Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Het is toch verschrikkelijk?
Ik begrijp echt niet dat mensen voor de lol een nestje fokken.
Ik begrijp wel dat het leuk is maar dat deze mensen niet verder kijken dan alleen maar lief, leuk en schattig daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Jammer dat ze sterilisatie niet kunnen verplichten.
HBVisser schreef:De eerste tien jaar kan je geen weloverwogen nestjes fokken, gewoonweg omdat er een overschot aan katten is.
HBVisser schreef:Het ging me om de reacties die zij kreeg in dat topic, met name een reactie.
HBVisser schreef:Ik lees heel veel " maar wij hebben al een tehuis voor de kittens die bij ons geboren gaan worden".
Natuurlijk is dat hartstikke goed enz, maar het is geen reden om een nestje te fokken.
Voor alle kittens die bij jullie worden geboren, worden ergens anders hetzelfde aantal weer ingeslapen.
Er zijn niet genoeg huisjes ten opzichte van het aantal kittens.
Als er in Belgie al een kranten bericht is dat het zo niet meer gaat, in Nederland de asiels vol zitten met afgedankte katten, dan moet je toch toegeven dat er teveel zijn?
HBVisser schreef:@romatjuh: Ik begrijp gewoon niet dat je kan hopen dat je kat zwanger is. Het overschot aan kittens is gewoon te groot. Voor de kittens die jij plaatst wordt hetzelfde aantal ingeslapen.
Yinari schreef:Dan heb je niet goed gezocht, want er zijn óveral kittens in asiels. Ik heb zelf drie jaar in een asiel gewerkt en het was elke zomer drama.