Fietsen met hondje is zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Re: Fietsen met hondje is zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:56

Ik fiets ook af en toe met de jack russel van mijn schoonmoeder. Dier vind het geweldig. Als we dan fietsen nemen we vaak een afstand van 5 km. Wil de hond plassen, dan stopt ze. Verder vindt ze het heerlijk. Ze gaat ook dikwijls met mijn schoonmoeder mee hardlopen en we zijn ook continu met haar in de weer met voetballen en honkballen, ze heeft dan ook echt een topconditie en denk dat het fietsen dan weinig kwaad kan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:37

Als je een hond hebt van een klein ras, en hij is ouder dan een jaar en je bouwt het langzaam op, dan is het alleen maar goed, en alles behalve zielig. Stel dat het dier het nou echt niet leuk vind en hij wil echt niet meelopen, okee dan zou ik het ook niet doen. Maar als hij gewoon lekker meeloopt,dan is er toch niets aan de hand.. ? Lachen

Bij een hond van een groter ras zou ik nog een maand of 3 langer wachten met fietsen, ivm met de gewrichten.. Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:07

ik fiets ook vaak met mijn hond. friese stabijx border collie van 3 jaar. ze loopt bijna altijd los mee. alleen op drukken wegen loopt ze vast. ze kan los haar eigen tempo lopen. en sprintjes trekken.
vorige keer bij het stoplicht werd ik ook voor dierenbeul uitgemaakt omdat ik me me hond fietste. rare mensen soms op de wereld. mijn hond vind het juist leuk om te fietsen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:39

Chubby schreef:
Ja, ik vind het persoonlijk ook fijner om met m'n dikke billen op de bank voor de tv te zitten.. Maar een beetje lichaamsbeweging is voor iedereen gezond!

Zelf ben ik niet zo'n fan van het fietsen met de hond. Een beetje lichaamsbeweging is inderdaad gezond voor iedereen, dus ook voor de baas! Vaak zie je mensen die even snel hun hond willen uitlaten (en erg lui zijn) Ze pakken de fiets, slingeren hun hond aan een touw en trekken hem een rondje door de wijk. Lekker snel, hond zo hard mogelijk laten rennen, want dat is ie straks weer lekker rustig in huis. Het dier heeft inmiddels geen tijd meer om zijn behoefte te doen. En als de hond losloopt, dan komt hij wel weer een sneltreinvaart achter het baasje aan.

Nu begrijp ik ook wel dat jij dat niet doet Knipoog Maar aan de andere kant kan het er best sneu uit zien als je zo'n klein hondje naast de fiets ziet rennen. Over het algemeen zijn Jack Russels wel actieve hondjes. Zelfs zou ik het niet te vaak doen. Houd hij niet van balspelletjes?

Heb zelf ook een kleine druktemaker, maar als voordeel dat we dicht bij het bos, duin en strand wonen waar hij lekker kan uitrennen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:54

wat voor hond heb je eigenlijk?? ( ik zal er wel overheen gelezen hebben )

Ik wil ook graag met min malthezer gaan fietsen als hij uit gegroeit is! hij is nu 5 maand Haha!. Dus dat duurt nog even.
Maar wat vinden jullie er van, om met een ( Behoorlijke grote ) malthezer te fietsen??

Hij is nog maar 5 maand maar nu al groter dan zn ouders dus hij wordt echt behoorlijk groot Haha!

Wat vinden jullie daar dan van?? als we het over kleine hondjes hebben qua fietsen!! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:49

als hij ouder is dan een jaar, en een goede conditie heeft, en je bouwd het goed op, dan kan het wel hoor! Ja

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:19

dees_daan schreef:
als hij ouder is dan een jaar, en een goede conditie heeft, en je bouwd het goed op, dan kan het wel hoor! Ja

dat dacht ik ook wel Haha! ga ook niet eerder met hem fietsen tot hij uitgegroeit is hoor!! dus dan moet hij zowiezo een jaar zijn.
maar de meesten denken vaak van een malthezer dat het zon fluffy hondje is en alleen maar op schoot ligt enz!
maar dhani heeft nu al behoorlijk veel conditie. en hij wordt echt een Grove Malthezer. dus dacht dat ik wel met hem kon gvaan fietsen als hij uitgegroeit is.
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:21

daarom, als de hond het leuk vind, en het is verantwoord (dus oud genoeg, conditie, en opbouwen) dan is het geen probleem, ik heb hier ook een ukkie lopgen van 28 cm, misschien ga ik het met hem ook wel eens proberen, kleine stukjes, ik had hem eerst altijd in een tas mee achterop, maar daar word hij wat te zwaar voor Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:25

dees_daan schreef:
daarom, als de hond het leuk vind, en het is verantwoord (dus oud genoeg, conditie, en opbouwen) dan is het geen probleem, ik heb hier ook een ukkie lopgen van 28 cm, misschien ga ik het met hem ook wel eens proberen, kleine stukjes, ik had hem eerst altijd in een tas mee achterop, maar daar word hij wat te zwaar voor Haha!

die van mij zit altijd in een fiets mand voor op de fiets! hij vind het geweldig! en het is makkelijk als je ergens heen wil maar te ver is om te lopen. Haha! toen hij nog HEEL klein was lag hij in mijn schoudertas, zo ook een paar keer op concour geweest om te kijken, hij was te jong om zo lang alleen te zijn, dus dam maar in de tas en af en toe er is uit om te plassen enz.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUJGUBU6.jpg

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:43

Ik heb een actieve Duitse staande waarmee ik regelmatig fiets. In het begin ga ik eerst langs een grasveld zodat ie kan uitrazen (hij is behoorlijk sterk in het begin) en daarna lijn ik hem vast om in een rustig draftempo te fietsen. Ik ga altijd langs het kanaal (da's een weg langs het water van bijna 5 km) waar hij fijn los kan lopen en overal kan snuffelen.

Maar voordat ik die complete weg fietse heb ik het samen met mijn instructeur van hondensport opgebouwd.
En vooral de rustpauzes zijn belangrijk, ik loop ook regelmatig stukken met mijn fiets, en mijn tempo ligt ook dusdanig dat hij mij zachtdravend kan bijhouden als hij los/vast is.