Een metalen/ijzeren halsband met pennen in de hals?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lysette

Re: Een metalen/ijzeren halsband met pennen in de hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:32

Wilawander schreef:
Lysette schreef:
Even los van alles maar wat ik me even afvraag. Mij is altijd verteld dat die honden volledig gefocessesd zijn op de mouw of evt. het pak, en dat je daarom niet bang hoeft te zijn dat deze honden in het dagelijks leven bedenken van: goh dat is een leuke meneer, daar ga ik eens even bij in zijn arm hangen Haha! En dat het dus puur om de mouw gaat die dan toevallig bij iemand om zijn arm zit. Beetje veredeld apporteren dus zeg maar. Kan ik best wel inkomen. Zie jij dat ook zo?

Waarom is IPO de enige optie dan? Je kunt toch ook een andere sport doen? Ik vind ook zeker wel dat je met zo'n hond moet werken, daar zijn ze op gefokt en ik denk ook wel dat zo'n hond liever wat pijn doorstaat dan dat hij alleen maar thuis zit (weet ik wel zeker Knipoog ), maar zijn energie kan hij toch ook kwijt in gehoorzaamheid, apporteersport, doggydance, frisbee of weet ik het wat?

Dat klopt. maar verschilt ook per hond. Mijn super in drift staande hond is super waaks maar zal nooit zonder commando bijten dus zonder mouw geen bijten. Heb ooit is mieegemaakt dat de pakwerker schreeuwend uit de kantine kwam met stok maar zonder mouw daar hij dacht dat ik de hond aan de lijn hadt. Niet dus Clown Hij rende er heen, sprong af om te bijten, zag geen mouw en ging er voor zitten blaffen...... Clown Maar die andere die dus niet zo hoog in de drift staat en ook niet bepaald waaks is, kan dus wel bijten zonder mouw als ze uitgedaagt wordt. Dus verschilt wel heel erg.
Ja een andere sport is ook mogelijk. Gehoorzaamheid doen we ook maar dat is iets wat hem snel verveelt. Doggydance is niks voor mij. Verder hebben we agility geprobeerd maar dat was niks want daar is hij veel te driftig voor. Het enige wat hem rustig krijgt is het pakwerk en speuren. Dan is hij rustig en koel in zijn karakter. We hebben er gewoon allebei heel veel lol in.

Maar waarom MOET je hond dan per direct gehoorzamen? Ik bedoel, als het toch alleen de mouw is is het toch het spelletje met de mouw? Niks gevaarlijks in het dagelijks leven aan dan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:38

Wilawander zoals jij in de sport bezig ben Nors opkijken

Onze duits is ook afgericht,ipo.Maar ziet het pakwerk gebeuren als een spelletje.Los is los en ze zal nimmer niet pakken zonder commando.

Ik heb een tijd in nederland in het asiel gewerkt en bij mijn weten waren prikbanden toen verboden .Ze verdwenen linea recta in de vuilbak als we honden binnen kregen met zo'n band.Ik weet niet of dat later herroepen is ben al een tijdje uit nederland weg.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:17

de hond van mijn buren heeft er ook zo 1..
vreselijk vindt ik dat!
ze zijn keihard voor hun dieren, maarja dat zal niemand ontkennen..
waarneer ze een pup zo'n halsband omdoen!

k zou NOOIT zo'n ding gebruiken voor onze hond.. t sloopt ze, is een teken van je hond niet aankunnen, en onnodig!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:22

Citaat:
Maar waarom MOET je hond dan per direct gehoorzamen? Ik bedoel, als het toch alleen de mouw is is het toch het spelletje met de mouw? Niks gevaarlijks in het dagelijks leven aan dan toch?

Het kan wel gevaarlijk worden als de hond steeds zijn zin krijgt door de mouw te krijgen als hij niet wil lossen. Hij moet correct werken waarbij lossen ook hoort. Ook zal hij dit met de examens moeten doen. Lost hij niet. Is het diskwalificatie.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:24

silvana schreef:
Wilawander zoals jij in de sport bezig ben Nors opkijken

Hoezo? wat is daar mis mee?

silvana schreef:
Ik heb een tijd in nederland in het asiel gewerkt en bij mijn weten waren prikbanden toen verboden .Ze verdwenen linea recta in de vuilbak als we honden binnen kregen met zo'n band.Ik weet niet of dat later herroepen is ben al een tijdje uit nederland weg.

Zijn niet verboden en zijn zo ongeveer in elke dierenzaak te kopen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:16

Welshcobfan schreef:
Ik zie het probleem niet zo met die halsband... mits correct gebruik is het een perfect hulpmiddel om ongewenst gedrag te corrigeren. Ik zie liever 1 zo'n ruk dan een hond die de hele tijd aan de riem hangt.
Het voelt voor de hond alsof een andere hond hem even bijt en daar schrikt hij van. Zelfde effect als honden met elkaar spelen en ze bijten elkaar even speels dus. Alleen dan nu onverwacht.
Zo'n amerikaanse hondengoeroe raadde het wel aan en ik zag (op tv Tong uitsteken) dat het bij goed gebruik succes had! honden liepen weer rustig mee en na verloop van tijd was die halsband overbodig en kregen ze een normaal tuigje/halsband om.
Dus als correctiemiddel prima bv bij gehoorzaamheidstraining! (mits verandwoord gebruik natuurlijk, maar ja: dat is met alles zo toch?)

Ik denk dat het met al dat soort producten is, je moet er vaak wat in verdiepen en dan valt het allemaal mee. Een slipketting lijkt op het eerste gezicht ook niet jofel, maar bij correct gebruik zeer effectief!

Al is het niet de bedoeling om zo'n spikesding te gebruiken voor honden met een gevoelige huid en weinig vacht Tong uitsteken

Ik vind van dit spikesding dat het er zieliger uitziet dan het daadwerkelijk is.

Die hondengoeroe was vast die Ceaser. Daar heb ik ook wel eens naar gekeken. Die gast schijnt al aardig wat rechtszaken aan zijn broek te hebben hangen, omdat hij bij een aantal honden ernstig letsel heeft veroorzaakt door te hard met een slipketting of zo'n prikband te corrigeren. Leuke hondengoeroe, ook jammer dat mensen denken omdat hij op tv komt, dat hij dan vast alles goed weet. Nou niet dus.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:54

Wilawander schreef:
Citaat:

Het kan wel gevaarlijk worden als de hond steeds zijn zin krijgt door de mouw te krijgen als hij niet wil lossen. Hij moet correct werken waarbij lossen ook hoort. Ook zal hij dit met de examens moeten doen. Lost hij niet. Is het diskwalificatie.

Dat kun je toch rustig oefenen? Eerst eens leren de mouw te lossen voordat hij om een arm gaat of uberhaupt gaat bewegen?
Maar ik denk dat je met je laatste twee zinnen heel goed het probleem benoemt...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:04

Over 2 weken mijn nieuwe Rottweiler puppy halen, en het eerste wat ze hier leren is los, en los is los en als je luisterd krijg je een beloning.

Op een gegeven moment had ik 5 Rottweilers hier 3 reuen en 2 teven en er was maar een de baas en dat was en ben ik nog steeds, en er zijn hier geen klappen uitgedeeld en vreemde hulp middelen gebruiken wij ook niet, wij weten alleen dat je die mini koala beertjes vanaf dag 1 moet opvoeden, ondanks dat ze er zo lief uitzien, wij houden ze ook graag lief dus vanaf dag 1 opvoeden.

En je hebt de beste hond van de wereld, ik wacht alweer op de nieuwe uitdaging Pling

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:53

Wij leren honden los aan, door middel van spelen. Als je wilt dat je hond loslaat doen wij dat dus door het speeltje om te ruilen voor een brokje en dan los te zeggen als hij loslaat. Dan steeds uitbouwen en steeds eerder loslaten. Zo kan je later steeds vaker het brokje weglaten en is het voor de hond helemaal niet erg om los te laten.

Ik weet natuurlijk niet hoe jij het zou doen, maar dit is ook een manier.
Wel handig idd om een rottweiler goed te leren lossen, kan problemen in de toekomst voorkomen.
wel foto's plaatsen als je je pup hebt hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:56

als je een keer wat groffer moet corrigeren kan ik het me wel voorstellen....... maar om dat als een standaard halsband om te doen is imo niet correct Lachen

Mijn honden hebben ook banden om, mijn lab een burberry Lachen mijn kruising een slipketting.........

alleen lopen hun nooit aan de riem Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:59

Om even op Wilawander in te gaan: als die ene hond van jou het lossen zó moeilijk vindt, zou ik hem uit de africhting halen. Imo zijn er een aantal basisvoorwaarden die echt in orde moeten zijn voor je überhaupt aan africhting begint:
De hond moet onvoorwaardelijk onder appèl staan.
Het baasje (of de handler of de africhter) moet de hond ten allen tijde onder controle hebben, al is de hond nog zo fanatiek en driftig.
De hond moet altijdopen staan voor het baasje.

Is dat niet het geval, dan is de hond gewoon niet geschikt om afgericht te worden.
Als jij hulpmiddelen nodig hebt om je hond te laten lossen, heb je gewoon een probleem. Je moet het zonder kunnen.

Want wat.... als hij eens de mouw van een winterjas aanziet voor de mouw van een pakwerker, en je hebt toevallig je teletac NIET bij je..... wat dan?
Een afgerichte hond, die heeft geleerd te bijten en aanvallen, en niet (voldoende) onder appèl staat is een tijdbom. Echt.

De africhting van een hond kan zowel voor de baas als de hond geweldig zijn, en ontzettend veel voldoening geven.... en dat keur ik ook zeker niet af.
Maar als de hond, of het baasje er neit geschikt voor is, begin er dan gewoon niet aan.
Gehoorzaamheid is ook leuk, agility is leuk..... alle training is zo leuk als jij hem maakt. Dus: 'ze vindt het niet leuk' is bij Duitse Herders echt een non-argument imo.
Ik denk dat jij het niet leuk vindt en je hond dat oppakt van je. Duitse Herders zijn daar namelijk heel goed in.

Denk je dat ik mijn 47,5 kilo wegende (en nee, dat is geen overgewicht, meneer mag 50 kilo wegen) Duitse Herder reu op kracht kan houden? Ben ook maar een uk van 1.60 en weeg.... 55 kilo..... zoiets.....
Ik hou er niks aan. Niet op kracht, dan toch.

Maar ik houd hem wel, omdat mijn DH goed onder appèl staat. Ik kan hem roepen wanneer ik wil, en hij kan bijten en aanvallen op commando ook.
Toch heb ik besloten hem niet af te richten, omdat hij niet schotvast is. Nu is hij 11, en heeft lichte artrose, de hondensport is dus voor ons geen optie meer.
Maar ik heb genoeg met hem getraind, nu onderhoud ik wat er is, en meer niet. Ik heb nooit een prikband of iets dergelijks nodig gehad. Ooit een halti gehad, maar omdat ik er niet mee op druk werkte (ik heb andere methodes) is ook dat ding een waardelos vod.....

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:40

Afbeelding[/img]

Hier is het gevaarlijke monster 4 weken oud, haar naam Zus

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:49

Yamcha : Ik ben het helemaal met je eens !!

Sorry Wilawander , maar ik vind het een beetje gevaarlijk wat je doet.
Tijdens de sport heb je de hond niet goed onder controle, en daarvoor gebruik je zoiets allemaal.
Maar gebruik je die " hulpmiddelen " ook als je gezellig een wandeling maakt ?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:35

Oeh die gevaarlijke rottweiler zou ik maar heeeeel hard aanpakken haha.

Ik ben het ook met yamcha eens. Als je hond een beetje wilt speuren kan je er ook reddingstraining mee doen, dan kan hij zelfs nog ingezet worden bij aardbevingen of andere rampen. Ik ken mensen die dat doen en die honden lopen echt kilometers met zo'n training en ze zijn heel de tijd aan het zoeken. Vinden ze helemaal fantastisch. Dat zou ik toch verkiezen boven pakwerk.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:58

Jeetje wat een gedoe zeg, zoals al eerder gezegd, zelfs de slipketting kan in verkeerde handen vreselijk zijn. Dat geld ook voor die pennnebanden en stroombanden. Je blijft ten aller tijden met dieren aan het werk en kan nooit zeggen hoe ze reageren en dat je ze altijd onder controle hebt. Het zijn geen robotten. Dus soms in professionele handen kan het echt geen kwaad om op die manier te corrigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:12

Als iemand een professional is, zal die persoon dit soort apparaten niet nodig hebben, denk ik Knipoog
Of die het nu voor zijn/haar beroep doet, of niet. Als iemand het wel nodig heeft, en er niet zonder kan, is het voor mij per definitie al geen professional meer

@ Lida3: idd levensgevaarlijk ja *LOL*
Hihi, wat een poepie zeg Lovers

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:15

Lezen is ook een vak. Mijn hond lost perfect. maar heeft een periode gehad waarbij hij dat niet deedt. Dat is het dus waar ik het hier overhad. Dus ben ik daar een hulpmiddel gaan gebruiken in de vorm van een teletac om door te dringen. Die gebruik ik nu dus niet meer bij hem. In zijn jonge honden tijd loste hij ook prima. Dat hebben we hem als pup al geleerd op een spelende manier dus zo erg ben ik niet hoor. Heb het een paar weken gebruikt zoals ik ook bij een paard een hulpteugel zou gebruiken als dat nodig is. De prikker heb ik bij training er altijd aan daar dat de vriendelijkste en de minste schade aan te richtende halsband is. Maar bij pakwerk wordt hij niet gebruikt daar hij al zo ver is dat hij niet aan de lijn maar los werkt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:07

Yamcha schreef:
Als iemand een professional is, zal die persoon dit soort apparaten niet nodig hebben, denk ik Knipoog
Of die het nu voor zijn/haar beroep doet, of niet. Als iemand het wel nodig heeft, en er niet zonder kan, is het voor mij per definitie al geen professional meer

@ Lida3: idd levensgevaarlijk ja *LOL*
Hihi, wat een poepie zeg Lovers

TSJAKKAAAA, sorry maar dat wat yamcha zegt, says it all.
Iemand die naar hulpmiddelen grijpt en die professional is, is geen professional.
Ik stond vandaag in de krant omdat er laatst een foto is stond, van een hondentrainster die ook werkte met probleem honden.
Op de foto stond ze met een zwarte labrador die een halti omhad. Daar was ik het dus ff niet mee eens, dus ik heb even erop gereageerd. En dat is dan iemand van de Martin Gaus clan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:15

Wilawander schreef:
Een prikband is mits goed gebruikt helemaal niet zielig.

Neem bijvoorbeeld een slipketting of een leren riem, als de hond trekt (wat veel honden doen) dan staat er constant druk op de luchtpijp. Heb inmiddels al veel hoestende honden gezien waarop op röntgenfoto's duidelijk te zien is dan de luchtpijp is vernauwd. Waardoor ze dus weinig lucht krijgen.

Bij een prikband voelt de hond bij het trekken de uitsteeksels, dus zal dan niet meer trekken. wat voor zijn gezondheid een stuk beter is.

Ik richt zelf Duitse Herders af, die ook een prikband om hebben. Als eerste heb ik niet de kracht om ze te corrigeren als ze wat willen wat niet mag. stel dat ik dat wel zou hebben, hoe zou dat aankomen met een gewone halsband? Ten tweede leren ze bijvoorbeeld te bijten op commando en zijn ze soms zo enthousiat dat ze ook wel eens het commando vergeten af te wachten. Dan is dit middel wel het eerlijkst en het beste voor de gezodheid van de hond.

Moet er wel bijzeggen, Mits goed gebruikt!!!

ben het helemaal met jou eens
zie het amar asl sporen als jij je been stil houd heeft je paard hier geen last van weet je niet hoe je er mee omgaan doe je een dier onnodig pijn.
ik hebeen dogo canario gehad en die droog deze ook voor de africhting thuis liep hij gewoon aan n leren band. maar als een 70 kg zware hond een manwerker ziet die mij bedreigd heb je aan n gewone band niets te vertellen, zoals hierboven beschreven ze willen je zo graag beschermen dat ze de commando's vergeten. het was dus niet om hem iets te leren etc maar puur om net iets meer te verfijnen. Wel moet ik er bij zeggen dat de dogo canario een zeer dikke geplooide huid heeft en van de pinnen nog geen 20% voelt bij een doberman is dit natuurlijk een heel ander geval

edit
wil dr nog wel bij vermelden dat mijn hond ook hulphond was voor slecht horende en blinden. Hij was dus geen losloppende bijt machine wat veel mensen denken als ze knpv horen bij een hond van zijn grote. Haha!
Laatst bijgewerkt door Seven op 15-08-08 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:21

Dan moet jij je hond onmiddelijk uit de africhting halen, en op je blote knietjes bidden dat hij vergeet wat hij geleerd heeft....
Ik vind dat zó onverantwoordelijk, echt niet te geloven.

En weet je wat het meest gruwelijke is? Als het een keer mis gaat (en dat gebeurt vaak genoeg) is de hond de dupe, terwijl juist hij de enige onschuldige in dit hele verhaal is Verdrietig

Bah!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:25

Yamcha schreef:
Dan moet jij je hond onmiddelijk uit de africhting halen, en op je blote knietjes bidden dat hij vergeet wat hij geleerd heeft....
Ik vind dat zó onverantwoordelijk, echt niet te geloven.

En weet je wat het meest gruwelijke is? Als het een keer mis gaat (en dat gebeurt vaak genoeg) is de hond de dupe, terwijl juist hij de enige onschuldige in dit hele verhaal is Verdrietig

Bah!

heb jij het tegen mij??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:25

Ja.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:30

en waarom zou ik moeten smeken wees eens wat duidelijker wat is er volgens jou mis met mn hond????
hij is trouwens helaas over leden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:32

Ik heb je ge-pb-t.
Ik denk niet dat er iets mis is met de hond. Ik denk wél dat er heel wat mis is met deze manier van opvoeden Lachen

Dat ie is overleden is rot voor je Ach gut
Sterkte ermee Ach gut

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:33

de opvoeding is altijd doormiddel van belonen gegaan ik heb je de rest via pb uitgelegt