dan kom je beneden en zie je dit *zucht*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: dan kom je beneden en zie je dit *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:21

Maar ondanks alles, volgens mij worden het wel mooie honden Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:21

Dat is wel een feit waar je gelijk in hebt, maar ik (persoonlijk!!!!) vind NL daar nogal ver in gaan in die "gevaarlijke-hondenlijst".
Mijns inziens zouden ze véél beter foute eigenaars aanpakken ipv bepaalde rassen te gaan verbieden.
Maarja, wie ben ik, hé Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:23

Ja idd, foute eigenaars moeten ze aanpakken, helemaal mee eens Amigo_tje.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:24

Tja, geen slimme actie.
Maar paps is erg mooi!
Heb je al een besluit genomen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:59

Amigo_tje schreef:
Dat is wel een feit waar je gelijk in hebt, maar ik (persoonlijk!!!!) vind NL daar nogal ver in gaan in die "gevaarlijke-hondenlijst".
Mijns inziens zouden ze véél beter foute eigenaars aanpakken ipv bepaalde rassen te gaan verbieden.
Maarja, wie ben ik, hé Tong uitsteken

Tja dat is de domme wetgeving die we inderdaad in Nederland hanteren. Ook al is het beestje nog zo lief, als hij er verkeerd uitziet is hij het haasje.

TS, wat kan ik er nog van zeggen, ja dom om de honden zo te laten lopen. Ik zou overleggen met je da, die kan je het beste adviseren lijkt me.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:13

chloek schreef:
Hadden we net besloten dat we voorlopig nog geen nestje willen omdat we over twee maanden middden in een verhuizing zitten (komt nogal beroerd uit om dan een nestje te hebben), is ze gedekt Boos! .

Hier leid ik uit af dat het wel de bedoeling was om ooit een nesje te krijgen met deze honden? Als dat zo is vind ik jouw gewoonweg een dom mens en maak ik er geen woorden meer aan vuil. Dit worden gegarandeerd RAD hondjes.

Als dat toch niet het geval was neem ik mijn woorden van hierboven terug. Ik raad je aan om die morning-after pil te nemen, en in het vervolg beter op te letten, of een van de dieren te castreren.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:27

Volgens mij is dit topic niet bedoeld om (voor de zoveelste keer) een discussie te houden over RAD honden e.d...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:08

Marloes__: idd, daar is inmiddels een topic over en daar kan erover gesproken worden.
Vooral omdat het nest eigenlijk echt niet welkom is, zou ik het weg laten halen. En volgens mij is je teef ook een stuk kleiner dan je reu?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 20:00

BraveSpots schreef:
chloek schreef:
Hadden we net besloten dat we voorlopig nog geen nestje willen omdat we over twee maanden middden in een verhuizing zitten (komt nogal beroerd uit om dan een nestje te hebben), is ze gedekt Boos! .

Hier leid ik uit af dat het wel de bedoeling was om ooit een nesje te krijgen met deze honden? Als dat zo is vind ik jouw gewoonweg een dom mens en maak ik er geen woorden meer aan vuil. Dit worden gegarandeerd RAD hondjes.

Als dat toch niet het geval was neem ik mijn woorden van hierboven terug. Ik raad je aan om die morning-after pil te nemen, en in het vervolg beter op te letten, of een van de dieren te castreren.

Er is nooit gezegd dat ik met mijn ambull een nestje wou!!!!
Ze is een cocker spaniel vind het een groot verschil om deze honden te kruisen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:46

De moeder lijkt echt NIET op een cocker spaniel (ik zie er alles in behalve cocker). Als ik die eerste en tweede foto zie dan denk ik al, aiaiai.. Die zouden ze HEEL goed als RAD hond kunnen beschouwen. Verdrietig
Díe gok had ik al niet genomen, om deze hond in huis te nemen..

Laat staan de puppies van deze kruising. Ik zou het weg laten halen. Want hoe lief deze honden ook zijn, er zijn nu eenmaal idioten die bedacht hebben dat honden op uiterlijk beoordeeld moeten worden, en dat dit RAD honden worden, staat vast.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 01:05

af laten spuiten
kruising van dit setje gaat een uiterlijk krijgen waarmee ze onder de RAD regeling vallen en kunnen dus zonder pardon door de politie opgehaald worden en door een DA ge-euthenaseerd worden
in NL moet je geen honden fokken met een RAD waardig uiterlijk zonder papier, je fokt ze voor de spuit , dood en dood zonde

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:05

Weet je al wat je doet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:12

er komen vast hele mooie hondjes uit!
Wat ik zou doen..meteen steriliseren,en de rue castreren...genoeg honden op de wereld en vooral in de asiels!!!
(maar dat zou ik doen,dat hoef jij natuurlijk niet te doen,ik heb zelf 7 honden...allemaal in de steek gelaten vanwege vakantie,lastig,allergie,toch wel veel werk en noem maar op....vandaar mijn reactie..)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:23

Lezen is toch niet zo moeilijk

chloek schreef:
de afspraak voor de sterrilisatie stond al bij de dierenarts, maar dat doen ze pas twee maanden na de loopsheid. ook de afspraak voor de morning after spuit staat al. dit lijkt me toch wel fijner dan een abortus op drie weken.

Netjes van je deze beslissing Lachen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:40

En, wat heb je nu voor beslissing genomen? Morning after pil toch maar? Is het gelukt? Niet (meer )drachtig?

Het zijn 2 schitterende honden die je hebt.
Jammer dat we nu deze week pas te horen krijgen dat de RAD wordt afgeschaft.
Dan had je niet zo met een moeilijke keuze gezeten. Want ik denk idd dat een kruising wel erg op een pitbullachtige zou gaan lijken en die waren dus verboden.

Ik denk dat een kruising met jouw kruising Cocker - AM Staf (zoals ik die 2 daar bijeen zie liggen) een heel mooie kruising zou zijn.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:44

Ik ben inderdaad ook erg benieuw , het zal wel schrikken zijn geweest ! Ja ik blijf het even volgen hier

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 18:27

Barroco schreef:
Ok, nou ik wens je teefje sterkte toe met het weg laten spuiten Ach gut .
En ik vind dat je je goed houd hier, een heleboel mensen voelen zich vaak aangevallen door dit soort commentaar Lachen. Dus even een complimentje Knipoog

Ach blijkbaar zijn er hier een hoop mensen die graag oordelen dat je dom ben en blah blah blah, maar ik ben ook maar een mens en mensen maken fouten (zeker als het de tijd er nog niet eens voor was)
maar dit zijn ook de enige woorden die ik hier aan vuil maak aangezien ik geen zin heb in lange discussies.
idd de regels voor rad honden gaan veranderen, ze gaan kijken naar karakter en niet naar uiterlijk. Bij dierenarts is er een echo gemaakt en ze was niet drachtig dus meteen maar laten helpen, zoals al op de planning stond.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:45

Ik zal je even helpen chloek. Mijn vriendin had een teefje en wij een reu die waren altijd samen en onse reu sprong er nooit boven op maar andersom.
Dus ik denk niet dat het zo stom was om ze bij elkaar te laten alleen want dat hoeft niet te gebeuren dat ze elkaar bespringen als jij je teef uitlaat lopen er ook reutjes rond?

Succes ermee in iedergeval Knipoog

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 18:47

Munnie schreef:
Ik zal je even helpen chloek. Mijn vriendin had een teefje en wij een reu die waren altijd samen en onse reu sprong er nooit boven op maar andersom.
Dus ik denk niet dat het zo stom was om ze bij elkaar te laten alleen want dat hoeft niet te gebeuren dat ze elkaar bespringen als jij je teef uitlaat lopen er ook reutjes rond?

dank je wel, idd de teef zat wel steeds op de reu jah, beetje omgedraaide wereld Bloos

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:51

Wha ha ha was bij ons dus ook onse reu is mengel moesje en het teefje was een americaanse steffort ofzo (weet niet precies maar beetje pit bull achtig redelijk groot en schrijf het denk ik verkeerd)

Maar die hing dus de hele tijd op onze reu en al die mensen ooh di en da die hond dekt die andere. Mmm het zou andersom moeten dan Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:21

Fijn dat ze niet zwanger is, dat scheelt toch weer een boel gezooi!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:53

manishdra schreef:
Honden "koppelen" altijd... maar dat wil niet zeggen dat de teef dan ook bevrucht is.
Van mij mag je best met kruisingen fokken... mits je rekening houd met HD, en andere genetisch vererfbare aandoeningen. Want dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden is een fabetje.. een aandoeningen kijkt niet naar dat papiertje! Maar er moet natuurlijk ook vraag naar zijn. Een nestje fokken om het nestje fokken is dan weer de verkeerde insteek.

Ik heb toen een keer van een fokker uitgelegd gekregen dat wanneer je gaat kruizen je de kans op inteelt en daarmee de kans op HD verkleint...?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 02:10

Adil18 schreef:
manishdra schreef:
Honden "koppelen" altijd... maar dat wil niet zeggen dat de teef dan ook bevrucht is.
Van mij mag je best met kruisingen fokken... mits je rekening houd met HD, en andere genetisch vererfbare aandoeningen. Want dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden is een fabetje.. een aandoeningen kijkt niet naar dat papiertje! Maar er moet natuurlijk ook vraag naar zijn. Een nestje fokken om het nestje fokken is dan weer de verkeerde insteek.

Ik heb toen een keer van een fokker uitgelegd gekregen dat wanneer je gaat kruizen je de kans op inteelt en daarmee de kans op HD verkleint...?

honden koppelen niet altijd ten eerste..

daarnaast, je kunt niks zeggen over het verkleinen van kansen op erfelijke aandoeningen, het ligt er maar net aan waar je mee fokt, wat er in die hond zit, in dat ras zit enz.

wat wel zo is, is dat veel kruisingen, maar dan moet je dus praten over echte asbakjes, onherleidbaar, een veeeeeel bredere genen poel hebben, wat wel weer minder kans op uitingen geeft, alleen is dat dus vaak niet het geval met kruisingen, er worden rassen op elkaar gezet, 2 honden die al wel een smallere genen poel hebben, en dat is dus zeker niet verzekerd van een gezond nest. juist niet.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 02:11

Munnie schreef:

tja...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:05

baroen schreef:
Munnie schreef:

tja...

Tja...... Ik wil alleen even zeggen dat het dus niet altijd mis hoeft te gaan.