Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
flora schreef:duitse staande langhaar.... ideale hondontzettend vriendelijke honden!
Adil18 schreef:flora schreef:duitse staande langhaar.... ideale hondontzettend vriendelijke honden!
Zie mijn profiel, haha![]()
Vind ze alleen mooier als ze helemaal bruin zijn
Pel schreef:het heet ook de deense dog..niet de duitse..word veel verwisseld.
3Hearts schreef:Wij hebben een newfoundlander gehad, prachtig beest. Net een beer als je hem zag!
Heel braaf beestje, ik heb er zelfs nog op "gereden"toen ik nog heel klein was. Kat sliep altijd tussen ze voorpoten, een keer waren we de kat kwijt. Paniek ! Grizly tilde zijn koppie omhoog en daar lag ze heerlijk te slapen
.
Adil18 schreef:3Hearts schreef:Wij hebben een newfoundlander gehad, prachtig beest. Net een beer als je hem zag!
Heel braaf beestje, ik heb er zelfs nog op "gereden"toen ik nog heel klein was. Kat sliep altijd tussen ze voorpoten, een keer waren we de kat kwijt. Paniek ! Grizly tilde zijn koppie omhoog en daar lag ze heerlijk te slapen
.
Grizly? wat en heerlijke naam voor een foundie! Zou er dan wel Grizzly van maken, maar echt een prachtnaam!
Overigens zijn Foundies ook echt prachtbeesten
@ spirit: Je hebt gelijk. De Deense Dog is officieel niet eens een ras las ik laatst nog ergens...
Citaat:Mijn ouders vinden een gevlekte hond leuk. De meest bizarre prints heb je
Niet klein. Ze zijn er in alle maten
Niet te fijne kop, maar ook niet grof. Ze stammen af van een uitgestorven turkse herdersoort.
Sierlijk lijfje. Ze hebben een sierlijk lijf en daar lopen ze ook naar
Beetje jachthond achtig zeg maar! Rasechte (water)jachthond
Adil18 schreef:@ spirit: Je hebt gelijk. De Deense Dog is officieel niet eens een ras las ik laatst nog ergens...
Spirit schreef:Adil18 schreef:@ spirit: Je hebt gelijk. De Deense Dog is officieel niet eens een ras las ik laatst nog ergens...
Nja, volgens mij zijn ze het ook in Groot-Brittannië "The Great Dane" gaan noemen en is het van daaruit voortgekomen.
Officieel is het Duitse Dog idd.
Spirit schreef:Als je geen jachtinstinct wil vind ik eerlijk gezegd dat je maar een ander type hond moet gaan zoeken.
Adil18 schreef:Zou wel kunnen...Ben te lui om te googlen
Adil18 schreef:Spirit schreef:Als je geen jachtinstinct wil vind ik eerlijk gezegd dat je maar een ander type hond moet gaan zoeken.Net boven je exact dezelfde opmerking...
Wel een mooie lijst van goede jachthonden trouwens
Citaat:3Hearts schreef:Wij hebben een newfoundlander gehad, prachtig beest. Net een beer als je hem zag!
.
Grizly? wat en heerlijke naam voor een foundie! Zou er dan wel Grizzly van maken, maar echt een prachtnaam!
Overigens zijn Foundies ook echt prachtbeesten
@ spirit: Je hebt gelijk. De Deense Dog is officieel niet eens een ras las ik laatst nog ergens...
Spirit schreef:Het was ook eigenlijk een aanvulling op jouw opmerking.