Thats_Me schreef:Ik deel toch een andere mening dan de meeste mensen hier. Ik zou het namelijk niet doen. Hoe verleidelijk het misschien ook is. Tuurlijk geef je nog om Mazzel maar ik denk dat het toch vrij lastig wordt om ze te koppelen. Je geeft namelijk al aan dat je herder vrij dominant is en in huis ook al anderen heeft aangevallen. Daarbij geef je aan dat Mazzel een moeilijke periode heeft gehad en je weet niet hoe hij daar is uitgekomen en reageerd naar mens en dier.
Daarbij vind ik dat je een dier dat uit zo'n moeilijke periode beter kan plaatsen bij mensen die op dit moment geen honden hebben of honden die erg vriendelijk zijn tegenover elkaar. Dit omdat mishandelde dieren veel aandacht moeten krijgen en niet de stress van het koppelen waarbij je vooraf al in kan schatten dat het ook wel eens goed mis kan lopen.
Daarbij weet je ook niet wat hij er aan over heeft gehouden. Vandaar dat ik zou zeggen in dit geval kijk of je kan bemiddelen voor een goed en blijvend thuis voor Mazzel maar ga het niet zelf aan hoe verleidelijk ook.
Hond is niet mishandeld in de zin van slaan ect. hij heeft niet voldoende eten gehad en is mager, qua karakter is hij erg lief. kroelen en zéér zachtaardig, dat is wat mij verteld is hé...is wel zoals ik mazzel ook ken, maar kan natuurlijk verdraaid zijn. Ook heb ik de mensen gesproken waar ik hem geplaatst had en vertelde mij dat het nog steeds de mazzel is die hij toen was, maar dat het helemaal mis is gegaan toen ze steeds meer honden kregen (15 stuks, uit de hand gelopen hobby) en de eigenaar gezondheidsproblemen kreeg, wilde geen afstand doen, maar ziet nu in dat het zo niet gaat. ze hadden overigens een hondenpension/winkel/hondenschool toen mazzel daarheen ging. Hele grote boerderij.