waarom nou toch? gif strooien...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: waarom nou toch? gif strooien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:11

Dat je is verder kijkt dan je neus lang is.
Het gif kan net zo goed ergens anders liggen, zoals in de bosjes.

Helaas snap jij dat niet.
Ik hoop voor jou dat het gif alleen op dat veldje ligt, en niet in de bosjes waar jou hond misschien welis losloopt.

En wat wil jij in hemelsnaam bereiken? als je iets verteld vertel dan wel alles, en niet de helft (speeldveld ernaast, ipv dat het ook een speelveld is, veel eten op het veld ect ect ect).

En tja, denk verder dan je neus lang is, gif kan ook heel langzaam werken. Kijk maar naar JJK, een paard kan het jaren lang elke dag eten en nooit ziek worden, en opeens ligt die dood.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 22:40

stel he.. stel dat het niet waar is.. wat kan het dan voor een kwaad om mensen toch te waarschuwen voor zoiets..

stel dat het wel waar is en ik waarschuw mensen er NIET voor.. en er gaat een hond dood wat ik eventueel had kunnen voorkomen door WEL te waarschuwen.. dan blijf ik mezelf me levenslang schuldig voelen..

en ja.. misschien is het wel ophef om niks.. maar ik heb mensen gewaarschuwd.. ik heb mijn plicht gedaan!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:56

Wat een zinloze discussie..... Slapen

Goed dat je waarschuwt, beter een keer teveel als te weinig denk ik dan maar.
Waar woont je schoonvader, misschien handig voor mensen die er in de buurt wonen (of heb ik erover heen gelezen?..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 22:58

Wesseltje schreef:
Wat een zinloze discussie..... Slapen

Goed dat je waarschuwt, beter een keer teveel als te weinig denk ik dan maar.
Waar woont je schoonvader, misschien handig voor mensen die er in de buurt wonen (of heb ik erover heen gelezen?..

nou vind ik ook!
mijn schoonvader is mijn buurman Tong uitsteken
rotterdam noord en dan ter hoogte van de zwartjanstraat

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:26

Ik vind het een vreemde discussie. Of er wel echt gif gestrooid word? Lijkt mij niet echt relevant.
TS wil mensen waarschuwen tegen gifstrooiers en dat vind ik heel netjes. Al je eigenlijk wel meer dan 1 hond nodig hebt die vergiftigingssymptomen heeft en die ook op hetzelfde uitlaat terrein komt.
Indien het 1 hond is, zou het ook onopzettelijk geweest kunnen zijn: bijv een stuk chokola wat er ligt. En waar de hond toevalligerwijze heel gevoelig voor is. Maar als meerdere honden de symptomen heeft kun je er wel vanuit gaan dat het met opzet was.

Persoonlijk vind ik het kortzichtig dat mensen gif of natuurspons gooien om van de dieren af te komen. Ten eerste is het pure dierenmishandelijk en kwelerij, ten tweede werkt het toch niet op de lange termijn. En eigenlijk zelfs niet op de korte termijn.
Vorig jaar hadden ze het ook gedaan op de vast uitlaatroute van de jachtvereniging. Met resultaat dat meerdere honden overleden. En alleen maar omdat ze vinden dat er geen jacht meer gereden mag worden. Ik vraag me dan echt af of ze weten dat er al meerdere jaren niet meer op een echte vos gejaagd word. Verdrietig

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:32

Toch kan ik me de enorme nijd van sommige mensen die echt niks met honden en katten hebben wel voorstellen hoor.

Ondanks de aanlijn-plicht en de poep-opruim-plicht worden de baasjes steeds lakser. Alleen hier op bokt al als je de opmerkingen in sommige honden/katten topics ziet....

Hondenpoep is een van de grootste ergenissen in Nederland. Het strafbeleid (er wordt zo goed als niet gecontroleert) geeft de mensen die zich kapot ergeren een machteloos gevoel.

En waar raak je dan die aso baasjes het beste in hun ogen? Juist, via hun huisdier.

Ik praat het absoluut niet goed maar daar gaan vaak jaren van enorme ergenis aan vooraf....een lege volière, het grijpen in honden/kattenstront....kinderen die niet meer veilig over straat kunnen...etc etc.

Als je dus helemaal niks met die dieren hebt....kan ik het me nog een beetje voorstellen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:54

Ik ben het er helemaal mee eens dat honden niet op de stoep horen te poepen en "onopgevoede" honden aangelijnt horen te zijn en in een woonwijk eigenlijk alle honden. En ik heb zelf ook een hekel aan katten in woonwijken (op een een boerderij vind ik het een ander verhaal) maar gif strooien doe ik niet.
Als je gif gaat strooien ben je naar mijn mening niet helemaal 100% of gewoon dom bezig.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:58

Wesseltje, ik snap je niet helemaal? je kopieert mijn reactie alleen...? is dat commentaar op mij? ik snap niet Clown

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:30

_nicolle_ schreef:
Wesseltje, ik snap je niet helemaal? je kopieert mijn reactie alleen...? is dat commentaar op mij? ik snap niet Clown

Sorry, had van iedereen kunnen zijn Knipoog