Poes neergeschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Poes neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:57

Mizora schreef:
Ik vind dat de poes niet op straat hoort, we hebben er nu ook weer één die besloten heeft dat de zitting van een sloopauto op ons terrein een ideale slaapplaats is, daar gaan de stoelen voor mijn auto. Eigenaar is onbekend.

Kan je niet volgen geloof ik Verward (Heb dit toch meerdere malen gelezen maar kan geen enkel verband vinden met het verhaal van TS) Haha!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:05

Mizora schreef:
Ik vind dat de poes niet op straat hoort,

Sorry?
Hoor ik dat nou goed?
Je vind dat een kat, poes wat dan ook niet op de straat hoort?
Zon beestje hoort vrij te zijn hoor, kan echt ongelofelijk schijtziek worden van mensen die vinden dat een kat niet op de straat hoort!
Zullen we de kleine kindjes dan ook maar aan een tuigje in de tuin zetten? Omdat deze kinderen buiten met de bal aan het spelen zijn of een bloemetje plukken uit andermans tuin.....

Ik ga voor zulke mensen katten niet binnen houden hoor

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:08

Mizora schreef:
Ik vind dat de poes niet op straat hoort, we hebben er nu ook weer één die besloten heeft dat de zitting van een sloopauto op ons terrein een ideale slaapplaats is, daar gaan de stoelen voor mijn auto. Eigenaar is onbekend.

Zoals er stond vind ik schieten niet kunnen. Als het een hele erge doorzetter en het echt problemen opleverd is hoogstens er ruim overheen een poging waard.

Kan hem niet volgen, zal wel aan mij liggen.
Bovendien ben je strafbaar om zo maar in het wilde weg te schieten.
Als je zo graag wilt, ga dan lekker naar de kermis in een kraampje
je ego omhoog schieten.

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:10

wow, erg he!Ik hoop dat mijn katten er nooit met zoiets mee te maken krijgen, wat erg als ze zo binnen komen lopen! Ik had een keer met mijn jonge kat van toen ongeveer 3 maanden dat hij de hele nacht weg was en toen was ik natuurlijk al ongerust, maar toen hij de volgende ochtend naar binnen kwam lag zijn bijna hele zijkant open, niet diep maar wel bloedend. Ik schrok me toen al dood, laat staan dit! Te erg voor woorden dat mensen dit aankunnen doen tegen katten/dieren.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:11

claud1 schreef:
Mizora schreef:

Zoals er stond vind ik schieten niet kunnen. Als het een hele erge doorzetter en het echt problemen opleverd is hoogstens er ruim overheen een poging waard.

Alleen het idee al, hoe kom je erbij Boos!
Ruim eroverheen, nou als zo'n iemand met zo'n idee voor me zou staan zou ik er zeker niet ruim overheen schieten!
Dan zou je er veel beroerder vanaf komen!
Kom op zeg

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:52

Hoezo SanneKyla, als er gezorgt wordt dat er niemand gewond raakt en die kat daar alleen de schik van zijn leven krijgt, is er toch helemaal niks aan de hand? Het idee komt trouwens niet van mij maar uit een ander topic, maar sommigen zijn gewoon heel erg allergisch, dan wil je echt niet dat er een kat elke keer bij je op bezoek komt. Van kinderen vind ik het trouwens ook heel irritant als die bloemen uit andermans tuin halen. Heb dat zelf ook nooit gedaan, er zijn openbare grasveldjes. Dat heet opvoeden, moet bij iedereen.

@claud1: Het gaat niet om je ego omhoog schieten, wil ik schieten dan ga ik naar een schietvereniging.

@Chiqa: Ik reageerde op jou met een voorbeeld waarom katten niet op straat horen. Wil je een kat, dan zorg je maar dat je zelf voor de kat zorgt. Dus geen overlast bij de buren veroorzaken, dat betekend geen vlees jatten, niet in hun tuinen scheiten en uberhaupt niet op andermans terrein laten komen.
Dat moet een hond, dat moet een kat.

Nog even echt ontopic maar moest even mijn reactie duidelijk maken voordat er echt vreemd over mij gedacht wordt: Prettig dat hij het naar omstandigheden goed maakt en goed dat je vriendin media-aandacht zoekt en aangifte heeft gedaan. Hopelijk lukt het.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:58

Ik walg alleen al van het idee, met een vuurwapen (ookal is het er ruim overheen) een kat of dier de schrik van z'n leven bezorgen.
Tegen zulke mensen kan ik gewoon niet... vind het echt verschrikkelijk..
Ook al vallen er geen gewonden, hier zakt me de broek echt vanaf Boos!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:59

*Staat nu in haar te hippe Bjorn Borger Tong uitsteken *

Sorry, was even offtopic Clown

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 22:54

SanneKyla: HAHAHA Haha!
Ik word een beetje moe van alle mensen die zeggen dat een poes niet op straat hoort. Deze kat zat gewoon in zijn eigen tuintje! Dat mag toch wel!
Vanavond (zometeen dus) komt ze in hart van Nederland SBS6.
Ben benieuwd of het wat oplevert! ik ga kijken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:59

Ze zitten hier naar the matrix te kijken, anders had ik zeker gekeken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:00

Mizora schreef:
Hoezo SanneKyla, als er gezorgt wordt dat er niemand gewond raakt en die kat daar alleen de schik van zijn leven krijgt, is er toch helemaal niks aan de hand?

Nou denk dat het vele (Gelukkig!) geen een minuut ook maar in ze opkomt om een kat met een schot uit een geweer te verjagen, denk eens na d'r kunnen kinderen spelen Knipoog
Daar zijn over het algemeen veel effectievere middelen voor wat dacht je van een emmer water?
Als de schutter gevonden wordt zal hij voor de rechter zich moeten verantwoorden, geldt niet voor een emmer water of een klap in de handen.

Mizora schreef:
Ik reageerde op jou met een voorbeeld waarom katten niet op straat horen. Wil je een kat, dan zorg je maar dat je zelf voor de kat zorgt.

Ah okay...snap het verband nog niet met de stoelen van de sloopauto en die van jou auto maar zal wel aan mij liggen. Haha!
Ik zorg prima voor mn katten overigens, en ze mogen wat mij betreft heerlijk buiten lopen, zou het verschrikkelijk zielig vinden als ik ze op zou sluiten.

Ben overigens benieuwd of de schutter van dit topic inmiddels al gevonden is, want dit soort mensen horen niet in een woonwijk thuis.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:53

Er zijn zat andere mogelijkheden 'om de kat de schrik van zijn leven te geven'. En die heeft onze kat allang ondervonden, de tuinslang is er al een paar keer opgezet, en groot gelijk hoor van mij mag hij lopen waar hij wil maar als andere t echt niet willen en ze kunnen het op zo'n manier oplossen.. Gelukkig wonen wij dan in een boerendorp.. maar moet er niet aan denken dat iedereen die niet an katten houdt zomaar even een bugs pakt om een 'poging te wagen..' en wat alsie raaak is?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:02

haflingertje schreef:
Bij mijn ouders achter in het veld zijn regelmatig jagers actief!
twee jaar geleden kwam onze kat thuis met een open heup! ook geschoten! Gelukkig is dat allemaal goed genezen!
Als excuus zeiden ze dat je van een hele grote afstand niet kon zien of het een kat of konijn was Boos!
een jaartje terug belande er zelfs hagel in de achtertuin! Je zal er maar net lopen Boos!

Ondertussen zijn bij ons in de straat de laatste jaren echt veel katten verdwenen Verdrietig

Ik hoop dat de kat er weer bovenop komt Knipoog

Sja, je hebt jagers en je hebt jagers...Er is gedrag van bepaalde jagers wat niet goed valt te praten, maar gelukkig zijn de meeste jagers echt dier- en natuurvrienden en schieten ze alleen wanneer het verantwoord is en wanneer ze precies weten wat ze voor de lens hebben...

Feit blijft wel dat een jager een kat mag doodschieten wanneer het in het jachtgebied komt. Katten kunnen allemaal wel heel erg leuk en lief zijn, maar wanneer het op hun 'jachtinstinct' aankomt zijn het een stelletje moordenaars om het zo maar te noemen Knipoog .

Dus de katten fijn in de buurt houden zou ik zeggen Lachen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:19

Adil18 schreef:
haflingertje schreef:
Bij mijn ouders achter in het veld zijn regelmatig jagers actief!
twee jaar geleden kwam onze kat thuis met een open heup! ook geschoten! Gelukkig is dat allemaal goed genezen!
Als excuus zeiden ze dat je van een hele grote afstand niet kon zien of het een kat of konijn was Boos!
een jaartje terug belande er zelfs hagel in de achtertuin! Je zal er maar net lopen Boos!

Ondertussen zijn bij ons in de straat de laatste jaren echt veel katten verdwenen Verdrietig

Ik hoop dat de kat er weer bovenop komt Knipoog

Sja, je hebt jagers en je hebt jagers...Er is gedrag van bepaalde jagers wat niet goed valt te praten, maar gelukkig zijn de meeste jagers echt dier- en natuurvrienden en schieten ze alleen wanneer het verantwoord is en wanneer ze precies weten wat ze voor de lens hebben...

Feit blijft wel dat een jager een kat mag doodschieten wanneer het in het jachtgebied komt. Katten kunnen allemaal wel heel erg leuk en lief zijn, maar wanneer het op hun 'jachtinstinct' aankomt zijn het een stelletje moordenaars om het zo maar te noemen Knipoog .

Dus de katten fijn in de buurt houden zou ik zeggen Lachen

Mag een jager serieus een kat neerschieten die in hun jachtgebied komt? Wat een Ei.kels

En jagers, over het geheel heb ik er schij.t aan!
Allemaal met de smoes, wij schieten dieren neer waar er teveel van zijn.
Wat een onzin, we hebben hier ook nog zoiets als de "natuur" hoor...
Neem een konijn en een roofvogel, Roofvogels zijn jagers zoals iedereen weet.
Deze dieren zouden er dus voor kunnen zorgen dat het aantal konijnen verminderd word.. maar dan hebben we de mens, ik praat nu over jagers, die wel als smoes gebruiken: ,,Er is een overvloed aan dit, er is een overvloed aan dat, dus hebben wij de taak dat aantal te verminderen" de jagers vergiftigen de roofvogels zodat hun lekker meer te schieten hebben en vervolgens gaan ze konijnen schieten voor in de pan Boos!

Allemaal plezierjacht

En nog een vraag, voor Adil 18: Noem eens iets hoe wij katten in de buurt kunnen houden, en noem alsjeblieft niet: ,, Hou ze lekker binnen!" want dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:15

Aan de lijn, met een ren, onzichtbare omheining (via halsbandjes)

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:18

Mizora schreef:
Aan de lijn, met een ren, onzichtbare omheining (via halsbandjes)

Ben je wel goed wijs?

Ik ga mijn kat ten eerste niet vastbinden aan een touw, ik ga hem ook absoluut niet in een ren stoppen en het ergste van alles ik laat mijn kat geen stroomband om doen Boos!

Die beesten horen vrij hoor Tong uitsteken

Och wacht, laten we jou ook even een stroomband omdoen, benieuwd hoe jij er op reageerd Nagelbijten / Gniffelen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:48

Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:52

Volgens mij was mijn pb wel redelijk duidelijk, ik snap niet wat dit plaatje toevoegt aan het topic.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:53

Ja wat erg, is het dezelfde kat als die bij hart van nederland?

echt sneu!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:54

IK GELUKKIG WEL Boos!
Of is mevr. vergeten waar dit topic over ging?
Juist ja, over het neerschieten van katten Boos!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:12

@ mizora; die onzichtbare omheining ben ik op zich niet tegen en vind dat een goede manier om je kat bij je te houden ( ook voor de veiligheid van je kat ) MAAR een groot nadeel vind ik dan dus de hlsbandjes.. Ik vind die dingen levensgevaarlijk. Katten klimmen overal in en kunnen dus makkelijk blijven hangen aan he bandje.. Erg gevaarlijk dus!

En ook een lijn ben ik geen voorstander van. Daar moet je continu bij blijven om te voorkomen dat ze niet bekneld raken..

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:17

Een natuurlijk instinct van de kat is vogels en andere dieren vangen. Maar dit lukt echt niet zo maar (natuurlijke selectie zeg maar) vaak is dit het mindere soort in de natuur en is het vaak ook nog beter af zo....
(wel zielig maar wegkwijnen is ook zielig).
Het paarden instinct is ook vluchten. Daar kun je ook weinig aan veranderen!!! Zo werkt het nou eenmaal in de dieren wereld. Hondjes blaffen, vogeltjes fluiten en katten vangen.

En mocht je niet van Poeze beest houden. Kun je andere manieren bedenken
om dit beestje te weren. Tuinslang, waterpistool.
Maar om dit soort criminele practrijken uit te voeren!

Straks schiet men nog mis met alle gevolgen van dien en dan.....
Ja : had het kindje maar niet in de weg moeten lopen maar aan een tuigje Gestoord

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:51

Ik heb net de uitzending van gisteravond gezien, gewoon te ziek voor woorden
Sneu beestje toch.. alle mensen die hier de hele tijd zitten te banketstaaf dat een kat niet op straat mag, bekijk de uitzending!

Hier de link, dan hebben jullie geen smoes dat je het niet vinden kon Boos!

http://www.hartvannederland.nl/uitzendi ... /20080507L

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:18

Wie wil lid worden van het topic [HK] ??
Na aanleiding van dit topic Ja

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:21