Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Lot1987 schreef:Met het feit dat ze snel stinken ben ik het niet mee eens. Ligt er net aan wat voor
bodembedekking je gebruikt en wat voor materiaal van de plateau's in de kooi en
hoe je de kooi schoonmaakt.
maar gerbils en degoe`s vind ik echt super. zijn niet de meest bekende en favoriete dieren, je moet er echt van houden. het zijn geen knuffel diertjes, maar zo fascinerend om naar te kijken. ze graven gangetjes in het zaagsel, maken holletjes en schieten zo schattig uit het zaagsel. ik vind ze geweldig..je moet er echt van houden denk ik 
en daarom zo leuk. ze piepen en roggelen, maken altijd geluidjes en dat vind ik heerlijk. word er om de een of andere reden echt rustig van. heb ik ook met de gerbils.
vreemd ventje, dus die ziet ook niets..iedereen kan het gedaan hebben..gewoon te gek voor woorden!! de katten van de buren lopen ook steeds in mn tuin en joegen mn konijnen op dus wie weet wat er gebeurd is, maar heb geen sporen van een gevecht kunnen vinden)
Iris82 schreef:Als je ratten hebt, dan ruik je ze toch op een bepaalde manier.
).
Hoe ze graven, lopen, over je arm ritselen.KimDai schreef:Ik heb konijnen. Gewoon leuke vrolijke beestjes... ik heb niet zoveel met Cavia's. Vind ze minder knuffelbaar.
Cavia's zijn een van de meest knuffelbare knaagdieren, konijnen houden er echt minder van.

LiNdA1986 schreef:Ik heb degoes gehad, maar het zijn niet mijn dieren. Ze worden niet echt heel tam en zijn ook heel druk, ze moeten een flinke kooi tot hun beschikking hebben.
.

Waarom gerbils en geen hamster? Ze hebben een iets langere levensverwachting dan hamsters en ratten, ze ruiken niet (mits het zandbakje regelmatig verschoond wordt), ze hoeven niet wekelijks maar maandelijks verschoond te worden, ze zijn zowel overdag als 's nachts wakker en zijn geweldig om naar te kijken.
Ze hebben ook een heleboel erg leuke kleurvarianten.