Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PaardenBit schreef:okeehihi mijn kreeg ontsteking aan zijn keurkliertje onder zn buikje heel goed schoon gehouden enzo maar mocht niet bate groeide naar binnen en hij heeft daarom ook bloedign gehad en is daar aan overleden het ging in 2 weken heel snel maar t gekke was hij had geen pijn want mijn hamster lied het wel zien als het niet zo goed met hem ging
sherwood schreef:mensen mensen wat doen we weer moeilijk zeg pfffff
Ik fok hamsters in grote aantallen, en werkelijk je hoeft geen gymnasium diploma te hebben hoor om ze te kunnen fokken.
Inteelt is echt niet aan de orde als je 2 hamsters uit verschillende winkels haalt. En heb je al een inteelt hamster dan vreet ie hoogst waarschijnlijk z'n jongen op, en is er dus niks aan de hand.
Zet de man en de vrouw samen in een KLEIN hokje, en dan bedoel ik echt klein. Hoe groter je ze zet hoe eerder ze gaan vechten, en dat is niet mooi. Ik gebruik laboratorium bakken voor de hamsters, maat T3.
Na een week of 1,5 haal je de man weg bij de vrouw. Een hamster draagt 14 dagen, en tegen die tijd moet je ook al wel een dikkere buik zien. Elke 3 dagen wordt ze bronstig, dus zolang je ze nog ziet paren zo af en toe laat je ze lekker samen zitten.
Als mams eenmaal geworpen heeft laat je haar volkomen met rust de eerste 3 dagen. Daarna wen je haar eraan om bij de jongen te komen door haar wat lekkers te geven en even bij de jongen te komen met je vingers. Als ze haren en kleurtjes hebben dan kun je ze voorzichtig oppakken en snel weer terug leggen. Na een week of 3 a 4 mogen ze van mams weg en kun je ze verkopen.
Ik verkoop ze aan de dieren winkel, en aan particulieren. wat niet mooi is, een afwijking heeft of achterblijft bij de rest, of een slecht karakter heeft gaat naar de slangen.
sherwood schreef:ik vind het altijd zo'n opgeblazen gedoe, je mag niet fokken met je dieren want je weet er niks van.... Het is geen moeilijk dier om mee te fokken, en geen moeilijk dier om te houden. Als zij er mee zou willen fokken heeft ze daar alle recht toe, en is ze beter af met goede adviezen dan met en klaagzang waarom ze niet zou moeten fokken.
Daarbij zie ik hier dat slangenhouders zwart gemaakt worden, en dat is wel heel erg onterecht. Ik heb er zelf 25 en ik heb 100 ratten 30 hamsters en 30 muizen grofweg. Al mijn dieren worden goed verzorgt zijn niet ziek en worden oud. Ik heb geen inteelt want daar heb ik niks aan, en de dieren ook niet.
maar kennelijk is het hypocriet als je geen paardenvlees wilt eten, want een koe en schaap zijn net zo zielig, maar als je huisdier een rat of hamster eet dan is dat super zielig en moeten dat soort mensen vooral zwart gemaakt worden.
Als iedereen zou gaan fokken met die dieren was dat idd niet goed, maar gelukkig doet niet iedereen dat....
Wuis schreef:Zucht... Ik hoop dat je geen syren hebt.... Want man en vrouw zet je in da geval alleen samen voor een DEKKING, want ze zijn solitair.
En verder wordt er geleverd van een paar grote bedrijven aan bijna heel nederland zijn dierenwinkels, kans op inteelt is dus HEEL groot.
Sowieso, fokken met dierenwinkeldieren is NOT DONE. Je weet niks van de achtergrond. Je kunt je lijn niet in de gaten houden. je weet niet hoe oud ze worden en of er afwijkingen in de lijn voorkomen als je ze aan een winkel verkoopt. En dus ben je doelloos aan het vermeerderen.
Ik haal mijn hamsters alleen bij zeer goede fokkers. Die selecteren op gezondheid, bouw, gewicht, leeftijd, afwijkingen. NOOIT, maar dan ook nooit zal ik een hamster in een dierenwinkel kopen.Laat staan met dierenwinkelhamsters fokken!!
saskiakefie schreef:paardenbit: waarom zou ze ze namen geven, als de honderd ratten toch aan de slangen worden gevoerd?
saskiakefie schreef:wuis: ja, maar dat is over het algemeen ook zo met dwergjes.
Wuis schreef:saskiakefie schreef:wuis: ja, maar dat is over het algemeen ook zo met dwergjes.
Verschil met dwergen (en dan heb ik het nu bijvoorbeeld even over de rus, want bij elke dwerghamstersoort werkt het weer anders) is dat je ze moet koppelen. Syren moet je NIET koppelen. Die zet je alleen samen voor een dekking, want ze zijn solitair en samenleven levert stress en gevechten op en de dieren zullen NOOIT gelukkig zijn als ze samenzitten.
@sherwood: Als je zulke maatregelen moet nemen om te voorkomen dat ze gaan vechten, zet ej dat dan niet aan het denken da je compleet verkeerd bezig bent?