help.!! kat plast nu ineens in de keuken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Re: help.!! kat plast nu ineens in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:12

Zwerte schreef:
gewone ouderwetse biotex werkt nog altijd het beste! Bleek kan inderdaad de katten zelfs aantrekken...

het trekt ze dus NIET aan.
het is een andere, overheersende geur, weer een verandering
wat stress veroorzaakt & dus gaat de kat urineren om voor haarzelf duidelijk te maken
dat er hier iets niet pluis is!
verandert een geur in de natuur ook in 1,2,3? (buiten het feit dat mensen storten)
Nee!
ik vind het overigens ergerlijk wat wij mensen doen.
Solitaire dieren zoals katten zetten we samen
sociale dieren zoals paarden zetten we appart
hoe gek wil je het hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:13

Is een kat van nature solitair? Volgens mij niet, toch?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:16

TornadoLover schreef:
Zwerte schreef:
gewone ouderwetse biotex werkt nog altijd het beste! Bleek kan inderdaad de katten zelfs aantrekken...

het trekt ze dus NIET aan.
het is een andere, overheersende geur, weer een verandering
wat stress veroorzaakt & dus gaat de kat urineren om voor haarzelf duidelijk te maken
dat er hier iets niet pluis is!
verandert een geur in de natuur ook in 1,2,3? (buiten het feit dat mensen storten)
Nee!
ik vind het overigens ergerlijk wat wij mensen doen.
Solitaire dieren zoals katten zetten we samen
sociale dieren zoals paarden zetten we appart
hoe gek wil je het hebben?

daarom biotex, zit zo goed als geen geur aan. En daarom zeg ik dat bleek het aan KAN trekken, juist door de sterke geur er aan. Het is maar net hoe je het opvat Haha!
Wat betreft dat solitair, dat is totaal offtopic en een gigantische discussie op zich waar de gedragsdeskundigen en andere wetenschappers het ook nog niet over eens zijn... katten zijn niet geheel solitair namelijk maar ook zeker niet zo sociaal als paarden... (er zijn bijv groepen wilde katten bekend waarin de vrouwtjes samenleven maar elkaar de ruimte geven en de mannen alleen, en meerder groepen vrouwen "beheren") Maar deze discussie ga ik hier verder niet voortzetten.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:28

dank je.. ik kan altijd even voor biotex kijken.. we gaan vrijdag ook boodschappen doen als mijn ouders er weer zijn. dan zal ik meteen ervoor kijken Haha!

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:47

Klopt. Katten zijn niet zo sociaal als paarden omdat een paard geen roofdier is. Maar dat katten solitair zijn, schijnt na vele onderzoeken achterhaald te zijn. Ze zijn zeer sociaal, communiceren uitgebreid met elkaar, leven samen, verzorgen en zogen zelfs elkaars kittens. Waar ze wel solitair in zijn is het jagen.
Biotex neutraliseert inderdaad de geur en hebben de katten niet de behoefte om er over heen te sproeien.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 23:07

kijk almaz.. dat is eens een uitleg.! over de katten..

maar sproeit een kattin dan ook.? heb wel mee gemaakt in het begin dat ze heel krols was ze ging plassen tegen de muren aan maar verder eigenlijk niet (ze krijgt nu de dus de pil dus is niet krols meer)

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:35

Ja, een poes sproeit ook(zoals jij zo leuk noemt een kattin) Kan te maken hebben met het krols zijn, maar kan ook een dominantie probleem zijn. Het is een misvatting dat alleen de mannen sproeien, de meiden kunnen er ook wat van!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 08:47

oh ja heb het ook nog nooit gehoord vandaar dat ik het maar even vroeg haha.. onze mannetjes zitten wel echt met hun staart te wiebelen maar proeien niet (gelukkig) ze zijn ook gecastreerd hoor maar hoor bij sommige nog wel dat ze sproeien.. nou ja ik zal het in de gaten houden, nu je erop let word alles erger lijkt het wel.. maar als dat zo eerst gaat eerst de kleine kat bij mijn tante wonen op de voorwaarde als dat geen zin heeft de poes weg gaat.. maar dan zijn we al heel erg veel verder en daar kijk ik liever nog maar niet naar Haha!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:22

Wij hebben een kat uit het asiel gehaald die echt wild is, je kunt hem niet aaien hij is doodsbang en ga zo maar door.
De eerste dag is hij hier naar boven gegaan en hield zich op achter de schotten van de zolder.
Nou ging die dus ook overal zijn behoefte doen behalve op de bak.
Mijn katten die we al hadden waren bang voor hem .
We hebben dus een buitenren gemaakt en hem na een aantal dagen weten te vangen.
Daar de kat ook enigzins doof is zou hij het buiten nooit meer overleven.
Hij is n.l in het asiel terrecht gekomen omdat hij een ongeluk had gehad.
Aangezien we hem wat sneu vonden zo in zijn uppie, hebben we er nog een angstige kat bij genomen die ook moeilijk plaatsbaar was.
Het gaat super met die 2, lekker hun gangetje gaan en toch veilig voor de honden.

Maar over het algemeen plast een kat met blaasgruis overal, dit omdat het plassen zeer doet.
Als de kat op de bak plast en het doet zeer, dan denkt de kat dat het door de bak komt en zoekt een ander plekje, ook daar doet het zeer dus weer een ander plekje(dit heb ik van mijn d.a).

Ook 1 kattenbak vind ik wat weinig bij 3 katten, ik heb er ook 3 (buiten die 2 in de ren) en wij moesten er echt een bak bijzetten want katten zijn behoorlijk schoon op zichzelf en gaan dan niet op een bak die zij niet prettig vinden ruiken.

Maar aangezien jou kat angstig is zouden er dus ook andere redenen kunnen zijn vandaar dat ik mijn verhaal hier even opschrijf.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 09:42

ik heb idd al zitten denken over een ren.. maar dan moeten we eerst alles ombouwen want we hebben daar geen plek voor.. (wel voor een kleine ren maar ik vind toch dat ze genoeg ruimte nodig hebben..) hoe groot is de ren van jou ongeveer.? misschien zo ik zoiets kunnen maken en dan die kat met misschien ook een bange daar in kunnen houden.. maar ik vind het dan zo zielig dat ze daar zitten haha misschien wel beter voor dr.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:49

De ren die wij hebben is 2 bij 3, de hoogte weet ik even niet uit me hoofd maar ik denk ook ongeveer 2 meter.
We hebben hem aan de garage vastgemaakt en in de garage een binnehok gemaakt zodat ze naar binnen en naar buiten kunnen.
als je niet genoeg ruimte hebt kun je ook in de hoogte gaan want katten zitten graag hoog en een beetje klimmen en klauteren vinden ze ook altijd leuk Knipoog
Ik wilde er eerst ook niet aan hoor, dacht net als jou dat het zielig was.
Maar ik zie die 2 katten opleven, heerlijk genieten van het zonnetje en ze schieten nu ook niet meer zo snel weg als er iemand langsloopt.
We hebben die ren wel opgeleukt met struikjes grote keien en een houten tuinstoel.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:19

hmm zal dit eens mijn mijn ouders overleggen.. en dit even laten lezen.. heb er idd vaker aan gedacht maar ja dan wil je ze ook niet zo laten haha heb je hem van boven ook dicht.? of van een kant of is alles open met een huisje oid erin.? Haha!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:22

AngelsDitch schreef:
Sorry... je gaat dan voor de laatste keer proberen om haar bij de DA te krijgen voor een spuitje? Kan je dan niet beter haar bij de DA proberen te krijgen voor steralisatie. Die dierenartsen weten er daar heus wel raad mee hoor.

of zowiezo onderzoek?
Misschien heeft ze wel last van haar blaas Pling

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:29

salsaentango schreef:
de kattenbak word 1x in de week opgehaald niet schoongemaakt.. hij word elke dag schoongemaakt maar de bak gaat pas elke week weg..

het is zo jammer dat niemand verder weet hoe deze kat is.. anders zouden er meerder zijn geweest die zeggen dat ze niet naar een ander baasje zou kunnen.. als ze al plat over de grond loopt/ rent als er andere mensen zijn wil ik haar dit niet weer aan doen..

maar wat ik steeds ook zei, mijn ouders gaan na de vakantie die kattenbak opzeggen en met gewone kattenbaksteentjes beginnen.. en het is juist die zaterdag en zondag voordat hij 's maandags weg gaat.. (de bak dan) dus dan is die gewoon te vies voor dr en logies dat ze er dan niet op wil.. daarom dat we die dan ook gaan opzeggen

Katten kunnen best wennen aan een nieuw baasje, en zeker als het niet zoveel stress heeft als bij jou, maar volgens mij wil jij haar gewoon niet kwijt (ookal is dat misschien beter voor haar)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:33

dat is allemaal al opgelost.. dus hier graag geen commentaar meer over.. dat is allemaal al goed doorgedrongen hoor.. tis ook niet mijn keuz maar ja mijn ouders zijn hier helaas dan toch ook de baas.. maar heb zovaak tegen ze gezegt gaat zij weg ga ik ook.. dus tja

heb het nu over een ren.. eerst proberen we een andere kattenbak (en ja ook 2.!) als dat niet lukt probeer ik eerst een mooie ren.. zodat ze lekker buiten kan lopen.. met idd misschien een vriendin erbij.. maar dan hopen dat ze dat aan kan.. we zien wel hoe het loopt.

nee ik wil haar ook niet kwijt nee.. raar he. ik doe mijn dieren niet zomaar weg.. ik probeer tenminste wat, bij andere mensen vergeleken die dieren zomaar wge doen.. maar ik weet niet of je nu alles lees maar er is al zoveel oplossingen gevonden dat oudere dingen niet naar boven hoef te komen.. want iedereen doet maar net alsof een dier weg doen zo makkelijk is nou nee hoor.. zo makkelijk vind ik dat niet.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:35

Ik lees nu idd dat al veel mensen zoiets hadden gezegt ja sorry!

Over dat bleek; als ik mijn gootsteen schoon maak (met bleek) moet ik het naspoelen met gekookt water en een half uur mijn katten uit de kamer houden want anders gaan ze heel de gootsteen aflikken Tong uitsteken (jakkes!)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:38

oke naja geeft niet Lachen.. wij maken het ook vak met bleek schoon maar dat ze daar in gaat plassen vind ik niet erg haha dat spoelen we weer weg Tong uitsteken onze oude kat deed het ook.. als hij weer blaasontsteking kreeg (een inteeltkatje) dan ging ze ook in de gootsteen plassen.. echt laten zien van kijk het komt weer.. dan geven we haar weel druppels en klaar is het weer Haha!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:44

salsaentango schreef:
hmm zal dit eens mijn mijn ouders overleggen.. en dit even laten lezen.. heb er idd vaker aan gedacht maar ja dan wil je ze ook niet zo laten haha heb je hem van boven ook dicht.? of van een kant of is alles open met een huisje oid erin.? Haha!

Ja van boven ook dicht anders heeft het weinig zin Haha!

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:19

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:35

wauw geweldig is die zeg.! zal de site ook eens bekijken Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:06

Ik zou de beslissing om nog eventueel een vriendin voor deze kattin te nemen niet overhaasten aangezien het nu al stressy is met 3 katten Knipoog
Hoe gaat het verder nu? Is er al evolutie?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:05

ze poept nu meer overal.. en plast niet erg veel meer op andere plekken.. maar als het erger word tot het echt begint te ergeren dan gaat onze kleinste kat naar mijn tante..

dit omdat hij ook nu onze oudste kat flink in zijn oor heeft gebeten en die hele hoofd kant zeer doet.. mag hem daar niet aaien.. dus die kleinste moet niet zo door blijven gaan want dit kan echt niet.. maar die kleintje heeft energie te veel haha die rent en miauwt door de gangen heen haha maar die slaapt overdags ook als een koe Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:31

Hmmm volgens mij is je kattin toch echt erg gestresseerd? Is het geen optie er een keer een gedragstherapeut bij te halen? Want ik heb niet de indruk dat het zeker is dat het aan de kleine kat ligt? Zou zonde zijn als je die wegdeed en het probleem bleef bestaan...

Vervelende situatie. Staan er al meer bakken nu? Heb je al andere vullingen geprobeerd?

Weet niet of het al gevraagd is, maar wat voer je?
En als er 'ongelukjes' gebeuren, is dat vast of lopend zeg maar?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 18:47

we hebben nu ook een gewone kattenbak er staan.. maar die staat er nu vanaf maandag en er is vandaag eindelijk een kat op gegaan (wie weten we niet) maar de kattin die begint nu ook overal te poepen (en juist plassen op matjes).. ik heb zelf gezien dat de kleinste onze katten uit de bak jaagt.. en we hebben al wel gedacht om de kat appart te zetten maar daar is geen plek voor.. maar we wachten nu eerst want we hebben al een poosje niks meer gevonden.. ja al wel gister iets wat al een tijdje er blijkbaar was.. (bij hout) maar daar komen we amper.. dus dat hebben we schoongemaakt maar verder merken we nog niks Lachen

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:54

En....hoe gaat het nu? Heb je een oplossing gevonden?