Hond in laten slapen, erbij zijn of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Hond in laten slapen, erbij zijn of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:41

Ik vind persoonlijk dat als je mans genoeg bent om een hond te nemen, je ook mans genoeg moet zijn om er tot het laatst bij te zijn. Tav TS: als je ouders er bij zijn is het niet echt noodzakelijk dat je er bij bent. Er zijn al figuren die hij vertrouwt bij. Je moet kijken of je het zelf wilt. Ik denk, dat als je erg overstuur bent je het misschien niet moet doen. Een hond voelt dat aan.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:42

Wij zijn erbij geweest toen onze hond spijky werd ingeslapen. Hij was oud, zat onder de tumor en kon niet zitten,liggen of staan..dus het was gewoon tijd. We hebben hem bij de dierenarts nog veel gekroeld, brokjes gegeven en toen het zover was kreeg hij een spuitje waar hij van in slaap viel. Toen werd hij op de grond gelegd en zijn wij er omheen gaan zitten, toen kreeg hij het inslaap spuitje. Het ging heel snel, we kregen het te horen zo van hij is er nu niet meer..maar dat voelden we ook wel. Hij bleef best nog lang warm en toen hij een beetje begon te stinken zei de dierenarts dat het beter was als we echt afscheid zouden nemen, hij zou namelijk snel nog zijn urine e.d laten gaan. Dus dat hebben we gedaan. Ik kan het me nog heel goed herinneren ookal is het nu toch best lang geleden, ik was heel stil op de weg terug, en de weken daarna vond ik het nog steeds heel erg, maar het was wel een soort voldoening. Hij was bij mijn geboorte, lag op het voeteneind thuis..ik ben bij zijn dood geweest, het was goed zo.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:48

Weet je ik denk dat je gewoon moet doen waar jij jezelf het beste bij voelt, het is en blijft een moeilijk moment of je er nu bij bent of niet.
Ik denk ook als je helemaal over je toeren heen gaat het voor het dier ook niet prettig word.
Vraag anders aan bv een goede vriend of je ouders of zij er bij willen zijn.
Overigs kan je hond ook thuis in laten slapen, bij het hondje van me moeder Shooby kregen we pillen mee voor thuis, was heel vreedzaam we hadden eerst een biefstukje gehaald en in het laatste stukje de pillen gestopt, was wel moeilijk maar ook heel gerustelend, ze viel gewoon in slaap.
Daarna zijn we evengoed nog even naar de dierenarts gereden ,gewoon voor de zekerheid maar was niet nodig want ze was al ingeslapen.
Doe wat jij denkt dat goed is meer kan ik niet zeggen.

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:53

Ten eerste moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt. Het is niet slecht als je er niet bij bent, maar misschien vind je het toch prettig om te weten dat hij gewoon rustig is gaan slapen en uiteindelijk dood is gegaan.
Vorig jaar hebben wij onze hond in moeten laten slapen. Hij was pas zes en het was echt mijn hond.
Ik wilde er gewoon bij zijn. Toen zag ik dat hij heel rustig ging slapen en uiteindelijk ademde hij niet meer. Zo wist ik wel dat het rustig was gegaan. Maar je moet doen wat voor jezelf goed voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:22

Ik heb de beslissing moeten maken mijn kat op 18 jarige leeftijd te laten inslapen.

Ik wilde dit perse niet bij de dierenarts doen, omdat ze het daar vreselijk vod en al haast in shock raakte als ze in de auto moest.

Nee, ik heb haar thuis laten inslapen. Op haar eigen plekje.
Ze was al zo ver heen dat ze binnen een seconde na de eerste spuit weg was. Mijn meisje. Ik heb haar nog lang op schoot gehad en daarna haar op schoot in de auto vervoerd naar het crematorium.

Ik had het niet anders gewild.

Ik zou mijn dieren nooit willen laten inslapen waar ik zelf niet bij was... I.m.o. laat ik ze dan in de steek, zo van 'red je er zelf maar mee'... Nee, niks voor mij. Ik zou dan voor altijd een enorm schuldgevoel bij me dragen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:27

Mijn hond van 12 heb ik helaas afgelopen dinsdag moeten laten inslapen. Ik heb van kleins af aan van mijn ouders geleert dat ik als ik een dier heb er tot het einde voor zal zorgen dus bij het laten inslapen blijf ik er bij. Ze is in mijn armen in geslapen en ik kan daardoor toch het verdriet beter verwerken dan dat ik er niet bij ben..

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:29

Je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt. Ik denk dat dat is dat je er bij blijft.

Weet je wat gek is? Toen onze hond in werd geslapen, ging mijn vader met hem heen. Eerst nog een kusje, en ik speelde gewoon weer door.
Ik was eigenlijk helemaal niet verdrietig. Terwijl ik gewoon stapel gek met haar was. Maar wij hadden natuurlijk nog een hond.

Jullie sterkte Vriendjes zijn?