Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Jesper schreef:Ik wist dat nooit..Heb er gelukkig dacht ik ook nooit eentje gezien.
Ik zal de volgende keer als ik hem zie zeker helpen.
Goed topic dit, anders had ik gewoon gedacht dat die aan het rollen of liggen was
xRosa schreef:Ik zou zeker gaan helpen, maar ik zou echt niet weten hoe je zo'n schaap op z'n poten krijgt.
Renskeeee schreef:Het is niet goed om aan de wol te gaan trekken, dat doet een schaap heel veel pijn
Idd op zijn kont zetten en zo overeind helpen is de beste manier
Ik ga ook altijd schapen die op hun rug liggen helpen! Snap niet dat mensen die dieren kunnen laten liggen
Jolliegirl schreef:absoluut omkeren
en eerst op de kont, zit nu 3 jaar in de schapenwereld hier zo'n beetje, op zijn kont zetten
en aan de wol trekken maakt niet vele uit, jij pakt de manen van je paard ook beet.
ik til de spartellende lammeren hier op aan hun vacht, en ze geven geen kick
belangrijkste is dattie op zn kont komt, even paar minuten en dan rechtop en opletten of hij loopt!
Lalidan schreef:Jáááááren geleden zat ik ooit eens in de trein van Leeuwarden naar Groningen. Zomaar, in the middle of nowhere, stopt de trein.... Zien we ineens de conducteur uit de trein stappen, over een sloot springen, onder een draadje doorgaan en, jawel, een schaap weer rechtop zetten!! Trein vol passagiers kon wel even wachten, het leven van het schaap was belangrijker!! Ik vond het geweldig!
Maar als het even kan stop ik dus wel altijd. Midden op de snelweg uiteraard niet, maar dan zie ik het hoogstwaarschijnlijk ook niet omdat ik aan het rijden ben. Maar als ik het zie en ik kan stoppen, zal ik dat zeker doen.
Jolliegirl schreef:absoluut omkeren
en eerst op de kont, zit nu 3 jaar in de schapenwereld hier zo'n beetje, op zijn kont zetten
en aan de wol trekken maakt niet vele uit, jij pakt de manen van je paard ook beet.
ik til de spartellende lammeren hier op aan hun vacht, en ze geven geen kick
belangrijkste is dattie op zn kont komt, even paar minuten en dan rechtop en opletten of hij loopt!