hond met jeuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:35

arnjojo schreef:
Wilawander schreef:
Bij ons in de praktijk is geen enekele hond waarbij Frontline niet werkt. Tenzij het niet juist wordt gebruikt. (Omgeving bv. behandelen, maar dan werken andere middelen ook niet)

Heb hier zelf 4 honden die al jaren met Frontline worden behandeld waaronder 1 hond met vloallergie en nog nooit een vlo gehad. terwijl we buitenaf wonen met 4 katten om de deur. Dus een verhoogde vlodruk. Maar elke kat en hond zijn absoluut vlovrij met Frontline.

Als jij in een praktijk werkt moet je toch als geen ander weten dat je onzin uitkraamt over dat je beesten vlo vrij zijn.. Vind maar 1 vlo op zo'n beestje Knipoog dat is hetzelfde als een speld in een hooi berg zoeken. Ik vind je niet erg goed ingeleid over de middelen en dieren.... Je moet namelijk als geen ander weten dat voor frontline niet voor niks frontline combo is gekomen!

Wij gebruiken anders met succes al jaren Frontline (niet de combo). We hebben een grote praktijk en totaal geen klachten over Frontline. Veel mensen gebruiken het niet goed. De omgeving wordt vaak vergeten te behandelen. Dan zal zo'n dier nooit vlovrij zijn. Dat zijn onze ervaringen dus vindt niet dat jij kan zeggen dat ik niet goed geinformeerd ben. Mijn hond heeft een behoorlijke vloallergie. 1 vlo is genoeg om hem aan het krabben te krijgen. Sinds ik alle 5 weken Frontline erop doe krabt hij niet meer. (Gebruik het ook in de wintermaanden). Dus ik kan niks negatiefs zeggen over Frontline. Wel is de werking tegen teken 0,0. Daarvoor gebruik ik een ander middel.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:07

bijna twee jaar geleden heb ik mijn jack russel af moeten geven aan een allergie. nu nog naar twee jaar heb ik er nog steeds geen vrede mee dat er niks meer aan gedaan kon worden,want echt niks hielp,ben met haar anderhalf jaar aan het dokteren geweest,en wat we ook deden het werd alleen maar erger.
eerst dagten ze dat het aan het voer zou liggen,paar maanden op speciaal voer gestaan,en het werd alleen maar erger,bloed laten prikken,daar kwam wel wat uit,(ik ben geen dieren arts dus vertel alleen wat ik weet wat de artsen mij verteld hebben)
ze konden met het bloed haar op 12 dingen testen,en ze bleek voor alle 12 allergies te zijn,in het lab hebben ze een stof samen gesteld wat ze de eerste weken wekelijks kreeg ingespoten,en daar na om de twee weken en na een paar weken 1 keer in de maand,dat zou ongeveer een maand of 6 duren voordat ze alle entingen zou hebben gehad,ondertussen heeft ze al potten met pillen op en verschillende soorten zalfjes en schampoos!
niks maar dan ook niks hielp,ze zag er uit dat willen jullie niet weten,zo veel jeuk dat ze er echt onder begon te lijden,nadat ze haar 1 na laatste enting had gehad,was het voort zo erg dat ze niet meer wilde eten en voort de hele dag in haar mandje lag te bijten en te krabben,kon het niet meer aan zien,ze beet haar eigen tot bloedens toe,en was zo zielig,heb toen in het weekend de knoop door gehakt,zo kan het echt niet meer,de artsen wisten het ook niet meer,en heb haar op 16 oktober 2006 in laten slapen.heb die dag nog fotos van haar gemaakt,zodat ik er altijd naar terug kan kijken als ik twijfel of ik er wel goed aan heb gedaan,en telkens als ik de fotos zie,weet ik dat dat het juiste was.
ze ligt nu hier bij ons in de tuin diep onder de grond in haar eigen mandje.
heb haar bijna 11 jaar gehad,en haar zelfs geboren zien worden.
mis haar nog steeds,en het is zo frustrerent dat ik nog niet weet waarom niks hielp.
ze was mijn aller beste maatje,en ging altijd overal met me mee naar toe.
ik hoop voor jou hondje dat het niet zo zal zijn als met de mijne,jeuk is verschrikkelijk,vooral als je er niks tegen kan doen.
wens jou heel veel succes,en hopelijk is ze er snel weer van af.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:01

amazone77 schreef:
bijna twee jaar geleden heb ik mijn jack russel af moeten geven aan een allergie. nu nog naar twee jaar heb ik er nog steeds geen vrede mee dat er niks meer aan gedaan kon worden,want echt niks hielp,ben met haar anderhalf jaar aan het dokteren geweest,en wat we ook deden het werd alleen maar erger.
eerst dagten ze dat het aan het voer zou liggen,paar maanden op speciaal voer gestaan,en het werd alleen maar erger,bloed laten prikken,daar kwam wel wat uit,(ik ben geen dieren arts dus vertel alleen wat ik weet wat de artsen mij verteld hebben)
ze konden met het bloed haar op 12 dingen testen,en ze bleek voor alle 12 allergies te zijn,in het lab hebben ze een stof samen gesteld wat ze de eerste weken wekelijks kreeg ingespoten,en daar na om de twee weken en na een paar weken 1 keer in de maand,dat zou ongeveer een maand of 6 duren voordat ze alle entingen zou hebben gehad,ondertussen heeft ze al potten met pillen op en verschillende soorten zalfjes en schampoos!
niks maar dan ook niks hielp,ze zag er uit dat willen jullie niet weten,zo veel jeuk dat ze er echt onder begon te lijden,nadat ze haar 1 na laatste enting had gehad,was het voort zo erg dat ze niet meer wilde eten en voort de hele dag in haar mandje lag te bijten en te krabben,kon het niet meer aan zien,ze beet haar eigen tot bloedens toe,en was zo zielig,heb toen in het weekend de knoop door gehakt,zo kan het echt niet meer,de artsen wisten het ook niet meer,en heb haar op 16 oktober 2006 in laten slapen.heb die dag nog fotos van haar gemaakt,zodat ik er altijd naar terug kan kijken als ik twijfel of ik er wel goed aan heb gedaan,en telkens als ik de fotos zie,weet ik dat dat het juiste was.
mis haar nog steeds,en het is zo frustrerent dat ik nog niet weet waarom niks hielp.
ik hoop voor jou hondje dat het niet zo zal zijn als met de mijne,jeuk is verschrikkelijk,vooral als je er niks tegen kan doen.

Wat een vreselijk vehaal, zit hier met tranen in mijn ogen en hoop toch niet dat me dit lot te wachten staat.
Heel veel sterkte en dapper dat je het hier neer hebt gezet.

Ik moet vandaag om 14.30 bij de dierenarts zijn en ga hem idd ook vragen om die prik vatacortyl waar mensen het hier over hebben.
Maar ik wil hem wel bloed laten prikken en andere dingen uit kunnen sluiten.
Op dit moment gaat het vrij goed en krabt hij bijna niet meer, dat is opzicht al een opluchting.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:53

jesito schreef:
amazone77 schreef:

Wat een vreselijk vehaal, zit hier met tranen in mijn ogen en hoop toch niet dat me dit lot te wachten staat.
Heel veel sterkte en dapper dat je het hier neer hebt gezet.

Ik moet vandaag om 14.30 bij de dierenarts zijn en ga hem idd ook vragen om die prik vatacortyl waar mensen het hier over hebben.
Maar ik wil hem wel bloed laten prikken en andere dingen uit kunnen sluiten.
Op dit moment gaat het vrij goed en krabt hij bijna niet meer, dat is opzicht al een opluchting.

ik heb het ook met tranen in mijn ogen zitten typen.
ik wil jou met mijn verhaal niet bang maken,wat mijn hondje had is vrij zeldzaam.
ik wil alleen maar mijn ervaring delen,al is het niet leuk om te lezen.
en ook dat je een allergie niet moet onderschatten.
gelukkig kunnen ze er in de meeste gevallen veel aan doen.

het is ook heel slim van je om haar bloed te laten onderzoeken,
daar kunnen ze heel veel uit halen.
heel veel succes met haar,en wil je me iets laten weten als je de uitslagen van het bloed binnen hebt?
ben heel erg benieuwd.
groetjes.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 17:40

Ik ben terug van de dierenarts en dit was dus een andere als waar ik normaal naartoe ga.
Bij mijn vorige dierenarts kreeg ik steeds tabletjes en als ik om onderzoek vroeg dan zou dat alemaal een hoop gedoe zijn.
Vandaar dat ik gekozen heb voor een andere da die er misschien heel anders tegenaan kijkt en met de hoop een oplossing te vinden.
Mijn nieuw da sloeg bijna om van alle problemen die mijn hond heeft en vroeg mij om zijn dossier op te vragen en door te geven aan haar.
Zij kon zo wel opmaken dat mijn hond met wat vergroeide voorpootjes, pijn had aan voor en achterpootjes.
Van de voorpootjes zijn vorig jaar bij de oude dierenarts foto's gemaakt en niet veel uit gekomen dan wat slijtage en er was niks aan te doen.
Mijn nieuwe dierenarts wil van de dexoral en de andere prednison-middelen af en wil dus idd onderzoek aan de hand van bloed en allergie test gaan doen.
Zij wil weten waar hij ongeveer allergies voor is zodat de medicatie beter gericht kan worden op dat ene.
En voor zijn pijnlijke pootjes was het beter om een pijnstiller te geven.
Alleen moet hij dan wel minimaal 6 weken prednison-vrij zijn.
Ik heb net het dossier en de foto's bij mijn oude da opgehaald en naar de nieuwe gebracht en nu gaat ze even het huiswerk doen en aan de hand daarvan gaan we samen een plan maken.

Die prik vatacortyl is ook iets van een prednison en dan zou ik dus bij hetzelfde blijven, maar dat zou wel goed kunnen dan hoeft hij niet dagelijks een pilletje.
De da belt me een deze dagen voor een plan als ze het hele dossier uitgepluist heeft, ben benieuwd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:21

Middelen die Prednisolon bevatten kunnen ook jeuk veroorzaken (huidproblemen).

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:55

Wilawander schreef:
Middelen die Prednisolon bevatten kunnen ook jeuk veroorzaken (huidproblemen).

Dat is opzicht niet echt het geval, alleen het is gewoon rommel.
Ze kunnen er wel weer andere bijwerkingen van krijgen ook aan lever en/of nieren.
Dus als de da uit kan zoeken waarvoor hij allergies is kan ik er meer rekening mee houden en gerichter medicatie krijgen en hopenlijk van de predison-rommel af.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:05

Ik bedoel dat als je het gebruikt de jeuk erger kan worden of sneller terug komt. De hond van mijn ouders heeft ook een chronisch huidprobleem. Zomers ook erger dan s'winters. Deze hond krijgt Pednisolon voor een ander probleem. De huidproblemen zijn nu veel vaker en heviger

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 21:09

geen idee

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:27

Wat goed dat je dat heb gedaan Jesto! Fijn dat ze er wat aan gaan doen.

Iedereen probeert te helpen helemaal mee eens, alleen werd er al heel vaak gezegt dat dat het niet was en niet kon zijn! Voedsel allergie kan plots komen maar kan niet drie maanden wel drie maanden niet bijvoorbeeld.
Wat die Wilawander betreft, daar reageer ik neit eens meer op. Erger me dood aan diegene die zegt dat ze weet waar ze over praat en vervolgens onzin uitkraamt, ga met de tijd mee!!

Jesito, heel veel succes en als je nog meer weet horen we het graag!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:34

arnjojo schreef:

Iedereen probeert te helpen helemaal mee eens, alleen werd er al heel vaak gezegt dat dat het niet was en niet kon zijn! Voedsel allergie kan plots komen maar kan niet drie maanden wel drie maanden niet bijvoorbeeld.
Wat die Wilawander betreft, daar reageer ik neit eens meer op. Erger me dood aan diegene die zegt dat ze weet waar ze over praat en vervolgens onzin uitkraamt, ga met de tijd mee!!

Beetje raar dat wij als diergeneeskunde student leren dat er wel een resistentie-ontwikkeling gaande is tegen frontline maar nog lang niet overal. Ik mag toch hopen dat ze op de faculteit wel op de hoogte zijn van resistenties! Er zijn dus gebieden waar het idd niet meer werkt maar in andere delen van nederland werkt het nog uitstekend! Zelf gebruik ik het ook en het werkt nog steeds. Ik erger me dood aan mensen die niet normaal kunnen discussieren en gelijk zo heftig reageren als iemand tegen je in gaat...

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:39

Zwerte schreef:
arnjojo schreef:

Beetje raar dat wij als diergeneeskunde student leren dat er wel een resistentie-ontwikkeling gaande is tegen frontline maar nog lang niet overal. Ik mag toch hopen dat ze op de faculteit wel op de hoogte zijn van resistenties! Er zijn dus gebieden waar het idd niet meer werkt maar in andere delen van nederland werkt het nog uitstekend! Zelf gebruik ik het ook en het werkt nog steeds. Ik erger me dood aan mensen die niet normaal kunnen discussieren en gelijk zo heftig reageren als iemand tegen je in gaat...

Ik kan heel goed discussieren alleen er is hier iemand die dingen denkt te weten die niet kloppen, in vele topics! Daar kan ik idd niet tegen en dan wordt ik kwaad idd. We moeten allemaal zeggen wat we denken toch? En mocht ik vinden dat je gelijk heb hoor je het ook, maar zo iemand neemt niks van andere aan die weet het beter Bleh

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 21:42

Door mijn dierenarts is frontline ook afgeraden en de da waar ik vandaag was deed dit ook.
Niet omdat het spul nou zo vreselijk slecht is maar er toch al iets van resistentie is.
Omdat mijn hond een fikse vlooienallergie heeft, mag ik dat bij hem niet afwachten en hebben ze me op op practic over laten gaan.
De frontline combo heb ik nooit gehad.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:44

sorry arnjojo maar ik vind jouw reacties meer erop lijken dat jij niks van iemand aanneemt. Ik vind wilawander netjes reageren, ze zegt alleen maar dat er bij haar in de praktijk geen problemen mee zijn. En dat is dus goed mogelijk aangezien de resistentie lang nog niet overal is. Ik hou zelf ook niet van koppige mensen die altijd hun gelijk willen halen en over andere topics kan ik niks zeggen, ben haar nog niet eerder tegen gekomen. Je gaat trouwens ook niet inhoudelijk op mijn informatie in.
Maar goed dit gaat volledig off topic ik wilde alleen de frontline discussie iets nuanceren.
Combo is volgens mij idd tegen teken en vlooien en de gewone tegen enkel vlooien. Bij een vlo-allergie zou ik zelf ook eerder naar advantage o.i.d. grijpen aangezien er een kans is dat er resistentie is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:51

zwerte, welke merken kan ik het beste gebruiken voor mijn hond en poezen? en in welke vorm? 1 van mn poezen is nogal gevoelig en heeft van frontline het schuim op haar bek staan. ze heeft dit jaar nog niks gehad omdat ik het niet aandurf. het is een binnenpoes en gelukkig vlovrij nu

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:54

Sorry zo wilde ik absoluut niet overkomen. Ik ben alleen erg kwaad over haar reactie's in onderandere andere toppics. Mijn excusses!

Frontline wordt nog steeds verkocht. Ik zei ook in mijn andere stukjes dat je dat nog rustig kunt gebruiken voor bijvoorbeeld dieren die binnen zijn, ik gebruik het zelf ook. Maar voor een hond met allergie raad ik het toch zeer af! Frontline combo is idd ook voor teken maar is ook iets veranderd verbeterd dan frontline.
wat jouw vraag betreft sorry denk dat ik die gemist heb?

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:55

suuzepuus schreef:
zwerte, welke merken kan ik het beste gebruiken voor mijn hond en poezen? en in welke vorm? 1 van mn poezen is nogal gevoelig en heeft van frontline het schuim op haar bek staan. ze heeft dit jaar nog niks gehad omdat ik het niet aandurf. het is een binnenpoes en gelukkig vlovrij nu

Als ik wat mag vragen. Ben je toevallig bij de dierenarts geweest toen dit gebeurde?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:57

Hoi, wat waardeloos dat je hond nog steeds zo'n jeuk heeft.
Tegne de vlooien kun je ook exil proberen ik gebruik ditzelf met zeer goed resultaat op mijn Duitse Doggen. Het bestrijdt de vlooien uitwendig, dus geen last van allergieen omdat e niet eerst gebeten hoeven te worden voordat het helpt.

Ook ik HAD een hond met reselijke allegie.
Mijn reu zag er niet meer uit, overal bloed en stinkende korsten.
Allergie prikken die maar matig hielpen perdnison en aanverwante wilde in niet aan.
Bloedonderzoeken leverde niks op afkrabsels ook niet.

Toen kwma ik op het idee de brokken de deur uit te gooien
DAT had ik vele eerder moeten doen
Hij at nog maar 1 keer per dag brok maar toch...

Sinds hij kompleet vers vlees eet, dus geen gedoe met prakjes maken en dingen mengen enzo
Gewoon hup uit de verpakking de bak in, gaat het prima

Ik voer nu 5 doggen kompleet vers vlees van smuldier, op vlees basis.
Ik zou zeggen als je het niet meer weet en de onderzoeken helpen je ook niet verder probeer dit eens.
Geef het wel minimaal 6 wkn de tijd , het afval moet immers wel zijn lijfje uit.

Op mijn website staat bij de kop voeding een heel verhaal erover.

Ik wens je heel veel succes ne hoop dat ook jou hond jeuk vrij door het leven kan gaan.

Voor de goede orde, ik zeg niet dat vlees altijd DE oplossing is, maar in mijn geval was het dat dus wel!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:01

arnjojo schreef:
suuzepuus schreef:

Als ik wat mag vragen. Ben je toevallig bij de dierenarts geweest toen dit gebeurde?

dat mag je vragen .... het antwoord is nee!
het was op zatredag avond laat en heb gewacht tot zondag morgen en het was weg dus heb niks gedaan. ze deed normaal, at en d en ging gewoon op de bak dus heb me er verder niet druk om gemaakt wel een half jaar later deed ze hetzelfde met een goedkope vlooienband.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:04

Ik heb het idee dat ze ergens slecht tegen kan wat in deze middelen zit als ik je zo hoor. Ging ze ook rillen of iets dergelijk? Mocht dit zo zijn pas dan wel goed op voordat je weer iets gebruikt maar vraag je dierenarts even ze kunnen ook prikken geven alleen is het dan de vraag of daar niet een stof in zit die ook in de pipetten zit.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:09

ze had het bij de vlooeienband erg benauwd en schuim en wilde niet dat ik aan haar zat, ze voelde zich echt heel ziek. doie heb ik afgeknipt en 2/2,5 uur later was het weg. daarna heb ik haar niks meer gegeven, vind het maar niks. mn andere kat heeft nergens last van gehad.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:13

nee vandaar dat ik het je vraag. Ik denk namelijk aan jouw verhaal te horen dat er een stof is waar ze niet tegen kan wat in deze spullen gebruikt wordt om de vlooien/teken weg te houden. Eigenlijk is frontline spray (wordt ook voor kittens gebruikt) heel goed voor katten die gevoelig zijn voor pipetten(zo noem ik het maar even) maar aangezien ze ook op die vlooienband reageert zou ik het eerst bij de dierenarts even na vragen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:16

wat apart suuzepuus! Ik ga met arnjojo mee, check het bij je DA even. Ik weet niet welk middel er in die vlooienband zit maar er zijn al meerdere middelen hier voorbij gekomen, zelf hoor ik altijd goede dingen over advantage (pipetje in de nek). Dit is een totaal andere werkzame stof dan frontline dus wie weet kan ze daar wel tegen! En daar kom je maar op 1 manier achter... Vlooienbanden zijn sowieso niet zo best.

arnjojo, die vraag was dat je niet reageerde op de info die ik gaf van de faculteit, wat betreft die resistentie. Maar zo te horen ben je al iets afgestapt van je mening dat frontline rotzooi is Haha!
Zo gaat de discussie gelijk veel prettiger, dank je.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:20

Nogmaals sorry dat ik zo overkwam. Wat de resistentie betreft, ik ben ook van mening dat het niet helemaal not done is, gebruik het zelf ook. Maar het is wel achterhaald dat het niet het beste middel meer is. Hoe het zit met bepaalde delen van het land weet ik niks vanaf. Maar vooral voor een hond met allergien raad ik Frontline des te zeer af..

Bedankt dat we gezellig verder kunnen Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:21

waarom zijnn vlooienbanden zooi?
10 jaar geleden deden we niet anders toch? ( nee nee vroeger was niet alles beter) ze kosten bijna niks en werken toch? mn hond heeft er ook 1 om omdat frontline niet te betalen is