Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleKelos

Re: Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:13

Citaat:
of het word slangenvoer.

Slangenvoer???? Ik heb zelf verschillende slangen gehad maar zou het niet in mijn hoofd halen om ze kat te voeren! Een kat kan verschrikkelijk veel schade aanrichten aan een slang, absoluut geen aanrader. Kan me niet voorstellen dat een serieuze slangenhouder gratis katjes gaat halen. Ratten en eendagskuikens zijn beter en vaak ook gratis of heel goedkoop te halen. (en we kunnen er wel zielig over doen maar slangen moeten nou eenmaal ook eten)

Sorry was ff off-topic maar moest het even kwijt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:15

trustHim schreef:
ik vind dat zulk jong spul nog niet buiten hoort ;+ trouwens, als ze hier buiten komen is er denk wel ff meer verkeer dan bij jou zo te horen, hebben ze ook zonder mamma heel goed mee om leren gaan,

ons jonge spul gaat naar buiten zodra ze de deur ontdekt hebben Knipoog en het ligt er maar net aan wat en hoe het verkeer is... woon jij in een woonwijk waar ze netjes 30 of 50 rijden of woon je in de polder waar ze met 100 voorbij komen Knipoog en dan heb ik het nog niet over het verkeer wat er hier de stoep op komt...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:33

Rianneke: En dat jonge spul is zeker ook niet geholpen??

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:36

dat jonge spul is 12 weken Knipoog beetje vroeg nog he...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:37

Rianneke schreef:
dat jonge spul is 12 weken Knipoog beetje vroeg nog he...

Maar ze worden wel geholpen dan, nog VOORDAT ze geslachtsrijp zijn ?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:03

Ik vind dat je als eigenaar de verantwoording hebt om je dieren tegen gevaar te beschermen. Mijn katten zijn dus allemaal netjes geholpen en ik heb werkelijk een enorme ren van ons terras gemaakt. 8 bij 3 meter of zo. Ze kunnen toch een frisse neus halen zonder dat ze onder auto komen of door een jager neergeschoten worden.

Ik vind het echt enorm stom als je je katten maar laat lopen. Je laat je pup toch ook niet loslopen bij de straat?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:23

HBVisser schreef:
Je laat je pup toch ook niet loslopen bij de straat?

Bijzonder goede opmerking! Die houden we erin Haha!

Ik zou de kosten wel doorrekenen: dus enting en wormkuurtjes en evt. de chip.. Een bedrag vragen voor een kitten biedt een klein beetje weerstand tegen impulsaankopen, mooi meegenomen dan..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:25

Chubby schreef:
HBVisser schreef:
Je laat je pup toch ook niet loslopen bij de straat?

Bijzonder goede opmerking! Die houden we erin Haha!

Ik zou de kosten wel doorrekenen: dus enting en wormkuurtjes en evt. de chip.. Een bedrag vragen voor een kitten biedt een klein beetje weerstand tegen impulsaankopen, mooi meegenomen dan..

Dan kom je al snel op 60 euro, ik denk niet dat mensen dat gaan betalen terwijl een asielkitten ongeveer net zoveel kost, en dat is inclusief castratie/sterellisatie.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:27

jawel hoor, dat betalen verstandige mensen wel.. Die zien absoluut de meerwaarde van een ge-ent huiskitten..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:33

Chubby schreef:
jawel hoor, dat betalen verstandige mensen wel.. Die zien absoluut de meerwaarde van een ge-ent huiskitten..

Verstandige mensen halen hun kitten uit het asiel Knipoog

Maar mensen die zulke 'marktplaatsnestjes' (zoals ik ze dan maar even noem) nemen, schrikken wel van 60 euro en zoeken liever nog even verder naar kittens die gratis of voor een tientje worden aangeboden....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:47

Wow....zit dit topic met verbazing te lezen....damn.

Rianneke schreef:
dus als jij een veulentje wilt, en je hebt een leuke merrie waar je graag een veulen van wilt dan laat je haar niet dekken omdat er al genoeg paarden zijn? om even een ander leuk voorbeeld te noemen... Clown

Ligt eraan wat het doel van dat veulen is. Als je een veulen gaat nemen, alleen maar omdat je het een keertje mee wilt maken of "zo schattig" vindt, nee niet doen. Zeker als dit dan nog eens gebeurt met een papierloze merrie, fok je alleen maar salami. Degenen die de hengst van de buurman dus op hun merrie laten springen (en niet toevallig naast een stoeterij wonen Clown ), zijn net zo slecht bezig als de marktplaats kattenfokkers.

Overigens zijn in het algemeen mensen in de paardensport meer bewust van waar ze mee bezig zijn, en zijn daadwerkelijk bezig met verbeteren. Daarbij komen er bij een veulen zoveel meer kosten kijken, dat je dat in principe niet "effies" doet.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:54

HBVisser schreef:
Ik vind dat je als eigenaar de verantwoording hebt om je dieren tegen gevaar te beschermen. Mijn katten zijn dus allemaal netjes geholpen en ik heb werkelijk een enorme ren van ons terras gemaakt. 8 bij 3 meter of zo. Ze kunnen toch een frisse neus halen zonder dat ze onder auto komen of door een jager neergeschoten worden.

Ik vind het echt enorm stom als je je katten maar laat lopen. Je laat je pup toch ook niet loslopen bij de straat?

Een hond is heel iets anders dan een kat. Bovendien heeft dit geen drol met het oorspronkelijke onderwerp te maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:56

en de vergelijking met de paarden is ook wat krom, want er lopen geen paarden los op straat en kunnen zich dus niet 'zomaar' voortplanten, moet je meer voor doen dan bij de katten...

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:03

weetje, voor de mense die zeggen dat je je kat niet moet laten dekken omdat asiels al overvol zitte...mar als je een goed huisje voor ze heb voordat de kat bevalt is dat toch juist goed en gezond daarin tegen zijn wij ook keer in verschillende asiels geweest maar elke kat heeft daar wel iets aan een trauma :
zoals bij ons ik zou even op noemen wat voor katten er waren :

-een kat die was altijd aan de diarree die alles liet lopen elke dag
-een kat die heel schuw was en die echt heel erg bang was.
-een kat die constant uitviel naar iedereen
-een kat die niet met kinderen kan
-en katten die niet met soortgenootjes of honden kunnen opschieten.
-en de asiels waar wij waren betaalde je al heel gauw rond de 50 euro voor een kat hij was gechipt en geént dan wel!

maar ik heb er geen problemen mee als je nestje fokt en je weet zeker dat ze een goed thuis hebben Lachen

en ik vond sommige asiels zulke lieve katte hebbe alleen als je kijkt wat sommige mankere dan springen de tranen in je ogen als je na ga wat die hebbe mee gemaakt :S

en voor jou katje zou ik een redelijk prijsje vragen Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:07

PaardenBit schreef:
-en de asiels waar wij waren betaalde je al heel gauw rond de 50 euro voor een kat hij was gechipt en geént dan wel!

Voor 50 euro kan jij een kat niet laten enten, steriliseren en chippen bij een DA hoor. Dus dat is echt een schijntje.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:07

er staat niet steriliseren ??

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:10

maar goed bij mijn kat heb ik wel echt geleerd dat het er ook maar van afhangt waar je gaat. Ik moest mijn poes voor het eerst enten was voor dat en een beetje nakijken 60euro al kwijt en dan moest hij nog op een na prik van 30 euro. Vond het idioot hoog. Maar ergens anders betaal je weer maar 30 euro voor enten.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:20

PaardenBit schreef:
daarin tegen zijn wij ook keer in verschillende asiels geweest maar elke kat heeft daar wel iets aan een trauma :
zoals bij ons ik zou even op noemen wat voor katten er waren :

-een kat die was altijd aan de diarree die alles liet lopen elke dag
-een kat die heel schuw was en die echt heel erg bang was.
-een kat die constant uitviel naar iedereen
-een kat die niet met kinderen kan
-en katten die niet met soortgenootjes of honden kunnen opschieten.

En weet je waarom er juist ook zulke zielige katten in het asiel zitten? Omdat mensen katten als gebruiksvoorwerp zien. Als ze ze zat zijn dumpen ze ze gewoon op straat of bij het asiel. Zulke pretnestje gaan over het algemeen gratis of voor een paar euro weg. Dan worden het dus impulsaankopen van mensen met alle gevolgen van dien!

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:25

jaa loveyoutoo mense onderschatte de kat wel eens of gaan stom weg raare dingen met ze doen

ojaa een voor brittje88 ze worde wel gesteriliseerd maar zat met de verkeerde prijs in mijn hooft de katte zijn meestal zie en zo 75,- als je ze bij een goed assiel heb dan zijn ze ook gesterilliseerd geent en gechipt ja Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:27

Een pup is helemaal niks anders dan een kitten. Het zijn allebei baby's!!! Waar door een eigenaar voor gezorgd moet worden.
Een kitten weet ook niet dat een auto dodelijk is!!! Maar goed als ze er onder komen zegt men, tja katten he, kan gebeuren.

In mijn ogen mag dat dus niet gebeuren.

Ik erger me dood aan de gemakszucht van de TS, het alleen maar in eigen straatje denken, het egoisme en het lef om wederom een pretnest op de wereld te zetten.

Wanneer gaan mensen nou eens nadenken!

Ik ben bang dat dat nooit zal gebeuren.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:28

haha dacht al dat het met sterilliseren ietsjes hoger zou zijn Tong uitsteken

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:31

Bij ons asiel is een kat met alles erop en er aan (dus enting, chip, ontwormd, ontvlooid en gecastreerd/gesterelliseerd) € 50, en een kitten met alles er op en er aan (dus ook castratie op kosten van het asiel als het kitten er oud genoeg voor is) € 65.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:32

hihi jaa sorry nog daarvoor had er niet zo echt bij na gedac ht Tong uitsteken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:33

Rianneke, ga eens in het asiel kijken en kom dan hier terug. Ik heb nu ook een oepsnestje, maar 2 van de 3 mensen die bij mij een kitten komen halen straks nemen er ook eentje uit het asiel. Enerzijds omdat ik een kitten alleen zielig vind, en anderzijds omdat ik een schuldgevoel heb van hier tot Tokio. Zoveel overschot, en dan ga jij vrijwillig een nestje fokken, en dan ben je ook nog niet eens voor rede vatbaar. Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:35

@HBVisser, TS is 15, dr ouders hebben nou even meer verantwoordelijkheid over die katten dan zij. Misschien een idee om het normaal te brengen ofzo? Snap dat je geirriteerd bent, maar je reactie is behoorlijk grof. Zo breng je mensen niks bij.