Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:24

Ik weet niet wat ik zou doen, denk er nog eens overheen rijden of er iets op gooien. Zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen het beest te laten lijden door er eerst mee op zoek te gaan naar een DA.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:25

detour schreef:
Eefske schreef:
Hmm.. ik vraag me af of ik nu niet half bokt over mij heenkrijg.
Maar ons konijn was al een behoorlijke tijd ziek. Hij had een flink gezwel onder z'n buik en het begon te bloeden en te pussen en de dierenarts zei dat er eigenlijk niet zo veel aan te doen viel. Op een gegeven moment at hij ook nauwelijks meer. Omdat mijn vader het zonde van het geld vond om het konijn te laten in slapen heeft hij hem met een schop een flinke klap in de nek gegeven en hij was in een klap dood. (Nu klinkt mijn vader vast als een gruwelijke man maar dat is hij niet hoor Lovers )

Klinkt als een nuchtere praktische man, die pa van jou. Ik zou dat niet kunnen.

Dat klopt. Moet misschien ook vermelden dat we geen tot nauwelijks een band met het konijn hadden. Waarom ik die ooit voor m'n verjaardag heb gevraagd? Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:25

Eefske: mijn vader helpt onze kippen een handje als het niet meer gaat. Want het gaat sneller dan een spuitje (moet je het wel goed doen natuurlijk Tong uitsteken).
Klap met een schop gaat inderdaad snel... is een goede methode! Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:26

Ik had mijn paard kunnen afschieten toen ik haar in shock vond met een gebroken been; ze leed zo erg, en dat arts kwam maar niet.. van te voren had ik dit nooit kunnen bedenken maar idd- als je enorm van je dier houdt kun je zulke dingen doen. Daar ben ik nu wel van overtuigd geraakt. Bloos

marielle231

De minst pijnlijke manier voor het dier is vaak ergens keihard tegen aan slaan, maar dan moet je het wel direkt goed doen.

Vriezer is zeer dieronvriendelijk je slaapt niet rustig in, maar zo'n beestje heeft ontzettend veel pijn.
Als ik het ontzettend koud heb voelt het als duizende naalden die in me prikken, nou lekker is anders, en dit voelt bij een dier preccies hetzelfde.

Het doodslaan zou ik niet kunnen te bang dat het niet te hard gaat zodat het beestje nog meer lijd, maar zover ik weet is het wel de beste manier.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

detour schreef:
Ik had mijn paard kunnen afschieten toen ik haar in shock vond met een gebroken been; ze leed zo erg, en dat arts kwam maar niet.. van te voren had ik dit nooit kunnen bedenken maar idd- als je enorm van je dier houdt kun je zulke dingen doen. Daar ben ik nu wel van overtuigd geraakt. Bloos

Wauw, dat vind ik dus heel knap!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:27

De nek omdraaien, of met een (ijzeren) staaf in de nek slaan of de nek daarop breken. Dat zijn opties als je geen spuitje in de buurt hebt. Lachen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:28

Ik denk dat het over het algemeen gewoon goed is om een dier uit zijn lijden te verlossen. Op het moment zelf zal het misschien moeilijk zijn maar ik denk dat je daarna toch een tevreden gevoel zult hebben. Mijn vader denkt er precies over. Zo heeft hij al meerdere keren een ree aangereden (Hij mikt er niet op ofzo hoor Nagelbijten / Gniffelen ) en indien hij een schop of zijn dienstwapen bij zich heeft maakt hij er ook meteen een einde aan.

edit: Één keer heeft hij hem mee naar huis genomen en geslacht en hebben we er met kerst heerlijk van gegeten Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Eefske op 16-06-08 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:28

Miss_Malfoy schreef:
detour schreef:

Wauw, dat vind ik dus heel knap!

Er gaat gewoon een knop om. Je wordt ijzig kalm, kunt enorm scherp functioneren, gaat ahw buiten jezelf om, is een soort mechanisme om jezelf in bescherming te nemen. Echt heel bizar. De paniek komt pas veel later als alles voorbij is. Verdrietig

Ik denk dat ze na een paar knallen rustiger was gestorven dan toen ze met een infuus insliep. Bloos
Laatst bijgewerkt door detour op 16-06-08 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:29

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om zo'n diertje te vergassen. Bovendien hou je het dan ook 'schoon', geen bloed overal o.i.d.

Doe het diertje in een vuilniszak en hang het achter de uitlaat van de auto. Zak er stevig omheen vasthouden en iemand anders een tijdje gas laten geven.
Diertje zal wat gaan stuipen maar op een gegeven moment wegzakken en sterven. Heel sneu, maar in mijn ogen redelijk vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:30

detour schreef:

Maar dát zou ik dus weer wel kunnen. Stel ik rijd in het bos en ik heb een pistool mee (vraag me niet waarom ROFL) en mijn paard valt, breekt haar been of is op een andere manier écht niet meer te redden en het duurt uren voordat de DA er kan zijn. Dan zou ik haar dus wel point blank kunnen doen overlijden dmv een kogel. Maar het feit dat je niets hebt zoals een pistool wat evt effect kan hebben, daar ben ik bang van. Wie zegt dat als je een baksteen op een vogel laat vallen dat ie meteen dood is. Straks moet je het 3x doen ofzo!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-08 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:31

Eefske schreef:
Hmm.. ik vraag me af of ik nu niet half bokt over mij heenkrijg.
Maar ons konijn was al een behoorlijke tijd ziek. Hij had een flink gezwel onder z'n buik en het begon te bloeden en te pussen en de dierenarts zei dat er eigenlijk niet zo veel aan te doen was. Op een gegeven moment at hij ook nauwelijks meer. Omdat mijn vader het zonde van het geld vond om het konijn te laten in slapen heeft hij hem met een schop een flinke klap in de nek gegeven en hij was in een klap dood. (Nu klinkt mijn vader vast als een gruwelijke man maar dat is hij niet hoor Lovers )

Zo is mijn nijn ook aan zn einde gekomen.
Geen stressrit naar de dierenarts, gewoon thuis.
Snel en hij heeft geen pijn gehad.
Ik had juist een hele goede band met mn konijn en daarom is ie ook op deze manier gestorven.

Ik zou een vogel tegen de muur gooien. Flink hard, dan is ie gelijk dood.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:32

Ik vind vergassen vreselijk Nagelbijten / Gniffelen Liever in 1 keer doodmeppen dan wachten tot de dood intreed.

Bij nek omdraaien hebben ze ook nog stuiptrekkingen....

In geval van echte leed ben je echt tot veel in staat, meer dan je denkt Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:32

Miss_Montana schreef:
detour schreef:

Maar dát zou ik dus weer wel kunnen. Stel ik rijd in het bos en ik heb een pistool mee (vraag me niet waarom ROFL) en mijn paard valt, breekt haar been of is op een andere manier écht niet meer te redden en het duurt uren voordat de DA er kan zijn. Dan zou ik haar dus wel point blank kunnen doen overlijden dmv een kogel. Maar het feit dat je niets hebt zoals een pistool wat evt effect kan hebben, daar ben ik bang van. Wie zegt dat als je een baksteen op een vogel laat vallen dat ie meteen dood is. Straks moet je het 3x doen ofzo!

Gek he? Een pistool klinkt daadkrachtiger en barmhartiger dan een baksteen (of in het geval van een paard een betonmolen of i.d. Clown )

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:32

detour schreef:
Er gaat gewoon een knop om. Je wordt ijzig kalm, kunt enorm scherp functioneren, gaat ahw buiten jezelf om, is een soort mechanisme om jezelf in bescherming te nemen. Echt heel bizar. De paniek komt pas veel later als alles voorbij is. Verdrietig

Ik denk dat ze na een paar knallen rustiger was gestorven dan toen ze met een infuus insliep. Bloos

Wow...
Mijn beestje zijn gelukkig allemaal van ziekte of natuurlijk gestorven, en één bij de da, onder narcose, maar het was zo erg dat ze haar nooit meer wakker hebben gemaakt...
Dat was de enige keer dat ik er niet echt bij zat, hoewel ik in gedachten zo dicht bij haar was...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:33

Nog een keer erover heen...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:34

dat zal ze dan toch vast geweten hebben, Malfoy, volgens mij is voelen zoiets essentieels op zo'n moment; het is vast ergens goed voor. Ach gut

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:34

Als je een baksteen goed gericht op een vogelhoofd gooit, dan neem ik aan dat je het niet nog eens over moet doen Nagelbijten / Gniffelen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:35

Welshcobfan schreef:
Als je een baksteen goed gericht op een vogelhoofd gooit, dan neem ik aan dat je het niet nog eens over moet doen Nagelbijten / Gniffelen

Had het over de auto Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:35

Ik rij er liever met de auto nog een x over dan dat ik hem een baksteen op de kop gooi.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:36

Hier gooit mijn vader het beestje tegen de muur, hij is heel sterk en het beestje is dan ook snel dood. Of de nek toch om draaien, ik zou het zelf ook niet kunnen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:37

RedPassion schreef:
eempiej schreef:
De dierenarts gaf het ook als tip aan een meisje waarvan haar ratjes erg ziek waren. Ze wilde ze niet in laten slapen omdat ze bang waren dat ze er tegen gingen vechten. Toen stelde de dierenarts voor ze in de vriezer te leggen.

Oh man, voordat ik mijn lieve ratten in de vriezer zou stoppen... Verdrietig
Of het nou werkt of niet, ik moet er niet aan denken om dat deurtje dicht te doen en te weten dat mijn lieve dier daar achter zit, een dier dat sowieso niet graag opgesloten zit.

Mijn eigen dieren kan ik niet doden, als ik een heel zieke rat heb doet mijn vader dat meestal voor me. Geloof dat hij ze de nek breekt.

Een wild dier sla ik meestal met een hard voorwerp de kop in.

o nee getsie...ik slaap ze altijd keurig netjes in bij de dierenarts.... Ooit 2 ratten(niet van mij) in een pot gloroform gezet, waren zo weg Lachen...

En anders zou ik ze in een kussensloop doen en tegen de muur aan slaan. Maar voorlopig nog braafjes naar de dierenarts. getverdemme

Een wild dier rij ik altijd nog even exstra overheen.....

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:37

detour schreef:
dat zal ze dan toch vast geweten hebben, Malfoy, volgens mij is voelen zoiets essentieels op zo'n moment; het is vast ergens goed voor. Ach gut

Inderdaad, ik wist al dat ze het niet zo redden, ze gleed zo slap uit mijn handen op de behandeltafel toen ik haar bracht...
Ik denk dat ik me hierdoor toch minder schuldig of wat dan ook voel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:41

detour schreef:
Gek he? Een pistool klinkt daadkrachtiger en barmhartiger dan een baksteen (of in het geval van een paard een betonmolen of i.d. Clown )

Idd, dat bedoel ik. Maar nu heb ik dat ook meerdere keren meegemaakt. Dat een dier zo gewond was dat hij dmv een kogel uit z'n lijden is verlost. Een half jaar geleden ook een aangereden everzwijn, lag al een tijdje in de wei en kon z'n achterhand niet gebruiken (heup gebroken). Toen hebben we de boswachter gebeld en hij heeft hem doodgeschoten, ik stond ernaast. Hij miste alleen 1x waardoor het dier in paniek raakte en dat was wel balen. Maar als je te dichtbij komt kunnen ze je behoorlijk toetakelen ook al zijn ze gewond. Het was vrij snel gebeurd en in je hart weet je dat doodschieten het humaanste is om te doen.

Ook mijn buren in de Ardennen die ruim 100 koeien hebben, als een koe zo gewond is komt er geen DA aan te pas. Kogel door z'n kop en klaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-08 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:42

Aldewereld schreef:
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om zo'n diertje te vergassen. Bovendien hou je het dan ook 'schoon', geen bloed overal o.i.d.

Doe het diertje in een vuilniszak en hang het achter de uitlaat van de auto. Zak er stevig omheen vasthouden en iemand anders een tijdje gas laten geven.
Diertje zal wat gaan stuipen maar op een gegeven moment wegzakken en sterven. Heel sneu, maar in mijn ogen redelijk vriendelijk.

hoe verzin je het Nagelbijten / Gniffelen