word ik oma?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: word ik oma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:16

Vervelend ongelukje maar toch gefeliciteerd met je zwangere poes Haha! Ze begint nu echt dik te worden he Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:17

IK HEB ZE GEVOELD! En nu ben ik helemaal een beetje ontroerd... En de man in huis is hier nu geïrriteerd.. wauw..raar gevoel!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:23

hihi succes in ieder geval dan zou ze donderdag uitgerekend zijn, is goed mogelijk als ik dr zo zie,

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:26

HBVisser schreef:
Conny67 schreef:
Whaaaaaaa spannend!!!!
Paar jaar terug ook een nestje gehad, poes kwam ons s'nachts allemaal wakker maken om samen te bevallen Haha!
Suc6
Wij hebben nu weer een poes en stiekum hoop ik ook dat ze zwanger is Bloos

Dat begrijp ik dus echt niet. ik weet dat het totaal off topic is, maar er zoveel poezen zonder baasje, verwilderd en alles jongt maar aan.
De jongen die jij voor jouw poes moet plaatsen, daarvoor komt hetzelfde aantal weer in het asiel of ze worden op straat gegooid.
Kijk, een ongelukje kan gebeuren maar dat je hoopt dat ze zwanger is, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Weet je wel hoeveel het van een moederpoes vergt?
Er zijn al zoveel katten, laat haar alsjeblieft helpen.

Ik ben niet van het negatieve reageren op Bokt, maar wil hier toch wel een reactie op geven.
Ten eerste bepaal ik altijd zelf nog steeds wat ik wel of niet doe, jij weet niet eens of ik ze zelf ga houden.En nu niet meteen roepen, in het asiel zitten er genoeg, want een oudere kat erbij gaat hier niet.
Als er een merrie gedekt wordt ga je toch ook niet roepen "wat vergt het van de moeder". Dus misschien voortaan eerst even nadenken voordat je iets plaatst.

Sorry Lieveli dit moest ik even kwijt, verder wil ik het gezellig houden Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:27

Ja ik kwam er net ook achter, gaat snel. Ik roep wel steeds 3 juli maar dat is echt al deze week... Komt er gelukkig eindelijk een einde aan al die spanning. IK zweer hierbij plechtig dat ik dit noooooit maar dan ook noooit meer zal laten gebeuren Clown

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:29

HBVisser maar Lieveli snapt dat zelf toch ook wel en een nestje van je eigen kat is gewoon prachtig. Ik heb 3 nestjes meegemaakt waarvan 2 van eigen katten, ja ook gewoon htk katten en gewoon door de buurtkatten laten bevruchten maar alle katjes zijn we kwijt geraakt en niks is dus in een asiel gekomen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:31

Oew het is al bijna joh Lachen Heel veel plezier ervan alvast!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:32

Spannend..
Ben benieuwt! Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:33

Sappos schreef:
HBVisser maar Lieveli snapt dat zelf toch ook wel en een nestje van je eigen kat is gewoon prachtig. Ik heb 3 nestjes meegemaakt waarvan 2 van eigen katten, ja ook gewoon htk katten en gewoon door de buurtkatten laten bevruchten maar alle katjes zijn we kwijt geraakt en niks is dus in een asiel gekomen.

het was niet tegen mij bedoeld van HBVisser Tong uitsteken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:37

Oow haha ik b en dom maargoed dan ben ik er idd niet voor "zomaar" expres een nestje fokken.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:39

Ik ben benieuwd hoor Haha! *wacht ook in spanning af*

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:29

Sappos schreef:

punt is alleen dat er al katten in een asiel zitten die door al die leuke kittens geen huis kunnen krijgen. Dat is waarom heel veel mensen ( waaronder ik ) tegen het fokken van 'leuke' nestjes zijn. Niet dat we er bang voor zijn dat de kittens geen huis vinden dus, maar omdat er al zoeel in het asiel zitten die daardoor geen huis vinden.

Lieveli; het gaat echt snel! Die dikkerd wacht er vast niet lang meer mee! Clown Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:27

Nogmaals ik wil helemaal niet onaardig overkomen maar er zijn al zoveel katten. Ik heb in ongeveer 7 jaar tijd meer dan 200 verwilderde katten opgevangen en herplaatst.
Ik vind nog altijd dat als je fokt (of dat nu met een paard, hond of kat is) je dit ter verbetering van het ras moet doen en niet ter vermeerdering.
Mijn buurvrouw heeft hier nu ook jonge katjes (erg mooi trouwens silvertabby), ze lopen buiten, we wonen aan een drukke straat. Zij kijkt er niet naar om en ik lig er wakker van.

Nu weer helemaal ontopic, lieveli je kan gaan aftellen.......

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:00

Zo ik heb even het hele topic doorgelezen, ze is echt al dik zeg.. Bloos!
Ik ben echt ontzettend benieuwd hoeveel er nu precies in haar buik verstopt zitten.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:50

ja iemand zei 3 of 4, maar denk misschien wel meer! ( zeg ik als leek zijnde! Haha! ) Haha echt zo erg, ik zit al steeds naar dit topic te kijken om te zien of poes de kleintjes er al uit gewerkt heeft! Haha!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:02

heb net ook 2 kittens gehaald. Gezellig dat kleine grut in huis. En ja ze zullen niet verbetering van het ras zijn maar dat geeft niet ze zijn gewoon heel lief.
Hoop dat je snel jonkies hebt. 3 juli duurt niet zo lang meer.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:08

aaah wat leuk! onze poes heeft 5 weken terug ook 4 kittens gekregenwaarvan er 2 over zijn Huilen het is wel heel leuk hoor! we hebben ook de bevalling gezien, is wel leuk om een keer te zien!
succes nog met je katje, en we horen het wel! Bloos

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:49

Ik logeer nu even bij mijn ouders dus ik kan niet vertellen hoe het Elvis is, maar mijn lief vertelde dat gisteren heel goed ging met 'r. Ze is nu voortdurend aan het kroelen en spinnen, vast last van de hormoontjes. Ben echt al nerveus voor donderdag, vooral als ik lees wat er allemaal mis kan gaan... Ik hou jullie op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:23

Pfff spannend hoor Lachen Tong uitsteken
Wel super dat je haar direct daarna laat steriliseren, wel even aan je DA vragen hoe snel het kan.... direct na de bevalling lijkt me geestelijk niet te behappen voor d'r Lachen

Mijn kater komt wel buiten, maar ik heb hem wel gecastreerd, wil neit verantwoordelijk zijn voor ongeplande pretnestjes Dus hij kan de charmeur uithangen zoveel hij wil.... nakomelingen zullen er niet van komen.

Ik ga dit volgen! Lachen

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:29

Spannend hoor!
Ben benieuwd Ja ..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:41

Spannend! Ik ben benieuwd hoeveel grut eruit gaat komen! Haha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:45

anneliesdj schreef:
Het kan heel goed dat ze zwanger is. Waarom denk je dat dat nog niet zou kunnen?

En het klinkt heel sneu maar een kater heeft nogal eens schijt aan een poes die niet echt krols is. Sommige katers zitten er net zo lang achteraan tot de poes toegeeft en hoewel de kans dan wel kleiner is dan wanneer ze echt krols zou zijn is de kans dat ze zwanger is toch reel.

En daarbij hebben een katten een geïnduceerde ovulatie. Dat betekent dat de eisprong pas plaatsvindt op het moment dat de poes gedekt wordt. Een poes die niet krols is en wel gedekt wordt (zie quote), kan dus zeker wel drachtig zijn.
Het bovenstaande even om de uitleg waarom de poes toch drachtig is ondanks dat ze niet krols was compleet te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:41

je kan via internet ook een gratis kittenpakket bestellen en ophalen bij de pets place via een bonnetje

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:07

Oh dat ga ik even opzoeken!

Een sterilisatie bij mijn eigen DA is trouwens 120,- is dat gangbaar? Of veel te duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:14

ik vindt het duurder dan die van ons