Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:en wat een rare regels zeg: "Hij is de laagste in rang hier in huis. Krijgt als laatste eten, komt als laatste binnen, mag niet op de bank. soms begroet ik hem niet direct als ik thuis kom, maar leg hem eerst op de plaats en negeer hem. "
vreselijk,als je dit nu doet met een moeilijke zwaar dominante hond ,oke,maar een puppie??die moet juist blij zijn als je binnenkomt,en waarom zo zwaar onder druk zetten??
anneliesdj schreef:Ik ben het eens met de manier van opvoeden van TS, of ze nu een Bull Mastiff of een Kooikerhondje heeft maakt niet uit.
De hond is niet de belangrijkste in huis en wordt dus niet als eerste begroet als zij thuis komt, de hond heeft dat te accepteren en te wachten tot ze de belangrijkere personen begroet heeft voor hij aan de beurt is. Hetzelfde geld voor het eten, naar buiten gaan en op de bank liggen, de baas is de hoogste in rang dus gaat als eerste.
De hond heeft daar totaal geen moeite mee, voor een hond is het juist goed om duidelijk de leider te zijn, een hond heeft die nodig en voelt zich daar prettig bij.
Vrijwel alle dominantie problemen bij honden komen voort uit het feit dat de baas zijn hond teveel 'vermenselijkt' dus teveel als mens behandeld waardoor de hond niet meer snapt hoe zijn positie binnen het gezin is.
anneliesdj schreef:Zoals je hebt kunnen lezen hanteer ik ook geen militaire opvoeding, het is alleen belangrijk dat de hond weet dat hij niet gelijk is aan een mens.
Citaat:De Bullmastiff kan heel goed getraind worden, speciaal op gehoorzaamheid en dat is ook heel noodzakelijk voor een zo grote hond in een doorsnee gezin. Een van de belangrijkste zaken voor zo'n training is de consequente aanpak. Vanaf het moment, dat zo'n klein schattig, aandoenlijk puppie in uw gezin wordt opgenomen is het van het grootse belang dat alle gezinsleden zich houden aan vaste richtlijnen betreffende wat wel en wat niet mag.
Puppies mogen vooral niet verwend worden, want dan zullen ze tot in het oneindige gaan doordrammen om hun zin te krijgen en dat resulteert dan in een onuitstaanbare volwassen hond. Als bepaalde gedragingen in huis niet mogen, dan moeten deze vanaf het begin verboden worden.
Om een klein voorbeeld te geven van de intelligentie van een Bullmastiff pup die zijn zin wil hebben, u maakt het volgende mee: eerst een gespeelde angst- of schrikreactie, dan ongeloof met een uitdrukking van "dat kun je toch niet serieus menen?", dan uitermate gekwetst, minachtend, "ik heb je echt niet gehoord", dan super aanhalig of nog wat andere intriges, het betreffende puppie eigen.
Als u probeert het gedrag van een Bullmastiff te corrigeren krijgt u vast te maken met een van bovenstaande antwoorden. Geef alstublieft niet toe, want dan duurt het tien keer langer om een bepaalde gedragslijn af te leren. Molossers zijn in het algemeen 's-werelds beste oplichters; dat is het gedrag van een intelligente hond!
Een consequente, duidelijke, vriendelijke opvoeding laat het intelligente karakter van de hond duidelijk uitkomen. Voor sommige mensen zijn deze honden eigenwijs en koppig en zeer moeilijk op te voeden, maar het ras is verre van dom.
Citaat:Hoewel het een fantastich ras is, is de Bullmastiff niet voor iedreen en geschikte hond. Mensen die geen tijd kunnen besteden aan het opvoeden van een hond en niet tegen het karakter kunnen , moeten hier dan ook NOOIT aan beginnen.
Of je houd van het ras of je verfoeid het, eens een Bullmastiff, altijd een Bullmastiff