Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Abel schreef:Tjonge het is maar een kat. Er zijn grenzen aan. Belachelijk dat die DA de kat op zo'n idiote wijze zich toe eigende dan moet ze dat beest ook voor 750 verkopen. Als een operatie zo duur wordt kun je het dier beter afmaken en er een uit een asiel halen voor minder. Dan zijn er twee dieren blij. Eentje uit zijn lijden verlost en een van de dood gered.
Wuis schreef:Trouwens ik ken iemand die zo'n operatie bij haar kat heeft laten uitvoeren en dat is allemaal goed verlopen. Als je misschien in contact wilt komen met diegene kan ik wel vragen of ze je wil mailen.
Kendra schreef:maar vind de gedachte dat je vanzelfsprekend ALLES (ook in financiele zin) over moet hebben voor je dier, wel zorgelijk.
Robyn schreef:Als je het geld hebt vind ik in princiepe dat je gelijk hebt. Maar om nou gelijk te zeggen dat iedereen die geen operatie van 2500 euro kan betalen maar geen beesten moet nemen. Vind ik wel heel kort door de bocht. Iemand met weinig geld kan iemand een dier een geweldig leven geven.
Iemand die daarintegen niks doet vind ik vele malen erger dan iemand die een dier uit zijn lijden verlost.
Citaat:Tjonge het is maar een kat. Er zijn grenzen aan. Belachelijk dat die DA de kat op zo'n idiote wijze zich toe eigende dan moet ze dat beest ook voor 750 verkopen. Als een operatie zo duur wordt kun je het dier beter afmaken en er een uit dem asiel halen voor minder. Dan zijn er twee dieren blij. Eentje uit zijn lijden verlost en een van de dood gered.
Citaat:maar er wordt wel geopereerd als de kansen goed zijn hoor. Emotionele waarde heet dat.
abel schreef:egoïsme noem ik dat.
Quellian schreef:Je moet er als diereneigenaar voor zorgen dat je dier geen pijn heeft, hoe je dat doet... dat is aan de persoon zelf (en de DA).
Prisca schreef:Ik
Ik doe bv NOOIT meer een koliek operatie de lijdens weg vind ik niet dierwaardig meer.
Net zoals kanker bestraling bij dieren echt belachelijk.
miekelover schreef:een hoop dieren komen door de koliek operatie heen en herstellen heel goed weer.
andere paarden halen het helaas niet.
het is een hoop geld maar als je daar je paard mee kan redden.
Redrumfox schreef:Als het geld er niet is dan is het er niet.. Sowieso zou ik voor een dier geen duizenden (of meer dan ongeveer 500) euro's over hebben, dat geld heb ik wel maar het is niet de bedoeling dat het daaraan besteed wordt. Prima als jullie vinden dat ik dan geen dieren moet nemen maar dat doe ik toch wel, ze worden hier behandeld als koningen dus ze hebben dan in ieder geval een topleven gehad.