Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:als ik heel eerlijk ben vind ik het niet extreem mooie foto's de momente zijn wel leuk maar om het gelijk extreem te noemen... het staat niet in de UK anders had ik nog wel wat foto technisch comentaar gegeven
HorseyDude schreef:Maar laten we dit ook eens bekijken vanuit het standpunt van paarden.... want hoe vinden ZIJ het om elke keer een zwaar zadel op hun rug te hebben, een stuk ijzer in hun mond te hebben (een bit dus) en opgesloten te worden in een hokje van een paar meter bij een paar meter? Of hoefijzers dragen? (zie ik wilde paarden niet hebben).
En dan het rijden, steeds maar tegen hun buik aantrappen (soms met sporen) en tikken uitdelen (met zweep)
En nét wanneer ze aan het eten zijn moeten ze weer het weiland uit.... wilde paarden trekken echt in het wild kilometers lang het land door in amerika en australie
Leuk hè, paardrijden? (mijn mening hoor!)
Maargoed, laten we het gezellig houden en maar ophouden met de anti-dolfinarium-politiek....
(niet rot of aanvallend bedoeld, alleen maar een vergelijking.... ik wil het gewoon gezellig houden in dit topic, meer niet.)
HorseyDude schreef:Een paar jaar terug zijn ALLE DIERENTUINEN in nederland gecontroleerd door de NVD (Nederlandse Vereniging van Dierentuinen) en alle dierentuinen mochten openblijven als ze de verblijfplaatsen zo natuurlijk mogelijk hadden (her-)ingericht. Deden ze dat niet dan werd sluiting niet uitgesloten. Gelukkig is het nooit zover gekomen. Maar dan heb ik wel over een flink aantal jaartjes terug. Het onderzoek werd geleid door een minister. Welke en voor welke partij het was weet ik niet meer. Ik weet nog goed dat Artis dieren nog in hokken had, maar na de controle werden de hokken verwijderd en de dieren uit de hokken naar een gloednieuw gebied verplaatst. (zoiets)
Adawi schreef:Ik ben het niet eens met de meeste dingen die hier gezegd worden.
De dieren die nu nog in het Dolfinarium leven zijn voornamelijk dieren die in gevangenschap geboren zijn en dus niet beter weten. Het is al jaren verboden om dieren uit het wild te halen en dat gebeurd dus dan ook niet.
Over het feit dat ik ergens las dat de dieren in gevangeschap maar rond de 8 worden en in het wild 40, dat is echt onzin.
In Dolfinarium zwemmen er ook erg oude dolfijnen, waarom? Omdat ze verder een goed leven hebben.
Chloor in het water? Onzin, het water in de Delta is echt noordzeewater met een natuurlijk waterfiltersysteem erin doormiddel van andere dieren en algen.
Alles word zo goed mogelijk nagebootst voor de dieren en de dieren worden iedere dag meerdere malen in de gaten gehouden wat betreft gezondheid en dergelijke.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf daar stage gelopen en ken het dus van binnen en buiten met de trainers etc. mee.
Over de foto's; leuke foto's, maar vind ze eerlijk gezegd niet zo ontzettend.
katiavl schreef:Adawi schreef:Ik ben het niet eens met de meeste dingen die hier gezegd worden.
De dieren die nu nog in het Dolfinarium leven zijn voornamelijk dieren die in gevangenschap geboren zijn en dus niet beter weten. Het is al jaren verboden om dieren uit het wild te halen en dat gebeurd dus dan ook niet.
Over het feit dat ik ergens las dat de dieren in gevangeschap maar rond de 8 worden en in het wild 40, dat is echt onzin.
In Dolfinarium zwemmen er ook erg oude dolfijnen, waarom? Omdat ze verder een goed leven hebben.
Chloor in het water? Onzin, het water in de Delta is echt noordzeewater met een natuurlijk waterfiltersysteem erin doormiddel van andere dieren en algen.
Alles word zo goed mogelijk nagebootst voor de dieren en de dieren worden iedere dag meerdere malen in de gaten gehouden wat betreft gezondheid en dergelijke.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf daar stage gelopen en ken het dus van binnen en buiten met de trainers etc. mee.
Over de foto's; leuke foto's, maar vind ze eerlijk gezegd niet zo ontzettend.
In gevangenschap geboren dieren hebben dezelfde psychologische noden als die in de natuur. Dat ze ineens een heel ander groepsgedrag hebben is valse propaganda geleerd van de zoo zeker
Adawi schreef:Tuurlijk is de natuur altijd beter dan gevangenschap, maar als je daar zo de kritiek op hebt, kun je alles gaan verbieden tegenwoordig.
Je paard, huisdieren alles. Maar je kunt ook een dier in gevangeschap houden en het alsnog een zo goed mogelijk leven bieden.
Ik vind dat Dolfinarium Harderwijk goed met de dieren omgaat. Vooral als je het ook nog eens zal gaan vergelijken met sommige buitenlandse, maar dat houd niet meteen in dat je moet stoppen met denken over een nog betere leefomstandigheden voor de dieren.
Ik zeg niet dat ik meteen voorstander ben om alle dieren maar op te sluiten, maar ik kraak het ook niet per definitie af.
HorseyDude schreef:Nou zeg, dacht ik mooie foto's te kunnen plaatsen van dolfijnen (omdat de vorige keren ook leuke reacties op waren) ....
Oja, laat ik jullie vertellen dat ik een paar jaar terug nog prima contact had gehad met een trainer van het Dolfinarium, Bé Kikkert (via email). Hij werkt nu in de Dolfijnendelta voor Stichting Sam-kinderen. Ook andere mensen van daar ken ik heel goed, alleen jammer genoeg niet allemaal bij naam. Het zijn wél hele aardige lui die daar werken
HorseyDude schreef:Sorry maar: Jaja, de mensen van het park zullen zeker de hele dag door liegen tegen de bezoekers van het Dolfinarium?? Helemaal geen valse propaganda dus!![]()
Ik ga helemaal met Adawi mee! Nee, wéét je wat nog veel erger is? >>> http://nl.youtube.com/watch?v=GaDcDwwt6as ALS WE ZE VRIJLATEN KAN ER DIT GEBEUREN!!!!!! (schokkende beelden!)