beginners hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: beginners hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:11

jolentinus schreef:
dank allemaal voor de tips.

ik en mijn vriend zijn het denk ik veel meer eens over de opvoeding van de hond dan mijn moeder en ik. dus dat scheeld ook.

zo te zien maakt het ras niet uit. ik ga gewoon veel om mij heen kijken en dan een hond die echt klikt

een hond uit een pleeggezin lijkt me ook erg leuk, het pleeggezin kan me dan erg veel over de hond vertellen. ik kan meerdere malen langskomen.

alleen soms heb in het idee of is er wat met die honden. soms gaan ze niet voor niets weg. dat vind ik wel eens lastig.

Met honden uit een opvang hoeft echt niet altijd wat te zijn.
Bij ons gaan ze zowiezo pas weg als ze gezond zijn, als we ook maar het idee hebben dat er iets niet helemaal in orde is gaan we naar een dierenarts. Ze worden dan ook behandelt en daarna gaan ze weg. Tenzij mensen zeggen dat ze ze graag mee willen nemen en thuis verder behandelen.
Verder gaan ze niet gratis weg, er wordt 100 euro voor gevraagd en dat gaat dan gelijk naar het asiel in Turkije, de gene die ze opvangt betaald alles uit eigen zak.
En we plaatsen geen honden als we niet het idee hebben dat het gaat werken, dus we moeten er wel van overtuigd zijn dat hond en eigenaar bij elkaar passen, anders is het voor hond en baas niet leuk. En we hebben juist die honden hier, zodat we ervoor kunnen zorgen dat ze een goed leven krijgen en bij dezelfde baas mogen blijven tot ze dood gaan.
Ik zeg niet dat je een turkse hond moet nemen bij ons vandaan ofzo, maar er zijn ook opvangplaatsen waar je gewoon een goede gezonde hond meekrijgt.
Volgens mij is stichting aai ook best goed. Er zijn heel veel van dat soort stichtingen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:59

wij hebben nu ook een herplaatser waar helemaal niks mis mee is er zijn ook genoeg mensen (net zoals de vorige baas van onze hond) die gewoon door de omstandigheden niet meer voor hun hondje kunnen zorgen en dus kiezen om `m naar iemand te doen die een betere plek kan geven...
Magic was echt zijn lievelingetje haar naam, foto en pootafdruk staan over zijn gehele boven lichaam maar toch heeft hij `m weggedaan... Er hoeft dus niet perse iets mis te zijn met een herplaatser...

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:49

Ik heb een Jack Russel, super lief dier!!! alleen zo hyper als ik weet niet wat Clown Clown

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:22

Jolanda_ schreef:
Kafue schreef:
Wij hebben een afgerichte rottweiler en ik ben nu bezig een jonge duitse herder af te richten.
Die rottweiler is bijvoorbeeld veel moeilijker in africhting dan die herder, en dan is een duitse herder bijvoorbeeld moeilijker dan een mechelaar.

niet om je aan te vallen en vooral ook niet zo opvatten hoor...

maar vind deze zinnen nogal afstandelijk over komen. Jij hebt een afgerichtte rottweiler wat betekend dat dat je je hond kan laten doen wat jij wil....?
Of dat je een expert bent in het "africhten" van honden...

ik vind niet dat je een hond africht... je traint samen met je hond om hem tot een maatje te maken die jou graag volgt maar toch zijn eigen karakter heeft....

daar is niets afstandelijks aan. Ik heb nog nooit een hondertrainer hier horen zeggen ik heb een trainingsmaatje als hond. Nee in het vakjargon richt men de hond af. Op het veld trainen we wel hoor, maar een maatje is hij niet, eigenlijk meer een slaafje Pling

In het duits is het eigenlijk een mooiere naam, schutzhund bewakingshond. de hond is afgericht om bijvoorbeeld spoor te zoeken, of op kommando de inbreker te stellen. Maar altijd op kommando, dus inderdaad kan de hundenfuhrer de hond op kommando laten doen wat hij hem of haar geleerd heeft. dat kan zijn zit, af, maar ook zorg ervoor dat de inbreker niet weg komt, en loopt hij wel weg dan bijt en houd vast totdat ik jouw naam noem en zeg los. Als loon krijg je dan een snoepje. De hond doet het in feite alleen maar voor de beloning hoor en niet voor jou of wat anders.
Een hond is mischien wel je maatje maar JIJ bent de leider van de hond de roedeleider.
Als de hond aan het werk is denkt hij maar aan een ding als ik het goed doe dan krijg ik wat lekkers.

l Types als Rottweiler, herder die hebben een BAAS nodig. Hij mag best zijn eigen karakter hebben als hij maar luisterd. Vergeet niet dat als bijvoorbeeld de rottweiler denkt zo nu ben ik de baas en hij jou bijt jij wel een probleem hebt die bijtkracht van zon dier is niet mis, jou arm of gezicht ziet er beslist anders uit als hij met je klaar is. laat de hond nooit op gelijke voet met je komen want je tekend je doodsvonnis bij wijze van spreken.

Weet je die hond werkt graag voor je en allemaal zijn ze het beste af met een consequente baas die ook echt de baas is en blijft.

Begrijp me niet verkeerd hoor maar een voor het waak en verdedigen afgerichte hond, moet je niet als je knuffelvriend gaan behandelen en beschauwen maar als een werknemer van je niet meer en niet minder. En dan hebben mijn honden nog de mazzel dat ze binnen in huis mogen. De meesten zitten de hele dag in de kennel en mogen er alleen uit als ze aan het werk gaan.

Zielig zijn die honden en de mijne niet, ze krijgen goede verzorging, en weten precies waar ze aan toe zijn. Het ene moment spelen ze met de kinderen een uur later wordt er een pakwerker in de arm gegrepen.
de hond is er voor het werk en is altijd ondergeschikt aan de mens. dat vinden die honden het fijnst en daar voelen ze zich heel erg prettig bij.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:47

Mmm ik zie mij en mijn hond toch meer als een team. Waarvan ik wel de aanvoerder ben trouwens. Maar niet onder dwang!!! Ik moet mijn honden zien te motiveren. Ik heb beslist niet de makkelijkste honden. 2 Bullmastiffs en een kruising windhond. Toch zijn ze hartstikke lief en braaf zonder dat ze een slaafje zijn. 1 bullmastiff is een pup van bijna 9 weken. Met 12 weken begin ik met clickertraining.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:03

ik denk dat dit dezelfde discussie is dan met paarden. de een ziet zijn paard als een echt maatje, de ander als ondergeschikte.

ik wil uiteindelijk zeker een team vormen met mijn hond, maar wat kafue ook aangeeft, je moet wel de baas blijven.

krijg een beetej het gevoel dat opvoeden met consequintie te maken heeft (wat dan ook, baby, paard, hond etc)