WOEST op supermarktpersoneel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: WOEST op supermarktpersoneel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:49

Ok dan wordt je verhaaltje idd genuanceerder, en ik dus ook Haha!

Ik vraag me af wat bwe hier mogen begrijpen onder schoppen: was het echt enkele rotknallen of hond met voet naar buiten duwen?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:51

Ik neem aan echt schoppen. Hond zal daardoor wel de parkeerplaats op gevlogen zijn en ook nog eens onder auto's zijn gekomen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:52

Ik vind het beetje sterk om zo ver dingen aan te nemen... Ik dacht dat hond eerst aangereden was en toen uit de winkel geschopt? Toc maar even wachten op TS weer Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:53

Volgens mij gaan ze zowiezo in frankrijk heel anders om met honden dan hier... ?

Ze hadden die van m ij niet moeten schoppen ook, maar dat durven ze denk ik niet, hihi. Mja, ik zou ze nooit in een niet afgesloten auto laten zitten, als de dood dat ze gejat worden, om diezelfde reden ook niet op straat aan een paaltje o.i.d. Waarom kan je je hond niet even thuis laten als je boodschappen gaat doen? of ie nou alleen in de auto zit of alleen thuis?

Ik snap je reactie helemaal hoor daar niet van, maar volgens mij is de mentaliteit in frankrijk een beetje anders dan hier.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:56

Ik vraag me af in hoeverre dit verhaal naar de visie van hoe Luxx het ervaren heeft geschreven is. Oordelen erover kan ik dus eigenlijk niet.

Trappen naar een hond slaat inderdaad kant nog wal. Maar volgens mij kan luxx ook niet vertellen wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Hoever was de hond al binnen, hadden andere klanten overlast ervan of had deze het al op boodschappen gemunt of kon niemand deze te pakken krijgen of....?

Een hond, zonder lijn of baas die los in een supermarkt loopt. Die hoort er toch echt gewoon niet. Het praat niets goed, maar uit frustratie kunnen sommige mensen nogal overtrokken reageren. Als hondenliefhebber, maar ook als anti-hondenliefhebber die in een supermarkt opeens met zo´n beest te kampen krijgt kan dat gebeuren.

Ik weet niet wat ik zou doen. In ieder geval in het vervolg een andere supermarkt denk ik maar Knipoog P.s. was je deur echt weer helemaal dicht toen je bij je auto kwam?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:57

je hebt speciale tuigjes voor in de auto, kan de hond zichzelf niet mee ophangen en je maakt hem vast waar de de gordel inklikt
kan jouw reactie begrijpen, maar winkelpersoneel ook
als een vreemde grote hond binnen probeerd te komen, zonder riem, kan best zijn dat hun dneken dat zwerver is.
ook hond waar de baa sniet van binnen is, ruikt eten en wil naar binnen gaan
Daarbij is het Jouw taak om te zorgen dat de hond zich in een veilige omgeving bevind

neem hem desnoods aan riem mee, en bind hem bij de deur vast

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:44

Wij hebben een keer met onze vorige hond gehad dat we op een bruggetje liepen (we waren er al bijna overeen) en toen kwam daar een of andere debiele punker op een fiets(die nog veel ouder was dan ik) en verkoopt onze lieve, mooie hond een schop omdat ze opzij moet volgens hem Verdrietig

Onze hond piepte en keek echt heel erg paniekerig, ze wist echt niet wat ze fout had gedaan. Ik kon alleen maar gillen en huilen zijn mijn vader later. Gelukkig had hij alles gezien en heeft hij die knaap voor zijn rekening genomen Haha!

Maar goed, ik was boos, mijn pa des duivels....Ja, kan me heel goed voorstellen dat je kwaad bent....Hoeveel moiete is het nou even iemand om te roepen? En je kunt een hond toch ook fatsoenlijk naar buiten brengen. Je hoeft hem er echt niet meteen uit te schoppen

Schandalig gewoon...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:52

Misschien dat ze al vaker last hebben gehad van honden? Soms snap ik als winkelpersoneel de hondeneigenaren ook niet hoor. Als je vraagt of ze de hond buiten willen laten dat ze dan kwaad worden.

Maarja jij nam je hond niet eens mee naar binnen, had de hond trouwens geen riem aan, anders hadden ze hem even aan een paaltje kunnen binden.

Bij mij is er namelijk een mevrouw die heeft een hond die ook altijd achter haar aanloopt, maar die zet ze buiten niet vast. Dus die hond blokeerd altijd de weg naar binnen of gaat zelfs in de winkel liggen. De eerste keer had ik die hond mee naar buiten genomen en het commando zit gegeven, maarja als je dan wegloopt gaat hij weer naar binnen toe. Dus ik zeg zo tegen een collega dat ik hem even vastbind voor de deur (hij had wel een riem om) en toevallig stond die eigenaar bij de kassa's. Dus die kwaad op mij dat ik haar hond wilde vastzetten. Tja en dan heb je bonje. Heb mevrouw dan ook duidelijk in haar oren geknoopt dat ze al 3 waarschuwingen heeft laten varen en dat als zij geen maatregelen neemt wij dat doen. (overigens wel hondvriendelijk). Gelukkig had mevrouw een heldere periode want tegenwoordig laat ze haar hond thuis als ze boodschappen doet Haha! .

Dus voor beide partijen is het gewoon erg vervelend, en in een winkel komt er nog eens bovenop dat als de warenwet erachter komt we een fixe boete kunne verwachten want dieren, (evenals chiwauwa's en parkieten) mogen gewoon niet de winkel in.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:55

verography schreef:
Misschien dat ze al vaker last hebben gehad van honden? Soms snap ik als winkelpersoneel de hondeneigenaren ook niet hoor. Als je vraagt of ze de hond buiten willen laten dat ze dan kwaad worden.

Maarja jij nam je hond niet eens mee naar binnen, had de hond trouwens geen riem aan, anders hadden ze hem even aan een paaltje kunnen binden.

Bij mij is er namelijk een mevrouw die heeft een hond die ook altijd achter haar aanloopt, maar die zet ze buiten niet vast. Dus die hond blokeerd altijd de weg naar binnen of gaat zelfs in de winkel liggen. De eerste keer had ik die hond mee naar buiten genomen en het commando zit gegeven, maarja als je dan wegloopt gaat hij weer naar binnen toe. Dus ik zeg zo tegen een collega dat ik hem even vastbind voor de deur (hij had wel een riem om) en toevallig stond die eigenaar bij de kassa's. Dus die kwaad op mij dat ik haar hond wilde vastzetten. Tja en dan heb je bonje. Heb mevrouw dan ook duidelijk in haar oren geknoopt dat ze al 3 waarschuwingen heeft laten varen en dat als zij geen maatregelen neemt wij dat doen. (overigens wel hondvriendelijk). Gelukkig had mevrouw een heldere periode want tegenwoordig laat ze haar hond thuis als ze boodschappen doet Haha! .

Dus voor beide partijen is het gewoon erg vervelend, en in een winkel komt er nog eens bovenop dat als de warenwet erachter komt we een fixe boete kunne verwachten want dieren, (evenals chiwauwa's en parkieten) mogen gewoon niet de winkel in.

Dit vind ik ook al veel normaler! Maar je kunt toch niet zo maar een vreemde hond lopen te schoppen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:01

Stel dat die hond agressief wordt omdat hij niet naar binnen mag , zou hij van mij ook een paar schoppen kunnen krijgen hoor ! Stel je voor dat er net een klein kind in de buurt loopt in die supermarkt , en die hond is zo hieperdepiep dat die dat kind grijpt....dan kan die supermarkt wel sluiten.

Nu zeg ik niet DAT de hond bloedlink was maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een opgewonden hond eens even op hun gemakje beet gaan pakken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:10

pmarena schreef:
Stel dat die hond agressief wordt omdat hij niet naar binnen mag , zou hij van mij ook een paar schoppen kunnen krijgen hoor ! Stel je voor dat er net een klein kind in de buurt loopt in die supermarkt , en die hond is zo hieperdepiep dat die dat kind grijpt....dan kan die supermarkt wel sluiten.

Nu zeg ik niet DAT de hond bloedlink was maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een opgewonden hond eens even op hun gemakje beet gaan pakken.

Haha, en door dat schoppen zou de hond vriendelijker worden? Rolleyes

en volgens mij praten we hier over een enrom vriendelijke hond. Wanneer een hond je agressief benadert merk je dat wel hoor... Knipoog

En dan zou ik nog mijn twijfels hebben bij het schoppen Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:18

Mijn hond zou ook ooit geschopt zijn werd er verteld,maar dat bleek dus alleen maar een veeg van een voet te zijn geweest.Waarom moest de hond dan mee naar de winkel?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:48

pmarena schreef:

En dat is eveneens de reden dat er consequent gehandelt moet worden. Die hond bij mij zag er ook twijfelachtig uit dus eerst voorzichtig benadert. Achteraf bleek het een superlieve hond te zijn, maartoch het zou maar een gemene hond zijn of het kleine kind zou maar net iets doen wat de hond niet zou willen. Dan zit je als winkel met de problemen!

Maar idd is dat geen reden om een hond zomaar te trappen, pas als een hond aggressief doet tijdens het naar buiten leiden zal ik me ook aggressief gaan opstellen en dan zal ik het niet zielig vinden om die hond een schop te verkopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:19

Adil18 schreef:
pmarena schreef:

Haha, en door dat schoppen zou de hond vriendelijker worden? Rolleyes

en volgens mij praten we hier over een enrom vriendelijke hond. Wanneer een hond je agressief benadert merk je dat wel hoor... Knipoog

En dan zou ik nog mijn twijfels hebben bij het schoppen Nagelbijten / Gniffelen

Hou die Rolleyes maar voor jezelf als je zo suf bent om te denken dat een schop bedoelt is om die hond blij te maken Tong uitsteken

Het gaat erom dat dat dier buiten moet blijven , en als hij niet wil luisteren en vastpakken niet toelaat of gevaarlijk lijkt , dan blijven er nog maar weinig mogelijkheden over.

Ik praat het niet goed , maar kan het me in bepaalde situaties wel indenken dat je een hond op de slof neemt als medewerker zijnde.

Wij kunnen niet oordelen over hoe vriendelijk / onrustig / dreigend de hond was , of hoe erg het schoppen was.

De 2 "aanrijdingen" zijn blijkbaar ook al nogal overdreven verwoordt gezien de hond niks mankeert , dus het schoppen neem ik ook met een korreltje zout Knipoog

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:13

TS: aangezien er wat vragen zijn omtrent het schoppen: kun je wat verduidelijking geven? Heb je het gezien of niet? Wij kunnen namelijk niet oordelen als we niet precies weten hoe iets in elkaar zit. Maar ik blijf erbij dat je hond niet in die niet afgesloten auto had moeten zitten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:37

Diablo schreef:
Ik ben het met je eens dat ze zo niet met je hond om hadden hoeven gaan.

Maar ik zou nóóit mijn hond in een auto alleen laten die niet op slot kan. Ze zullen hem maar stelen....

Helemaal mee eens. Bovendien kan de winkel een enorme boete aan de kont krijgen als er een hond in de winkel loopt.
En als die hond nou eens een winkelend kind grijpt of zo. Nee, je legt de verantwoording bij het winkelpersoneel neer. Maar is puur jouw verantwoording. Je zou echt enorm kwaad op jezelf moeten zijn. Door jouw laksheid is jouw hond in zijn paniek geschopt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 11:54

Paardennamen schreef:
Het komt op mij over dat je allerlei redenen aanvoert om het winkelpersoneel maar de schuld te kunnen geven. Tussen de regels door lees ik een grote frustratie op de klantvriendelijkheid in het algemeen Knipoog

nope, ik vind dat ze niet goed gehandeld hebben en best even hadden kunnen omroepen, that's all, ik vind gewoon dat ze te kort geschoten zijn.
dat tweede klopt, maar dat is in zijn algemeenheid, de manier waarop mensen met elkaar omgaan.

Lia_ schreef:
Leuk verhaal Luxx, maar als jij compleet uit je plaat gaat zou je van mij ook geen super aardige reactie krijgen, klant of geen klant....
Sterker nog als jij je niet kan gedragen in mijn winkel en mijn personeel zo zou uitfoeteren omdat ze hun werk doen (JOUW uitgebroken hond uit de winkel houden) kreeg je eerder een winkelverbod voor een paar maanden.

waar haal jij uit dat ik 'compleet uit mijn plaat' gegaan ben?
het feit dat ik boos ben wil niet zeggen dat ik me onbeschoft gedraag.
luxx schreef:
er stonden wat andere mensen omheen die zich er allemaal mee gingen bemoeien, en ik maar zeggen je hád het ook gewoon even om kunnen roepen.
ik was nogal kwaad en ben uiteindelijk gewoon weggelopen, had namelijk de neiging om iets stuk te maken, en dat leek me geen goed idee Haha!.

ben keurig netjes gebleven, maar ik keek wel heel boos.

poes schreef:
Ik vraag me af wat bwe hier mogen begrijpen onder schoppen: was het echt enkele rotknallen of hond met voet naar buiten duwen?

ik zag hem náár haar schoppen en haar ontwijken en proberen om hem heen te lopen.
hij vertelde dat ze al twee keer in de winkel geweest was maar hij haar eruit gewerkt heeft, neem aan dat hij dat niet zachtzinnig gedaan heeft maar dat heb ik niet gezien.

poes schreef:
Ik vind het beetje sterk om zo ver dingen aan te nemen... Ik dacht dat hond eerst aangereden was en toen uit de winkel geschopt? Toc maar even wachten op TS weer Lachen

de meneer zei dat ze twee keer was aangereden [geraakt] door kleine auto's [hij zei letterlijk 'elle été écraser deux fois par des voitures' ik 'qoui????' hij 'des petit voitures....!'], wanneer dit precies gebeurd is en wat er precies gebeurd is weet ik niet, dat heb ik niet gezien.

Bienotje schreef:
Ik vraag me af in hoeverre dit verhaal naar de visie van hoe Luxx het ervaren heeft geschreven is. Oordelen erover kan ik dus eigenlijk niet.

Trappen naar een hond slaat inderdaad kant nog wal. Maar volgens mij kan luxx ook niet vertellen wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Hoever was de hond al binnen, hadden andere klanten overlast ervan of had deze het al op boodschappen gemunt of kon niemand deze te pakken krijgen of....?

Ik weet niet wat ik zou doen. In ieder geval in het vervolg een andere supermarkt denk ik maar Knipoog P.s. was je deur echt weer helemaal dicht toen je bij je auto kwam?

ik heb het dus inderdaad verder allemaal niet gezien, en ik reageer natuurlijk emotioneel, ze is mijn hartje.
wat ik zeker weet is dat ze het verder op niemand of nergens op 'gemunt' had, het is namelijk een vreselijk lieve en brave hond, ze was mij gewoon aan het zoeken.

alles zat dicht toen ik bij de auto kwam.

pmarena schreef:

ze was beslist niet agressief, ze wilde gewoon mij zoeken.

ik vind het ook niet hun schuld of hun verantwoordelijkheid, ik neem ze enkel en alleen hun stukje in het verhaal kwalijk.
het doodsimpele feit dat ze niet kunnen bedenken dat de hond van een klant zou kunnen zijn en dit even omroepen.
stel dat er een kind kwijtraakt en die komt bij die balie terecht bellen ze ook niet direct de gendarme om het op te laten halen, dan roepen ze dat eerst om neem ik aan, omdat er een grote kans bestaat dat het bij een klant hoort.
waarom zou dat voor een dier niet gelden vraag ik me dan af, [nogmaals] aan de hoeveelheid hondenspullen die ze verkopen te zien gaan ze er kennelijk wel van uit dat hun klanten een hond zouden kunnen bezitten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:54

Jij bent niet uit je plaat gegaan? Uit je openingspost kun je dat eigenlijk wèl opmaken.

luxx schreef:
ik dus afrekenen en ik werd ondertussen steeds kwaaier...

ik was nogal kwaad en ben uiteindelijk gewoon weggelopen, had namelijk de neiging om iets stuk te maken, en dat leek me geen goed idee Haha!.

schaam me achteraf wel een beetje voor mijn reactie,

mijn heftige reactie komt gewoon doordat ik er letterlijk álles aan doe om mijn beesten gelukkig en veilig te houden, ik heb ook geen kinderen dus ik ga als een leeuwin door het vuur voor ze.
wat vind jij, overdreven reactie? en hoe zou jij gereageerd hebben? ik was WOEST! Nagelbijten / Gniffelen

Lees nu ook dat de hond al twee keer eerder de winkel ingekomen is. Misschien heeft het personeel hem nu duidelijk willen maken dat ie weg moest blijven met een schop. Kennelijk laat je hond zich niet wegsturen.

Het feit dat er hondenspullen verkocht worden is gewoon buisness en heeft er niets mee te maken dat het dierenliefhebbers moeten zijn of dat ze lief moeten zijn tegen een hond die al voor de derde keer binnen komt.

En een hond vastpakken die duidelijk gestresst is, zou ik als ik winkelpersoneel was, ook zeker niet doen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 14:05

ik durf niet eens écht te laten zien hoe kwaad ik ben als ik kwaad ben.
je quote vanalles uit mijn openingspost maar niet dat ik maar bleef zeggen wat ik er van vond, ik heb niet geschreeuwt of iets dergelijks, mijn hoofd stond ondertussen op onweer, en daar schaam ik me dus al voor, voor mijn houding...
de in jouw quote staande uitspraken beschrijven mijn innerlijke gemoedstoestand, die wel te zien was, maar die ik niet geuit heb.
dat staat ook nergens, maar als je dat er graag in lezen wilt vind ik het ook prima.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:12

Heel eerlijk gezegd vind ik dat, als de hond hje hartje is, je moet zorgen dat ze niet los kan komen te lopen, ook al doet een randdebiel de deur van de auto open.
Je hebt nl behoorlijk mazzel gehad dat ze "alleen maar" uit de winkel gewerkt is, al dan niet hardhandig, en dat ze niet onder een grande voiture gelopen is.
Ik heb zelf ook honden, als ik snel een boodschap moet doen, zitten die in een goed afgesloten auto. Raampjes een stukje open en allemaal in de kennels achterin. Zal mij niet gebeuren dat mijn honden klappen oplopen of gevaar lopen door mijn nalatigheid....
Verder ga ik met Lia mee, en geef de winkelier groot gelijk.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:28

Billy, je neemt me de woorden uit de mond. Sorry, maar als je een topic verwacht had waarin iedereen zei: 'Jeetje was erg' kan ik daar niet aan meedoen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 14:39

Eowyn3003 schreef:
Billy, je neemt me de woorden uit de mond. Sorry, maar als je een topic verwacht had waarin iedereen zei: 'Jeetje was erg' kan ik daar niet aan meedoen.

ik heb een topic geopend om mijn ei kwijt te geraken [daar ik me niet goed kon uitten in de situatie], met daarin de vraag hoe de lezer zelf gereageert zou hebben.
kennelijk zouden een hoop lezers zichzelf eerst heel hard voor het hoofd slaan, en daarna eventueel hun excuses aan de supermarktmensen hebben aangeboden voor het ongemak.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:49

Ik denk idd dat ik vnl kwaad op mezelf geweest zou zijn omdat de hond ontsnapt was.....
Misschien had ik wel net zo onredelijk gereageerd als jij, maar dan was iig achteraf het besef gekomen dat het toch wel mn eigen stomme schuld was, dat mn hond onnodige risico's gelopen heeft en dat ik toch wel excuses ipv een grote mond had moeten geven aan het winkelpersoneel....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:25

ik lees reacties als
"ja maar het personeel kan toch niet weten dat het de hond van een klant was??"
dus als het niet de hond van een klant was geweest dan was het niet erg dat de beveiliger het dier staat te schoppen?
te zot voor woorden, als was het een zwerver geweest dan had de beveiliging van mij alsnog de wind van voren gehad, stelletje mafkezen ...
dergelijk agressief gedrag van mensen wijst er in mijn ervaring op dat ze niet zo bar goed kunnen nadenken

Luxx, jouw reactie was totaal niet overdreven
eerste actie bij hond die perse de winkel in wil, is even omroepen dat er een >omschrijving< hond de winkel in wil en of de eigenaar direct even dier wil komen weghalen
als iemand dat al niet verzonnen krijgt vind ik het allang knap dat hij kan lopen zonder zijwieltjes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:01

Haha Haha!

Ja het blijft lomp van die medewerkers om niet even om te roepen , dat is een ding dat zeker is Ja

Maar uiteindelijk is er maar 1 echte schuldige waardoor dit hele verhaal gebeurd is : de eigenaar die de hond onbeheerd achterlaat.

Maar dat beseft luxxje ook wel zo te lezen Lachen