Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:05

Wat wil je horen: je hebt gelijk?

Goed hoor: je hebt helemaal gelijk.

Slapen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:17

haha nee hoor ik hoef mijn gelijk niet ieder zijn eigen mening toch Knipoog heb nu mijn mening verteld en heb TOTAAAAL geen zin in deze eindeloze discussie heeft ook helemaal geen nut Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:33

SecretLIN schreef:
haha nee hoor ik hoef mijn gelijk niet ieder zijn eigen mening toch Knipoog heb nu mijn mening verteld en heb TOTAAAAL geen zin in deze eindeloze discussie heeft ook helemaal geen nut Haha!

Begin d'r dan niet over. Of katten wel of niet buiten horen en of ze wel of geen zwakkere dieren grijpen is een totaal andere discussie, daar gaat het hier toch helemaal niet om? Als je geen zin hebt in die discussie moet je hem ook niet beginnen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 20:46

@ SecretLin

Ik heb deze topic opgestart omdat ik er echt vreemd van opkijk dat ze met zulke bizarre buit naar huis komt en een kat is nu eenmaal een jager. De hond mag dan wel van de wolven afstammen, de kat wel degelijk van de jachtdieren , cheetahs etc. Nu dacht ik dat mijn kat als enige zo gek doet, maar dat is dus niet zo, maar je moet niet denken dat het me niets doet als onze kat een dier doodt, een schrale troost voor jou misschien maar een vogel heb ik nog niet gezien, wel die muizen en helaas ook konijntjes. Ik vind het walgelijk, maar wat kan ik er aan doen, muilkorven of zo. Ja binnen houden, zou kunnen maar we wonen in het buitengebied en bij ons staat de achterdeur of voordeur wel eens langer open dan normaliter in een doorsnee woonbuurt tsja dan neemt de kat ook zijn kans waar, trouwens onze andere kat komt ook niet buiten dus gelukkig blijft de schade beperkt en wat het aanrijden door een auto betreft, je mag gerust zijn hoor dat heeft ze al achter de rug, gecompliceerde bekkenbreuk à raison van 700 Euro en nog heeft ze er niet van geleerd want ze gaat nog steeds de hort op, maar nogmaals ik ben een enorme dierenvriend en griezel ervan maar het wordt aangenomen werk als ik moet gaan proberen onze kat binnenshuis te houden.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:51

Och houdt op!
Waar mijn katten wel allemaal al niet mee zijn thuis gekomen...
Muizen, kikkers (vanmiddag nog!), ratten, konijnen, vogels, duiven en vorig jaar zelfs een jonge fazant.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:09

Mijn kat kwam al een keer met eer rollade aan haha OK dan! .

SecretLIN - mijn oude kater heeft wel eens een hond aangevallen dus tja hij zoekt het wel eerlijk op niet altijd alleen maar de kleintjes Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:14

de kater hier heeft iets met muizen en merels, maar tis alemaal heel beschaafd , niet erg veel ofzo
zorg ook dta ze ruim voldoende eten hebben
maar wat hij vangt, eet hij op ook Ja dat is mij weer een troost dat het niet compleet zinloos puur om het jagen is,

poes vangt eingelijk alleen maar insecten, hou ik af en toe ook mijn hart bij vast , want sja, ze zal maar eens een dikke wesp in de bek nemen , das nie goed

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:38

Onze kat brengt ook echt vanalles mee binnen. Ook van die lieve pluizige schattige baby konijntjes Verdrietig
hij had eens eentje mee binnen en hem het afgenomen, en ervoor gezorgt. Ben nog naar die DA gegaan een zakje met 1 of ander groen spul dat je moest mengen met water voor de voedingsstoffen. Helaas heeft die het niet overleeft, beestje was echt in shock.
Het kraakt altijd zo als mijn kat zijn prooi opeet, die brengt het voor onze deur, of binnen! en zit die lekker te kauwen met gesloten ogen. Gatsie!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:46

koda schreef:
Mijn kat kwam al een keer met eer rollade aan haha OK dan! .

SecretLIN - mijn oude kater heeft wel eens een hond aangevallen dus tja hij zoekt het wel eerlijk op niet altijd alleen maar de kleintjes Haha!

Haha mijn nogal wat oudere kater (Lees: sloom, niet meer speels, jaagt nooit..) kwam een keer thuis met een kip.. in braadzak... Haha!

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 01:45

Hahahah, wat een verhalen hier ROFL . Dan is onze jeweetwel kater ( 8 maanden oud, chronisch niesziekte, 4 maanden geleden meegenomen uit onze praktijk omdat hij dood moest want hij was zo zielig Hamer ) nog heel bescheiden. Neemt alleen maar vogels (oei, nu krijgen we weer reactie van hoe heet ze ook alweer) mee naar huis die hij levend en wel in onze boodschappenkrat gooit. Waarschijnlijk wil hij ze geplukt en gebraden als avondeten Haha! . Wij mogen ze dan weer vangen en loslaten.

Katten....., je kunt een heel boek over ze schrijven!!

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:04

Onze katten zijn nog niet met dingen thuis gekomen, ze komen ook nog maar een poosje buiten dus ze moeten het nog leren. Wel zag ik poes Mollie van de week 4 meter hoog in een boom zitten waar een stel kraaien zaten. Dikke ruzie natuurlijk, kraaien kunnen hard schreeuwen, uiteindelijk is ze toch maar weg gegaan uit de boom. Watje Clown

Waar vooral Mollie wel goed in is, is eten kapen. Zo zagen we haar een poosje geleden met een zakje overdedatum zuurkol rondsjouwen die ze uit de prullenbak gevist had, en als we chinees eten, doopt ze haar pootje in onze kommen om stiekem mee te snoepen Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:26

ohhh brrrr ik zat eraan te denken om een kat te nemen, om de muizenoverlast binnen de perken te houden. Maar als ik dit zo lees ga ik nu even naar de dierenwinkel gif halen. Ook zielig, maar minder gruwelijk.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:09

Onze kat kwam geregeld met muskusratten thuis...en soms met de haren van de hond van de buurman tussen de nagels. Gelukkig kwam hij het op het terras alleen even zijn buit "melden" en ging dat in het bos hem oppeuzelen. Bespaard overigens wel in voerkosten!
Haha!
Heb er geen moeite mee dat katten andere dieren vangen, dat is de natuur nu eenmaal...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 11:26

[quote="Caira" Maar als ik dit zo lees ga ik nu even naar de dierenwinkel gif halen. Ook zielig, maar minder gruwelijk.[/quote]

Weet je dat wel zeker? Volgens mij verkopen ze daar voer en dieren! Zouden ze echt gif verkopen of bedoel je zo'n Boerenbond winkel, die hebben het wel, ja maar toch een kat is veel leuker hoor! Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:32

mijn kat brengt soms al eens een muisje mee terug naar huis en onlangs hebben we een halfafgevreten rat in de tuin teruggevonden.

dat ze muisjes vangt vind ik niet zo erg (die beestjes kweken toch hard genoeg) maar dat ze ratten vangt vind ik iets te eng. vooral omdat ratten hier verdelgt worden met weet ik veel welk gevaarlijk spul. mijn kat is dan ook al 2 keer flink ziek (kantje boord) geweest.

ik zie ze ook niet graag met vogeltjes als merels, mussen, meesjes of die stijl thuiskomen want die vogeltjes zijn hier heel dun gezaaid.
Misschien is het dat wat SecretLin wil zeggen? dat als katten elke dag met zoveel vogels thuiskomen er op den duur maar bitter weinig overblijft? vogeltjes kweken lang niet zo snel en vlot als muisjes en ratten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:40

@Caira, mocht de dierenwinkel geen gif verkopen, (vermoedelijk doen ze dat wel) dan kun je ook bij een tuincentrum terecht.

Onze kat had door dat we geen vogeltjes en muizen lustten. Dus verschenen er boterhammen (onbesmeerd, dat wel) voor de keukendeur. Haha! En er kwam ook eens een halve kip thuis. Bloos

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:59

Is die van jullie ook altijd zo bezitterig op de vangsten?

Die MiniPoes van mij gromt als een hond als er iemand te dicht bij haar gevangen schat komt. Het is voor het eerst dat ik een poes echt hoor grommen. Deed ze als kitten al met een lievelingsspeeltje. Het klinkt heel apart.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:08

Haha wat een geweldige verhalen Haha!
Mijn 2 kleine baby's (nu bijna een jaar alweer Clown ) houden het nog bij vliegen/muggen/spinnen, maar de kat van mn ouders sleept alles mee naar huis, vogels, konijnen, muizen, hazen etc. Het is nog een redelijke kleine poes, en een vrouwtje, maar ze vangt alles. Komt dan voor de achterdeur op de mat te liggen, soms is het alleen een staart, soms alleen een kop, soms een heel beest, maar meestal laat ze alleen de gal of iets liggen, 1 klein afgekloven orgaantje ligt er dan op de mat Nagelbijten / Gniffelen Heeeeeel fijn, maar ik kan er altijd wel om lachen met wat voor iets ze dan weer aangesleept komt. Zo heeft ze wel eens een haas gevangen die zowat net zo groot was als haar, dan ben ik toch erg benieuwd hoe dat ze die vanaf het maisveld voor de deur gesleept krijgt Tong uitsteken

Overigens pak ik meestal wel de muisjes af (als ik het zie) die nog leven, dat kan ik niet aanzien, maar dan blijven er genoeg beesten over die ze wel weet te vangen Nagelbijten / Gniffelen

Ach het is de natuur en ik denk niet dat je er verder iets aan kan doen. Belletjes hebben hier ook nooit geholpen.
Enige keer dat ik boos ben geworden is alweer een jaar of 10 geleden, toen had onze vlekkie onze cavia zn kop afgebeten Nagelbijten / Gniffelen

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:49

Maanling schreef:
Is die van jullie ook altijd zo bezitterig op de vangsten?

Die MiniPoes van mij gromt als een hond als er iemand te dicht bij haar gevangen schat komt. Het is voor het eerst dat ik een poes echt hoor grommen. Deed ze als kitten al met een lievelingsspeeltje. Het klinkt heel apart.

Yep!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:12

Hier ook grommende katten!
Haha!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:17

Het grootste wat mijn kat ooit heeft gevangen en vermoord was een bij Huilen van het lachen

Soms heeft ze een muis en dan gooit ze der wat mee om hem vervolgens weer te laten gaan, helaas zijn ze dan vaak ook niet ongedeerd Zij zijn groot en ik is klein! En wat kikkers en padden gevonden in huis, maar 1 keertje eentje gehad met een bloedend pootje, de rest was gewoon gewoon, ja misschien een traumatje ofzo, maar geen wonden die je kon zien Huilen van het lachen Maar verder heeft ze nog nooit echt iets te pakken gehad, is ze veelste schijterig voor Huilen van het lachen

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 14:24

Die van ons schijnt niet te begrijpen dat wij de buit helemaal niet op prijs stellen, helemaal triomfantelijk om de oogst te laten zien en dan alleen maar afkeuring en gegriezel als reactie, het bleef een beetje stil maar de muizen hebben nu ook weer haar aandacht en idd vaak vinden we ook alleen maar een gal (letje) die mogen wij zeker verorberen? BBBRRR

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:28

Ik vond gisteren nog twee achterpootjes en een staartje aan een stukje achterlijf... Is het nou zo moeilijk om het muizenbiefstukje ook op te eten? *zucht*

Maar weer opgeruimd met de schoffel.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:36

Nee, die van ons kwamen het met liefde brengen. Ze legden het dan aan je voeten en keken dan liefdevol omhoog Haha! Tenzij ze het idee hadden dat je het weg ging gooien (groene bak) dan griste ze het weer weg om het onder de struiken op te eten. Ze legden vaak ook snachts prooi voor de deur die ze dan 's ochtends pas op gingen eten als ze weer naar buiten gingen...
Ze konden overigens ook intens verdrietig kijken als ze bovenop de groene bak zaten en dachten aan de, nu onbereikbare, lekkernij die zich daarin bevond Vork
We werden het begraven op een gegeven moment wat moe Haha!
Indertijd woonde we aan een natuurgebied, beesten genoeg. Inderdaad ook jagers(mensen dus) om populaties op peil te houden, dus waarom katten dan niet zouden mogen jagen.... Overigens werden (wilde) katten ook geschoten in het natuurgebied, ivm de beschermde vogelsoorten in de broedgebieden. Gelukkig waren die van ons zo braaf om daar niet te komen (vermoed ik aangezien ze nooit met schotwonden en bedreigde vogelsoorten thuiskwamen)

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:51

Haha, blij te horen dat jullie ook zoveel vangsten mogen opruimen.

Mijn katten zijn ook flinke jagers. De ene houdt het netjes bij muizen, de andere heeft graag wat exclusievere hapjes. Die gaat vooral voor jonge eendjes, konijntjes en vogels... Dat vind ik dan weer wat minder. Van mij hoeven ze ook niet zo nodig te jagen, maar dat zit er nou eenmaal in. En ze hoeven van mij echt niet in een ren, terwijl we hier zoveel plek hebben om ze los te laten lopen. Maar als iemand een oplossing heeft...?

SecretLin, wat eten jouw katten? Vlees uit de bioindustrie neem ik aan? Ook lekker diervriendelijk! Net als je ideeen over loslopende katten...