Goed hoor: je hebt helemaal gelijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
heb nu mijn mening verteld en heb TOTAAAAL geen zin in deze eindeloze discussie heeft ook helemaal geen nut
SecretLIN schreef:haha nee hoor ik hoef mijn gelijk niet ieder zijn eigen mening tochheb nu mijn mening verteld en heb TOTAAAAL geen zin in deze eindeloze discussie heeft ook helemaal geen nut

dat is mij weer een troost dat het niet compleet zinloos puur om het jagen is,
koda schreef:Mijn kat kwam al een keer met eer rollade aan haha.
SecretLIN - mijn oude kater heeft wel eens een hond aangevallen dus tja hij zoekt het wel eerlijk op niet altijd alleen maar de kleintjes
. Dan is onze jeweetwel kater ( 8 maanden oud, chronisch niesziekte, 4 maanden geleden meegenomen uit onze praktijk omdat hij dood moest want hij was zo zielig
) nog heel bescheiden. Neemt alleen maar vogels (oei, nu krijgen we weer reactie van hoe heet ze ook alweer) mee naar huis die hij levend en wel in onze boodschappenkrat gooit. Waarschijnlijk wil hij ze geplukt en gebraden als avondeten
. Wij mogen ze dan weer vangen en loslaten.

En er kwam ook eens een halve kip thuis.
) houden het nog bij vliegen/muggen/spinnen, maar de kat van mn ouders sleept alles mee naar huis, vogels, konijnen, muizen, hazen etc. Het is nog een redelijke kleine poes, en een vrouwtje, maar ze vangt alles. Komt dan voor de achterdeur op de mat te liggen, soms is het alleen een staart, soms alleen een kop, soms een heel beest, maar meestal laat ze alleen de gal of iets liggen, 1 klein afgekloven orgaantje ligt er dan op de mat
Heeeeeel fijn, maar ik kan er altijd wel om lachen met wat voor iets ze dan weer aangesleept komt. Zo heeft ze wel eens een haas gevangen die zowat net zo groot was als haar, dan ben ik toch erg benieuwd hoe dat ze die vanaf het maisveld voor de deur gesleept krijgt 

Maanling schreef:Is die van jullie ook altijd zo bezitterig op de vangsten?
Die MiniPoes van mij gromt als een hond als er iemand te dicht bij haar gevangen schat komt. Het is voor het eerst dat ik een poes echt hoor grommen. Deed ze als kitten al met een lievelingsspeeltje. Het klinkt heel apart.

En wat kikkers en padden gevonden in huis, maar 1 keertje eentje gehad met een bloedend pootje, de rest was gewoon gewoon, ja misschien een traumatje ofzo, maar geen wonden die je kon zien
Maar verder heeft ze nog nooit echt iets te pakken gehad, is ze veelste schijterig voor
Tenzij ze het idee hadden dat je het weg ging gooien (groene bak) dan griste ze het weer weg om het onder de struiken op te eten. Ze legden vaak ook snachts prooi voor de deur die ze dan 's ochtends pas op gingen eten als ze weer naar buiten gingen...