Ik vraag me af wat bwe hier mogen begrijpen onder schoppen: was het echt enkele rotknallen of hond met voet naar buiten duwen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verography schreef:Misschien dat ze al vaker last hebben gehad van honden? Soms snap ik als winkelpersoneel de hondeneigenaren ook niet hoor. Als je vraagt of ze de hond buiten willen laten dat ze dan kwaad worden.
Maarja jij nam je hond niet eens mee naar binnen, had de hond trouwens geen riem aan, anders hadden ze hem even aan een paaltje kunnen binden.
Bij mij is er namelijk een mevrouw die heeft een hond die ook altijd achter haar aanloopt, maar die zet ze buiten niet vast. Dus die hond blokeerd altijd de weg naar binnen of gaat zelfs in de winkel liggen. De eerste keer had ik die hond mee naar buiten genomen en het commando zit gegeven, maarja als je dan wegloopt gaat hij weer naar binnen toe. Dus ik zeg zo tegen een collega dat ik hem even vastbind voor de deur (hij had wel een riem om) en toevallig stond die eigenaar bij de kassa's. Dus die kwaad op mij dat ik haar hond wilde vastzetten. Tja en dan heb je bonje. Heb mevrouw dan ook duidelijk in haar oren geknoopt dat ze al 3 waarschuwingen heeft laten varen en dat als zij geen maatregelen neemt wij dat doen. (overigens wel hondvriendelijk). Gelukkig had mevrouw een heldere periode want tegenwoordig laat ze haar hond thuis als ze boodschappen doet.
Dus voor beide partijen is het gewoon erg vervelend, en in een winkel komt er nog eens bovenop dat als de warenwet erachter komt we een fixe boete kunne verwachten want dieren, (evenals chiwauwa's en parkieten) mogen gewoon niet de winkel in.
pmarena schreef:Stel dat die hond agressief wordt omdat hij niet naar binnen mag , zou hij van mij ook een paar schoppen kunnen krijgen hoor ! Stel je voor dat er net een klein kind in de buurt loopt in die supermarkt , en die hond is zo hieperdepiep dat die dat kind grijpt....dan kan die supermarkt wel sluiten.
Nu zeg ik niet DAT de hond bloedlink was maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een opgewonden hond eens even op hun gemakje beet gaan pakken.
pmarena schreef:Stel dat die hond agressief wordt omdat hij niet naar binnen mag , zou hij van mij ook een paar schoppen kunnen krijgen hoor ! Stel je voor dat er net een klein kind in de buurt loopt in die supermarkt , en die hond is zo hieperdepiep dat die dat kind grijpt....dan kan die supermarkt wel sluiten.
Nu zeg ik niet DAT de hond bloedlink was maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een opgewonden hond eens even op hun gemakje beet gaan pakken.
Adil18 schreef:pmarena schreef:Stel dat die hond agressief wordt omdat hij niet naar binnen mag , zou hij van mij ook een paar schoppen kunnen krijgen hoor ! Stel je voor dat er net een klein kind in de buurt loopt in die supermarkt , en die hond is zo hieperdepiep dat die dat kind grijpt....dan kan die supermarkt wel sluiten.
Haha, en door dat schoppen zou de hond vriendelijker worden?![]()
en volgens mij praten we hier over een enrom vriendelijke hond. Wanneer een hond je agressief benadert merk je dat wel hoor...![]()
En dan zou ik nog mijn twijfels hebben bij het schoppen![]()
Diablo schreef:Ik ben het met je eens dat ze zo niet met je hond om hadden hoeven gaan.
Maar ik zou nóóit mijn hond in een auto alleen laten die niet op slot kan. Ze zullen hem maar stelen....
Paardennamen schreef:Het komt op mij over dat je allerlei redenen aanvoert om het winkelpersoneel maar de schuld te kunnen geven. Tussen de regels door lees ik een grote frustratie op de klantvriendelijkheid in het algemeen
Lia_ schreef:Leuk verhaal Luxx, maar als jij compleet uit je plaat gaat zou je van mij ook geen super aardige reactie krijgen, klant of geen klant....
Sterker nog als jij je niet kan gedragen in mijn winkel en mijn personeel zo zou uitfoeteren omdat ze hun werk doen (JOUW uitgebroken hond uit de winkel houden) kreeg je eerder een winkelverbod voor een paar maanden.
luxx schreef:er stonden wat andere mensen omheen die zich er allemaal mee gingen bemoeien, en ik maar zeggen je hád het ook gewoon even om kunnen roepen.
ik was nogal kwaad en ben uiteindelijk gewoon weggelopen, had namelijk de neiging om iets stuk te maken, en dat leek me geen goed idee.
poes schreef:Ik vraag me af wat bwe hier mogen begrijpen onder schoppen: was het echt enkele rotknallen of hond met voet naar buiten duwen?
poes schreef:Ik vind het beetje sterk om zo ver dingen aan te nemen... Ik dacht dat hond eerst aangereden was en toen uit de winkel geschopt? Toc maar even wachten op TS weer
Bienotje schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit verhaal naar de visie van hoe Luxx het ervaren heeft geschreven is. Oordelen erover kan ik dus eigenlijk niet.
Trappen naar een hond slaat inderdaad kant nog wal. Maar volgens mij kan luxx ook niet vertellen wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Hoever was de hond al binnen, hadden andere klanten overlast ervan of had deze het al op boodschappen gemunt of kon niemand deze te pakken krijgen of....?
Ik weet niet wat ik zou doen. In ieder geval in het vervolg een andere supermarkt denk ik maarP.s. was je deur echt weer helemaal dicht toen je bij je auto kwam?
luxx schreef:ik dus afrekenen en ik werd ondertussen steeds kwaaier...
ik was nogal kwaad en ben uiteindelijk gewoon weggelopen, had namelijk de neiging om iets stuk te maken, en dat leek me geen goed idee.
schaam me achteraf wel een beetje voor mijn reactie,
mijn heftige reactie komt gewoon doordat ik er letterlijk álles aan doe om mijn beesten gelukkig en veilig te houden, ik heb ook geen kinderen dus ik ga als een leeuwin door het vuur voor ze.
wat vind jij, overdreven reactie? en hoe zou jij gereageerd hebben? ik was WOEST!
Eowyn3003 schreef:Billy, je neemt me de woorden uit de mond. Sorry, maar als je een topic verwacht had waarin iedereen zei: 'Jeetje was erg' kan ik daar niet aan meedoen.