Cavia gewond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Cavia gewond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:56

spuit12 schreef:
arm beestje snap niet dat je ouders dan beesten nemen als ze geen da kosten willen. maar ja probeer het schoon te houden en dan morgen da bellen vragen wat je moet doen. sterkte er mee

heb deze reactie net laten lezen aan m'n moeder, nu zei ze: 'als een beest een splinter heeft, en je gaat niet naar de DA dan ben je meteen op bokt een dierenbeul... En: nu heb ik er helemaal geen zin meer in..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:57

jeetje.. ik hoop toch wel dat je morgen naar de dierenarts gaat?

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:58

saskiakefie schreef:
spuit12 schreef:
arm beestje snap niet dat je ouders dan beesten nemen als ze geen da kosten willen. maar ja probeer het schoon te houden en dan morgen da bellen vragen wat je moet doen. sterkte er mee

heb deze reactie net laten lezen aan m'n moeder, nu zei ze: 'als een beest een splinter heeft, en je gaat niet naar de DA dan ben je meteen op bokt een dierenbeul... En: nu heb ik er helemaal geen zin meer in..

Houd het gewoon goed in de gaten, hou het open, hou het schoon en zorg dat er geen zaagsel ed in kan komen.
Opzich moet dat het wel doen, maar als je het niet vertrouwt gelijk aan de telefoon hangen bij de Dierenarts!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:43

dit beestje heeft toch geen splinter Verward maar goed zo als ik al zei hou het goed schoon.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:18

ik ga helemaal mee met de rest.. dierenbeul is hard gezegt en dat zal het ook wel niet zijn maar ik vind dit te min voor woorden.. niet voor jou hoor want jij wil graag heen maar je ouders.. dat snap ik echt totaal niet..

hier zeggen we altijd heeft het pijn of is het niet zoals het hoort gaan we kijken wat het kan zijn.. kom je er zelf niet uit ga je ermee heen.. een dier kan zelf niet kiezen..

mensen moeten al lijden die kunnen geen spuitje krijgen en een dier laten sommige dan zo lopen..

hoop dat je toch nog heen mag want dit is niet goed.!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:28

nee, we houden het goed schoon. Maar m'n moeder wil nog steeds de DA niet bellen, ze wil het nog aankijken. Ook omdat hurry up wel wakker is, en wel loopt en goed eet enzo. Ze denkt dat antibiotica waarschijnlijk toch niet echt helpt, en dat de natuur heel veel regelt.. En ze zegt, dat hurry up miss wel er aan toe is om dood te gaan..

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:33

Bloos! Verward beestje is 1 jaar oud??
Sorry maar ik was allang op mijn fietsje gestapt en naar de DA gereden.
Vergeef me dat ik dit zeg, maar neem nooit meer huisdieren zolang je nog thuis woont!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:37

ja, dat zei ik ook, maar zij zegt dan: 'tja, sommige kinderen gaan ook dood.'

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:38

Sjee, ik snap zulke ouders echt niet hé.
Jij moet toch ook naar de dokter als je ziek bent? Dan laat je moeder je toch ook niet thuis zitten omdat zij het niet nodig vind dat je gaat.
Je cavia heeft ook gevoel hoor.
Dan moet je geen huisdieren aan je kinderen geven als ouders zijn.
Kort gezegd, schandalig dat ze zo´n voorbeeld geven aan hun kinderen.

En er is toch wel een moment dat je alleen thuis bent? Dan kun je toch ook bellen?
Info inwinnen kost niks.

Citaat:
'tja, sommige kinderen gaan ook dood

Hier valt mijn mond van open..........................Dit vind ik echt niet normaal.
Ze zal wel anders piepen als jij dood gaat neem ik aan.
Tjee...wat een moeder zeg Frusty Sorry maar kan er weinig anders van maken.
Laatst bijgewerkt door Silence op 07-07-08 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:38

gewoon op fietsje gaan als het mooi weer is, cavia in doosje met flink wat handdoeken, hem daar in wikkelen.. en zelf zonder dat je het tegen je ouders zegt naar een spreekuur gaan

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:43

nou ja, ze is wel verpleegkundige geweest bij mensen, dus ze zegt dat dit hetzelfde principe is. Ze helpt wel echt met schoonmaken van het abces enzo..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:44

Verpleegkundige...allemaal mensen behandeld die een arts nodig hadden en deze dus ook gekregen hebben.
En zij doet dat niet bij anderen die ook een dokter nodig hebben.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:52

ik zou er nu toch echt zelf naartoe gaan op de fiets,, vind het wel een vreemde opmerking van der eerlijk gezegd

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:53

sorry maar dat doe ik niet, want dan heb ik echt een groot probleem.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:03

saskia, je heb van alles geprobeert maar je ouders denken niet in het zelfde straatje.

dat je moeder een Verpleegkundige is, is al wel een voordeel. verstand van schoon houden en verzorging is er wel, en scheelt niet veel dan bij de mens. (uit ervaring)

En even tussen door artsen vragen aan ONS verpleegkundige wat WIJ het beste vinden qua wond zorg, pijn bestrijding etc.
En Dokters/ Artsen moeten zelfs terug gefloten worden door ONS verpleegkundige omdat ze iets verkeerts voor schrijven.
Verpleegkundige krijgen de zelfde anatomie als een arts, en heb je wel eens een arts een wond zien schoon maken, IK niet! want dat kunnen ze niet.

Kijk willen jou ouders niet, helaas vervelend voor jou en je caaf. Maar jij bent waarschijnlijk minder jarig en heb er dus weinig over te zeggen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:43

dat je moeder verpleegkundige is is zeker in een voordeel.. maar laat dr dan ook verder denken dan alleen de mens.. ze weet hoe het is als iemand pijn heeft een dier is ook een wezen en heeft ook gevoel..

als je moeder al verpleegster is sta ik raar te kijken dat ze zo over een diertje denkt.. dan zou je toch bijna denken als ze dat is dat ze weet hoe het zal zijn.?

nou ja je kan er verder toch niks aan veranderen.. als ik mijn eigen mening mag geven vind ik je ouder geen dierenvrienden..
het spijt me echt dat ik dit moet zeggen..! jij wil er alles wel voor doen en neem het je ook helemaal niet kwalijk.! maar ik kan hier zo boos om worden..
een dier hoeft niet te lijden maar een mens.. die kan niet zomaar kiezen om een spuitje te krijgen..

goed schoonmaken met gekookt (afgekoeld) water en met wattenschijfjes Lachen dan gaat het al een stuk de goeie kant op..

antibiotica zal ook wel helpen maar heb geleerd dat cavia's tegen veel antibiotica niet kan.. dat de meeste niet goed is voor hun.? weet dit niet hoor maar dit zei de da bij ons.. en dat ze eigenlijk tegen 1 echt goed hielpen..

succes Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:53

heel erg bedankt voor de laatste 2 reacties Lachen

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:14

graag gedaan Haha!

misschien kan je het pootje weken in wat warm water(hand warm)
met een steriel gaasje drogen en even je moeder om tips vragen.

de viezigheid is er uit dus nu goed schoon maken en ik denk dat het dan al een stuk beter is voor je caaf. hoe loopt ze nu??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:17

liever met 3 pootjes volgens mij, maar ze kan ook wel met 4 pootjes lopen. Maarde 'wond' zit bij zijn schouder, dus moet ik hem tot en met zijn schouder dan in het water zetten? Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:53

Gewoon de wond goed schoonhouden met gekookt water, desnoods met een spuitje in de wond schoonmaken.

Je kunt natuurhoning (dus niet die uit de supermarkt) gebruiken als natuurlijk antibioticum en als je zorgt dat de wond goed open blijft moet het wel goedkomen hoor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:59

Caira: wil je misschien iets meer uitleg geven? Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:02

Bij de dierenarts kun je een zalf halen: vetramil, niet overdreven duur, maar ideaal voor dit soort situaties. Ook voor jezelf prima te gebruiken bij vieze wonden of brandplekken.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:04

Caira schreef:
Gewoon de wond goed schoonhouden met gekookt water, desnoods met een spuitje in de wond schoonmaken.

Je kunt natuurhoning (dus niet die uit de supermarkt) gebruiken als natuurlijk antibioticum en als je zorgt dat de wond goed open blijft moet het wel goedkomen hoor.

ik las net een topic over een dierenarts die bij een paard ook advies had gegeven over iets met gekookt water. de eigenaar heeft het verkeerd opgevat en heeft met echt kokend water de wond 'behandeld', dus toen het nog zo heet was. dus om misverstanden te voorkomen: water natuurlijk laten afkoelen! Vork Knipoog .

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:48

Caira schreef:
Bij de dierenarts kun je een zalf halen: vetramil, niet overdreven duur, maar ideaal voor dit soort situaties. Ook voor jezelf prima te gebruiken bij vieze wonden of brandplekken.

Dermiel is ook een goede zalf, ook op basis van Honing.
Is ook te verkrijgen bij de Dierenarts

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:07

Hoe is het nu met je beestje?