Jong vogeltje tegen raam, wat kan ik het beste doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jong vogeltje tegen raam, wat kan ik het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:38

Ik zie of zag je niet aan als een vogelverzuipster hoor, maar je kwam idd wel wat ongenuanceerd over. Toen mijn vogel ziek was ben ik echt met van alles in de weer geweest: stomen op de douchecabine (dus niet eronder) thee in de kooi met munt om de luchtwegen vrij te maken, roosvicee in het water. Heetwaterflesje met een handdoek eromheen in de kooi als kruikje. Dus dan komt "kop onder de kraan" wel opeens heel anders over als je begrijpt wat ik bedoel Haha!

Maar zolang het maar werkt toch? Lachen
Ik ben benieuwd hoe het met de kleine gaat!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:41

Chiqa schreef:
Ah zo, en dr is geen andere DA in de buurt?

Jawel, niet banketstaaf bedoeld ofzo, maar weet zeker dat mijn eigen DA kostenloos consult had gegeven.
Bij die andere weet ik het niet.

Heb net even een tijdje de doos eraf gehad en dan begint ie te hippen en te springen maar valt steeds om. Dronken Knipoog

Nog maar even wachten?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:00

Cayenne schreef:
Ik zie of zag je niet aan als een vogelverzuipster hoor, maar je kwam idd wel wat ongenuanceerd over. Toen mijn vogel ziek was ben ik echt met van alles in de weer geweest: stomen op de douchecabine (dus niet eronder) thee in de kooi met munt om de luchtwegen vrij te maken, roosvicee in het water. Heetwaterflesje met een handdoek eromheen in de kooi als kruikje. Dus dan komt "kop onder de kraan" wel opeens heel anders over als je begrijpt wat ik bedoel Haha!

Maar zolang het maar werkt toch? Lachen
Ik ben benieuwd hoe het met de kleine gaat!

Jij niet, Nickeltje wel.
Maar je dient gewoon te handelen naar wat nodig is, is water (op de subtiele manier Schijnheilig ) toereikend, dan is dat mooi, moet'ie daarna in 'n doos .. dan doen we dat .. oppeppen met water/roosvicee .. of noem maar op, tsja dan kun je dat proberen.
En als'ie ziek is, en 't is ook nog 'ns je eigen vogeltje, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je er mee in de weer gaat zoals jij toen hebt gedaan.

achja, uiteindelijk bedoelt dus iedereen 't goed.

hoop dat de vogel in kwestie zich eens even aan kan zetten om zich normaal te gaan gedragen, mag'ie weer lekker vrij rondfladderen .. dat heb je 'm toch wel ingefluisterd Knipoog?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 20:11

Heb toch de dierenambu maar even gebeld, ze hadden het verzoek of ik 'm wilde brengen. Het is niet zo heel ver weg hoor, een half uurtje.

Wat zouden jullie doen?

Edit: het vogeltje wordt zo opgehaald, het wordt er namelijk niet beter op[/edit]

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:21

Goedzo Jemawi Ja
Ik hoop dat hij goed terecht komt. Als je even aan ze vraagt waar ze hem heen brengen, kun je, als je dat zelf wilt, later nog eens bellen over hoe het met hem is gegaan (dat mocht bij ons in de opvang tenminste altijd).

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 21:57

Ja, dat dacht ik ook. Hij bleef maar suf de hele tijd.

Het vogeltje gaat naar een opvang in Ureterp, dus dat zit wel goed. Er was iets met een pootje, maar wat precies weet ik niet.

Heb ze ook nog maar een kleine donatie mee gegeven, vind het echt super dat ze het zijn komen ophalen!
En ook echt snel! Ik heb om kwart over 8 gebeld en kwart voor 9 waren ze hier Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:48

Goed gedaan!!
Je hebt hem de kans te geven zelf bij te komen. Soms is dat al weer genoeg, bij dit vogeltje kennelijk niet...
Hoop dat het hem goed vergaat in de opvang.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:58

Netjes gedaan Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:02

Spijtig dat hij niet vanzelf bijkwam maar fijn dat ze hem kwamen ophalen! Ik hoop dat hij het haalt en anders niet te lang afziet.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 18:21

poes schreef:
Spijtig dat hij niet vanzelf bijkwam maar fijn dat ze hem kwamen ophalen! Ik hoop dat hij het haalt en anders niet te lang afziet.

Op zich was ie wel bij, maar viel de hele tijd om toen ie weg wilde fladderen. Ik dacht aan al die katten buiten en kon het niet over mn hart verkrijgen om m te laten zitten. De hele straat hier liep uit en sommigen vonden het maar belachelijk dat ik gebeld had...pfff.

Bedankt voor al jullie helpende reacties Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:26

Goed gehandelt!
Je hebt het vogeltje gelukkig de kans gegeven weer beter te worden,
vaak laten mensen ze gewoon liggen.

Ik vind het ook altijd zielig als ze tegen het raam op vliegen, hier zijn ze meestal meteen dood Scheve mond