Fijn dat het beter met m gaat !!
Als een van die van mij sterft,dan wil ik crematie zonder dienst etc.
Het is geen mens, afscheid nemen doe ik thuis als ie daar sterft, als er een bij de dierenarts sterft, gaat hij of zij eerst mee naar huis, zodat de anderen er afscheid van kunnen nemen. Dat vind ik belangrijk omdat ik een zgn roedel heb . Een rangorde,maar wel heel hecht clubje.
2 jaar terug heb ik met veel verdriet een kitten van 10 weken in laten slapen. Deze is ook mee terug naar huis gegaan, en die heb ik in de huiskamer gezet. Alle poezen inclusief de moeder hebben toen afscheid van haar genomen. Dit was erg mooi om te zien.
Ik heb haar met een mooi gedichtje en een speelmuisje begraven in de tuin. Een kitten vergaat heel erg snel, dus ik denk niet dat eventuele volgende bewoners hier iets van terugvinden in de tuin. Wel een akelig idee, maar goed dat had ik eerder moeten bedenken 
Maar om op de crematie terug te komen, ik zou dus geen dienst willen. Ik kan me op zich wel voorstellen dat mensen dat willen, maar ik vind het niet nodig, zonde van het geld.
Ik neem thuis afscheid, en na de crematie ben ik er nog niet over uit wat ik met de as doe... in huis is denk ik geen optie .. of het moet een plastick pot zijn die goed afgesloten is , en die tegen een stootje kan