Kitten mag niet ophet aanrecht, hoe afleren ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: Kitten mag niet ophet aanrecht, hoe afleren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 22:51

Ik heb het ze nu niet meer zien doen, maar mijn vriend zijn pa heeft het nog wel gezien!
Maarja, voordat je op gestaan bent is zij al lang weer gevlogen.
Ze weet het dondersgoed hoor.... pfff Haha!

Ben wel blij te lezen dat er toch meerdere zijn die hun kat niet op het aanrecht willen !
Bedankt voor de reacties !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:57

Vind het idd gewoon niet hygienisch... Scheve mond daar maar ik m'n eten klaar... en die poezenvoetjes zijn echt niet altijd even schoon Haha!
Net zoiets is dat ik ze niet op tafel wil hebben tijdens eten. En dat doen ze dan ook echt niet. Als de borden naar de keuken zijn mogen ze weer op tafel. En ze weten het donders goed Haha! Katten zijn heel eigenwijs, en ook heel slim Knipoog Dus je kan ze heel veel aanleren. Ze wisten na een paar dagen het verschil met wanneer ze er wel en niet op mochten, en dat is zelfs nog moeilijker dan helemaal niet Haha!
Die van mij zijn gelukkig allebei erg snel van begrip. Princess houd zich sowieso makkelijk aan regeltjes, Cookie is nu aan het uitproberen maar ik hou de leiding Duivel

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:59

wat een vriendin van mij doet is een waterspuit vullen en als de kat erop zit nat sproeien. werkte bij haar heel goed

als dit er al stond mijn fout ik heb niet alles gelezen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:03

Waterspuit is idd al genoemd Knipoog

Bij die van mij werkt dat trouwens helemaal niet (Princess) die is gek op water en komt er juist op af Huilen van het lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:14

wij hebben er vroeger 1tje gehad en die sprong de sloot in om eenden te vangen (het lukte hem ook)

voor de rest heb ik geen ideeen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 00:01

rissa schreef:
De poezen heb ik op een heel katvriendelijke manier geleerd dat ze niet in de keuken en dus ook niet op het aanrecht en de tafel en eetkamerstoelen mogen komen.

rissa schreef:
plantenspuit en onder de kraan stoppen en stem verheffen,

Ik ben wel benieuwd wat jij onder katónvriendelijk verstaat?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:25

Runn_love_ schreef:
wat een vriendin van mij doet is een waterspuit vullen en als de kat erop zit nat sproeien. werkte bij haar heel goed

als dit er al stond mijn fout ik heb niet alles gelezen

Klopt, dat werkt !!
Maar ze wist gewoon waar die straal vandaan kwam ( en ik mezelf nog ergens achter iets verstoppen Huilen van het lachen ) ze is ontzettend slim en weet dus ook dat als er mensen in de buurt zijn dat ze er niet op mag.
Maarja... zodra je weg bent Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:43

Bij mijn kat hielp zo'n waterspuit niet Huilen van het lachen Deed hij zijn hoofd naar achter, oren naar achter,ogen dicht en ging hij gewoon verder *LOL* Maar idd, gewoon gelijk van aanrecht halen en het liefst zelfs buiten doen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:49

en dan zeggen dat katten water haten Clown

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:44

Rosita schreef:
rissa schreef:
De poezen heb ik op een heel katvriendelijke manier geleerd dat ze niet in de keuken en dus ook niet op het aanrecht en de tafel en eetkamerstoelen mogen komen.

rissa schreef:
plantenspuit en onder de kraan stoppen en stem verheffen,

Ik ben wel benieuwd wat jij onder katónvriendelijk verstaat?

Hoezo vind jij mijn methode kat-onvriendelijk dan?

Ik vind het kat (dier) onvriendelijk om het doormiddel van slaan ze af te leren of zoals ik in dit topic las ze met een supersooker van het aanrecht af te spuiten.
Nee hoor, gewoon eerst geprobeert door consequent de kat in zijn nekvel te pakken en op boze toon "nee" te zeggen en uit de keuken te brengen. Werkt dat niet dan komt de plantenspuit te voorschijn en blijven ze dan nog hardnekkig dan gaan ze even met de pootjes onder de kraan.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:48

een kat kan wat hebben
toen ik 2 was hadden we een kat en die vond het leuk om hielen te haken, op je rug te springen en vervolgens met klauwen naar beneden glijden.. wij naar DA en die zegt doe maar moeder gedrag en pak nekvel/ duw hem "door de grond" heeft gewerkt hoor en hij had geen schade

vind het voorbeeld hierboven ook niet erg.. zu kunnen best tegen wat water alleen een supersooker Verdrietig iets té...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:30

Bij de nekvel pakken doe ik nooit. De moeder doet het enkel bij een kitten en dan nog enkel als het nodig is... Bij een grote kat is het gewicht die zo op die huid komt echt enorm met alle mogelijke schadelijke gevolgen van dien.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:38

mijn kat mekkert ook als je hem bij z'n nekvel grijpt... het doet hem duidelijk pijn! Daarom grijpen we hem alleen in z'n nekvel als hij écht stout is... en dan niet eens optillen

wij hebben het op het aanrecht springen afgeleerd door er losse papieren en aluminiumfolie op te leggen. Als hij erop sprong gleed hij uit en lag hij 9 van de 10 keer in de wasbak. Een keer of 5 geprobeerd en sindsdien doet hij het niet meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:47

wat runn love zegt werkt wel hoor,maar je moet het wel op de goede manier doen.
een volwassen poes mag je nooit aan het nekvel optillen omdat anders de de onderhuid kan scheuren( en dat is echt waar) en daarnaast beschadig je de vacht..dus niet doen.

maar katten die gemeen zijn pak je in het nekvel,daar knijp je heel licht in en die duw je licht tegen de grond aan...
dus niet optillen,maar licht tegen de grond aandrukken.
vinden ze niet leuk hoor,maar werkt wel.

maar wederom:
20 tellen erna kat roepen en even aanhalen,anders denken ze als je ze wilt aaien dat je ze weer wil pakken..
en dat is niet de bedoeling.
ik heb al heel wat mensen die vervelend katten hadden die beten,gromden, graaiden en krabden op die manier geadviseerd en bij allemaal had de kat na 2x "duwen"door wat de bedoeling was Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:52

Ik denk dat je het nooit helemaal afgeleerd krijgt. Je kunt hooguit zorgen dat er NOOIT iets lekkers op het aanrecht ligt. Die van mij mogen niet op de tafels, kasten en aanrecht.

Helaas kom ik regelmatig thuis en dan zie ik Snoes door het raam op de tafel zitten. Voor ik bij de deur ben is ze er alweer af, en tja, dan heeft straffen geen zin meer. Ze doet het nooit als ik erbij ben, ze weet dus dondersgoed dat het niet mag.

Maar wat doe je eraan als je er niet bent he, dan is straffen niet mogelijk.

Ze komen bij mij trouwens niet op het aanrecht, waarom weet ik eigenlijk niet. Wellicht omdat er nooit iets te vinden is, en omdat ze daar niet zo'n leuk uitzicht hebben wat ze op de tafel wel hebben. Aanrecht is dus -gelukkig- gewoon niet interessant genoeg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:58

Maanling: door vb. het zilverpapier leert een kat dat het aanrecht niet fijn is en koppelt ze dat dus niet aan jouw aanwezigheid.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:07

Och poes, denk je niet dat ik alles al geprobeerd heb? En daarbij, ze komen dus niet op het aanrecht, alleen op de eettafel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:20

Wilskrachtige katten dan Haha! Ik ben het er wel mee eens dat het soms geen zin heeft hoor, maar zer zijn meer op te voeden dan de meesten denken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:24

Oh, dat ben ik absoluut met je eens. Ik moet je ook zeggen dat maar 1 van de 2 op de tafel gaat zitten (en natuurlijk net degene waar de haren vanaf komen *zucht*) De ander blijft netjes overal vanaf gelukkig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:29

Typisch Ja Ahja maar een mens kan altijd maar proberen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:29

Citaat:
Ze doet het nooit als ik erbij ben, ze weet dus dondersgoed dat het niet mag.

Ze 'weet' dus dondersgoed dat ze in jouw bijzijn niet daar zitten mag. Dat weet ze Haha!