Schaap op de rug.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Help jij een schaap dat op de rug ligt?

Nee, die zoekt het zelf maar uit.
1 (0%)
Misschien, als ik makkelijk kan stoppen.
42 (28%)
Ja, altijd, ook al moet ik moeilijk doen om er bij te komen.
105 (70%)

Totaal aantal stemmen: 148

Sansevieria

Re: Schaap op de rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:27

@Kiwiko: geloof me....dat wil je echt niet Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:37

Ik wou net zeggen, wij hebben er ook zo een gehad, iedereen kon de wei in, maar mij moest en zou ie altijd hebben :@ Heb hem trouwens nooit wat gedaan, dus waarom ie het nou deed?!
Al stond ie achterin de wei, als ie me zag kwam hij naar voren om mij te grijpen! En dat komt niet zachtjes aan.....

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:01

__Jesper schreef:
Ik wist dat nooit..Heb er gelukkig dacht ik ook nooit eentje gezien.
Ik zal de volgende keer als ik hem zie zeker helpen.
Goed topic dit, anders had ik gewoon gedacht dat die aan het rollen of liggen was Nagelbijten / Gniffelen

ja vind ik ook!
daar ga ik in het vervolg zeker op letten, heb nooit geweten dat schapen niet meer recht raken!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:24

Ik zou zeker gaan helpen, maar ik zou echt niet weten hoe je zo'n schaap op z'n poten krijgt. Nagelbijten / Gniffelen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 22:45

xRosa schreef:
Ik zou zeker gaan helpen, maar ik zou echt niet weten hoe je zo'n schaap op z'n poten krijgt. Nagelbijten / Gniffelen

Zijn heel wollig, je hebt veel houvast! Gewoon sjorren dus...

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:52

ik help ze ook altijd Lachen
maar bij ons hebben we de schapen zomers ook altijd op de dijk lopen, dan rollen ze zelf weer terug Lachen en als het niet lukt dan even helpen Knipoog

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:53

Ik ook altijd helpen ook al ren ik er voor niks heen en ze dood zijn, heb er in mijn leven al heel wat geholpen Haha!
Al moet ik dwars door een sloot lopen Tong uitsteken ik heb in oktober wel door een sloot gezwommen om er 1 uit te halen, heeft me men mobieltje nog gekost toen haha.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:06

Het is niet goed om aan de wol te gaan trekken, dat doet een schaap heel veel pijn Knipoog
Idd op zijn kont zetten en zo overeind helpen is de beste manier Ja
Ik ga ook altijd schapen die op hun rug liggen helpen! Snap niet dat mensen die dieren kunnen laten liggen Scheve mond

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:11

oh joh, nog nooit gezien en ik wist ook niet dat ze zo dood konden gaan.
als ik het eens zie ga ik misschien wel helpen, ligt aan de omstandigheden. ik rij alleen langs schapen waar een sloot tussen zit, maar vaak staat er wel een huis bij. dus dan zou ik denk ik eerder bij het huis aanbellen als door de sloot gaan Nagelbijten / Gniffelen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 23:50

Renskeeee schreef:
Het is niet goed om aan de wol te gaan trekken, dat doet een schaap heel veel pijn Knipoog
Idd op zijn kont zetten en zo overeind helpen is de beste manier Ja
Ik ga ook altijd schapen die op hun rug liggen helpen! Snap niet dat mensen die dieren kunnen laten liggen Scheve mond

Daar heb je een heel goed punt.
Toch heb ik toen ik lichter was en een schaap een keer echt in een diepe kuil lag waar simpel op de kont zetten niet direct de oplossing was, flink gesjord aan alles waar ik houvast aan had voordat hij uit die kuil was en ik hem er naast pas op de kont kon zetten, liever even pijn en leven dan gewoon langzaam dood gaan denk ik...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:08

absoluut omkeren
en eerst op de kont, zit nu 3 jaar in de schapenwereld hier zo'n beetje, op zijn kont zetten
en aan de wol trekken maakt niet vele uit, jij pakt de manen van je paard ook beet.
ik til de spartellende lammeren hier op aan hun vacht, en ze geven geen kick
belangrijkste is dattie op zn kont komt, even paar minuten en dan rechtop en opletten of hij loopt!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:14

ik heb er inmidels ook al de nodige weer op de poten gezet,veel mensen weten idd niet dat een schaap op zijn rug foute boel is Knipoog
mijn buurman is schapenhouder en van hem weet ik dat het belangerijkste is dat een schaap direct plast,doen ze dat niet,redden ze het niet. Bloos

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:08

Ben er eigenlijk nog nooit eentje tegengekomen die op z'n rug lag.

Wel twee jaar geleden eentje die midden op de weg stond. Ik kwam van stal en moest uitwijken (dacht eerst dat het een hond was). Hart in m'n keel en auto in z'n achteruit gezet. Bleek dat het dier uit de wei was ontsnapt, de rest van de kudde stond bij het hek te mekkeren. Was een flinke kluif om hem (haar) weer terug te krijgen achter het hek en om de anderen er ook achter houden. Beest was helemaal apatisch en was ook vooral niet van plan om met me mee te lopen, uiteindelijk heb ik hem richting het hek gejaagd en aan z'n wol verder getrokken.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:11

Jolliegirl schreef:
absoluut omkeren
en eerst op de kont, zit nu 3 jaar in de schapenwereld hier zo'n beetje, op zijn kont zetten
en aan de wol trekken maakt niet vele uit, jij pakt de manen van je paard ook beet.
belangrijkste is dattie op zn kont komt, even paar minuten en dan rechtop en opletten of hij loopt!

De manen van je paard zijn heel wat anders dan de wol van een schaap hoor Knipoog
Ze kunnen er grote blauwe plekken van krijgen...
Maar als de nood groot is moet je wel eens wat ja Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:17

ja dan help ik.., tenzij het de schapen zijn, die om de hoek bij mijn staleigenaar staan, dan roep ik die, die is daar wat handiger in

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:18

Ik heb laatst met mijn zus en broertje nog een schaap van zijn rug gehaald. Kan het niet over mijn hart verkrijgen door te rijden voor zo'n kleine moeite! HEt schaap gaat zekerweten dood als niemand hem rechtzet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:30

geweldig nuttig topic, ja ik zou het ook doen. Vroeger op texel mocht je een borrel bij de boer halen als je een schaap op die manier weer op de poten wist te krijgen, en volgens mij nu nog steeds.
Als ik dr bijkan ja dan ga ik dat schaap redden, dan maar te laat op mn werk Ja
Wel interessant stukje van RK wist niet dat het belangrijk was dat hij eerst op zn kont werd gezet.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:36

Ow dat wist ik ook niet... Waarom dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:41

ff topic doorlezen en je weet waarom Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:32

jup.. hier regelmatig een schapenredder geweest.. onze overburen hadden een kudde van..mwah.. 30/40 van die beesten, en soms zag je er ook eentje spartelen met de beentjes omhoog. die beesten komen echt niet meer overeind zelf Nagelbijten / Gniffelen
dus mjah.. dat was de weide inlopen,, flink trekken en duwen ( ze zijn nog best zwaar Nagelbijten / Gniffelen ) en voila.. beest liep afhankelijk van hoe lang hij al zo lag.. meestal wel weer zwabberend weg.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:38

Jáááááren geleden zat ik ooit eens in de trein van Leeuwarden naar Groningen. Zomaar, in the middle of nowhere, stopt de trein.... Zien we ineens de conducteur uit de trein stappen, over een sloot springen, onder een draadje doorgaan en, jawel, een schaap weer rechtop zetten!! Trein vol passagiers kon wel even wachten, het leven van het schaap was belangrijker!! Ik vond het geweldig!

Maar als het even kan stop ik dus wel altijd. Midden op de snelweg uiteraard niet, maar dan zie ik het hoogstwaarschijnlijk ook niet omdat ik aan het rijden ben. Maar als ik het zie en ik kan stoppen, zal ik dat zeker doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:28

Lalidan schreef:
Jáááááren geleden zat ik ooit eens in de trein van Leeuwarden naar Groningen. Zomaar, in the middle of nowhere, stopt de trein.... Zien we ineens de conducteur uit de trein stappen, over een sloot springen, onder een draadje doorgaan en, jawel, een schaap weer rechtop zetten!! Trein vol passagiers kon wel even wachten, het leven van het schaap was belangrijker!! Ik vond het geweldig!
Maar als het even kan stop ik dus wel altijd. Midden op de snelweg uiteraard niet, maar dan zie ik het hoogstwaarschijnlijk ook niet omdat ik aan het rijden ben. Maar als ik het zie en ik kan stoppen, zal ik dat zeker doen.

wauw! wat super van die man! OK dan!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:52

Jolliegirl schreef:
absoluut omkeren

Aan de wol trekken maakt wel degelijk uit. Ze geven geen kick, maar doet wel zeer en ze kunnen er hele grote blauwe plekken van krijgen, dus absoluut niet aan de wol!!