Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
November schreef:sorry voor je verdriet maar een rechtzaak vind ik nergens op slaan,
je bent je er nu van bewust dat als je een rechtzaak aanspant tegen hun dat die honden (als het kruizingen zijn) ook dood gaan?
indien die honden los liepen, zou ik naar die eigenaren gaan om er zo uit te komen..
indien jou hond losliep en die 2 aan de riem.. kun je niks aan doen.
zulke honden ijn groot en sterk...moet je nagaan met zijn 2en..
dat hou je niet zomaar..
alleen als die 2 honden losliepen, zou ik naar de eigenaren gaan..
en anders het laten rusten..
November schreef:sorry voor je verdriet maar een rechtzaak vind ik nergens op slaan,
je bent je er nu van bewust dat als je een rechtzaak aanspant tegen hun dat die honden (als het kruizingen zijn) ook dood gaan?
indien die honden los liepen, zou ik naar die eigenaren gaan om er zo uit te komen..
indien jou hond losliep en die 2 aan de riem.. kun je niks aan doen.
zulke honden ijn groot en sterk...moet je nagaan met zijn 2en..
dat hou je niet zomaar..
alleen als die 2 honden losliepen, zou ik naar de eigenaren gaan..
en anders het laten rusten..
radnah2 schreef:de 2 honden liepen los (ik heb oog getuigen die dat ook zegt).
En mijn vriend is al naar ze toe geweest maar ze proberen overal onderuit te komen.
weet je wat we gekregen hebben ?? en bos bloemennou thnx
en het gaat me niet alleen om vergoeding te krijgen van mijn hondje maar er ook voor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurd bij een ander. Want die mensen doen er niks aan als wij niks doen. (bord voor kop). Op dit moment lopen ze ook nog steeds zonder muilkorf en beweren de eigenaren dat de honden niks doen. Als ze niks doen waarom is mijn hond dan dood? En hoeveel honden moeten er dood gaan dan voordat er wel een zaak achter gezet mag worden of de honden ingeslapen worden?? 2, 5, 10?? en waarom zijn die honden minder waard? Mijn hond is voor mij veeeeeel meer waard dan die honden. En ik krijg hem er niet voor terug maar ik vecht wel voor hem. Gerechtigheid is het laatste wat ik hem toch nog wil geven.
Maar als iets dierbaars (je hond, je kat, je paard, je kind noem maar op) word dood gebeten. Laat jij het dan zomaar gaan?? Omdat je het erg vind dat de hond van een ander misschien ook dood moet??
Ik in iedergeval niet.
Goof schreef:Citaat:Houdt je alleen wel in je achterhoofd dat ALS je een rechtszaak aan gaat, dat de kans heel groot is dat deze twee honden (als het inderdaad kruizingen zijn) dat waarschijnlijk met de dood zullen moeten bekopen?
Voor dat je hierop reageert: ik begrijp dat het niet jouw verantwoording is dat deze mensen deze honden in het bezit hebben zonder de benodigde papieren, maar daar kunnen ook de honden niets aan doen. Zij dragen echter wel de consequenties.
Sterker nog, ik zou in zo'n geval aangifte doen bij de politie en zorgen dat die honden afgemaakt worden.
Bij mij in de buurt loopt ook een hond die RADregels voldoet en die niet te vertrouwens is en als die ook maar 1 poging doet mijn hond te pakken is het klaar, over en uit voor die hond.
Sterkte met zo'n verlies, ik hoop dat jullie eea vergoed krijgen!
anneliesdj schreef:Wat is de RAD omschrijving? Waar is het een afkorting van?
Anne_GTI schreef:Als je recht hebt op een pro deo advocaat en je wilt daadwerkelijk een rechtzaak maken tegen de hondeneigenaren houdt dan wel in je achterhoofd dat je in het gunstigste geval de DA rekeningen en de dagwaarde van je hond vergoed krijgt. Is het je al deze trammelant waard?
marielleaartsen schreef:nee maar die 2 honden wel van de straat, nou ja dat is haar doel denk ik, zodat dit niet nog eens gebeurd.
Diablo schreef:marielleaartsen schreef:nee maar die 2 honden wel van de straat, nou ja dat is haar doel denk ik, zodat dit niet nog eens gebeurd.
Dat zei ik toch?