fokken met hamsters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja__

Re: fokken met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:25

Intilt hamsters worden niet altijd jonger.

Ik had 2intild hamsters van een vriendin gekregen en de ene is 2,5 geworden en de andere 3.

en dat is best wel oud voor een dwerghamster.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:27

ze hoeve ook neit jong te blijve maar de kans is heel groot dat ze afwijkingen bevatte... of kanker krijge Knipoog
uhuh het is zeker oud maar de mijne was 4 jaar Tong uitsteken ook dwerg maar geen inteeld Knipoog

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:30

Ja één van mijn hamsters had ook een afwijking kon geen kindjes krijgen. Niet dat ik dat wou ofzo. Kwam er later pas achter dat het een mannetje en een vrouwtje waren Clown
Maar die dus geen kindjes kon krijgen, was erg mager en werd ook niet dikker we waren naar de DA geweest enz. om het kort te houden LANG VERHAAAL. Clown

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:33

okee Tong uitsteken hihi mijn kreeg ontsteking aan zijn keurkliertje onder zn buikje heel goed schoon gehouden enzo maar mocht niet bate groeide naar binnen en hij heeft daarom ook bloedign gehad en is daar aan overleden het ging in 2 weken heel snel maar t gekke was hij had geen pijn want mijn hamster lied het wel zien als het niet zo goed met hem ging Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:33

ik zou zelf echt niet met hamsters gaan fokken. Het is alleen maar eigenbelang. En het is nutteloos. Je kunt beter iets 'goeds'.
Zoals een hamster uit het assiel halen. Of een paar cavia's oid.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:34

PaardenBit schreef:
okee Tong uitsteken hihi mijn kreeg ontsteking aan zijn keurkliertje onder zn buikje heel goed schoon gehouden enzo maar mocht niet bate groeide naar binnen en hij heeft daarom ook bloedign gehad en is daar aan overleden het ging in 2 weken heel snel maar t gekke was hij had geen pijn want mijn hamster lied het wel zien als het niet zo goed met hem ging Knipoog

maar hij is wel 4geworden en dat is oud! Haha!
dus je hebt hem goed verzorgd Lachen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:36

mensen mensen wat doen we weer moeilijk zeg pfffff

Ik fok hamsters in grote aantallen, en werkelijk je hoeft geen gymnasium diploma te hebben hoor om ze te kunnen fokken.

Inteelt is echt niet aan de orde als je 2 hamsters uit verschillende winkels haalt. En heb je al een inteelt hamster dan vreet ie hoogst waarschijnlijk z'n jongen op, en is er dus niks aan de hand.

Zet de man en de vrouw samen in een KLEIN hokje, en dan bedoel ik echt klein. Hoe groter je ze zet hoe eerder ze gaan vechten, en dat is niet mooi. Ik gebruik laboratorium bakken voor de hamsters, maat T3.
Na een week of 1,5 haal je de man weg bij de vrouw. Een hamster draagt 14 dagen, en tegen die tijd moet je ook al wel een dikkere buik zien. Elke 3 dagen wordt ze bronstig, dus zolang je ze nog ziet paren zo af en toe laat je ze lekker samen zitten.

Als mams eenmaal geworpen heeft laat je haar volkomen met rust de eerste 3 dagen. Daarna wen je haar eraan om bij de jongen te komen door haar wat lekkers te geven en even bij de jongen te komen met je vingers. Als ze haren en kleurtjes hebben dan kun je ze voorzichtig oppakken en snel weer terug leggen. Na een week of 3 a 4 mogen ze van mams weg en kun je ze verkopen.

Ik verkoop ze aan de dieren winkel, en aan particulieren. wat niet mooi is, een afwijking heeft of achterblijft bij de rest, of een slecht karakter heeft gaat naar de slangen.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:37

ben ik wel eens hamsters zijn 1 van de knaagdier soorten die je bijna niet kwijt raak :S
heb er zelf wel eens over gedacht maar aangezien ze zoveel jongen krijge en ik merkte dat ze bijna niet kwijt te raken zijn .... wel aan dieren winkels maar die zitte vaak al vol zat Tong uitsteken
heb ik dat plannetje ook afgeschaft Tong uitsteken

en jaa ik gaf mijn ventje echt alle goede zorg Tong uitsteken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:38

sherwood: ga je haar nou motiveren om te gaan fokken? Bloos!
Zou fijn zijn, als iedereen dat nou zou gaan doen..

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:43

ik vind het altijd zo'n opgeblazen gedoe, je mag niet fokken met je dieren want je weet er niks van.... Het is geen moeilijk dier om mee te fokken, en geen moeilijk dier om te houden. Als zij er mee zou willen fokken heeft ze daar alle recht toe, en is ze beter af met goede adviezen dan met en klaagzang waarom ze niet zou moeten fokken.

Daarbij zie ik hier dat slangenhouders zwart gemaakt worden, en dat is wel heel erg onterecht. Ik heb er zelf 25 en ik heb 100 ratten 30 hamsters en 30 muizen grofweg. Al mijn dieren worden goed verzorgt zijn niet ziek en worden oud. Ik heb geen inteelt want daar heb ik niks aan, en de dieren ook niet.
maar kennelijk is het hypocriet als je geen paardenvlees wilt eten, want een koe en schaap zijn net zo zielig, maar als je huisdier een rat of hamster eet dan is dat super zielig en moeten dat soort mensen vooral zwart gemaakt worden.

Als iedereen zou gaan fokken met die dieren was dat idd niet goed, maar gelukkig doet niet iedereen dat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:45

sherwood schreef:
mensen mensen wat doen we weer moeilijk zeg pfffff

Ik fok hamsters in grote aantallen, en werkelijk je hoeft geen gymnasium diploma te hebben hoor om ze te kunnen fokken.

Inteelt is echt niet aan de orde als je 2 hamsters uit verschillende winkels haalt. En heb je al een inteelt hamster dan vreet ie hoogst waarschijnlijk z'n jongen op, en is er dus niks aan de hand.

Zet de man en de vrouw samen in een KLEIN hokje, en dan bedoel ik echt klein. Hoe groter je ze zet hoe eerder ze gaan vechten, en dat is niet mooi. Ik gebruik laboratorium bakken voor de hamsters, maat T3.
Na een week of 1,5 haal je de man weg bij de vrouw. Een hamster draagt 14 dagen, en tegen die tijd moet je ook al wel een dikkere buik zien. Elke 3 dagen wordt ze bronstig, dus zolang je ze nog ziet paren zo af en toe laat je ze lekker samen zitten.

Als mams eenmaal geworpen heeft laat je haar volkomen met rust de eerste 3 dagen. Daarna wen je haar eraan om bij de jongen te komen door haar wat lekkers te geven en even bij de jongen te komen met je vingers. Als ze haren en kleurtjes hebben dan kun je ze voorzichtig oppakken en snel weer terug leggen. Na een week of 3 a 4 mogen ze van mams weg en kun je ze verkopen.

Ik verkoop ze aan de dieren winkel, en aan particulieren. wat niet mooi is, een afwijking heeft of achterblijft bij de rest, of een slecht karakter heeft gaat naar de slangen.

Zucht... Ik hoop dat je geen syren hebt.... Want man en vrouw zet je in da geval alleen samen voor een DEKKING, want ze zijn solitair.

En verder wordt er geleverd van een paar grote bedrijven aan bijna heel nederland zijn dierenwinkels, kans op inteelt is dus HEEL groot.

Sowieso, fokken met dierenwinkeldieren is NOT DONE. Je weet niks van de achtergrond. Je kunt je lijn niet in de gaten houden. je weet niet hoe oud ze worden en of er afwijkingen in de lijn voorkomen als je ze aan een winkel verkoopt. En dus ben je doelloos aan het vermeerderen.

Ik haal mijn hamsters alleen bij zeer goede fokkers. Die selecteren op gezondheid, bouw, gewicht, leeftijd, afwijkingen. NOOIT, maar dan ook nooit zal ik een hamster in een dierenwinkel kopen.
Laat staan met dierenwinkelhamsters fokken!!

En het is complete onzin dat als het inteelt is de moeder de jongen opeet. De moeder eet de jongen alleen op als er echt serieus iets mis is, als ze in een stress-omgeving woont of het nest niet aan kan omdat ze veel te jong is (ze kunnen ingezet worden vanaf vijf maand, hoewel ze algeslachtsrijp zijn met vier weken), of als ze verkeerde voeding krijgt (een drachtige hamster heeft veel voeding nodig, goed droogvoer, veel groente en fruit en veel dierlijke eiwitten, meelwormen, moriowormen, hondenbrokjes en hondenkoekjes, gehakt etc.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-08 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:47

daarom zeg ik, de goede dierenwinkels fokken niet zelf, wij namen, als we ruimte hadden, jonge hamsters, ratten, cavia's en konijnen aan, dat waren dan mensen die eens een nestje fokten, dat zijn vaak de beste dieren, wij namen alleen voederdieren van leveranciers aan. hadden we geen plaats, dan is het jammer, dan namen we ze niet aan.. de hokken moeten niet te vol zitten..
de particulieren die eens een nestje fokken, zijn geen broodfokkers, en als de dieren bij ons een afwijking hadden, of ziek waren, of jongen hadden, werden ze ook niet verkocht kan me ook niet voorstellen dat een dierenwinkel dat doet, dan krijg je geen goede reputatie.. wij hebben ook wel klanten gehad die een rat in een hamsterkooitje wouden stoppen, die kregen geen dier mee
maar goed, je hebt er rotte appels tussen zitten, en dan is het jammer dat alle dierenwinkels daar op aangekeken worden..

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:48

sherwood schreef:
ik vind het altijd zo'n opgeblazen gedoe, je mag niet fokken met je dieren want je weet er niks van.... Het is geen moeilijk dier om mee te fokken, en geen moeilijk dier om te houden. Als zij er mee zou willen fokken heeft ze daar alle recht toe, en is ze beter af met goede adviezen dan met en klaagzang waarom ze niet zou moeten fokken.

Daarbij zie ik hier dat slangenhouders zwart gemaakt worden, en dat is wel heel erg onterecht. Ik heb er zelf 25 en ik heb 100 ratten 30 hamsters en 30 muizen grofweg. Al mijn dieren worden goed verzorgt zijn niet ziek en worden oud. Ik heb geen inteelt want daar heb ik niks aan, en de dieren ook niet.
maar kennelijk is het hypocriet als je geen paardenvlees wilt eten, want een koe en schaap zijn net zo zielig, maar als je huisdier een rat of hamster eet dan is dat super zielig en moeten dat soort mensen vooral zwart gemaakt worden.

Als iedereen zou gaan fokken met die dieren was dat idd niet goed, maar gelukkig doet niet iedereen dat....

zoo hebben als jou beestjes een naam en onthoud je dat wel Tong uitsteken???
en weet je nog wel wie je bij wie je bij wie je hebt gezet ? Gaaaap

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:49

paardenbit: waarom zou ze ze namen geven, als de honderd ratten toch aan de slangen worden gevoerd? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:51

Wuis schreef:
Zucht... Ik hoop dat je geen syren hebt.... Want man en vrouw zet je in da geval alleen samen voor een DEKKING, want ze zijn solitair.

En verder wordt er geleverd van een paar grote bedrijven aan bijna heel nederland zijn dierenwinkels, kans op inteelt is dus HEEL groot.

Sowieso, fokken met dierenwinkeldieren is NOT DONE. Je weet niks van de achtergrond. Je kunt je lijn niet in de gaten houden. je weet niet hoe oud ze worden en of er afwijkingen in de lijn voorkomen als je ze aan een winkel verkoopt. En dus ben je doelloos aan het vermeerderen.

Ik haal mijn hamsters alleen bij zeer goede fokkers. Die selecteren op gezondheid, bouw, gewicht, leeftijd, afwijkingen. NOOIT, maar dan ook nooit zal ik een hamster in een dierenwinkel kopen. Laat staan met dierenwinkelhamsters fokken!!

ik heb mijn 2 hamsters wel van mijn stage, ik wil er niet mee fokken, had eerst niets met hamsters, maar ik vond deze 2 heel leuk, goed karakter, mooie kleuren enz.
ik wil er niet mee fokken, de hamsters spraken me aan, dus ik heb ze meegenomen, nu hebben ze allebij hun eigen 'dorpje' met vanalles erin, buizen, huisjes, mineralensteen, vanalles. mij maakt het dus niet uit dat ze geen achtergrond hebben, ik wil ze een leuk huisje geven..

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:53

yep ik weet precies wie ik bij wie heb gezet. Ze hebben geen naam, maar daar heeft een dier ook niet zo veel aan he....

ik heb idd syren ja. En nee dat gaat niet vechten als je ze klein zet. Maar je moet ze ook niet te lang bij elkaar laten zitten. Maar ik zal eens een paar foto's maken van de dieren die nu bij elkaar zitten, die liggen samen te slapen.

Ik heb gezonde hamsters, ze gaan niet zo maar dood, en geven mooie nesten en hebben een fijn karakter.
Er is niks mis met dierenwinkel hamsters mits ze die niet van de grote bedrijven halen, want die weten idd niet wat ze bij elkaar hebben gezet. Dat fokt maar aan, en ze hebben geen diee of dat broer en zus waren. Ik wel, en ik haal ook regelmatig een nieuwe man zodat de dierenwinkel niet alleen van de zelfde bloedlijnen hamsters krijgt.
Ratten net zo, de bloedlijnen blijven vers, de mannen worden vervangen, en de oudere dames ook.
Laatst bijgewerkt door sherwood op 20-07-08 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:54

Ik heb medelijden met je hamsters... Syren zijn erg solitair en hoewel het dan misschien goed gaat als je ze erg klein zet (wat ook weer hartstikke zielig is, een syr heeft een hok nodig van minstens 80x40x50), zijn ze als ze samen zitten enorm gestrest, dit is wetenschappelijk bewezen.

Mensen als jij zijn helaas de reden dat ik mijn dieren alleen van goede fokkers haal die net als ik erg begaan zijn met hun dieren en allen het beste voor ze willen, ze niet samen zetten tegen hun natuur in, ze in grote hokken met veel speelgoed en huisjes etc. huisvesten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-08 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:55

saskiakefie schreef:
paardenbit: waarom zou ze ze namen geven, als de honderd ratten toch aan de slangen worden gevoerd? Knipoog

nou als je echt zoveel van beest houd en er waarden aan hebt dan neem ik aan dat je ze wel een naam geeft... maar ja als het niet blijvers zijn is het denk ik niet echt nodig Tong uitsteken
anders vind ik dat zoals ik dat noem gewoon beetje de pretfokkant opgaan Tong uitsteken maar neem aan dat dit niet het geval is aan gezien je er gezond mee fokt Knipoog

vat dit niet als belediging Bloos
Laatst bijgewerkt door PaardenBit op 20-07-08 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:55

wuis: ja, maar dat is over het algemeen ook zo met dwergjes. alleen in het begin kan je ze bij elkaar zetten, als ze ouder worden, moeten ze waarschijnlijk als nog gescheiden worden.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 20-07-08 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:56

idd zodra je de dieren in zo'n grote kooi zet dan gaan ze vechten tot er 1 dood is. En als ze op die manier niet dood gaan dan sterven ze wle van de stress. Gegarandeerd dat je dan geen jongen gaat krijgen ookal zou het goed gaan. Door de stress is moeder niet in staat om haar jongen te baren en groot te brengen. Stress moet je zeker weten voorkomen. Dat is ook waarom ik ze klein zet. Ik heb ook gewone kooien, maar daar kunnen ze eerst niet in omdat het wel eens is gebeurd dat de jongen tussen de tralies doorvallen. Dus dat kan pas als ze wat groter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:58

saskiakefie schreef:
wuis: ja, maar dat is over het algemeen ook zo met dwergjes.

Verschil met dwergen (en dan heb ik het nu bijvoorbeeld even over de rus, want bij elke dwerghamstersoort werkt het weer anders) is dat je ze moet koppelen. Syren moet je NIET koppelen. Die zet je alleen samen voor een dekking, want ze zijn solitair en samenleven levert stress en gevechten op en de dieren zullen NOOIT gelukkig zijn als ze samenzitten.

@sherwood: Als je zulke maatregelen moet nemen om te voorkomen dat ze gaan vechten, zet ej dat dan niet aan het denken da je compleet verkeerd bezig bent?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:59

maar om nu gelijk te gaan gooien met lelijke woorden dat ik niks om mijn dieren geef e.d. dat vind ik niet aardig.
Ik geef veel om mijn dieren en ze krijgen het beste voer en vaker een schone bak dan bij de doorsnee particulier.
Dat ze geen namen hebben ja lijkt me logisch, er zijn er maar een paar die dat hebben, en die gaan ook niet weg. Dat zijn speciale dieren voor mij.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:00

nope, zeker niet, het gaat zo heel prima met de dieren, ze fokken, ze groeien ze zien er gezond uit. Hebben geen gedrags problemen en worden oud. Wat moet ik dan precies fout doen.
omdat ik het niet zoals jij doe, doe ik het fout....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:01

Wuis schreef:
saskiakefie schreef:
wuis: ja, maar dat is over het algemeen ook zo met dwergjes.

Verschil met dwergen (en dan heb ik het nu bijvoorbeeld even over de rus, want bij elke dwerghamstersoort werkt het weer anders) is dat je ze moet koppelen. Syren moet je NIET koppelen. Die zet je alleen samen voor een dekking, want ze zijn solitair en samenleven levert stress en gevechten op en de dieren zullen NOOIT gelukkig zijn als ze samenzitten.

@sherwood: Als je zulke maatregelen moet nemen om te voorkomen dat ze gaan vechten, zet ej dat dan niet aan het denken da je compleet verkeerd bezig bent?

ik heb ook ge-edit Tong uitsteken

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:02

@sherwood ;heb mijn bericht aan gepast hier boven hij liep al vast voordat ikverzond snappwel dat je speciale dieren erbij hebt zitte