saaraah schreef:Weet je waarom die moedervarkens vast liggen? Omdat moedervarkens zo ongeveer de lompste moeders op aarde zijn. Ze rollen zo hun eigen kinderen dood. Daarom liggen zeugen in die kooien, ter bescherming van de pasgeboren biggen!
Oke, dat snap ik wel

Maar toch is er een heel verschil met waar ik nu sta met mijn pony.
Ook de varkens zonder biggetjes konden daar amper bewegen..
(alles stond daar wel gewoon bij elkaar, dus niet zodat ze elkaar niet verwonden ofzo)
maar zeuren doe ik er echt niet over!
Na een x aantal maanden worden de lammeren afgespeend, en dan gaat er een gedeelte naar de markt toe en een gedeelte blijft. Bij koeien worden de kalfjes gelijk naar de geboorte weggehaald, dit omdat het kalfje anders alle melk opdrinkt. Na een dag of 2 mag moeders weer het grote weiland op en hoeft ze in de zomer alleen de stal in om gemolken te worden. Het kalfje gaat na een dag of 10/14 of naar de markt of zij (wij houden geen stiertjes) word in een groepshok gedaan. 's Zomers mogen ze dan het land op, met de mogelijkheid om naar binnen te gaan.
Er gaan toch altijd dieren dood, als je een dierlijk product wilt gebruiken. Of je moet zelf een paar kipjes in de achtertuin houden en die lang laten leven...
Want waarom gaan ze op hun kinderen rollen?? Omdat ze zo weinig ruimte hebben in die kleine rothokken!! In een weiland rollen varkens echt niet hun eigen beestjes dood. Het is dus een noodgedwongen maatregel, ontstaan door het dieronvriendelijke karakter van de bio-industrie. Want een beest dat zijn eigen kinderen doodrolt... zou nooit ge-evolueerd zijn.