jolentinus schreef:dank allemaal voor de tips.
ik en mijn vriend zijn het denk ik veel meer eens over de opvoeding van de hond dan mijn moeder en ik. dus dat scheeld ook.
zo te zien maakt het ras niet uit. ik ga gewoon veel om mij heen kijken en dan een hond die echt klikt
een hond uit een pleeggezin lijkt me ook erg leuk, het pleeggezin kan me dan erg veel over de hond vertellen. ik kan meerdere malen langskomen.
alleen soms heb in het idee of is er wat met die honden. soms gaan ze niet voor niets weg. dat vind ik wel eens lastig.
Met honden uit een opvang hoeft echt niet altijd wat te zijn.
Bij ons gaan ze zowiezo pas weg als ze gezond zijn, als we ook maar het idee hebben dat er iets niet helemaal in orde is gaan we naar een dierenarts. Ze worden dan ook behandelt en daarna gaan ze weg. Tenzij mensen zeggen dat ze ze graag mee willen nemen en thuis verder behandelen.
Verder gaan ze niet gratis weg, er wordt 100 euro voor gevraagd en dat gaat dan gelijk naar het asiel in Turkije, de gene die ze opvangt betaald alles uit eigen zak.
En we plaatsen geen honden als we niet het idee hebben dat het gaat werken, dus we moeten er wel van overtuigd zijn dat hond en eigenaar bij elkaar passen, anders is het voor hond en baas niet leuk. En we hebben juist die honden hier, zodat we ervoor kunnen zorgen dat ze een goed leven krijgen en bij dezelfde baas mogen blijven tot ze dood gaan.
Ik zeg niet dat je een turkse hond moet nemen bij ons vandaan ofzo, maar er zijn ook opvangplaatsen waar je gewoon een goede gezonde hond meekrijgt.
Volgens mij is stichting aai ook best goed. Er zijn heel veel van dat soort stichtingen.