Hij begon net stukjes te lopen, en hij deed zijn vleugels een beetje uit
De Karlijntor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Erretje schreef:Ik zet mijn geld op de 'Ladder populierenbok'Citaat:Lengte 12-18 mm, mei-augustus.
Kenmerken
Zwart met contrastrijk patroon van gelige tot groenige beharing. Langs de naad van de dekschilden vormt zich een lengtestreep met dwars daarop zijtakken of -treden, die aan een ladderachtig figuur doet denken.
Voorkomen
Vooral in vochtige loofbossen met populieren. Vliegt wel eens op licht. Vrij zeldzaam in Nederland en België.
http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=insecten&id=610
Pluttersput schreef:*even een stipje
Verbaas me er alleen over hoeveel mensen (natuurlijk met goede bedoelingen, daar niet van) met beesten komen die er eigenlijk helemaal niet op lijken
Wirobelgje schreef:volgens mij is het een gepimpte wesp. het beestje wou wat anders dan de standaard strepen...
zonder gekheid, ik zou het niet weten maar ik kreeg als eerste indruk toch dat het iets wespachtigs is.
Citaat:Seperda scalaris
De geelgroene of grijze op de zwarte dekschilden zijn zeer variabel. De soort komt in Midden-Europa overal voor, vanaf de laagvlakten tot in de bergen, maar is meestal lokaal. Men vindt de kevers van aprit tot augustus op het broedthout, zelden op bloemen. De larven ontwikkelen zich in verschillende loofbomen, vooral in het hout van dode stammen. In Nederland verbreid en op veel plaatsen niet zeldzaam.
_Karlijn schreef:Dus hij eet hout?
Citaat:De meeste boktorren eten als kever alleen nectar en stuifmeel, geen enkele soort jaagt actief op andere prooien. Sommige soorten eten zelfs helemaal niets meer en richten zich volledig op de voortplanting.
_Karlijn schreef:edit; mijn vader zegt dat insecten geen gevoel hebben?
Kapi_Dust schreef:ehm... hoe groot is dit beest ongeveer? (of zijn ze in waren formaat)?
Zoja, doe hem in een potje en verkoop hem... het lijkt presies op een kreng dat mij vorige jaar heeft gebeten (en waardoor ik een virus kreeg en in 3 weken 30 kilo afviel).
Dus als hij de ware grote is, ik weet nog wel mensen die hem graag willen kopen (en de rest van de ziekte erbij willen)...
_Karlijn schreef:De Ladder Populierbok is op zijn bootje van keukenpapier over het water naar het riool gevaren![]()
Sizzle schreef:_Karlijn schreef:De Ladder Populierbok is op zijn bootje van keukenpapier over het water naar het riool gevaren![]()
gecondoleerd, had ie al een koos naampje?
Was trouwens er even op gaan staan geen vriendelijkere euthanasie geweest?