Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
poes schreef:Omdat die slang daar wat aan gehad heeft...
Ik betaal per kat 12 euro per maand aan voer en kattenbakvulling, is dus 144 per jaar + enting en zo... vind ik niet zo ruim gerekend hoor...
Het is 12 euro voer + 7.5 vulling = kleine 20 per maand per kat, dus 240 per jaar + entingen etc.... met 200 kom je dus niet toe. Eerste jaar komt daar castratie (50) of sterilisatie (100) bij....
Ik zet alleen een advertentie, waarin ik de katjes aanbied, en mensen mogen dan helemaal zelf kiezen of ze een poesje willen. En er blijken gelukkig toch nog genoeg mensen te zijn die een kat willen want we zijn ze wss allemaal kwijt.
Milly_ schreef:poes, sommige mensen zullen het nooit snappen denk ik
poes schreef:desty: doe de wereld een plezier en laat je kat gewoon helpen, een nestje is nergens voor nodig

LisaLuna schreef:Gatverdarrie wat een 'gemene mensen' (heel lief uitgedrukt voor mijn doende).
Katjes voer je toch niet aan slangen ? (Vind ik ook over muizen) maar katjes vind ik toch íets anders.. omdat dat echt huisdieren zijn.)
Dat het iets anders is omdat het huisdieren zijn vind ik een beetje hypocriet om te zeggen, een muis, kuiken, konijn, cavia, enz voelt er net zo veel van. (Maar dat is weer een andere discussie, dus laten we daar niet te veel over uitweiden) 
aerdenhout1 schreef:Een verbod op slangen houden in gevangenschap. Een slang is geen huisdier en hoort niet in een glazen kooitje van 1 meter bij 1 meter.... levend prooi voeren vind ik totaal niet kunnen!
Zo'n prooidier...kat, muis, rat of weet ik veel heeft geen schijn van kans. In mijn ogen zijn mensen die dat doen ook geen echte mensen!
Alleen omdat een slang niet standaard aangeboden word in de Pets Place en de meeste mensen het geen huisdier vinden, moet het verboden worden? Joyckuh schreef:aerdenhout1 schreef:Een verbod op slangen houden in gevangenschap. Een slang is geen huisdier en hoort niet in een glazen kooitje van 1 meter bij 1 meter.... levend prooi voeren vind ik totaal niet kunnen!
Zo'n prooidier...kat, muis, rat of weet ik veel heeft geen schijn van kans. In mijn ogen zijn mensen die dat doen ook geen echte mensen!
En een konijn in een kooi van 1 bij 0.5 meter kan wel?
En een paard in een stal kan wel?
En een vis in een kom kan wel?
Nee, maar dat van een slang is andersAlleen omdat een slang niet standaard aangeboden word in de Pets Place en de meeste mensen het geen huisdier vinden, moet het verboden worden?
Al deze dieren zijn evenmin huisdieren en horen ook niet in een te klein verblijf / 23 uur per dag op stal.
Over het deel van het levend voeren ben ik het dan weer wel eens...
Dus mensen die katten houden dat zijn toch ook geen echte mensen
of wel aerdenhout1? Mist schreef:Je zegt het zelf al ...HUISDIEREN, en daar behoren slangen en andere exoten niet toe.
Voor dezelfde reden dat je geen panters of leeuwen (zijn toch immers grote katten) als huisdier kunt houden, of, ter vergelijking, zelfs een zebra is niet tembaar om op te rijden. De evolutie van het huidige paard en de huidige kat en hond heeft eeuwen geduurd.
Mist schreef:Je zegt het zelf al ...HUISDIEREN, en daar behoren slangen en andere exoten niet toe.
Voor dezelfde reden dat je geen panters of leeuwen (zijn toch immers grote katten) als huisdier kunt houden, of, ter vergelijking, zelfs een zebra is niet tembaar om op te rijden. De evolutie van het huidige paard en de huidige kat en hond heeft eeuwen geduurd.