Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

fleurkelover schreef:Mandarijn eten die van mij niet zo graag
ook banaan minder.
Je moet het zelf eens uitproberen en dan zul je het wel zien
Altijd zorgen dat er voldoende hooi in de kooi aanwezig is, 'brokjes' met vitamine C en vers water. Vitamine C is namelijk erg belangrijk voor cavia's. Dat hebben ze echt nodig omdat ze dit niet zelf aanmaken. Een vitamine C pilletje kan je ook geven (bij de Kruidvat bijvoorbeeld, zo'n oranje 'flesje' wat mensen ook kunnen inslikken) Eén of 2 keer per dag wat groenvoer geven is voldoende. Vooral in rode paprika zit veel vitamine C. Haal dan wel goed de 'pitjes' uit de paprika en de witte gedeeltes. Mijn cavia's krijgen elke avond rond etenstijd wat groenvoer meestal is dat andijvie, witlof, wortel, peterselie of rode paprika
Omdat deze cavia alleen zit, en cavia's echte groepsdieren zijn, moet je de cavia ook veel aandacht geven. Lekker met hem op schoot zitten een paar keer per dag
Ook hebben ze een huisje en houtjes met ijzerdraad er doorheen (zodat je dit in een gewenste vorm kunt buigen) Ga eens langs een dierenzaak; genoeg leuke spulletjes te vinden
(daar heb ik die houtjes
Hebben mijn caafs ook in de kooi gehad
Kijk anders ook eens op deze site: http://groups.msn.com/huizecaafs/speelt ... cavia.msnw 

__Jesper schreef:De nagels heb ik al geknipt, maar ze zijn nog steeds wel krom.
Maar ik kan niet verder knippen want dan zit ik al bij dat rode gedeelte.
Ik zal even op de site kijken!
?
Ja mijn buren hebben hem net verschoond 

salsaentango schreef:alle groente en fruit mogen ze.. maar geef dit wel met mate anders heb je ze straks in de diaree (A)
speeltjes kun je zelf snel verzinnen (wc rol - hooibal - bloempot met groente en hooi ervoor)
Kijk hier maarx_Charlie schreef:salsaentango schreef:alle groente en fruit mogen ze.. maar geef dit wel met mate anders heb je ze straks in de diaree (A)
speeltjes kun je zelf snel verzinnen (wc rol - hooibal - bloempot met groente en hooi ervoor)
Dat eerste is niet waar..Kijk hier maar
eens: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -eten.html
salsaentango schreef:alle groente en fruit mogen ze.. maar geef dit wel met mate anders heb je ze straks in de diaree (A)
Kijk hier maar
zit ook in de brokjes dus waarom niet een mais blokje
x_Charlie schreef:Ik geef me cavia's liever geen dikmakertjes. Het is beter
om gewoon verse en gezonde groente en fruit te geven.
Waarom zou ik me cavia's dikmakertjes geven en ander
'voer' waar niet zeker van is dat dat goed en 'veilig' is
voor je cavia als er uit zoveel andere, wel absoluut gezonde
groente/fruit te kiezen valt?