Nog 4 daagjes en dan chichi puppies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: Nog 4 daagjes en dan chichi puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:03

MarcoBorsato schreef:
Misschien moet je gewoon even de regels lezen voor het reageren op dit topic, dat geeft niet hoor. En als TS niet was aangesproken op haar zwangere hond zou het helemaal niet over teacups gaan.

Dat topic met regels heb ik echt allang gelezen hoor. En daar staat nog wel iets meer in dan hetgeen jij hier hebt gequoted. Zo wordt verderop in dat topic aangegeven dat je wel degelijk je standpunt duidelijk mag maken, mits je dat op een nette manier doet en met inhoudelijke argumenten. Mocht men vinden dat mijn reacties hieraan niet voldoen, dan zal ik wel een sturende pb krijgen, maar die heb ik vooralsnog niet gekregen. Wel heeft TS zelf bedankt voor de info over o.a. de formaten van chihuahua's, dus zie ik nogmaals niet in wat er mis was met het plaatsen van die info.
Eerlijk gezegd vind ik dit soort gekissebis over wat wel en niet geplaatst mag worden pas echt storend en o.t. in een topic.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:58

Nou, ga er dan ook niet op in Knipoog

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:18

Hieronder een interresante link. Misschien kunnen een paar mensen nu beter begrijpen waarom veel mensen tegen gelegenheidsnestjes zijn! In de tekst staat ook nog wat uitleg over het deel dat sommige mensen denken dat kruisingen sterker zijn. Ik heb zelf ook geen raszuivere honden, maar kruisingen! Ook ik wilde altijd graag een nestje bij mijn hondje, maar naardat ik me er goed in verdiept heb....nee toch maar niet!
Hoop dat je hondje uiteraard gezonde hondjes op de wereld zet en er zelf ook goed doorheen komt!

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ?p=1611975

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:36

Heel veel sucses met de bevalling, het komt vast wel goed! Veel plezier met de kleintjes en ik ben benieuwd naar de puppies! Ik heb zelf ook een chihuahua en ze zijn echt leuk Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:37

Ik vroeg me al af wat "chichi" honden waren, ik had er nog nooit van gehoord, haha...
TS, ik ga er verder niet inhoudelijk op in, dit wordt anders weer een discussie waar Bokt al vol van staat. Ik hoop voor je dat je pups gezond en wel op de wereld komen en dat moeders het allemaal trekt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:42

Ik vind beer een mooi hondje!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:42

Nou nog 2 dagen, en dan is ze uitgerekend! Wel foto's plaatsen als ze geboren zijn hea Knipoog

En ik snap al die discussie's steeds niet, bijna elke keer weer zie ik bij dit soort topics discussie's waarbij ik nu iets heb van: Mens bemoei met jouw eigen leven!
Tuurlijk zijn mensen bezorgd om de dieren! En om de dieren in asiels, bv later zou er bij mij ook een dier uit het asiel komen.
Maar laat dit eigen keuze van mensen zijn! TS is dolblij dat ze pups krijgt!
En ze is geen verantwoording schuldig aan mensen zoals ons! Zijn totaal niet onze zaken! Ondanks de bezorgdheid van de mens!
Ik ben het er ook niet mee eens, maar mij hoor je er ook niet over! Het is ieders eigen keuze, en het is niet leuk voor de TS om 3 pagina's te hebben met alleen discussie's! Zouden jullie ook niet fijn vinden.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:02

TS ik hoop dat alles goed gaat met de bevalling van beertje. Knipoog
Ik vind het een leuk hondje al is het geen chihuahua hoor.
Ik heb er nl net zo 1 hier thuis en dat is een kruising.
Wel gekocht als pup, als een chihuahua maar alleen zijn moeder is een chitje die ik toen ook had gezien.
vader was ze al erg geheimzinnig over.
ben er nu achter dat het een keeshondje was en laat het nou zo zijn, dat haar vriendin met keeshondjes fokt.
ben ik ff opgelicht. Maar al is het geen echte het is een schatje daar niet van.
Maar goed hoop dat alles goed gaat met de pups en mama Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:49

Hoi Beeer is wel een chihuahua hoor, alleen lijkt ze beetje groot op de foto en ze is super dik nu natuurlijk.
Maar als ze wel een kruising is maakt me ook niet uit hoor, zal even fotootje opzoeken van hoe ze normaal is.

En verder lieve mensen maakt me echt niet uit dat hier een discussie losbrand over wel of niet fokken, ik kan goed tegen kritiek en tja als je zon topic opend kan je natuurlijk verwachten dat je anders denkende erbij krijgt.

Als je daar niet tegen kunt kun je beter geen topic openen denk ik.

Waar ik wel moeite mee heb is dat mensen hun meningen opdringen aan andere mensen.
Ik vind het bewonderingswaardig dat mensen voor hun standpunt uitkomen, alleen je eigen mening opdringen aan andere, daarmee bedoel ik zo overtuigd zijn van je eigen mening dat er niet eens meer ruimte voor discusseren mogelijk is maar de sfeer heel snel omslaat naar vijandigheid, daar heb ik moeite mee.

Als je zo graag je eigen standpunt wilt verdedigen, neem dan de moeite ook de standpunten van andere te begrijpen, of je het er nu mee eens bent of niet.
Niet vergeten, we hebben allemaal onze eigen gedachtes, zo ook een saaie boel worden als we allemaal het zelfde zouden denken.

Discusseren is je eigen mening vertellen en LUISTEREN naar de mening van een andere op een beschaafde manier.

Hihi sorry ik heb ook niet alle wijsheid in pacht maar luister wel graag naar andere mensen, kan ik alleen maar van leren.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:20

Vraagje meschien iemand die het weet hier.
Het is eigenlijk weer tijd voor de vlooienpipetjes, zou beer die nu nog mogen hebben, of juist nu geven, of even wachten tot de pups er zijn of mag het dan juist niet.
ondertussen, ik wacht en ik wacht, zo spannend dit, honden schijnen trouwens geen weeen te krijgen alleen persweeen klopt dit ook.
Ga even frisse neus halen, Beeer ook even lekker naar buiten, het is eindelijk droog nu pfffff wat een rotweer zeg.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:46

barbara1970 schreef:
Vraagje meschien iemand die het weet hier.
Het is eigenlijk weer tijd voor de vlooienpipetjes, zou beer die nu nog mogen hebben, of juist nu geven, of even wachten tot de pups er zijn of mag het dan juist niet.
ondertussen, ik wacht en ik wacht, zo spannend dit, honden schijnen trouwens geen weeen te krijgen alleen persweeen klopt dit ook.
Ga even frisse neus halen, Beeer ook even lekker naar buiten, het is eindelijk droog nu pfffff wat een rotweer zeg.

Het is afhankelijk van het middel of het tijdens de dracht en/of tijdens de zoogperiode gebruikt mag worden. Heb je er geen bijsluiter bij?

Neem je Beers temperatuur al op?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:59

Ja stom inderdaad zal even bijsluiter erbij pakken.
Temperatuur nee, zou ik dat moeten doen dan.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:19

Barbara; ik zal mijn best doen niet aanvallend te zijn en vooral tips te geven... maar er moet me toch iets van het hart. Waarom fokken met een hondje die bij een broodfokker als fokteefje vandaan kwam?? Zo'n hondje heeft al genoeg meegemaakt, toch...??
En waarom heb je je niet van TEVOREN volledig geinformeerd over alle aspecten van een nest, van dekking, dracht tot bevalling??
En ik denk dat ik niet eens HOEF te vragen of jullie weten of de ouders vrij zijn van erfelijke afwijkingen..

Punt twee; Het lijkt me nu van belang, aangezien het bijna zover is, dat je voor ELKE vraag de dierenarts belt. Houd het nummer dus constant bij de hand.
Je vraag over de vlooienmiddelen moet ook via de dierenarts, volgens mij is het volledig van het type afhankelijk.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:49

Hoi, Beer komt dus bij een broodfokker vandaan samen met Pipi, het is nooit de bedoeling geweest om met haar te fokken, is de schuld van Bruutje.
Oke grapje natuurlijk, toen ze bij ons kwamen had Beer nog geen nestjes gehad en eigenlijk ben ik ook iemand van hup steriliseren.
Alleen Beer en Chichie zijn nog niet gesteriliseerd.
Ben net verhuisd, bedrijf is op de klippen gelopen, me opa net overleden enz, Dus is er gewoon nooit van gekomen.
Toen kwam Bruutje en wat ik al zei ik had nooit verwacht dat hij Beer zou dekken omdat ze flink stuk groter is als hij.

Een spuit halen bij de dierenarts was ook een optie geweest maar die schijnen ook niet zo geweldig te zijn voor een hond.

Ik heb dat allemaal even door me heen laten gaan en uiteindelijk is voor mij de doorslag geweest dat ik (ik ben erg gelovig)
Niet kan beslissen over leven of dood, voor sommige meschien iets om over te lachen maar voor mij een serieuze zaak.
Ik kan het gewoon niet en daarmee voor mezelf uit.

Dus het was niet gepland en viel er ook niets te vragen begrijp je.
Of de ouders oke zijn ja wie zal het zeggen, ik weet het niet, is nu ook te laat om me daar zorgen om te maken.
Kijk als de kleintjes er zijn moeten ze ook naar de dierenarts natuurlijk, dus als er afwijkingen zijn neem ik zeker mijn verantwoordelijkheid daarvoor.

Ik bel ook vaak de dierenarts maar zag vanmorgen op de kalender dat het pipettentijd is en is nu zondag dus vandaar.
Volgens de bijsluiter mag het gewoon dus probleem opgelost.

Nog even over dat aanvallend, meid zeg maar wat je kwijt wilt hoor, zoals ik al zei ik kan goed tegen kritiek, ik bedoelde buiten mij om tegen elkaar.
Ik zie dat veel terug op topics en vaak worden topics gesloten omdat iedereen tegen elkaar tekeer gaat .

Ik zelf zie er nog steeds geen kwaad in dat Beer puppies krijgt, bewust zou ik er niet voor gekozen hebben maar nu het zover is ben ik er blij mee.

Persoonlijk begrijp ik de ophef ook niet zo hoor, als ik zie hoeveel pups er te koop zijn, hoeveel slechte verhalen er de rondte in gaan over mensen die bedonderd zijn en veel verdriet hebben gehad omdat hun pup overleden is doordat ze doorgefokt zijn.
Nou ja als je me daar mee wilt vergelijken prima maar ben niet zo hoor.
Beer word goed begegelid, als de puppies er zijn komen ze onder controle, ik verdien er niets mee, heb al een fijn tehuis voor ze gevonden enz.

Ik zie in je profiel dat je zelf ook 2 honden hebt.
Mijn tante fokt Franse Bulldogs.
Het ras staat erom bekend dat ze zeer moeizame bevallingen hebben die meestal in een keizersnede eindigen.
Ze hebben het ook vaak benauwd door hun steeds korte neuzen enz

Dus mag ik vragen heb je bewust voor zon ras gekozen terwijl je wist dat het honden zijn met de nodige problemen, als je een pup koopt houdt je het fokken namelijk ook in stand met alle gevolgen vandien.
Of is het bij jou anders gegaan en ben je toevallig tegen het hondje aangelopen

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:14

barbara1970 schreef:

Het is handig om gedurende de dagen voordat je teefje is uitgerekend geregeld even haar temperatuur op te nemen. Wanneer deze 0,5 tot 1 graad daalt, dan is de bevalling in aantocht en worden over het algemeen binnen 24 uur de pups geboren.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:20

Oprtalj schreef:
barbara1970 schreef:

Het is handig om gedurende de dagen voordat je teefje is uitgerekend geregeld even haar temperatuur op te nemen. Wanneer deze 0,5 tot 1 graad daalt, dan is de bevalling in aantocht en worden over het algemeen binnen 24 uur de pups geboren.

Oke goed tip ga het meteen even doen, thanks

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:50

Honden hebben wel weeën teminste zo ver ik weet. Maar kort voor de persweeën.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:51

Tips: Je hebt op heel internet bevallingfen van honden staan van elk ras. Misschien kan je er zo een paar opzoeken en lezen. Ook de verzorging van de eerste weken staat er in.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:04

ik ga hier mijn woorden zoveel mogelijk proberen af te wegen maar vergeef het mij maar als ik cru of bruut overkom...

- je hond komt al van een broodfokker... dus stamboom (als ze die al heeft) is nougatbollen waard, medisch gezien moet je al véééél geluk hebben als ze volledig in orde is
- aangezien je niet weet hoe je chihuahua of teacup schrijft en blijkbaar niet veel weet over de bevalling of dracht van een hond, neem ik aan dat je je niet op voorhand hebt geïnformeerd maar gewoon zin had in een nestje
- ik trek dan zelf de conclusie (correct me if I'm wrong Knipoog ) dat zowel de reu als de teef niet medisch gecontroleerd zijn? dwz foto's laten nemen van de heupen, bloed testen,... alles wat een verantwoorde fokker dus standaard laat doen
- al had je 20 honden, zeker als je, zoals je zelf aangeeft sukkeltjes te hebben in huis, dan zou je juist beter moeten weten voordat je gaat vermeerderen...
- wat jij hier doet is pure vermeerdering, niet fokken. dit is een nestje waar niet over nagedacht is en ik hoop vooral voor de moeder en de pups dat alles goed zal blijven gaan.
- mag ik je vragen om eens op http://www.broodfok.be te gaan kijken? dan wéét je waar je teefje van komt en hopenlijk denk je dan na voordat je aan een volgende nest begint.

even wat info over de dracht en bevalling:
- een teef is 63 dagen zwanger, kan een dag of 2 schelen maar meer écht niet
- chihuahua's bevallen 9/10 via een keizersnede, gewoon omdat deze honden fysiek gezien, bijna onmogelijk nog natuurlijk kunnen bevallen
- een teef kan makkelijk tot 12 uur aan een stuk liggen te bevallen.
- een teef heeft, net zoals elk zoogdier, weeën en persweeën.
- uiteraard heb jij al lang voorzien dat ze een veilig nestje heeft waar ze rustig en veilig kan bevallen
- denk eraan dat niet iedere teef in staat is om alle pups te voeden. jij hebt natuurlijk al lang een echo laten nemen zodat je toch wel ongeveer weet hoeveel pups er gaan zijn en de poedermelk met papflesjes staan al klaar...
- heb je al voldoende mogelijke kopers en zijn deze allen op de hoogte van alle feiten?
- heb je eraan gedacht dat je in België verplicht bent om elke pup (elke hond in feite gewoon) te laten chippen voordat hij verhuist? stel dat ze 10 pups heeft... das een aardig sommetje alleen al voor de chips he... en het niet laten doen, is op risico dat je wel eens naar de blauwe mannekes gaat moeten gaan

nogmaals, ik hoop dat alles goed gaat voor de moeder en de pups en dat je aub in het welzijn van je dieren, niet meer zou fokken op deze manier. als je echt graag wilt fokken, er zijn andere manieren Knipoog
als je echt graag gewoon eens een nestje wilt, er zijn meer dan genoeg zwangere teefjes in de asielen die een opvanggezin zoeken om te bevallen Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:17

Oke krak sorry maar je valt in herhaling, alles wat je zegt en vraagt heb ik al antwoord opgegeven.
Weet nu ook wel dat ik een monster ben die haar hondje schandelijk mishandelt zo goed, pffff.
Arme Beertje, ik ben een slecht mens.

En nee ik heb geen zin in een nestje en dat de asiels overvol zijn weet ik ook wel, werk er namelijk 1 dag in de week als vrijwilliger en neem al heel vaak honden mee naar huis die weer herplaats worden.
Sorry maar word er nu beetje naar van om steeds hetzelfde aan te horen, als het het topic goed door leest zal je zien dat ik op al jou vragen al antwoord heb gegeven.
Ga me nu ook niet meer verdedigen maar gewoon lekker genieten van Beertjes zwangerschap en de hondjes die ik straks met heeeeel veeeel winst ga verkopen, meschien daarna meteen nog een nestje ben nu toch al verkeerd bezig.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:26

zoals je ook kunt lezen, heb ik je ook enkele feiten gezegd over de zwangerschap en de bevalling Knipoog
ik zeg niet dat jij een monster bent, dat jij je honden mishandelt of eender wat. véél mensen hebben een nestje of al gehad, mede uit onwetendheid en ik geef toe, van die schattige bollewollekes, ik kan ze ook niet weerstaan Knipoog

het is niet mijn bedoeling om je de grond in te boren of om in herhaling te vallen, al komt dit misschien zo over.
ik vind het gewoon jammer dat je er niet op voorhand over geïnformeerd hebt en de nodige testen ea hebt ondernomen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:36

Ik heb ook je tips gelezen en daar ben ik zeker blij mee.
Alleen ik ben geen fokeer die bewust een nestje fokt, Bruut heeft haar gedekt maar zoals ik al zei hij is zo klein dus had het niet verwacht.
Na deze pups word Beertje gesteriliseerd en thats it.
Ik heb de afweging gemaakt om de zwangerschap af te laten breken, juist omdat ik helemaal geen voorstander ben van nog meer honden.

Ik heb juist heel veel ervaring met dieren alleen een nestje met zulke kleine hondjes is nieuw voor me en ik neem dit heel erg serieus.

Ik heb pas geleden uit het asiel nog een nestje kittens meegenomen, 3 dagen oud
Ik heb ze gevoerd en verzorgd, ze zijn nu 8 weken oud en weer terug in het asiel om geplaatst te worden, ik hoef jou denk niet te vertellen wat een toeweiding daarvoor nodig is.

Ik hou van dieren, zielsveel.
De kindjes van Beer zullen allemaal een goed baasje krijgen en meer kan ik niet doen.
Omdat ik geen verstand heb van puppies krijgen of fokken wil nog niet zeggen dat ik onverantwoord bezig ben.
Vandaag is WK stockkar rijden iets wat ik geweldig vindt mijn hele gezin is er heen, ik ben thuis, zit al de hele dag op bokt.
Omdat ik Beer niet alleen wil laten begrijp je, ik hou van haar en samen gaan we dit doen, zij beetje boel meer als ik maar ik ben er voor haar.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:41

Eeeh die site over die broodfok kijk ik nu maar even niet.
Ik weet wel wat het inhoudt, ik heb jarenlang voor een dierenrechtenorganisatie gewerkt, Peta meschien ken je dat en wij maakten ons toendertijd ook al hard voor de honden in die situatie, vandaar heb ik ook Beeer en Pipi opgenomen.
Helaas is al mijn werk toendertijd voor niets geweest het is alleen maar erger geworden, naar mijn idee ook door de invloed van MP maar goed dat is weer een ander verhaal.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:49

ok nu krijg ik al een hééél ander beeld van jou Knipoog
dus in feite is het een oepsnestje en niet een gepland nestje zoals ik eerst dacht uit te maken uit de berichten.
en Peta ken ik maar al te goed Knipoog
het zijn dus rasechte bastaardjes Knipoog hou hier dan zeker rekening mee dat de teef het wel eens héél moeilijk kan hebben met de bevalling. jij zal ook wel zien dat de bouw van je jack veel breder is dan die van je chihuahuake. dus hou er rekening mee dat je dag of nacht de dierenarts gaat kunnen bellen.

wat je zou moeten klaarhebben voor de bevalling:
- een werpkist of bak. eentje waar de pups zelf niet uit kunnen waggelen, maar waar de mams wel uit kan als ze dit zelf wil. voorzie rondom ook op ongeveer 10 cm een soort randje zodat de pups hieronder kunnen gaan liggen, maar de teef niet op hen kan gaan liggen
-voorzie in elk geval poedermelk, kunt ge gewoon bij de apotheker halen Knipoog vraag ook een papflesje, de kleinste maat Knipoog eventueel kan je nog een 2de bijhalen later.
- véééél kranten en oude dekens
- een weegschaal
- een dagboekje waarin je elke dag per pup opschrijft hoeveel die weegt, heeft die gegeten of niet,... ale alles in feite, is fijn voor toekomstige eigenaars en indien er iets misgaat, hebt ge de evolutie van de gewichten direct bij de hand Knipoog
- voorzie enkele dierenartsen 'op reserve'. stel u teef begint zaterdag avond om 11u te persen, en uw vaste dierenarts kan niet... daar staat ge mooi dan... vraag ook aan deze dierenarsten wie wanneer eventueel beschikbaar is, en zoek al de dierenarts van wacht op, en informeer hem eventueel al ivm een mogelijke spoedkeizersnede
- hou de nr's van toekomstige eigenaars dicht bij de hand, dan kunt ge ze direct bellen bij het begin van de bevalling en op het einde
- laat de eerste week zeker de teef veel rust. de meeste mensen met een oepsnestje laten direct heel veel volk komen, waardoor de teef vol onnodige stress zit en zich tegen de pups kan keren...
- pups kunnen vanaf 8 weken de nest verlaten Knipoog
- indien er meer dan 1uur tussen 2 pups zit en de teef blijft persen, is er veel kans dat er eentje in stuit ligt, vast zit in het geboortekanaal of al gestorven is in de baarmoeder. direct de dierenarts bellen dan!
- wat je eventueel ook kan overleggen met je dierenarts, is om haar op ongeveer de 63ste dag, haar direct bij de dierenarts in keizersnede laten bevallen, zonder dat ze daarvoor eerst weeën moet krijgen. dan krijgt ze direct de nodige zorgen en is er geen stress en hysterisch gedoe meer voor als er thuis iets misloopt

qua socialisatie van de pups zou ik ze zeker socialiseren met:
- andere honden, zowel groot als klein maar zeker en vast alleen sociale, lieve, rustige honden
- kinderen
- hals en leiband
- auto's
- fietsers
- gras!!
- borstelen
- stofzuiger
- borstel
- eventueel al beginnen met de zindelijkheidstraining
- als ze al namen hebben van de toekomstige eigenaars, hier hun altijd op roepen
- dierenartsen en de standaard onderzoeken. dus vb op een tafel laten staan, oortjes onderzoeken, pootjes opheffen, buikje aftasten,...

ja tis veel, maar heb al meerdere keren mogen helpen bij oepsnestjes Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:08

Kijk daar heb ik iets aan, super al deze informatie.
Het meeste is al oke maar er staan ook dingen in waar ik nog niet aan gedacht had.
Inderdaad is het een goede zet om straks als ze er zijn niet iedereen erbij te laten, niet aan gedacht maar kan me voorstellen dat ze straks geen behoefte heeft aan kraamvisite, hihihi.
De pups zijn wel zuiver chichi hoor.
Teminste neem aan dat Beeer er ook eentje is.
4 maandengeleden is Bruutje bij ons gekomen ook een chihuahua.
Bruut is heel erg klein en Beer bijna 2 keer zo groot, dus had nooit verwacht dat hij Beer zou kunnen dekken, hij moet een laddertje gebruikt hebben of handlangers kan niet anders.
De Jack russels zijn allbei gecastreerd alleen Bruut kon nog niet omdat hij zo mager was en eerst aan moet komen.
Een vraagje nog omdat ik veel verschillende antwoorden krijg, wat is de beste leeftijd dat pups naar een baasje kunnen.
Heb alles al gehoord, 6 weken, lijkt me erg vroeg, 8 weken nog vroeg, 12 weken of 16 weken.

12 weken lijkt me ideaal of 16 weken wie het weet mag het zeggen.
Beer heeft net trouwens overgegeven, wel gras gegeten meschien daardoor.
ik heb er zelf bijna overheen gegeven (uuuhhhhh vind het zo ranzig)
Ik heb vandaag al 2 ker op haar staart gestaan omdat ze steeds voor mijn voeten ligt.
Oke ik ga nog maar keertje wandelen, ben nog nerveuzer als toen ik zelf moest bevallen geloof ik.