Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urko schreef:zwarte jong rat ! en wat wil je doen met een levende val? Je hebt hem nou gevoerd, dus hij komt echt wel weer terug gelopen.. vangen en verdrinken zou ik er mee doen... je hebt er zo 100 en ze maken echt alles kapot...
Miepie1980 schreef:Volgens mij ook gewoon een jonge rat, bij ons op de boerderij vangt de hond er nog wel eens eentje.
Waarom weet je zo zeker dat het geen rat is? Of hoop je dat zodat je hem kan houden?
janderegelaa schreef:Of het nu een rat of een muis is maakt geen ruk uit natuurlijk. Doodmaken dat beest voordat je er 100 hebt.
Ik vind het trouwens ook een jonge zwarte rat. Dankzij dit beestje ( of eigenlijk de vlo die op hem meereist ) is zo ongeveer half Europa uitgeroeid door de pest.
stef schreef:idd absoluut een jonge rat, heb ze regelmatig (dood) in huis dankzij mijn kat.
Je mag mn hond wel even lenen? Die bijt maar 1 keer
Lizz schreef:Ik heb eens goed zitten kijken naar zijn poten, deze zijn wel aan de flinke kant. Dit hebben muizen niet, maar wel ratten die in het water leven.
Overigens wil je deze niet in de buurt hebben, ze komen altijd terug naar hun nest en ze graven hele stukken uit je tuin.
Ze gaan namelijk aan de waterkant zitten en graven hun hol uit, waardoor je halve tuin in kan zakken als er uiteindelijk jonkies zitten.
Ik zou dus ook maar gewoon rattengif geven en hem dit lief voerenen je hebt er uiteindelijk geen last meer van!!
edit: hij lijkt sprekend, alleen is dit een volwassen exemplaar
bron: http://natuur-forum.be/topic.asp?TOPIC_ID=3265
oeps verkeerde bron!
MandyR schreef:Toch wel grappig dat iedereen rat blijft roepen.
Dit is wat de TS eerder schreef:FZ_Lin schreef:Het is duidelijk GEEN rat, had dat ook eerder vermeld, ook geen jonge rat! (ik doel dan op een standaard rat zeg maar)
Woelrat heeft hij wel iets van weg, behalve de staart!
IndianLady schreef:Ratten zijn oppertunisten, alles wat ze kunnen eten, eten ze. Dus ook vlees, mijn ratten kregen ook stukjes kip, gekookt ei (rauw geeft zo'n zooitje) biefstuk en vis.
Een rat eet zaden, noten, groenvoer en dus ook vlees. Jonge kuikentjes, jonge vogeltjes, eieren en waarschijnlijk ook kikkers. Als ik wel eens bloedde, dan likten ze het op (ik had er geen erg in, voordat er mensen gaan denken dat ik het bewust deed en nee mn ratten hadden het wondje niet veroorzaakt)
IndianLady schreef:Ja das nu eenmaal menseigen. er zijn genoeg mensen die wel van hun diertjes houden.
En kuikens zijn ook best groot, maar dat deert een rat niet.