Utixo schreef:Leuk, en geweldig hoe verantwoord je fokt, daar zouden veel mensen een voorbeeld aan moeten nemen! Als er dan eens een oopsnestje is, is het een stuk beter te behappen.
Maar waar ik benieuwd naar ben, nu moeder de testen niet heeft gehad, worden ze wel opgenomen in het stamboek? En laat je dna testen om te kijken wie de vader is? Ik zou stikken van nieuwsgierigheid, en dan kun je (mits ze papier krijgen) een vol papier hebben, toch?
Dank je, ik vind het gewoon belangrijk dat er verantwoord gefokt word en zomaar vermeerderd word voor het geld
De pupjes krijgen helaas geen stamboekpapieren, omdat het officieel twee verschillende rassen zijn middenslagschnauzer en dwergschnauzer dus infeite zijn het een bastaard hondjes en ook omdat het twee verschillende kleuren zijn zwart/zilver x peper/zout.
Je mag om de kleur zuiver tehouden daarom ook niet met de verschillende kleurvariateiten kruisen.
Ik ga daarom ook geen dna testen laten doen wie de schuldige is, had ik wel gedaan als de pups papieren zouden krijgen
C_arola schreef:Wat fijn dat al 4 pups zijn gereserveerd. En leuk zo met een lintje! Een makkelijke manier om te weten wie wie is.
Deze lintjes zijn voornamelijk bedoeld om van de pupjes het gwicht bij te houden en te kijken of elke pup wel genoeg bijkomt.
Ze worden elke dag gewogen en dat word dan netjes opgeschreven, zo kan ik bepalen of de moeder wel genoeg melk heeft