Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:06

wietske100 schreef:
Jemig wat schandalig Waarschijnlijk d8 de politie dat het een inbreker was maar die zou je toch ook niet zomar neerknallen )
en als ie weg loopt zie je tog ook dat het een hond is JJJJEEEEEMMMMIIIGGGGG

ze waren gebeld over een loslopende hond, dua dat lijkt me niet.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 21:07

ma_rie_tje schreef:
smurffie schreef:

Wat ik dus dacht is: hoe weten ze zeker dat de hond de hele nacht op de stoel heeft gelegen? Misschien lag hij er pas net?

Citaat:
2 combi’s met 4 agenten, 1 vrouw en 3 mannen, kwamen rond 5.30 uur ter plaatse. Zij stapten niet uit hun combi’s, maar reden op het gras tot vlak bij de zetel en vuurden zonder enige aarzeling vanuit hun combi’s een schot af, recht door het hoofd van de slapende hond. De kogel ging dwars door het hoofd van Jul en dwars door de zetel.

2 combi's voor 1 hond!!!!
Ze zijn tot op het gras van die mensen gereden om dan die hond te vermoorden! Zelfs al lag die hond net in de zetel, dan nóg is dit gedrag gewoon te laf voor woorden!!!!
Sorry, maar dit kan met geen enkel argument goed gepraat worden!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:07

wietske100 schreef:
Jemig wat schandalig Waarschijnlijk d8 de politie dat het een inbreker was maar die zou je toch ook niet zomar neerknallen )
en als ie weg loopt zie je tog ook dat het een hond is JJJJEEEEEMMMMIIIGGGGG

ze kregen al de melding dat het om een hond ging, dus ze wisten donders goed waar ze op schoten Knipoog

Ik vind dit echt walgelijk. krijg er gewoon kippenvel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:08

wat ik me dan ook afvraag, was dit ook gebeurd als het om een klein hondje ging? ik denk het niet.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:08

Ik open de link, en ik schrik me dood, heb het direct weggeklikt, wie kan voor mij de tekst neerzetten?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:10

Jezus hoe kun je nou zoiets doen! echt gestoord die mensen! gadverdamme

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:11

Wesseltje schreef:
Ik open de link, en ik schrik me dood, heb het direct weggeklikt, wie kan voor mij de tekst neerzetten?

tekst is er al neer gezet Lachen

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:12

Dit is echt gewoon schandalig!
Hoop dat ze hiervoor toch gestrafd worden, dit zou echt niet mogen..
Vind het enorm erg voor de eigenaars van deze hond en wens hen dan ook veel sterkte..

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:13

[quote="Amigo_tje"][quote="Uthrick"]
[quote="LimaMambo"]
ik heb dit bericht even op andere fora geplaatst.. zodat iedereen kan zien dat de politie NIET je beste vriend is!!

Ik ben het met Utrick eens vind dit wel erg kort door de bocht...

Neemt niet weg dat ik de foto's erg schokkend vind en ik heel erg heb te doen met de eigenaren en diens kind die dit allemaal moeten hebben aanschouwen en voor de lijdensweg die hond heeft moeten doorstaan. Ben benieuwd wat de belgische politie voor beweegredenen hadden. Ik weet dat de nederlandse collega's andere middelen hebben om agressieve honden onder controle te brengen. Ook word je geleerd onder welke omstandigheden je de bevoegdheden hebt je dienstwapen te gebruiken. Dit zou niet mogen gebeuren.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:15

Ik ga niet mijn Belgische collega's zitten verdedigen ( geen zin in) maar wil alleen even zeggen dat wij hier in NL ook heel vaak met 2 combi's/ unit's / dubbel bemand of hoe je het ook wil noemen naar een melding gaan, helemaal als het rustig is.
We staan via de porto allemaal in verbinding met elkaar en als je hoort dat een collega koppel door de meldkamer naar een melding gestuurd wordt en jij en je collega hebben het rustig en zijn in de buurt dan geven we vaal zelf aan de meldkamer door dat wij even meerijden met de collega's of dat we ook even ter plaatse gaan.
Stuk zelf initiatief dus, soms komt er een andere melding tussendoor en moet het "reservekoppel" naar een andere melding en soms is het zo makkelijk/snel opgelost dat het koppel die als 1e ter plaatse is al aan het aanrijdende koppel laat weten dat hun komst niet nodig is. Dat verklaard waarschijnlijk waarom er 2 units ter plaatse gingen bij de melding voor los lopende hond.
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 24-05-08 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:16

trouwens, een agent moet elk van zijn kogels kunnen verantwoorden, anders is er zoiezo een PV .. dus dit hele verhaal klopt neit Knipoog

Blue_Eyes

Fraai is het niet! Maar voor ik er iets zinnigs over kan zeggen, zou ik ook wel graag de andere kant van het verhaal willen horen... dat zal echter wel nooit gebeuren.
En dan nog, ik heb ook met 1 agent een beroerde ervaring, maar met anderen weer heel goede. 1 slechte agent maakt nog niet de hele politie een corrupte bende!

Wesseltje

dees_daan schreef:
Wesseltje schreef:

tekst is er al neer gezet Lachen

Ik zag het op pagina 2, bedankt Knipoog

Wat erg dit!! ik dacht dat ik gek werd bij het zien van die foto.............
Hoe ziek moet je zijn om een weerloos dier zo gruwelijk af te maken!!
Ik hoop dat deze "agenten" echt iets heel verrots voor de kiezen staat!! echt te ziek, weet gewoon niet wat ik moet typen, zo woendend!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:18

ik heb dit bericht even op andere fora geplaatst.. zodat iedereen kan zien dat de politie NIET je beste vriend is!!
[/quote]

Nou ja, wat er gebeurd is is heel erg en had ( misschien ) niet hoeven gebeuren ( ik ken de andere kant van het verhaal niet) maar om nu meteen te gaan zeggen dat álle agenten slecht werk leveren of zoals jij zegt niet je beste vriend zijn ... dat vind ik wel een beetje overdreven.[/quote]

Er zijn héééél wat andere zaken die prioriteit hebben! En een weerloze hond afknallen juist en alleen omdat ze de middelen hebben, nee, sorry. Er is geen enkel woord die dit gedrag kan goedpraten! En het had helemaaaaal niet hoeven gebeuren.
Zelfs al had de hond nog agressief gedrag (wat me ergens zou verwonderen), dan nóg had de politie de eigenaren moet waarschuwen om de de hond tot kalmte te brengen!

Ik zeg niet dat alle agenten slecht zijn, zéker niet, maar er zitten toch een héleboel corrupte gasten tussen, hoor!

Afbeelding
Ik liep al niet hoog met de politie op, nu nog minder![/quote]

en hoeveel agenten ken je als ik vragen mag?
vidn dit weer een van de simpele reacties richting politie.
hoeveel ken je er en hoeveel zijn er corrupt?
tuurlijk is dit vreselijk en niet goed te praten.
dit had nooit mogen gebeuren en is echt rot voor de eigenaars.
maar weet je hoeveel de politie wel voor je doet.
NL weet simpelweg niet wat het politievak inhoud.
als 1 paardeneigenaar zijn paarden mishandeld, doen er eigenlijk heel veel dat dan.
pen echt niet pro-politie maar heb wel een hekel aan dat over 1 kam scheren en zeker bij mensen die het voor jouw veiligheid doen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 21:19

dees_daan schreef:
wat ik me dan ook afvraag, was dit ook gebeurd als het om een klein hondje ging? ik denk het niet.

Een American Stafford is maar een middelgrote hond, dus er kan hier ook niet van een grote hond gesproken worden. + om 5.30 u is het nog donker, iig nog aan het schemeren, dus dan is het volgens mij ook moeilijk te zien om welke hond het gaat. Er zou maar aangifte gedaan zijn geweest over "een hond", er was niet bekend welke hond, dacht ik zo Verdrietig

Ik quote mezelf nog es voor de duidelijkheid!
Citaat:
Ik zeg niet dat alle agenten slecht zijn, zéker niet, maar er zitten toch een héleboel corrupte gasten tussen, hoor!
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 24-05-08 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:20

De tranen staan me in de ogen, vooral na het zien van de foto's, zo'n knappe hond, een maatje van een gezin, zomaar doodgeschoten.
Ik zou gek worden als het mijn hond betrof!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 21:20

gekvanfleur schreef:
en hoeveel agenten ken je als ik vragen mag?
vidn dit weer een van de simpele reacties richting politie.
hoeveel ken je er en hoeveel zijn er corrupt?
tuurlijk is dit vreselijk en niet goed te praten.
dit had nooit mogen gebeuren en is echt rot voor de eigenaars.
maar weet je hoeveel de politie wel voor je doet.
NL weet simpelweg niet wat het politievak inhoud.
als 1 paardeneigenaar zijn paarden mishandeld, doen er eigenlijk heel veel dat dan.
pen echt niet pro-politie maar heb wel een hekel aan dat over 1 kam scheren en zeker bij mensen die het voor jouw veiligheid doen.

Ik ken geen agenten persoonlijk, maar ik besef wel hard genoeg dat er velen zijn die hun bevoegdheid misbruiken. En dat is óveral! In BE, NL, FR, ... overal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:21

Amigo_tje schreef:
dees_daan schreef:

Een American Stafford is maar een middelgrote hond, dus er kan hier ook niet van een grote hond gesproken worden. + om 5.30 u is het nog donker, iig nog aan het schemeren, dus dan ik het volgens mij ook moeilijk te zien om welke hond het gaat. Er zou maar aangifte gedaan zijn geweest over "een hond", er was niet bekend welke hond, dacht ik zo Verdrietig

Ik quote mezelf nog es voor de duidelijkheid!
Citaat:

het lijkt me dat je het verschil wel ziet tussen een staf, en een chiuahua.. ik vind het gewoon belachelijk dat er niet word gekeken, maar meteen geschoten word.. het zou toch verschrikkelijk zijn als dat jou hond was.. die lekker ligt te slapen.. het lijkt mij gewoon stug dat ze een hondje van het chiuahua formaat gaan schieten..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 21:23

Ik denk dat een Chiuahua dan ook letterlijk aan flarden zal geschoten zijn ... Ziek

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:24

Ik denk dat dit verhaal niet waar is gezien het van geen kanten klopt, maar nou ben ik zeker weer gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:25

Amigo_tje schreef:
Ik denk dat een Chiuahua dan ook letterlijk aan flarden zal geschoten zijn ... Ziek

tja, dat denk ik ook.. ik heb hier ook een ukkie van 29 cm zitten.. moet er niet aan denken dat daar wat bij zou gebeuren (geen chiuahua)

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:27

Dit vind ik weer eens te ver gaan in belgië.Arm kind en natuurlijk ook de ouders.En vooral de hond.
En je gaat een slapende hond toch niet neerknallen als hij lief aan het slapen is.Dus als zij gaan slapen mogen we hun ook neerknallen omdat het kan zijn dat ze agressief zijn

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:27

Verschikkelijk iets. Wat een actie zeg, sjeetje. Ik ben toch heel benieuwd naar de verklaring. Ze kunnen dit toch niet zomaar in een doofpot stoppen? Boos!

En nee, de politie is zeker niet mijn vriend door een hele slechte ervaring. Als iemand het wilt weten, stuur maar een PB.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:29

smurffie schreef:
Ik denk dat dit verhaal niet waar is gezien het van geen kanten klopt, maar nou ben ik zeker weer gek?

Het zal misschien wel waar zijn, maar er zal waarschijnlijk ook een andere kant aan zitten...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:29

smurffie schreef:

Ik vind het inderdaad ook een wazig verhaal. Maar goed, zo lang als we maar 1 kant horen zei ik al.... dan kunnen we er geen zinnig woord van zeggen.