Waarom de keuze voor een bepaald knaagdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Re: Waarom de keuze voor een bepaald knaagdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:51

Ik zie vooral konijnen, cavia's, ratten en hamsters genoemd worden...Heeft er dan niemand degoe's?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:09

Ik heb degoes gehad, maar het zijn niet mijn dieren. Ze worden niet echt heel tam en zijn ook heel druk, ze moeten een flinke kooi tot hun beschikking hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:49

Lot1987 schreef:
Met het feit dat ze snel stinken ben ik het niet mee eens. Ligt er net aan wat voor
bodembedekking je gebruikt en wat voor materiaal van de plateau's in de kooi en
hoe je de kooi schoonmaakt. Cool

Lees eens terug... Haha!
Ik zei dat je ze snel rook, niet dat ze stonken.

Mijn hammie, die ruik je helemaal niet.
Net alsof ze er niet is.

Als je ratten hebt, dan ruik je ze toch op een bepaalde manier. Die brengen meer geur mee dan een hamster. Stinken doet de kooi als ie idd niet schoon is, maar daar doelde ik niet op. Muizen die stinken pas. Sigaar

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:16

Ik heb 2 gerbil mannetjes, en ben super dol op ze. Ik heb niets met hamsters, vind ze niets aan Clown maar gerbils en degoe`s vind ik echt super. zijn niet de meest bekende en favoriete dieren, je moet er echt van houden. het zijn geen knuffel diertjes, maar zo fascinerend om naar te kijken. ze graven gangetjes in het zaagsel, maken holletjes en schieten zo schattig uit het zaagsel. ik vind ze geweldig..je moet er echt van houden denk ik Lachen

heb ook 2 cavias die eigenlijk van mn vriendin zijn maar die doet er toch vrij weinig mee, ik trek altijd alle dieren naar me toe, maakt niet uit wat het is, dus ook deze 2 en ben ook dol op ze. ze zijn eigenlijk best lelijk Clown en daarom zo leuk. ze piepen en roggelen, maken altijd geluidjes en dat vind ik heerlijk. word er om de een of andere reden echt rustig van. heb ik ook met de gerbils.

verder heb ik altijd konijnen gehad maar is er iemand in mn buurt die ze gewoon weg haalt. ik heb een prachtig buiten hok met burcht waar ze heerlijk kunnen springen/rennen/liggen en doen maar iedere keer als ik een tijd weg ben geweest (overdag) is mijn konijntje weg. ik heb een prachtige Triantha gehad maar deze is na een paar maanden gewoon verdwenen, mijn kleine hangoor konijntje is een paar weken terug verdwenen, geen idee wie het doet en waarom. ik heb nu dus even geen dieren in de achtertuin
(woon in een huurhuis met een 1,50 hoge schutting van de woningcooperatie, achter loopt een paadje waar nauwelijks iemand komt, de buurman heeft zijn ramen dicht getimmerd Clown vreemd ventje, dus die ziet ook niets..iedereen kan het gedaan hebben..gewoon te gek voor woorden!! de katten van de buren lopen ook steeds in mn tuin en joegen mn konijnen op dus wie weet wat er gebeurd is, maar heb geen sporen van een gevecht kunnen vinden)

maar goed, lang verhaal Vork
gerbils en cavias dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:34

Iris82 schreef:
Als je ratten hebt, dan ruik je ze toch op een bepaalde manier.

Dat klopt. Ik houd mijn kooi heel goed schoon, stinken doen ze dan ook niet, maar je ruikt ze wel altijd. Maar ik vind dat niet erg.

En over tam worden; het is wel zo dat sommige knagers makkelijker tam worden dan andere. Maar je moet er altijd tijd en energie in steken. Ratten kunnen heel erg tam worden, maar echt niet als je er niet naar omkijkt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:04

konijnen, omdat ik ze vroeger ook al had en ik dus wist hoe ze te verzorgen (behalve de baby's, zie mijn topic Haha! ).

Ze nemen niet veel ruimte in qua slaapplaats, ruiken niet hard, eten niet gigantisch veel, en het is klein en je moet er niet mee naar buiten. Perfect voor mij! Ik woon op een appartement, en heb geen tijd om te gaan wandelen, dus een hond kon niet. Dan maar een soort mini hond dat huppelt en niet naar buiten moet Haha!

Gerbils heb ik ook, ben via via wat te weten gekomen over gerbils, dat het enorm guitige beestjes zijn met een eigen willetje, maar ze hebben wel plaats nodig.

Ik wou eigelijk muizen, maar een gerbil past dan weer beter bij ons omdat je het ook handtam kunt maken, ze ruiken niet, kosten geen geld en je hebt er zoveeeeeel plezier van Haha! Hoe ze graven, lopen, over je arm ritselen.

Echt, deze twee soorten passen volledig bij mij. Met een hamster of cavia zou je me niet kunnen plezieren...

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:15

Ik heb cavia's en konijnen, allebei heel leuk, maar toch heb ik wel de voorkeur voor cavia's. Gewoon zo leuk, lief, knuffelbaar, whiepserig en vrolijk! Ze beginnen al te whiepen wanneer de koelkast opengaat, ze houden van knuffelen, heel sociaal, en echt super!
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 01-06-08 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:18

KimDai schreef:
Ik heb konijnen. Gewoon leuke vrolijke beestjes... ik heb niet zoveel met Cavia's. Vind ze minder knuffelbaar.

Wat raar, want dat is absoluut niet waar! Nagelbijten / Gniffelen Cavia's zijn een van de meest knuffelbare knaagdieren, konijnen houden er echt minder van. Tong uitsteken

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:46

LiNdA1986 schreef:
Ik heb degoes gehad, maar het zijn niet mijn dieren. Ze worden niet echt heel tam en zijn ook heel druk, ze moeten een flinke kooi tot hun beschikking hebben.

Degoe's zijn inderdaad vrij specifieke diertjes en ook bij de meeste dierenzaken niet te koop. Echter zijn ze in no time tam te krijgen omdat ze zo verschrikkelijk nieuwschierig zijn, maar verwacht inderdaad niet dat ze stil blijven zitten Haha! .
Ze zijn fasinerend om naar te kijken en stinken amper. Ik heb ze zelf in een omgebouwde binnen volliere zitten en zo'n groot hok hebben ze echt nodig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:59

Wij hadden altijd al konijntjes, omdat ze erg aanhankelijk kunnen zijn, en bij kleine kinderen ook tegen een stootje kunnen. Op een gegeven moment hebben we er ook ratjes bijgenomen. Waarom? Omdat ratjes eigenlijk op veel verschillende tijdstippen actief zijn. S'middags kun je er mee kroelen, maar ik heb ook vaak dat ik s'avonds gezellig met mijn ratje een film zit te kijken. Haha!
Bovendien zijn ze lief, grappig, slim en lekker eigenwijs. Haha!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:45

Gerbils hier. Lachen Waarom gerbils en geen hamster? Ze hebben een iets langere levensverwachting dan hamsters en ratten, ze ruiken niet (mits het zandbakje regelmatig verschoond wordt), ze hoeven niet wekelijks maar maandelijks verschoond te worden, ze zijn zowel overdag als 's nachts wakker en zijn geweldig om naar te kijken. Lachen Ze hebben ook een heleboel erg leuke kleurvarianten.
Tam kunnen ze wel worden, maar ze zijn vlug als water dus rustig stilzitten moet je niet snel verwachten. En het vergt een hoop geduld.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:42

Ik heb 4 ratten! en er volgen er meer.. heerlijke dieren zijn het.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:46

Ik heb altijd cavia's gehad. Gezellige beestjes, altijd lekker aan t piepen en knorren, een konijn is daarin veel stiller. Heerlijk ook hoe een cavia uuuren lang lekker languit op schoot kan liggen Lachen