Geweldige hond, kan alleen zijn, gek op ballen/stokken/eikeltjes enz., kan altijd los, heel sociaal, gek op kinderen, haalt nooit rottigheid uit, en je hoeft hem maar aan te kijken en hij weet wat je bedoelt.
Ik zweer bij vuilnisbakkies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dorienn schreef:Een kennis heeft een hongaarse jachthond. Na een paar dagen begreep die al dat ie moest wachten op een commando voor dat ie achter een speeltje mocht aanhollen. Maar je hebt wel een punt
x_lieze schreef:Dat is een mooi ras Nikkigioa, jammer dat daar tegenwoordig een wachtlijst aan vastzit van een jaar
Citaat:En op de reactie ergens hierboven, de labrador en golden retriever bedoelde ik dan weer niet met "de jachthonden" die zijn over het algemeen qua jacht insticht niet zo als een heidewachteld en de drentse patrijs enzo (die hier genoemd worden)
Maar inderdaad, opvoeding scheelt een hoop, een slecht opgevoede leonberger gaat er ook vandoor hoor
nikkigioa schreef:Ik las je beginpost en dacht gelijk aan een Nova Scotia Duck Tolling Retriever!
Zie: http://www.hondenras.com/ --> encyclopedie
filou schreef:Ik zie dat heel veel mensen je een jachthond aanraden, zelf vind ik dat niet echt logisch aangezien je een hond zoekt die goed los kan lopen. Ja ik weet het, het ligt ook aan opvoeding, maar een jachthond sprint eerder weg als hij wat ruikt dan een hond die niet voor de jacht gefokt is.
Persoonlijk vind ik een Leonberger wel passen bij je omschrijving. Veel mensen denken daar niet aan omdat ze langharig zijn (veel onderhoud aan vacht), groot dus ook lui, etc etc.
Dat is dus absoluut niet waar.
Qua vachtverzorging, je hoeft ze over eht algmeen maar 2 keer per jaar echt goed te kammen dan verharen ze erg door de seizoen wissel. Verder zoals bij elke hond 1 keer in de week ofzo even doorkammen op de plekken waar het zou kunnen klitten.
Qua luiheid klopt ook niet helemaal, deze honden blijven actief tot het einde van hun leven. Het zijn ontzettend vriendelijke honden, en beschermend op het punt waar ze dat moeten zijn. En de grootste knuffels die je je kan bedenken.Ook super leergierig, die van mij kent bijvoorbeeld allerlei truucjes.
Mijn moeder fokt in deze honden dus als je er meer over wil weten stuur je me maar een berichtje, kan je er nog veel meer over vertellen
http://www.leonbergerweb.com (is mijn moeders site)
krak schreef:even over de stoere hond.. ik hoop dat je hiermee bedoelt dat je liever geen ras hebt zoals de schattig uitziende poedels? als ik iemand hoor zeggen dat ze een stoere hond willen, krijg ik direct dat akelige beeld van een irritante tiener die loopt te pronken met zijn penisverlenging aan de leiband, in plaats dat hij fier is op zijn trouwe vriend aan de andere kant van de leiband... ik veronderstel dat dit beeld niet op jou van toepassing is?
speels, loslopen, meelopen aan de fiets,... dat hoort bij de opvoedingik neem aan dat je niet naar de hs gaat gaan uit je bericht. nu dat hoeft ook niet hoor.
en in asielen zitten niet enkel oudere honden. vaak worden zwangere teefjes gedumpt. de pups hiervan worden vooral geboren in opvanggezinnen en zien zelfs nooit de binnenkant van een asiellaat je een asiel je niet tegenhouden om daar ook eens te kijken
![]()
ga aub naar een goede, betrouwbare fokker als een asielhondje alsnog niets zegt. doe me aub 1 plezier en ga eens kijken op http://www.broodfok.be
moest je een ras vinden dat je aanspreekt en je zoekt een betrouwbare fokker, mag je altijd roepen, ik wil je daarmee altijd helpen![]()
zoals je kan zien in mijn profiel, hebben wij 2 herders. Grien (mechelaar) en Saga (mechelaar x duitse herder)
beiden zijn waakzaam, leergierig, lief, sociaal, knuffelkonten, actief,...
alleen ons Saga heeft moeite met mannen, maar dat komt door haar verleden (heb haar weggehaald bij haar 1ste eigenaars wegens zware mishandeling en zware verwaarlozing)
onze 5 dames hebben wij allemaal geadopteerd of ben ik zelf gaan weghalen wegens mishandeling. Krak was 8 weken toen ze is overgevlogen vanuit Malaga. haar mama Sifra, mja haar leeftijd is staatsgeheim
Saga ben ik dus zelf gaan weghalen wegens mishandeling en verwaarlozing toen ze 8 weken oud was. Grien bleek later pas mishandeld geweest te zijn, maar ze was nog maar 4 weken oud
Maya zijn we gaan weghalen wegens mishandeling, ze was toen 2 jaar.
enkel Krak en Sifra komen dus uit een asiel.
nu qua ras kan ik je niet direct iets aanraden omdat ik jou niet persoonlijk ken. als ik je 1 tip mag geven, ga eens naar een asiel en ga eens een paar keer wandelen met enkele honden. zo leer je ook verschillende rassen kennen. of ga eens een paar keer kijken naar een hondenschool in de buurt en praat daar met verschillende eigenaarszo hebben al verschillende mensen mij ook aangesproken en heb ik hun kunnen helpen met de keuze en soms zelfs met de opvoeding van hun hond of pup.
filou schreef:Ik zie dat heel veel mensen je een jachthond aanraden, zelf vind ik dat niet echt logisch aangezien je een hond zoekt die goed los kan lopen. Ja ik weet het, het ligt ook aan opvoeding, maar een jachthond sprint eerder weg als hij wat ruikt dan een hond die niet voor de jacht gefokt is.
Nienke_17 schreef:Iedereen ontzettend bedankt voor alle reacties
Deze week gaan mijn vriend en ik kijken bij mensen die Friese Stabijs houden. Dat ras kwam in dit topic meerdere malen naar voren en sprak ons erg aan
Ik houdt jullie op de hoogte!