Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tulandro schreef:Alle honden die we tot nu toe gehad hebben, zijn na de castratie toch wel een stuk rustiger geworden. En dan vooral in de zin dat ze niet meer weglopen en toch echt een stuk beter luisteren.
ThaGirl schreef:We wonen op een boerderij en was we hem mee naar buiten namen moeten we echt op hem letten anders was hij alweer opzoek naar de vrouwtjes
runningkawa schreef:Wat ik me wel afvraag...waarom zouden honden niet rustiger worden maar hensgten en stieren wel?
Dat je ze verder op moed voeden snap ik. Maar een hengst of een ruin opvoeden daar zit vaak ook wel verschil in
runningkawa schreef:Een ouder paard wordt er vaak minder rustig van dan een jongere...zeker als hij al eens gedekt heeft en het "spelletje" dus kent
Maar ook daar zijn er wel die wel veranderen
Dus in die zin, proberen kan geen kwaad
elout schreef:Hallo,,
Bedankt voor de reacties !
'k heb al een tijdje niet meer meegelezen,ik zal het metteen eens inhalen.
De tips kon ik zeer goed gebruiken,ik heb een dag of 3-4 met halti 2 keer per dag gaan wendelen,zonder te corrigeren,en na 5 minuten had hij het zelf wel door dat hij naast mij moest blijven,ook had ik een grote tas vol snoepjes mee.
Nu sinds 3 dagen halti vanrond de neus,en gewoon dus een normale halsband. EN hij loopt als nooit tevoren ! Ik moet af en toe nog wel eens een klein correctie'tje geven. Maar hij loopt aan een losse lijn mee zeonder te trekken.
Ik had dan af en toe,de lijn losgelaten en op de grond laten ''meeslepen'' en daar bleef hij mooi naar mij gericht en volgen. Maar als ik de lijn echt losmaak weet hij het volgens mij dat hj wegkan,en spurt hij er vandoor,na enkele minutjes komt hij wel terug. Maar daar hebben we toch nog even werk aan.
Ik weet het nog niet van de castratie. Het is dan wel leuker en gemakkelijker voor mij. Dan zal hij iets volgzamer zijn. Maar ik ben er nog niet goed uit. De vacht opzich is geen probleem. Enkele keren meer trimmen :p;
groetjes,
elout schreef:Hallo,,
Bedankt voor de reacties !
'k heb al een tijdje niet meer meegelezen,ik zal het metteen eens inhalen.
De tips kon ik zeer goed gebruiken,ik heb een dag of 3-4 met halti 2 keer per dag gaan wendelen,zonder te corrigeren,en na 5 minuten had hij het zelf wel door dat hij naast mij moest blijven,ook had ik een grote tas vol snoepjes mee.
Nu sinds 3 dagen halti vanrond de neus,en gewoon dus een normale halsband. EN hij loopt als nooit tevoren ! Ik moet af en toe nog wel eens een klein correctie'tje geven. Maar hij loopt aan een losse lijn mee zeonder te trekken.
Ik had dan af en toe,de lijn losgelaten en op de grond laten ''meeslepen'' en daar bleef hij mooi naar mij gericht en volgen. Maar als ik de lijn echt losmaak weet hij het volgens mij dat hj wegkan,en spurt hij er vandoor,na enkele minutjes komt hij wel terug. Maar daar hebben we toch nog even werk aan.
Ik weet het nog niet van de castratie. Het is dan wel leuker en gemakkelijker voor mij. Dan zal hij iets volgzamer zijn. Maar ik ben er nog niet goed uit. De vacht opzich is geen probleem. Enkele keren meer trimmen :p;
groetjes,
Mindim schreef:Onze hond is een half jaar terug gecastreerd (om medische redenen, kankergezwellen). Hij wordt 5 volgende maand. Het is een boxer en nog even onstuimig als voorheen, de mijne is er dus niet rustiger van geworden, maar dat was ook niet het doel, want als ik een rustige hond hond had gewild, had ik geen boxer aan moeten schaffen toch? Dus het gaat niet op in alle gevallen. De Halti, Gentle leader is ook maar een lapmiddel als je het als permanente oplossing gebruikt.
Ik zou er toch een tijdje het half uurtje heen en weer aan wijden. Ik moest ook een half uur rijden voor de hondenschool.
Ik las dat je er een keer per dag mee wandelt en speelt? Is hij misschien zo enthousiast dat hij naar buiten gaat, dat hij daarom misschien zo trekt? Moet hij zijn energie kwijt of loopt hij de hele dag al los in de tuin?
Mijn 2 jarige hengst is vorig jaar gecastreerd. Ik merk niet veel karakterverschillen, maar het "randje" is er wel af. De momenten dat hij zijn neusgaten open gooit zijn minder talrijk om het zo maar te zeggen