekeinde ga ik naar HE ga ik zaterdag ochtend weg zondag middag weer thuis ........... de aannemer komt zaterdag gewoon werken, dus lopen ze buiten los....... hij gaat zaterdag middag weg, doet dan de honden naar binnen en ik ben zondag eind van de middag weer thuis......

ik moet dan alleen niet huilenbalken als ik zondag thuiskom en de vuilnisbak ligt door mijn woonkamer of er ligt een drol in mijn badkamer........ dan moet ik dat gewoon zonder morren opruimen

het enige waar ze dan op in moeten leveren is dat ze vrijdagavond voer krijgen en dan pas zondag middag weer.......... en ook dat is niet slecht voor een hond om een dagje even niet te eten.

Nou heb ik toevallig twee honden die echt maatjes zijn, en ze hebben elkaar dus mij eigenlijk niet nodig.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:41

krijgen je honden dan een dag geen eten???
DAT MEEN JE NIET!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:50

niet om het een of ander maar het is heel goed om honden een dag in de week te laten vasten Lachen (dus geen eten te geven Haha! Haha!)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:56

ik vind een paar dagen alleen ook niet kunnen, mijn hond is mijn alles. ik werk ma en do van 16-22uur di vrij 7-13 en woe heel de dag, mijn moeder haalt sjors di woe en vrij op bij mij thuis en laat hem uit, dan haal ik hem weer op bij haar na me werk. ma breng ik hem naar me moeder toe, maar meer omdat dan me kleine nichtje daar is en ze dat beide leuk vinden.. do blijft hij vaak thuis wachten tot mijn vriend thuis komt (18.30ong)

ben vorige week naar de WK 4span geweest waar hij niet mee naartoe kon en heb ik het zo geregeld dat een vriendin van mij in mijn huis slaapt en hem smorgens (als ze toch naar de paarden ging) bij mijn moeder bracht en hem daar weer ophaalde. in het weekend bleef hij dan gewoon bij haar.. Ik zou geen hond willen als ik deze mogelijkheden niet had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:56

Ik vind een hond 8/9 uur alleen laten al niet kunnen, maar 2/3 dagen?

Zoek dan een oppas voor ze KiWiKo.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:57

en dag niet eten is idd niet zo slecht voor honden, vind al die veels te dikke honden dan veel erger..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:58

RedPassion schreef:
Ik vind een hond 8/9 uur alleen laten al niet kunnen, maar 2/3 dagen?

Zoek dan een oppas voor ze KiWiKo.

Waarom? ze hebben meer aan elkaar............ en daarnaast is mijn kruising niet echt een makkelijke hond Lachen

Ze zijn samen, menselijke aandacht hebben ze helemaal niet nodig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:01

Het gaat niet om de aandacht, ook nog niet eens zo zeer om het eten. Maar een paar dagen binnen zitten en hun behoefte binnen moeten doen, dat vind ik onacceptabel. Een hond moet buiten los kunnen lopen, of 3/4 keer per dag uitgelaten worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:04

Ik heb een tuin van 1000 vierkante meter Lachen als ik thuis ben kunnen ze vrij in en uit lopen........ alleen als ik niet thuis ben dan blijven ze binnen..........

Mijn honden worden ook niet uitgelaten.

Waarom is het binnen de behoefte doen onacceptabel voor de hond? wordt het dier niks slechter van hoor Lachen

Als hun het binnen doen doen ze het op een plek waar in hun denkwereld niet geleefd word (de badkamer Haha! ) dus is voor hun echt nul probleem.......... de enige die er problemen mee heeft ben ik als ik het op moet ruimen Knipoog

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:05

Geef de hond een krantenwijk, dan heeft ie wat te doen en verdient nog een centje bij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:12

2 of 3 dagen zou bij mij ook geen optie zijn. Al zou het me niet eens zo zeer gaan om het voer of het binnenzitten, dan wel om de stront die ik terug vind in mijn eigen huis!!!!!!!!!
Dat vind ik echt vreselijk smerig en onhygienisch zeg, bah!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:15

Dat is het ook Lachen en dat is ook het enige nadeel Lachen maargoed men pakke een emmer, chloor en gaat aan de poets Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:17

Persoonlijk vind ik dat mensen die fulltime werken geen hond moeten nemen. Gelukkig geven de meeste goede fokkers en dierenasiels ook geen honden mee aan mensen die zo veel werken. Het gaat o vaak niet goed en dan zie je het dier in een asiel of op Marktplaats terug.
2 dagen alleen zijn vind ik al helemaal niet kunnen. Dat is dan ook de reden dat ik misschien naar Horse Event ga. Als ik geen oppas heb, gaat het feestje gewoon niet door. Had ik maar geen honden moeten nemen.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:18

Mijnhond is meestal zo'n 4 uurtjes alleen thuis ga ik daarna nog rijden zo'n 6 a 7 uurtjes. Langer wegblijven kan ik niet over me hard verkrijgen. Als ik weg ben is hij altijd lekker buiten en in de schuur en ligt op zijn manier te waken want als ik thuis kom laat ik hem uit en vervolgens valt ie als een blok in slaap. Blijven we langer weg of slapen we bijv. ergens anders dan gaat de hond gezellig naar me schoonouders. Eten heeft de hond altijd tot zijn beschikking en drinken ook. Ik vind 2/3 dagen alleen laten binnen ook niet kunnen maar zo heb ieder zijn mening

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 08:22

jesito schreef:
KiWiKo schreef:

nee meen ik serieus Lachen hebben ze nul problemen mee..........

net zoals aankomend weekeinde ga ik naar HE ga ik zaterdag ochtend weg zondag middag weer thuis ........... de aannemer komt zaterdag gewoon werken, dus lopen ze buiten los....... hij gaat zaterdag middag weg, doet dan de honden naar binnen en ik ben zondag eind van de middag weer thuis......

ik moet dan alleen niet huilenbalken als ik zondag thuiskom en de vuilnisbak ligt door mijn woonkamer of er ligt een drol in mijn badkamer........ dan moet ik dat gewoon zonder morren opruimen

het enige waar ze dan op in moeten leveren is dat ze vrijdagavond voer krijgen en dan pas zondag middag weer.......... en ook dat is niet slecht voor een hond om een dagje even niet te eten.

Nou heb ik toevallig twee honden die echt maatjes zijn, en ze hebben elkaar dus mij eigenlijk niet nodig.[/quote]

Ik heb je antwoorden al vaker raar gevonden maar dit vind ik totaal onacceptabel.
Zoiets doe je toch niet.
Waarom heb je dan een hond?
Als ze op deze manier buiten zaten, dan kon ik er wel in komen, maar ook nog binnen.
Spijt me maar dit vind ik dus echt niet kunnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:25

Nikka schreef:
Persoonlijk vind ik dat mensen die fulltime werken geen hond moeten nemen. Gelukkig geven de meeste goede fokkers en dierenasiels ook geen honden mee aan mensen die zo veel werken. Het gaat o vaak niet goed en dan zie je het dier in een asiel of op Marktplaats terug.
2 dagen alleen zijn vind ik al helemaal niet kunnen. Dat is dan ook de reden dat ik misschien naar Horse Event ga. Als ik geen oppas heb, gaat het feestje gewoon niet door. Had ik maar geen honden moeten nemen.

dingen in je leven veranderen........ toen ik de honden nam zat ik volop in de paarden, en gingen ze hele dagen met mij overal mee naar toe.......... toen mijn moeder overleed ging ik haar bedrijf voortzetten en nu zit ik dus hele dagen op kantoor........ en kunnen ze niet mee.

Ik heb gewoon ontzettende mazzel met mijn honden, ze zijn gruwelijk makkelijk en kunnen heel goed alleen blijven......... ze hebben er echt helemaal niks van. Ze slopen niet, ze blaffen niet, ze huilen niet.......

Misschien komt dat omdat ze van 6 in de ochtend tot een uur of 8:30 buiten lopen en in de middag van 3 tot in de avond een uur of 10........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:27

jesito schreef:
Ik heb je antwoorden al vaker raar gevonden maar dit vind ik totaal onacceptabel.
Zoiets doe je toch niet.
Waarom heb je dan een hond?
Als ze op deze manier buiten zaten, dan kon ik er wel in komen, maar ook nog binnen.
Spijt me maar dit vind ik dus echt niet kunnen.

Ik heb A .. TWEE honden en B .....zijn ze heel veel buiten......... en C ......dingen veranderen in je leven Lachen

daarnaast ben ik ook niet altijd even gecharmeerd van jouw mening Lachen Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 08:31

Jouw probleem!
Nu zeg je dat de honden veel buiten komen, terwijl je eerst zegt dat ze soms 2/3 dagen binnen zitten.
Maak dan iets voor ze dat ze buiten rond kunnen banjeren als je weg bent.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:31

KiWiKo schreef:
niet om het een of ander maar het is heel goed om honden een dag in de week te laten vasten Lachen (dus geen eten te geven Haha! Haha!)

Dat is waar, dat doe ik ook. En ze krijgen bij mij verder 1 x per dag eten.

De hond staat heel dicht bij de wolf. De wolf eet soms wel meer dan 2 dagen niet, en als ze wat gevangen hebben, dan gaat er in 1 keer 2 tot 3 kg (misschien wel meer) vlees naar binnen, om vervolgens daarna lui te gaan liggen slapen, om alles rustig te laten verteren. Maagtorsies komen daar niet voor hoor. Komt alleen maar doordat brokken blijven drijven in de maag.

Mijn hond krijgt 1 maal per dag zijn portie vlees naarbinnen wat hij nodig heeft per dag, en thats it. Daarna gaat hij ook lekker rustig zijn middag dutje doen.