Wuis schreef:Totaal: €203
Sorrie maar vind je het gek dat de asiellen overvol zotten...200 euro kan ik een leuk raskatje van kopen bwv

Wat een hoop geld zeg...
Wuis schreef:maar dat is gewoon ontzettend moeilijk wanneer je bijna dagelijks met het leed te maken hebt wat zulke nestjes verzoorzaken,
Dat kan ik me heel goed voorstellen, en lijkt me ook knap frustreren, maar denk dat jij en ik dr als persoon weinig aan kunnen doen..>Zolang de prijzen voor katten in asiels zo hoog zijn (Sorrie schik dr gewoon van) en de raskatten massaal worden doorgefokt, dr weinig kans van slagen is dat de asiels ook daadwerkelijk leeg zouden gaan....
Dagmar_k schreef:Als ze haar karakter erven, heb je een prachtkat!
En dat is ook een van de voornaamste redenen om jonkies te willen het is toch ook prachtig om een baby van je lieveling te krijgen?
Austria schreef:@Chiqa: weet je eigenlijk wat een raskat is?
Als jij goed had gelezen, ja, heb zelfs raskatten gehad met stambomen, en wil dr nooit meer een.
Het verdriet wat ze me hebben bezorgd is met geen pen te beschrijven, sterker nog ik dúrf niet eens
meer zo'n doorgefokt diertje te kopen....Ze stierven allemaal op veel te jonge leeftijd en zijn in hun al veel te korte leventje ook veel ziek geweest

Dus voor mij geen raskat meer met allemaal toeters en bellen ik wil wel even langer genieten van mn huisdiertje dan een jaartje of 5 als je hetniet heel erg vindt...
En dat is ook een van de veel gehoorde redenen waarom mensen bang zijn om een raskat te nemen.
Als ik al naar de fotootjes kijk van sommige kapitale nestjes...De vieze prutoogjes, ja sorrie hoor, dan vind ik dat je je schamen moet en niet alleen aan je bloedlijn moet denken.
Daarom neem ik liever een kruizing of een kat uit een slipnestje, deze zijn veel sterker. (tenzij het een slipnestje van familie is natuurlijk maar neem aan dat dit duidelijk is)
Austria schreef:Van de honderden kittens die ik ieder jaar op mijn werk in ontvangst neem zijn er spijtig genoeg NOOIT raskatten bij.
Spijtig? Waarom vind je dat spijtig, waarom spreek je jezelf nu ineens zo tegen?
Laat ik dr van uit gaan dat je je nu ernstig verspreekt.....
Over spijtig gesproken, het is an sich niet
geheel onlogisch dat een raskat minder in een asiel te vinden is met zijn veel te korte levenverwachting, de HTK kat is gewoon sterker vertegenwoordigd in asiels ook omdat de mensen met raskatten hun deuren hier keihard voor dichthouden, en ja dát vind ik pas spijtig