Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SanneKyla schreef:Die vergelijking die je noemt is natuurlijk onzin.
Katteneigenaren horen inderdaad rekening te houden met mensen die andere dieren hebben! Helaas, katten kunnen niet praten en zijn instinctief echte jagers. Niets aan te doen dus!
Verder vind ik het heel vervelend voor de TS, maar de katteneigenaar + de kat zelf kunnen hier allebei niets aan doen. In de situatie van de katteneigenaar kan ik me voorstellen dat je je kat niet binnen opsluit, een kat hoort buiten vrij te zijn!
Zoolgangster schreef:Niet iedere kippensoort is zo groot, dat katten er respect voor hebben. Maar in een woonwijk is het helemaal niet zo gek om van de grote rassen af te zien, en kleine te houden. En van een paar uilebaardjes hoeven de buren echt niet wakker te liggen. Echt onzin dus dat die niet in een woonwijk mogen blijven. Dan zouden kanaries zeker ook niet mogen vanwege de buren. Wat vervelend dan dat merels en mussen ook geluid maken. Die schaffen we ook maar af. En de krantenjongen die zijn fiets om 6 uur 'sochtends neerzet mag ook niet meer. En je mag ook niet in ploegendienst werken, want daar hebben de buren ook last van, als je om 5 uur 'sochtends naar je werk gaat...
By the way, TS, leuk kipje hoor, kan me voorstellen dat je die graag in je tuintje ziet scharrelen.
love_bichke schreef:ik weet ook niet wat onze kat uitspookt en wat andere mensen daaraan doen hoor..
Juut schreef:Je kan wel degelijk een kat opsluiten. Ik woon aan een 80 klm weg; no way dat mijn kat buiten komt! Daarvoor woonde ze op 18 hoog in een appartement; ook daar is ze nooit buiten geweest. Heb je wel een tuin, dan zijn er voor de eigenaars ook mogelijkheden genoeg om je kat in eigen tuin te houden; stroomdraad; japanse bes langs de schutting (errug stekelig), kat desnoods aan de lijn... Ik persoonlijk vindt het aso om een kat in een woonwijk rond te laten zwerven.
Verder had een vriendin van mij ook telkens een vervelende kat in de tuin. Eigenaar aangesproken, maar ook deze vond dat katten gewoon rond moeten kunnen zwerven, zelfs in een woonwijk. OPlossing van vriendin haar man; men neme een pcbuis, bestrijkt het met teer aan de binnenkant, legt wat lekkers aan de andere kant, wacht tot kat er door heen is gewandelt, en ziet kat vol teer weer naar huis vertrekken. Ook leuk; zet een kattenval en lever het dier af bij het asiel.
(lief kippie trouwens)
Juut schreef:Moet niet gekker wordenIk als katteneigenaresse en liefhebber vind het echt verbazingwekkend hoe aso andere katteneigenaars zich op kunnen stellen...
Adil18 schreef:Ha, dat zeiden onze oude buren in Holland ook altijd...Helaas voor hun waren wij ook van mening dat onze jachthonden ook vrij hoorden te zijn....(in onze eigen (zeer grote) tuin)...
Dat heeft een paar katten het leven gekost. Kwaad dat die mensen dan waren...! Nooit gesnapt...De katten kwamen toch zeker op ons grondgebied? Sja, daar liepen nou eenmaal onze hondjes en geen kippen...Helaas pindakaas....
SanneKyla schreef:Adil18 schreef:Ha, dat zeiden onze oude buren in Holland ook altijd...Helaas voor hun waren wij ook van mening dat onze jachthonden ook vrij hoorden te zijn....(in onze eigen (zeer grote) tuin)...
Dat heeft een paar katten het leven gekost. Kwaad dat die mensen dan waren...! Nooit gesnapt...De katten kwamen toch zeker op ons grondgebied? Sja, daar liepen nou eenmaal onze hondjes en geen kippen...Helaas pindakaas....
Sorry hoor, maar dit vind ik iets te ver gaan![]()
* Mijn boze smiley vergeten.
assie schreef:Er is een gróót verschil tussen huisdieren en wilde dieren.
Het grote verschil is dat de huisdieren een eigenaar hebben die verantwoordelijk voor ze is (en met je kan meedenken om problemen op te lossen).
Als ik schijtziek ben van de stadsduiven en/of meeuwen die mijn auto onderschijten, dan parkeer ik mijn auto onder een afdak, of ik kaart het aan bij de gemeente (die via de APV verantwoordelijk is voor de stadsduiven).
Ben ik flauw van iemands kat die mijn vogels opeet, dan ga ik daarmee naar die eigenaar in de hoop dat hij wil meewerken. Ik doe mijn best om met mijn dieren niemand tot last te zijn, als die eigenaar dat ook doet is iedereen al een stuk blijer. Want begrijp me niet verkeerd, ongelukjes zitten in kleine hoekjes en moeten ook gewoon kunnen, maar het gaat om de houding. En die meewerkende houding mis ik nogal bij katteneigenaren.