Kittens opgevangen ik hoop dat ze het redden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Kittens opgevangen ik hoop dat ze het redden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 00:12

Fijn dat het goed gaat, kittens zijn niet simpel Lachen

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:04

Helaas is vanmorgen het kleinste kitten overleden (Tijgertje) eten deed ze al niet makkelijk maar toch kregen we er bij elke voeding de benodigde hoeveelheid in (meer zelfs). ze kwam echter niet aan en was gisteren zelfs afgevallen. vanmorgen pakte mijn moeder haar op en toen blies ze haar laatste adem uit... ze was al de kleinste van de 3 toen we ze opgehaald hadden. we hebben echt ons best gedaan voor haar. omdat ze gister al wat verzwakte wilde ik het nog even aankijken (omdat ze nog lekker spinde en aan het melken was, mij is verteld door de DA dat er dan niet veel mis zou kunnen zijn omdat ze tevreden zijn als ze spinnen) en er vandaag mee naar de DA gaan als het nog niet verbeterd was. helaas is ze gister zover verzwakt dat dat al te laat was. en waarschijnlijk had de DA er niets meer aan kunnen doen.

Hier nog 2 foto's (van 2 dagen geleden) van "ons" kleintje Tijgertje:
Afbeelding

Afbeelding
hier was ze nog levendig en leek ze het goed te doen Huilen

Ik heb het er best moeilijk mee omdat je er zo intensief mee bezig bent geweest de afgelopen dagen, ook onze hond (de adoptiemoeder) is van slag, ze is de hele morgen nog niet uit der mandje geweest...

Gelukkig zijn de andere 2 heel erg levendig en proberen zelfs al de kooi (konijnenkooi waar ze in zitten) uit te kruipen ook hangen ze regelmatig aan de bovenkant van de kooi.
deze 2 eten ook echt supergoed. voor hun lichaamsgewicht zouden ze +- 3ml melk per keer moeten eten maar ze eten minimaal 10 ml per voeding. voor deze 2 ben ik ook echt absoluut niet meer bang dat het fout gaat... deze zijn ook al flink gegroeid...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:11

Waarschijnlijk had die al te veel achterstand, naar voor je, je hoopt zo dat ze het allemaal goed doen.
Maar de andere 2 gedijen dus goed, gelukkig maar.
Straks ga je daar echt van genieten, het worden zulke leuke katjes, de 2 die ik nog heb en die intussen 3 jaar worden zijn net aanhalige hondjes.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:16

inderdaad sarabande ze is vanaf het begin af aan al de kleinste geweest uit het nest, misschien was ze al niet helemaal goed en is dat een van de redenen geweest dat de moederoes het nest heeft verstoten... ik ga de andere 2 nu voeren...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:20

Ontzettend jammer dat je er eentje niet hebt kunnen redden. Maar je hebt haar iig een kans gegeven.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:21

Dat is ook de reden waarom de zwakkere kittens ook s'nachts melk nodig hebben anders vallen ze af en gaan ze dood. Jammer dat de kleine het niet gehaald heeft, arm beesje

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:30

@simone: de kitten heeft absoluut niet geleden onder het feit dat hij snachts geen voeding heeft gekregen. dat is 1 ding wat ik heel zeker weet. hij heeft het verder de dagen dat hij hier was goed gedaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:43

Dat zijn 2 waarheden die voor ieder van jullie gelden,
Dat is een wellus nietus discussie.
Feit is dat zon jong katje s nachts gevoerd moet worden, net zoals pasgeboren baby's.
Of het daaraan overleden is is nooit vast te stellen.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:01

Als dat een feit zou zijn dan hadden de andere 2 katjes het waarschijnlijk ook niet overleefd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:03

Ook dat is niet vast te stellen. Jij doet jouw best naar jouw inzicht, wij kunnen wel advies geven maar jij maakt jouw keuzes.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:10

weet je wat dit wordt inderdaad een wellis nietes verhaal, laten we het er maar niet meer over hebben waarom het katje is overleden (dit is toch niet vast te stellen) en laten we gewoon verder gaan waar we gebleven waren in dit topic om het een beetje gezellig te houden Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:13

Hoewel ik het super vind dat je de kittens hebt opgevangen, vind ik je wel een beetje eigenwijs (en lui Bloos ) Je neemt de moeite om de kittens met de fles groot te brengen, maar de nachten ook voeden zijn teveel moeite. Dat vind ik wel krom.

Het is nu eenmaal een feit dat kittens (en alle jonge dieren/mensen) om de zoveel uur voeding nodig hebben. Dus ook 'snachts. Dat de andere twee nog leven is niet dankzij je beleid, maar ondanks.
Ik zou het risico niet nemen er nog twee kwijt te raken en die nachten alsnog gaan voeden.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:41

zoals ik eerder in dit topic heb vermeld krijgen de kittens om +- 01.00 uur de laatste voeding, s'morgens om 06.00 uur krijgen ze weer de eerste voeding dus dat zijn maar 5 uurtjes. en aangezien de kittens overdag nu om de 4 uur gevoerd zijn ga ik dit nu niet omgooien. ik ben overdag naar om de 4 uur gegaan omdat ze dan gewoon veel beter eten. ook geven ze het zelf aan wanneer het etenstijd is en dit is om de 4 uur....
s'nachts zijn ze absoluut stil dus ze vragen er niet om. de nachten voeden is dus niet teveel moeite maar naar mijn idee onnodig omdat er maar 1 uur verschil in zit.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:23

Als ze inderdaad zo'n korte nacht hebben dan hoef je ze ook niet tussendoor te voeren. Dat deed ik hier ook. Ik ging extra laat naar bed en Martin moest er al weer om half 5 uit.
Ons kitten is nu ruim 5 weken en blijft wat wiebelig. Valt makkelijk om enz. Maar eet ondertussen wel van die jusbrokjes als ik ze wat fijner maak. Hoop dat dat wel goed blijft gaan want ik kijk iedere ochtend nog angstig in de bak.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:15

Ik heb al meerdere nestjes opgevoed en stond toch echt elke 2 uur op, ging na een tijd vanzelf (kittens op de kamer, minste dat ze begonnen te wriemelen was ik wakker). Op zombiestand naar de keuken, flesje klaar en voor ik het wist lag ik alweer te slapen.

Als de kittens groter zijn kan dit schema prima, hangt er vanaf hoeveel ze wegen nu.

Ik hoop dat ze goed blijven gaan Ja

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:44

ik ben vanmiddag even met ze bij de DA geweest voor de oogjes die wat rood en geirriteerd zijn heb nu een zalfje meegekregen maar DA zei dat het niet heel erg is (geen ontsteking) ze krabben veel aan de oogjes dus vandaar. de DA zei dat ze er erg goed uitzien en heb hem verteld hoeveel ze eten --> met z'n 2en 30ml per voeding. dus dat is heel erg goed als je bedenkt dat ze maar tussen de 3 en 5 ml nodig hebben voor hun lichaamsgewicht. dus we blijven lekker zo door gaan Knipoog

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:46

@ Dendrofleur: ik heb er weinig verstand van maar is het wel goed dat hij nu nog zo wankeld?? ik hoop inderdaad voor je dat het goed blijft gaan... Succes ermee

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:03

Ja ik ook. Ze eet wel goed, heb ook net speciaal kittenvoer gekocht vanaf 1 mnd. Die brokjes krijgt ze wel weg. Maar ze slaapt ook heel veel.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:36

Hoe gaat het nu met de kleintjes? Ze groeien zeker als kool Knipoog

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 13:58

Ja ze zijn nu ruim 5 weken oud, nog wel wat klein heb ik het ideen maar ze eten nu gewoon vleesbrokjes en daar komen ze errug van aan moet ik zeggen...

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:51

ben je niet dood moe van al dat voeden enzo?

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:09

nee hoor en de liefde die je ervoor terug krijgt en het zien dat de kittens opgroeien is het allemaal waard

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:25

Vind dat je goed bezig bent, heb je weer wat leuke foto's van die 2 kleintjes. Lopen ze al een beetje rond?

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:44

Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Haha! Foto, foto, foto!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:59

Even stipje Lachen