Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angie_ke

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:13

inge81 schreef:
waarom registreren bij de politie. Ik heb alle asiels hier in de omgeving afgebeld (en ben persoonlijk nog wezen kijken) heb de vermissing gemeld via

http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl
http://www.amivedi.nl
http://www.buurtlink.nl
en http://www.dierencentrale.nl

Daarnaast heb ik alles hier in de omgeving afgestruind om hem te kunnen vinden. Vertel mij dan eens wat ik een volgende keer moet doen als ik een kat vermis svp. Zeker als achteraf blijkt dat de kat bij een wildvreemde in huis zit :S

Precies, je hebt alles gedaan wat je kon doen! Niets van zulke reacties aantrekken...

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:14

Opeisen en zeggen dat ze hem niet meer mag voeren of wat dan ook want ik weet zeker als ze dat niet had gedaan dan was hij wel bij jou gebleven!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:16

Jeetje wat een gedoe zeg!! En wat een mensen bestaan er zeg, vraag me af of zij de kat ooit als gevonden heeft aangegeven!

Ik wil je in ieder geval succes wensen.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:18

Ik zou meteen naar de politie stappen. Je hebt genoeg bewijs dat het jouw kat is en dat je hebt hem als vermist opgegeven.

Kat zomaar terug halen heeft weinig zin ben ik bang, hij is nu zo gewent om daar eten te krijgen dat hij vast wel weer terug zal gaan en die mevrouw zal hem gewoon weer binnen houden mocht ze hem in de buurt zien, ze heeft al een keer gedaan dus ze zal het weer doen, zeker als je hem zelf zo terug haalt.
Ik denk niet dat ze dat snel weer zal doen wanneer de politie erbij betrokken is, en dan kun jij hem weer met een gerust hart buiten laten lopen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:24

Orange_peach schreef:
Ik vind ook dat TS zeker genoeg moeite heeft gedaan om de kat terug te vinden. De kat betekent veel voor je, ga haar dus ook zeker halen en geef niet op voordat je ze weer thuis hebt!
Ik zou ook zeker niet te lang wachten, bel eventueel al naar de politie om te vragen welke hulp je kan verwachten!! dan krijg je informatie voor wat als ... + je hebt daar je verhaal al uitgelegd, zij weten hier al van en zullen jouw dus ook eerder geloven!
Bel ook ruim op voorhand naar de dierenarts zodat zij een plaatsje kan vrijhouden voor jouw ... de dame die je kat nu heeft zou ik echter niet te lang op voorhand inlichten, misschien brengt ze de kat weg en doet ze alsof zij ze niet meer heeft.

ik hoop en duim dat je heel snel je kat weer thuis hebt en dat hij zijn lesje toch een beetje heeft geleerd!

x

Dan moet je voor de fatsoenlijke manier gaan.
Eerst fatsoenlijk en daarna de aso manier kan niet, dan is er teveel bewijs tegen je.
Bedenk goed hoe hier de wet in elkaar zit, dat is echt niet even eerlijk, zeker niet als je iets terug wil hebben wat bijv zelfs gestolen is. Nu moet je eerst nog uitvechten of de kat gevonden of gestolen is áls de chip erin zit en van daaruit wie er recht heeft op de kat. Want dat is ook niet zo simpel wettelijk gezien. Hamer

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:27

Net manlief en de DA gesproken. Manlief komt direct vanuit de klus terug naar huis, dan kan ik m op de zaak brengen en heb ik de auto Haha!

DA gebeld en ik kan gedurende de hele dag tot 7 uur terecht. Ze weten van mn komst. Dus even wachten tot de auto hier is, dan de reismand de auto in. mannetje naar werk brengen en dan ga ik nog even langs bij die mevrouw en MIJN kat Knipoog
Hopelijk werkt ze nu wel mee.

Manlief zei ook al, dat ze de onkosten vergoed kan krijgen a 4 euro voedsel per week + alles waarvan ze kan aantonen dat voor de kat is gedaan (dus de entingen ontwormen e.d.)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:28

Netjes, nu maar hopen dat ze mee wilt werken!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:31

Je hebt alles goed gepland e.d. hopen dat ze mee wil werken.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:32

heb net z'n dekentje al opgezocht en in de mand gedaan (hoe sentimenteel kan men wezen - elke kat een eigen dekentje Bloos )

Hoop echt dat t positief af gaat lopen, dat mevrouw mee wil werken Ja ik houdt jullie in elk geval op de hoogte

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:33

heel leuk dat ze ook gehecht is geraakt en wil verzorgen ma ze kan niet zomaar aan jou kat gaan zitten
en jij bent er ook gehecht aan dus gewoon opeisen en t lijkt mij dat je hem gewoon kan terug pakken zonder met haar te overleggen Schijnheilig

t is wel netter om het te melden maar jij hebt alles eraan gedaan en zij heeft tog nergens iets gemeld
t lijkt mij dat ze daarvoor verplicht is

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:33

inge81 schreef:
waarom registreren bij de politie. Ik heb alle asiels hier in de omgeving afgebeld (en ben persoonlijk nog wezen kijken) heb de vermissing gemeld via

http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl
http://www.amivedi.nl
http://www.buurtlink.nl
en http://www.dierencentrale.nl

Daarnaast heb ik alles hier in de omgeving afgestruind om hem te kunnen vinden. Vertel mij dan eens wat ik een volgende keer moet doen als ik een kat vermis svp. Zeker als achteraf blijkt dat de kat bij een wildvreemde in huis zit :S

je kan niks meer doen, ik kon het niet afleiden uit je openingspost.
want daar staat enkel vermeld dat je hebt gezocht. niet aangegeven of iets dergelijks.

Laat maar ontopic graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:34

inge81 schreef:
Net manlief en de DA gesproken. Manlief komt direct vanuit de klus terug naar huis, dan kan ik m op de zaak brengen en heb ik de auto Haha!

DA gebeld en ik kan gedurende de hele dag tot 7 uur terecht. Ze weten van mn komst. Dus even wachten tot de auto hier is, dan de reismand de auto in. mannetje naar werk brengen en dan ga ik nog even langs bij die mevrouw en MIJN kat Knipoog
Hopelijk werkt ze nu wel mee.

Manlief zei ook al, dat ze de onkosten vergoed kan krijgen a 4 euro voedsel per week + alles waarvan ze kan aantonen dat voor de kat is gedaan (dus de entingen ontwormen e.d.)

Succes! Ben erg benieuwd hoe het afloopt. Hopelijk werkt ze mee! Wat een asociale vrouw dat ze die kat zich gewoon toe-eigend zeg. Op zich lief bedoeld natuurlijk, maar als iemand zegt dat die kat is weggelopen is het toch normaal als je hem teruggeeft als zijn échte baas het kan bewijzen. Ik blijf het topic volgen en ga hier achter de computer duimen voor je Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:35

Lizz schreef:
Jeetje wat een gedoe zeg!! En wat een mensen bestaan er zeg, vraag me af of zij de kat ooit als gevonden heeft aangegeven!

Ik wil je in ieder geval succes wensen.

Hebben wij wel gedaan maar er kwam niemand opdagen na 5 weken in de bench hebben gezeten bij schoonzus op stal, heb ik hem maar in huis gehaald

het was een dove kit, die in huis is geweest...dat maakt het allemaal triester er zijn dus mensen die zo van hun katten afwillen Boos!

dit is niet voor ts bedoelt hoor

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:37

ben benieuwt hoe dit gaat lopen. Hoop echt positief voor jou.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:37

suc6 ben zeer benieuwd!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:44

ben ook heel benieuwd hoe dit afloopt, het is gewoon jou kat en als je dat kan bewijzen met de papieren en als de DA een chip vind, heeft die mevrouw toch geen poot om op te staan lijkt mij.
Heel veel succes, hopelijk werkt ze mee.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:45

Heel veel succes, ik hoop dat je je kat terugkrijgt!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:45

Tja, vanaf half februari is wel lang. Ik hoop dat ze een beetje mee werkt. Kan me niet voorstellen dat ze de kat netjes gemeld heeft bij de instanties, dan zou het toch eerder bekend moeten zijn. Nu maar hopen dat de andere katten wel blij zijn met terugkomst van Spike.
Tja chippen is leuk, maar je kan het jammergenoeg niet van de buitenkant zien. Vandaar dat die twee van mij nu toch maar met bandje lopen. Er wonen hier toch iets teveel kattenliefhebbers.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:52

succes ik ben benieuwd Haha!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:00

lees nu pas je topic.

ik hoop dat ik zo kan lezen dat je katje weer vrolijk bij jouw in huis kan leven.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:02

Ik las net het hele topic door..
Vind het maar raar van die vrouw, wij hebben ook weleens aan lopers gehad, we belden dan asiel of er iets werd vermist, hingen een briefje in de supermarkt enz. Advertentie op marktplaats is ook wel handig, kijken ook wel veel mensen op...
Wij hadden ook een aan loper die niet meer op z'n achter pootjes kon staan, hij is opgehaald door de dierenambulance en bleek dat hij verlamd was, helaas dus in laten slapen.. Ze stoppen zo'n beestje altijd een poos in de diepvries, mocht de eigenaar er komen en die wil weten of hem dat is.. Achteraf bleek de kat van een vrouwtje 2 straten verderop te zijn, was al een half jaar vermist.. Ze is naar het asiel geweest en het was idd haar kat.. De vrouw vond het erg jammer dat haar kat dood was, maar ze wist nu wel dat hij dat was..

Ik vind dat die vrouw ook wel "zoiets" had kunnen doen, en wanneer jij zei dat het jouw kat is, dat ze bijvoorbeeld zou zeggen: heb je foto's of ander bewijs? Dat wil ik eerst zien...

Vind het gewoon asociaal dat mensen gewoon andermans dieren "stelen" en bij hun in huis houden..

Ben erg benieuwd hoe het verder afloopt Lachen

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:05

hoop da je hem mee naar huis krijgt na het bezoekje aan de dierenarts ene neem zijn papieren mee naar de DA.

succes hopen dat we snel goed nieuws kijgen te lezen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:08

Ik lees net ook je topic. Maar je hebt zeker recht om je eigen kat terug te krijgen! Wat zij gedaan heeft is diefstal. Als een kat aan komt lopen en die is niet van jou dan moet je de politie op de hoogte brengen. Zij houdt hem ook nog eens bij haar binnen terwijl hij gechipt is en op jouw naam staat.

Succes met ophalen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:08

Als je kat gechipt is en op jouw naam staat kan die vrouw hem toch niet zomaar houden? Misschien wel goed bedoeld van haar om voor jouw kat te zorgen. Maar als ze echt het beste voor die kat wil, zou ze hem gewoon aan jou terug moeten geven.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:10

Zou eerst proberen op een vriendelijk manier bij de vrouw zelf je kat op te gaan halen.. Het is JOU kat. Als ik een paard van iemand vind die los loopt, dan houd ik deze ook niet Knipoog
En zij heeft dus ook het recht niet JOU kat als haar eigendom te zien...

Mocht ze het hier niet mee eens zijn, politie inschakelen. Volgens de wet is de kat van jou, en heeft zij geen poot om op te staan.
Het is vast lief bedoeld van haar, maar het is en blijft jou kat !