honden voor de sport en wat zijn de kosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: honden voor de sport en wat zijn de kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:01

En ze zijn niet zo gestressd. Ik vind Sheltie's echt super leuke hondjes maar de Border collie blijft natuurlijk het ultieme voorbeeld van een agility-hond.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:05

Ze zijn absoluut minder snel in de stress dan BC's. Ik vind BC's echt superhonden. Wilde er heel graag één omdat ik inderdaad behendigheid wilde gaan trainen maar in onze situatie is dat niet echt optimaal.
Zo kwamen we uit op de Sheltie, superleuke diertjes die het in de behendigheid ook goed presteren, inderdaad niet het ultieme voorbeeld van een behendigheidshond, maar ze kunnen er wat van.
En ze hebben echt een knuffelbaar uiterlijk. Huilen van het lachen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:09

anneliesdj schreef:
Weet je, als je echt heel serieus aan behendigheid wilt doen en er echt wat mee wilt bereiken, bv kampioenschappen ofzo, dan neem je een border collie.

Dit vind ik nogal kort door de bocht. Er zijn veel verschillende rassen die op top niveau lopen. Van Australian Shepherds tot dwergsnauzers. Borders worden inderdaad veel in de sport gebruik, maar er zijn tal van andere rassen die zich verdienstelijk in de sport laten zien.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:12

anneliesdj schreef:
Wil je zeggen dat ik slecht voor mijn hond zorg en hem goedkope troep voer?? Kom op zeg, er zijn meer goede merken voer behalve pedigree en royal canin.
Ontwormen doe ik goed en zoals ik zei werken de ontvlooiingsmiddelen niet op zo'n grote hond dus ben ik op aanraden van anderen knoflook gaan gebruiken en nu is hij eindelijk vlooivrij.

Heb ik niet gezegt , weet ja ook niet wat je voert. Pedigree vindt ik overgens een slecht merk. maar hoezo zouden anti vlo middelen niet werken op een grote hond. Bij de juiste dosering is dit geen probleem. Je hebt frontline ook nog van 40 tot 60 Kg. maar die verkoopt niet elke dierenarts/winkel.
Misschien dat hij vlovrij is maar tegen teken helpt het niet, door de middelen die ik gebruik komt er geen enkele teek meer op de honden waardoor de kans op ziektes heel klein is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:17

*zucht* Frontline werkt dus niet.

annepaardoes schreef:
Dit vind ik nogal kort door de bocht. Er zijn veel verschillende rassen die op top niveau lopen. Van Australian Shepherds tot dwergsnauzers. Borders worden inderdaad veel in de sport gebruik, maar er zijn tal van andere rassen die zich verdienstelijk in de sport laten zien.

Het was ook vrij kort door de bocht bedoeld, zoals ik zei; de border is het ideale voorbeeld van agility-hond en zoals ik ook al heb gezegd is er vrijwel geen ras wat niet aan agility kan doen. Heb je de hele post wel gelezen?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:21

anneliesdj schreef:
*zucht* Frontline werkt dus niet.

annepaardoes schreef:

Het was ook vrij kort door de bocht bedoeld, zoals ik zei; de border is het ideale voorbeeld van agility-hond en zoals ik ook al heb gezegd is er vrijwel geen ras wat niet aan agility kan doen. Heb je de hele post wel gelezen?

Jawel ,maar jij geeft aan dat als je echt sirieus wedstrijden wilt gaan lopen dat alleen een border zou voldoen. En daar ben ik het niet mee eens.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:38

Nee dat bedoel ik niet, daarom zeg ik ook dat het kort door de bocht bedoeld was.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:31

ze zegt het is een ideale voorbeeld agility hond Tong uitsteken daarbij zegt ze er is vrijwel geen ras wat niet aan deze sport kan doen Lachen

beetje net zoals bij Endurance, het endurance paard is de arabier maar je kan het ook met elk ras doen Clown

nog even editje: ik wil ook iets van behendigheid gaan doen met mijn toekomstige hond Lachen Moet alleen nog geboren worden haha maar het is een toekomstplan. Het is een kruising Alt Deutsche Hüntehund X Oud Duitse Herder. Mams is eind juli uitgerekend en ben heel benieuwd naar de combi!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:40

gave combi denk ik Ja

en ts ben je er al uit wat het gaat worden Lachen ?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:53

ja ben super benieuwd! Baasje van de twee ook Haha!

Wil ook wel weten wat de TS gaat doen Ja

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:17

Voorlopig nog niks hoor. Het is meer even om wat rond te informeren voor later Haha!