Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amigo_tje schreef:Dat is wel een feit waar je gelijk in hebt, maar ik (persoonlijk!!!!) vind NL daar nogal ver in gaan in die "gevaarlijke-hondenlijst".
Mijns inziens zouden ze véél beter foute eigenaars aanpakken ipv bepaalde rassen te gaan verbieden.
Maarja, wie ben ik, hé
chloek schreef:Hadden we net besloten dat we voorlopig nog geen nestje willen omdat we over twee maanden middden in een verhuizing zitten (komt nogal beroerd uit om dan een nestje te hebben), is ze gedekt.
BraveSpots schreef:chloek schreef:Hadden we net besloten dat we voorlopig nog geen nestje willen omdat we over twee maanden middden in een verhuizing zitten (komt nogal beroerd uit om dan een nestje te hebben), is ze gedekt.
Hier leid ik uit af dat het wel de bedoeling was om ooit een nesje te krijgen met deze honden? Als dat zo is vind ik jouw gewoonweg een dom mens en maak ik er geen woorden meer aan vuil. Dit worden gegarandeerd RAD hondjes.
Als dat toch niet het geval was neem ik mijn woorden van hierboven terug. Ik raad je aan om die morning-after pil te nemen, en in het vervolg beter op te letten, of een van de dieren te castreren.
chloek schreef:de afspraak voor de sterrilisatie stond al bij de dierenarts, maar dat doen ze pas twee maanden na de loopsheid. ook de afspraak voor de morning after spuit staat al. dit lijkt me toch wel fijner dan een abortus op drie weken.
Barroco schreef:Ok, nou ik wens je teefje sterkte toe met het weg laten spuiten.
En ik vind dat je je goed houd hier, een heleboel mensen voelen zich vaak aangevallen door dit soort commentaar. Dus even een complimentje
Munnie schreef:Ik zal je even helpen chloek. Mijn vriendin had een teefje en wij een reu die waren altijd samen en onse reu sprong er nooit boven op maar andersom.
Dus ik denk niet dat het zo stom was om ze bij elkaar te laten alleen want dat hoeft niet te gebeuren dat ze elkaar bespringen als jij je teef uitlaat lopen er ook reutjes rond?
Succes ermee in iedergeval
manishdra schreef:Honden "koppelen" altijd... maar dat wil niet zeggen dat de teef dan ook bevrucht is.
Van mij mag je best met kruisingen fokken... mits je rekening houd met HD, en andere genetisch vererfbare aandoeningen. Want dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden is een fabetje.. een aandoeningen kijkt niet naar dat papiertje! Maar er moet natuurlijk ook vraag naar zijn. Een nestje fokken om het nestje fokken is dan weer de verkeerde insteek.
Adil18 schreef:manishdra schreef:Honden "koppelen" altijd... maar dat wil niet zeggen dat de teef dan ook bevrucht is.
Van mij mag je best met kruisingen fokken... mits je rekening houd met HD, en andere genetisch vererfbare aandoeningen. Want dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden is een fabetje.. een aandoeningen kijkt niet naar dat papiertje! Maar er moet natuurlijk ook vraag naar zijn. Een nestje fokken om het nestje fokken is dan weer de verkeerde insteek.
Ik heb toen een keer van een fokker uitgelegd gekregen dat wanneer je gaat kruizen je de kans op inteelt en daarmee de kans op HD verkleint...?
Munnie schreef:Ik zal je even helpen chloek. Mijn vriendin had een teefje en wij een reu die waren altijd samen en onse reu sprong er nooit boven op maar andersom.
Dus ik denk niet dat het zo stom was om ze bij elkaar te laten alleen want dat hoeft niet te gebeuren dat ze elkaar bespringen als jij je teef uitlaat lopen er ook reutjes rond?
baroen schreef:Munnie schreef:Ik zal je even helpen chloek. Mijn vriendin had een teefje en wij een reu die waren altijd samen en onse reu sprong er nooit boven op maar andersom.
tja...