Katje wil niet eten, overleden -> update pag 4: Yamcha terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitah86

Re: Katje wil niet eten -> update pag. 2, helaas overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:22

Bah, ik zag het berichtje en kreeg meteen kippenvel.. Wat een rotsituatie, twee katjes zo snel na elkaar en na al je moeite en al je hoop...
Ik kan niet anders zeggen dan heel veel sterkte!!
Ga je vooral niet schuldig voelen, je heb gedaan wat jou het beste leek in geval van jouw katje.. Als hij niet meer wilde en daarbij een zwak hartje had dan wordt het natuurlijk heel moeilijk... Hij is nu bij zijn vriendinnetje en ze kunnen weer fijn samen spelen en knuffelen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:23

Och meis, wat sneu zeg... Ik heb steeds meegelezen en moest heel erg aan mijn lieve katje denken die ik vorige maand ben verloren. Bij hem ging het nog veel onverwachter, hij stierf tijdens zijn controle bij de dierenarts (heb ik ook een topic over gemaakt en veel steun aan gehad). Waarschijnlijk had hij een zwak hartje, en ik heb mezelf ook schuld gegeven. Maar net als jij konden we er echt niets aan doen.

Ga leuke dingen doen en vergeet niet dat de 2 katjes nu samen zijn in de hemel, ze zijn vast lekker aan het spelen en op muizenjacht! Geef je hond een driedubbele dosis aandacht en weet dat je er alles aan hebt gedaan om je diertje te redden, het mocht gewoon niet zo zijn...

Misschien kan je over een tijdje weer eens op zoek gaan naar 1 of 2 nieuwe katten, ik heb nu ook weer een nieuwe liefde en die maakt me weer erg gelukkig. Mijn Lucky vergeten zal ik nooit en ik moet zo nu en dan weer huilen om zijn verlies, maar als ik mijn kleine Chase zie, ben ik het weer snel kwijt.

Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:02

Dank jullie wel!
Ik ga mijn lieve kleine schat zo wegbrengen. Ik wilde hem eigenlijk in het bos begraven, omdat hij daar zo graag was, maar dat mag ik niet... en ik heb geen zin in nog meer ellende.

Storm, wat moet dat een verschrikkelijk harde klap geweest zijn voor je.... ach, ik heb nu beide meegemaakt, het onverwachte, en het zien aankomen.... ik kan nu uit eigen ervaring zeggen dat het voor de pijn niets uitmaakt.... echt niet.... het doet allebei gruwelijk zeer.... Verdrietig

De hond is gelukkig van mij, en ik ben alles voor hem.... hij is wel verdrietig, maar eet wel. Hij heeft het vlees wat ik Sanka gegeven heb, nu op, en vond het heerlijk! Dat maakt me dan wel weer blij.

Ik ben in shock geloof ik nu. Ik kan niet huilen, mijn ogen zijn droog....
Ik ga naar de DA, ben straks wel terug.... ik heb nog veel te doen vandaag, dus als ik er niet veel ben, vergeef me dan. Ik moet inpakken voor de verhuizing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:57

Ik heb hem weggebracht. DA was lief.... mocht nog afscheid van hem nemen.
Hij wordt gecremeerd nu.
Ik heb de mand daar gelaten, heb hem niet meer nodig.... als ik weer katjes neem, haal ik wel een nieuwe. De kattenbak doe ik ook weg.

Later haal ik nieuwe spullen op....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:41

ach wat vreselijk zeg,maar ze zijn nu weer samen.Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

silll91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:44

Heel veel sterkte!

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:07

sterkte ermee!
Toen onze Pukkie vorig jaar was overleden (auto ongeval) was de andere poes Snoesje ook erg van slag. Gelukkig is Snoesje ook erg close met onze hond en is ze er wel bovenop gekomen. We hebben toen ook zo snel mogelijk een nieuw katje erbij gehaald waar ze zich over kon ontfermen.
Nogmaals veel sterkte ermee Vriendjes zijn?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:11

Wat vreselijk naar voor je... Hoe oud was Sanka? Je hoort idd wel vaker dat als er eentje gaat de ander volgt van verdriet.

Ik wil je wel even erop wijzen dat ik persoonlijk vind dat je DA gruwelijk in de fout is gegaan. Een kat die een dag niet eet is in principe al in levensgevaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:56

Dank jullie wel!
Poes: heb strakkies ook een andere DA.... maar het maakt niet meer uit nu. Toch hoor ik daar verschillende verhalen over, over katten die niet eten... de één zegt dat ze wel een week zonder eten kunnen, de ander van niet. Ik weet het dus niet.
Ik weet ook niet of dit katje nog door wie dan ook te redden was, hij wílde gewoon niet meer leven... echt niet meer. Hij was het zo zat...
Hij heeft voor Yamcha geleefd, en toen die er niet meer was, wilde Sanka niet meer....
Gisteravond spuugde hij ook alles weer uit wat ik hem gaf. Hij heeft nog een hele tijd bij me op schoot gezeten, ook. Gisteravond laat reageerde hij heel slecht op dingen.... en vanmorgen om 5 uur was het gebeurd met hem Verdrietig
Hij was 5 en een half jaar oud....

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:56

...nou, het klinkt in mijn oren alsof hij al langer iets onder de leden had, of het nou een hartkwaal was of iets anders maakt nu weinig meer uit maar ook ik vind dat jouw dierenarts erg makkelijk is, om het zonder verder onderzoek op rouwen te schuiven....

Mij valt trouwens op dat je kat sinds donderdag niets meer heeft gegeten en jij dinsdag, dat is dus 5 dagen later, pas naar de dierenarts ging.....of lees ik ergens overheen?

...in ieder geval heel veel sterkte toegewenst!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:01

Of leververvetting, en dis ontstaat simpelweg door te lang niet te eten. We gaan het nu nooit weten en dus heeft het weinig zin erover te speculeren.
TS: jij hebt absoluut alles gedaan wat je kon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:22

Dank je poes Lovers

Weet even niks te zeggen....
@ meart: ik heb in de openingspost ook gezegd dat hij wel kleine stukjes vlees at, maar dat bij lange na niet genoeg was... maandag weigerde hij gewoon alles. Ik heb het letterlijk in zijn bek gestopt, maar hij spuugde gewoon alles uit... ik heb hem kattenmelk om de bek gesmeerd, omdat hij op de gewone manier niet wilde drinken.... maar dat wilde hij ook niet... Verdrietig

Wat moet ik dan nog??!!! Ik kón maandag niet meer naar de DA, ik moest werken, en we zijn bezig met een verhuizing... dus ben ik dinsdag geweest. Een bloedje trekken had geen zin, omdat ie niet at, en dat ie mager was zag ik zo ook wel....
Medicijnen hadden geen nut, dat werkt alleen maar als ie ook eet, want als ie alles uitspuugt, spuugt ie medicijnen ook uit... en dinsdag kon ik alleen maar op de fiets naar de DA (mijn man is directiechauffeur, en moest werken, en ik heb geen rijbewijs), het katje meenemen, was niet mogelijk, dan was ie door de stress doodgegaan.... en als mensen zeggen dat een kat het wel redt, en mijn DA ook, wat moet ik dan nog?? De DA had ook geen medicijnen voor een gebroken hartje.... Verdrietig

Ik heb voor hem geknokt, ik heb alles gedaan wat ik bedenken kon, en wat me aangeraden werd, maar niets hielp... Verdrietig
Ik was zó hoopvol gisteren, hij at gistermiddag een miezerig klein stukje worst, en ik wilde vandaag de Feliway kopen, ik dacht dat hij er dan wel weer bovenop zou komen.... maar nee.....

Weet je hoe het voelt, om dag aan dag een apathische kat in je armen te hebben die niet eens meer spint... ja gisteravond wel.... die steeds maar kijkt naar de deur, omdat ie zijn vriendje mist.... waarvoor je alles koopt wat je maar bedenken kunt, maar die niet meer wíl.... waar je hele verhalen tegen houdt, maar het zegt hem niks... ?

Weet je hoe het is als je katje onder je handen (ja, ik was wakker vannacht) overlijdt... voor de laatste keer een beetje spint.... een klein kreetje.... en dan weg is.... ? Verdrietig

Ik ben de eerste dag dat ik kón gelijk naar de DA geweest voor advies... mijn enige fout is dat ik niet dacht dat het een spoedgeval was.... hij was niet aangereden ofzo.... goede leer voor een volgende keer, maar laat die keer nooit en nooit komen....
Ik kón hem niet helpen, echt niet.... als ik het had gekund, lag hij nu wel spinnend op mijn schoot.....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:26

Yamcha, je hebt alles gedaan wat je kon. Ga/laat jezelf nou geen schuldgevoel aanpraten Ach gut
Dat is nergens voor nodig. Jij kent je kat beter dan wie ook, jij hebt je kat gezien en in je armen gehouden. Dus jij weet of je de juiste beslissing hebt gemaakt, samen met je dierenarts.
Nogmaals heel veel sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:28

Ik kón niet anders... Verdrietig
Ik kon hem niet redden, echt niet. Anders had ik het wel gedaan...
Dank voor je lieve berichtje...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:33

Ik denk dat je echt je best gedaan hebt. Heel erg veel sterkte met het verlies van allebei je poezebeesten, ze zijn nu weer samen en hoeven elkaar niet meer te missen, maar dat maakt het niet minder stil/leeg en verdrietig voor jou.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:35

heel veel sterkte... Nu zijn ze wel weer samen gelukkig. Voel je niet schuldig hoor, je hebt alles gedaan wat je kon!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:38

Sterkte meis! Het is moeilijk zat om een dier kwijt te raken, laat staan 2.. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:38

Dank jullie wel...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:43

Wow zit met natte ogen dit verhaal te lezen hoe je je voelt begrijp ik volkome, knokken voor het beestje maar die had de strijd zelf al opgegeven maar wou eigenlijk niet voor jullie.

Heel veel sterkte.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:57

Jeetje, wat een verdrietig verlies... sterkte! Ach gut

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:13

Nou zeg Ach gut

Je hebt meer dan gemiddeld gevochten voor het leven van je katje, maar het heeft niet zo mogen zijn.
Voel je niet schuldig want menigeen had het nog veel langer aangekeken.

Heel veel sterkte en kop op he!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:24

Heb ook het hele verhaal meegelezen. Jammer dat ze ondanks al je moeite dan toch nog overleden is, maar voel je absoluut niet schuldig, ik ken weinig mensen die zoveel met hun kat inzitten en er zo'n grote zorg voor dragen. Je inzet heeft echt bewondering bij mij opgewekt, voila een waar iemand die zo veel van dieren houdt.
Ga je in je volgend huis een nieuwe kat aanschaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:43

Zeker Ja Ik wil er dan weer 2.
Misschien is het wel vragen om nóg zo'n drama, maar wie weet komen dit soort dingen maar een keer in een mensenleven voor... dan heb ik het iig gehad....
Ik ben eigenlijk meer hondenmens, maar ik ben van katten gaan houden Lovers
Ik ben echt heel blij dat de hond gewoon eet joh.... als er nóg een stopt met eten, flip ik denk ik...
Ik kan ook niet zonder dieren, echt niet. Het is veel te stil zo... ik heb nog een hond, maar die maakt in huis lang niet zoveel herrie, helaas.... en ik wil weer gewoon met een katje knuffen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:01

Och, Sam, wat heb jij ook een drama meegemaakt, eerst je kat er niet meer er toen je prachtige paard... Ach gut

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:01

Heel herkenbaar, ik kwijnde ook wel zonder beestje om me heen.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je een diertje opnieuw verliest, maar dat kan je met familie en vrienden ook overkomen. En dat mag geen reden zijn om je liefde niet meer aan een beestje te geven.

Op dit moment zitten er heel erg veel katten op een nieuw baasje te wachten in de asiels, zo net voor de vakantie stroomt het daar over. Misschien een keer een kijkje gaan nemen voor een nieuw vriendje?