Jonge katjes - slangenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Jonge katjes - slangenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:55

Omdat die slang daar wat aan gehad heeft...

Ik betaal per kat 12 euro per maand aan voer en kattenbakvulling, is dus 144 per jaar + enting en zo... vind ik niet zo ruim gerekend hoor...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:59

poes, sommige mensen zullen het nooit snappen denk ik Verdrietig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:03

poes schreef:
Omdat die slang daar wat aan gehad heeft...

Ik betaal per kat 12 euro per maand aan voer en kattenbakvulling, is dus 144 per jaar + enting en zo... vind ik niet zo ruim gerekend hoor...

Misrekening Bloos! Het is 12 euro voer + 7.5 vulling = kleine 20 per maand per kat, dus 240 per jaar + entingen etc.... met 200 kom je dus niet toe. Eerste jaar komt daar castratie (50) of sterilisatie (100) bij....

Maar dan wel verwachten dat iemand dat even voor je wil doen.

Ik snap wel dat als katten komen aanlopen dat het lastig is hoor, das ook weer waar, maar je kunt niet verwachten dat een ander dan voor die kosten moet opdraaien.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:11

Poes: ik vraag ook niet aan mensen of ze de kosten willen betalen voor onze katten Knipoog Ik zet alleen een advertentie, waarin ik de katjes aanbied, en mensen mogen dan helemaal zelf kiezen of ze een poesje willen. En er blijken gelukkig toch nog genoeg mensen te zijn die een kat willen want we zijn ze wss allemaal kwijt.

En de kosten: het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je je kat houdt. Die van ons lopen altijd buiten, dus kattebakvulling hebben we niet. En er zijn veel muizen dus zoveel voer hoeven ze ook niet Knipoog

Milly_ schreef:
poes, sommige mensen zullen het nooit snappen denk ik Verdrietig

Tsjah we kunnen niet allemaal zo intelligent zijn hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:14

Maar dan heb je nog kosten qua ontworming toch, voor een buitenkat zou ik al snel om de drie maand onwtormen, kost ook best wat + ontvlooien.

Helaas zijn er ook veel minder mensen die een poes zoeken dan er poezen geboren worden, als dat overschot nuttig gebruikt kan worden als slangenvoer heb ik daar minder problemen mee dan als er andere gruwelijkheden mee gebeuren...

Maar goed, als ik het zo hoor heb je het wel goed voor hoor. Ik heb in principe niks tegen buitenkatten en het sober houden van katten (zolang ze toch maar voldoende verzorgd worden).

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:18

wat zielig!!
nou ik dat weet!
als ik ooit nog weer een nestje krijg dan maar voor wat geld! Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:19

desty: doe de wereld een plezier en laat je kat gewoon helpen, een nestje is nergens voor nodig Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:37

Een verbod op slangen houden in gevangenschap. Een slang is geen huisdier en hoort niet in een glazen kooitje van 1 meter bij 1 meter.... levend prooi voeren vind ik totaal niet kunnen!
Zo'n prooidier...kat, muis, rat of weet ik veel heeft geen schijn van kans. In mijn ogen zijn mensen die dat doen ook geen echte mensen!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:31

poes schreef:
desty: doe de wereld een plezier en laat je kat gewoon helpen, een nestje is nergens voor nodig Lachen

weet ik is ook al gebeurt Knipoog
maar we hebben het 2 keer per ongeluk gehad.... Knipoog
ik zeg ook ooit Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:38

LisaLuna schreef:
Gatverdarrie wat een 'gemene mensen' (heel lief uitgedrukt voor mijn doende).
Katjes voer je toch niet aan slangen ? (Vind ik ook over muizen) maar katjes vind ik toch íets anders.. omdat dat echt huisdieren zijn.)

Die slang ziet het verschil niet hoor Clown Dat het iets anders is omdat het huisdieren zijn vind ik een beetje hypocriet om te zeggen, een muis, kuiken, konijn, cavia, enz voelt er net zo veel van. (Maar dat is weer een andere discussie, dus laten we daar niet te veel over uitweiden) Lachen

Ontopic: Ja, het gebeurt. Vooral in de herfst omdat er dan minder konijnen en kuikens zijn om aan grotere slangen te kunnen voeren. Een bedragje vragen voor je katjes schrikt de meesten wel af Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:51

aerdenhout1 schreef:
Een verbod op slangen houden in gevangenschap. Een slang is geen huisdier en hoort niet in een glazen kooitje van 1 meter bij 1 meter.... levend prooi voeren vind ik totaal niet kunnen!
Zo'n prooidier...kat, muis, rat of weet ik veel heeft geen schijn van kans. In mijn ogen zijn mensen die dat doen ook geen echte mensen!

En een konijn in een kooi van 1 bij 0.5 meter kan wel?
En een paard in een stal kan wel?
En een vis in een kom kan wel?

Nee, maar dat van een slang is anders Rolleyes Alleen omdat een slang niet standaard aangeboden word in de Pets Place en de meeste mensen het geen huisdier vinden, moet het verboden worden?

Al deze dieren zijn evenmin huisdieren en horen ook niet in een te klein verblijf / 23 uur per dag op stal.

Over het deel van het levend voeren ben ik het dan weer wel eens...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:54

Joyckuh schreef:
aerdenhout1 schreef:

En een konijn in een kooi van 1 bij 0.5 meter kan wel?
En een paard in een stal kan wel?
En een vis in een kom kan wel?

Nee, maar dat van een slang is anders Rolleyes Alleen omdat een slang niet standaard aangeboden word in de Pets Place en de meeste mensen het geen huisdier vinden, moet het verboden worden?

Al deze dieren zijn evenmin huisdieren en horen ook niet in een te klein verblijf / 23 uur per dag op stal.

Over het deel van het levend voeren ben ik het dan weer wel eens...

Precies! Dan moet alle andere huisdieren ook verboden worden. Want stel je voor al die katten die muizen vangen. Dat kan echt niet hoor. Dat is vet zielig voor al die muizen die levend gevangen worden en dan opgepeuzelt of gewond achter gelaten door zo'n kitty Bloos! Dus mensen die katten houden dat zijn toch ook geen echte mensen Bloos! of wel aerdenhout1?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:51

Je zegt het zelf al ...HUISDIEREN, en daar behoren slangen en andere exoten niet toe.

Voor dezelfde reden dat je geen panters of leeuwen (zijn toch immers grote katten) als huisdier kunt houden, of, ter vergelijking, zelfs een zebra is niet tembaar om op te rijden. De evolutie van het huidige paard en de huidige kat en hond heeft eeuwen geduurd.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:58

wij nouja mijn zus heeft 2 rattenslangen eten alleen kleine muisjes, maar een vriend van haar die ook een slang heeft eet grotere dingen maar kittens heb ik eigenlijk nooit van gehoord... konijnen en ratten worden vaak wel gevoerd...

trouwens een hamster hoort ook neit in een klein hokje... hetzelfde geld voor ratten knijnen en andere "huisdieren"die opgesloten worden... wij zien slangen als huisdier je kunt ze alleen niet doodknuffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:12

Mist schreef:
Je zegt het zelf al ...HUISDIEREN, en daar behoren slangen en andere exoten niet toe.

Voor dezelfde reden dat je geen panters of leeuwen (zijn toch immers grote katten) als huisdier kunt houden, of, ter vergelijking, zelfs een zebra is niet tembaar om op te rijden. De evolutie van het huidige paard en de huidige kat en hond heeft eeuwen geduurd.

Uhmm ik weet niet hoor maar onder huisdieren vallen slangen ook. Net als baardagamen, gekko's etc. Dat ze geen aaibaarheidsfactor hebben betekent niet dat het geen huisdieren zijn!

Daarbij kan je ook vraagtekens zetten over de domesticatie van katten en andere dieren. Is maar net hoe je het hele domesticatie verhaal bekijkt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:00

volgens wikipedia is een gedomesticeerd dier:

Een gedomesticeerd dier voldoet aan zes criteria:

Gemakkelijk en flexibel dieet
Snel opgroeien
Zich voortplanten in gevangenschap
Een aangenaam karakter hebben
Niet snel in paniek raken
De mens als zijn baas herkennen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:11

Tja wikipedia roept wel meer. Ga je maar eens in domesticatie verdiepen dan weet je dat dit bovenstaande eigenlijk nergens op slaat maar meer informatie is om mensen een idee te geven. Want zo simpel zit domesticatie niet in elkaar dat is veel ingewikkelder.

Maar goed dat is wel heel offtopic zal maar daar hier niet verder over uitwijden.

Het is nou eenmaal zo dat er te meer kittens geboren worden dan dat er plek is in huis. Hierdoor belanden sommige kittens als voer voor een slang (en anderen worden gewoon gedumpt in de sloot of de afvalcontainer, dan liever nog nut al voer dan gedumpt worden). Tja slangen moeten ook eten net als katten die vinden muisjes ook wel lekker. Is gewoon de kringloop van de natuur. Leven, eten en gegeten worden.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:23

Mist schreef:

Een tamme zebra bestaat, Zorro
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=gjqe3a8t

Panters, leeuwen etc. In veel landen zijn dit ook huisdieren. Net als olifanten zijn ze gewoon tam te krijgen, of nou ja, vertrouwd aan de mens.
De rede dat ik dit geen huisdieren vind, is omdat deze dieren veel te groot worden en veel te gevaarlijk kunnen zijn.

Maar een slang? de meeste soorten zijn niet eens giftig! Worden niet al te groot en zijn prima in gevangenschap te houden!
Wij hebben hier Teju's (grote hagedissen van 1,5 meter) gehad, het mannetje herkende mijn moeder! Iedereen kon binnen komen maar alleen voor mijn moeder ging dat ding voor het raam zitten springen. Maak mij niet wijs dat het geen huisdier is alleen omdat ie geen vacht heeft en niet zacht en knuffelbaar is...

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:01

zoveel feiten! haha kortom ook slangen kunnen gewoon huisdieren zijn Haha!

maarja dit topic ging over het feit dat er kittens werden gevoerd aan slangen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:09

Sommige -sadistische- slangeneigenaren voeren liever kittens dan konijnen, omdat konijnen in shock raken en kittens niet, die gaan vechten. Schijnt nogal een spektakel te zijn om naar te kijken (ooit eens een dikke rel om gehad op het MP forum met een slangeneigenaar).

Wij hebben voor onze HTK kitten 30 euro betaald, ontwormd en ontvlooid, echt geen gekke prijs hoor Lachen

Buiten dat; als iemand gratis een dier wil bemachtigen, hoe moet het dan als het dier naar de DA moet? Moet dat dan ook gratis of is het dier het dan niet waard omdat hij toch gratis was?

Inderdaad zoals ik hier al eerder las: 10/15 euro per kitten vragen en van dat geld lekker mams laten steriliseren.