Wat voor ras?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lysette

Re: Wat voor ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:43

_Roosmarijn_ schreef:
@Lysette: Ik vind ze wel leuk die bichon frisé maar helaas te klein.

Ja ze zijn een stuk kleiner dan de barbet. Maar ik vind een barbet ook al behoorlijk groot Haha!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:01

_Roosmarijn_ schreef:
Jaa klopt, zo heten ze ook wel ja. Dus positief als familiehond? Lachen

Ja, mits je er genoeg mee doet. Naar wat ik begrepen heb zit er in een Barbet meer werklust en jachtlust dan bijvoorbeeld een poedel. Je zal ze dus wel wat geestelijke uitdaging moeten bieden. Maar dat geldt denk ik wel voor alle waterhonden en ook de poedel. Mijn poedel komt uit een lijn waar nog wordt gefokt op werklust en zij gaat zich ook echt vervelen als ze een week niet kan sporten of anders geestelijk bezig kan zijn. Ook al heeft ze dan gewoon iedere dag flink gelopen. Ze wordt dan echt vervelend en gaat zelf dingen verzinnen. Ik denk dat dit bij een barbet zeker niet anders zal zijn. Ik vind het overigens heerlijk hoor, zo'n werklustig hondje Knipoog
Dus als je het leuk vindt om iets van een sport ofzo te gaan doen met je hond en flink met hem gaat wandelen denk ik dat ze best geschikt zijn. Ik zou alleen wel even heel goed informeren hoe het zit met de jachtdrift (doe dit bij verschillende fokkers maar ook bij gewone mensen, je hebt veel fokkers die niet echt negatieve punten bij hun ras zien omdat je er nogal weg van zijn Haha! ). Verder moet je er ook rekening mee houden dat de kans groot is dat je wel even op een pup moet wachten want er zijn er maar erg weinig. Heb je ook al naar de Lagotto Romagnolo gekeken? Die zijn ook erg leuk! Net als de spaanse waterhond (en natuurlijk de leuk getrimde poedel Clown )

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:44

OKe, wat doe jij dan met je hond naast het wandelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:48

Golden Retriever Ja

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:50

volgende week zondag is er een jachthondenshow in Bennekom, bij kasteel Hoekelum.
Daar kun je de Barbets bewonderen en vragen stellen aan de eigenaren!
Ik zou daar zeker heen gaan om me te orienteren!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:40

Langeharige Jack Russel! Dat zijn zulke schatjes! Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:40

teckel teckel teckel teckel
Maar dan wel een ruwhaar...
ach, zo goed als de mijne kan je het niet meer treffen maar het zijn superleuke honden!!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:45

Allebei ontzettend schattige honden maar mijn moeder wil een grotere. Ze zegt steeds: "Die kleine zijn net swabbers (van het de soorten ras die zij leuk vindt) en die hele grote zijn veelste eng, ik wil een medium size." Haha!

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:50

Ik zou gaan voor een kooikerhondje.. zijn ook niet zo heel erg groot Knipoog Ik vind het een perfecte gezinshond (die van ons in ieder geval Haha!) [BB-ITP] Meet Sennah (kooikerhondje) dit is de onze, maar dan wel met de verkeerde kleuren Clown

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:52

Zelf vindt ik kooikerhondjes super leuk. Helaas heb ik nog een aantal broertjes en zusjes.. Clown Vooral mijn broertje vindt hem niet stoer genoeg.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:07

_Roosmarijn_ schreef:
OKe, wat doe jij dan met je hond naast het wandelen?

Behendigheid, zoekspelletjes en wat doggydance. Maar er zijn heel veel leuke hondensporten!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 09:48

Okee. Ik ben niet echt van plan om een sport te gaan doen met de hond. Vooral lekker veel naar het bos en grote wandelingen maken. Ja

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:10

Ik fok zelf Spaanse Waterhonden. Dit zijn honden die niet verharen (kennen geen rui-periode) en moeten dus eens in de zoveel tijd geschoren worden.
Er zijn echter niet heel veel fokkers van dit ras (op www.perrovrienden.nl staan de fokkers genoemd) en de meeste fokkers werken met een wachtlijst.
Wij hebben nu zelf een nestje, maar daarvan gaat het grootste gedeelte naar het buitenland en nog heb ik een wachtlijst van gemiddeld een jaar....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:00

_Roosmarijn_ schreef:
Okee. Ik ben niet echt van plan om een sport te gaan doen met de hond. Vooral lekker veel naar het bos en grote wandelingen maken. Ja

Informeer dan goed. Ik weet niet hoe Barbets zijn en ik weet dat er meer dan genoeg poedels zijn die het daar prima op doen. Mijn hondje zou er alleen zwaaar ongelukkig van worden (en ik ook, want dan zet ze echt het huis op stelten Haha! ). En Barbets hebben gemiddeld volgens mij meer werklust en jachtlust dan de gemiddelde poedel Knipoog

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 20:03

Even een update:

Over de Barbet is vooral mijn moeder nog steeds heel erg enthousiast. Maar voordat ik dit topic opende hebben we ook een tijdje gekeken naar de Schapendoes. 3 fokkers gemaild om info over hun puppy's te krijgen en een beetje op internet naar karakterbeschrijvingen gekeken. 2 fokkers mailden terug maar die wilden dat we belden, dat was handiger (wat ik trouwens wel snap). Maar dat deden mijn ouders niet omdat we nog aan het rondkijken waren enzo.

Maar nu mailde die 3de fokkers vandaag spontaan terug. Zij verwachten volgende week een nestje. Ze zijn lid van de Vereniging de Nederlandse Schapendoes. En de pups worden gefokt volgens de richtlijnen van deze vereniging. Naast een stamboom krijgen ook alle puppy's een certificaat dat ze gefokt zijn met toestemming van de vereniging. Nu heb ik teruggemaild of er puppy's beschikbaar zijn en op welk termijn. En of het ras erg verhaart of niet. Verder ook gevraagt hoe groot de moeder en vader van het aankomende nestje is aangezien we thuis niet een te grote hond willen.

Nu is het even afwachten wat ze terug mailen, ik hoop dat het positief is! En dan is het even afwachten wat mijn ouders doen. Lachen

edit; Schapendoesen zijn werkhonden en geen jachthonden in vergelijking met de Barbet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:07

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:39

Het verlossende woord kwam vandaag van mijn ouders! Het staat nu vast, we krijgen een hond! Haha!
Binnenkort loopt er bij ons zo'n klein haarballetje rond!! Haha! Haha! Go jij! Go jij!
Mijn moeder gaat de fokker vandaag bellen > http://www.rollecaterdeel.nl
Een schapendoes dus!
Deze week worden daar pups geboren, hopen dat er eentje voor ons bij zit! Lachen Er staat namelijk al wel wat mensen op de wachtlijst!
Ik ben zo blij! Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:08

Wat leuk!
Gefeliciteerd!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:12

Wilde net fleurig gaan schrijven over de poedel Clown
Maar schapendoezen zijn ook heel leuk! Alleen honden die ook echt bezig gehouden moeten worden, zijn toch regelmatig licht neurotisch, maar ik vind het super leuke honden!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:51

Spaanse waterhond,
Die haren niet, zijn middelmaatjes
en superfijne honden.

(Foto heb ik wel op aanvraag)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 08:38

Bedankt allemaal!

@xXVeronaXx: Lees even de update (een paar berichtjes hier boven). Lachen We gaan voor een schapendoes pup, en staan op de wachtlijst voor een pup, ze worden deze week geboren!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:41

Karin_88 schreef:
Ik zou voor een teckel gaan Vork
Onze ruwhaar verhaart niet, en is een sociale hond. Ik weet niet hoe oud je broertje is, maar het is geen grote sterke hond die je meesleurt Vork

Verder heb ik ervaring met een collie, maar dat wordt al wat groter Knipoog

tuurlijk een Teckel!
Wij hebben een langharige dwerg. Geweldige honden zijn het!
Ook hebben we een Black & tan JR, dat is ook echt een liefje.

Beide niet te kleine, niet te grootte honden!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:42

ah, jullie zijn er al uit! Haha!
Leuke keuze Ja

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:42

een lieve betrouwbare hond is niet rasafhankelijk.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 08:44

Bedankt voor de reacties. Jaa we zijn er al uit. Lachen

@lemanthia: Dat het niet rasafhankelijk is, dat is zeker niet zo nee. Ken genoeg honden die geen rashonden zijn maar toch schatten van beesten. Ja