Feye (kat) kaal daar gingen haar mooie haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Feye (kat) kaal daar gingen haar mooie haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:57

Moest gelijk hieraan denken Haha!

Afbeelding

Huilen van het lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:00

Ik ken de kat persoonlijk, voor je dit dier tepakken heb lig je al zo goed als open Knipoog.
Daarbij komt dat je daarbij alsnog heel lang bezig bent, en dit dus een stuk sneller gaat voor t dier.
Het is totaal niet schadelijk Knipoog en ik ken Moyra ook en die heeft echt het beste met haar dieren voor Knipoog.

Daan: Feye ziet er beetje heel erg pislink uit Schijnheilig maar komt wel weer goed Ja Ik vind het dr ergens niet eens ZO verkeerd uitzien!

Koortje @ waarom zou dit zielig zijn? op deze manier heeft het dier totaal geen pijn, en gaat alleen tegen de zomer uit zijn jasje Ja dus koud krijgt ze t ook niet. Waarom zou het dan toch zielig zijn? dier heeft er geen verdere problemen mee Knipoog beetje boos maar dat is ook in 1 a 2 dagen weg Knipoog

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:00

Josewoos, ik denk dat die kat het behoorlijk koud heeft ja, en zich daarbij ellendig voelt. Een paard doe je ook een deken op als ie geschoren is. Verwacht niet dat die kat een Bucas heeft wel? Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:01

Ik vind het er wel leuk uitzien Haha! ! Leuk kaalgeschoren en een ontzettende bos haar op haar hoofdje Lachen Wel schattig. En die tekening hier boven is hilarisch ROFL

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:02

@ koortje, het is echt echt echt zoveel beter voor de kat!
Een kat kan zelf ook makkelijker een warmer plekje zoeken en jouw paard kruipt niet zo snel in je bank of tegen je verwarming of wel?
En de eerste dagen is de kat misschien chagerijnig, maar je merkt echt dat ze ervan opknappen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:04

Koortje schreef:
Josewoos, ik denk dat die kat het behoorlijk koud heeft ja, en zich daarbij ellendig voelt. Een paard doe je ook een deken op als ie geschoren is. Verwacht niet dat die kat een Bucas heeft wel? Haha!

Het is voorjaar en het is niet koud nu. Ik denk ook niet dat dit beestje buiten gezet wordt.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:05

Haha errug stoer Vork

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:07

KarinvdM schreef:
Koortje schreef:

Het is voorjaar en het is niet koud nu. Ik denk ook niet dat dit beestje buiten gezet wordt.

Diertje gaat nu inderdaad niet naar buiten Knipoog dus zit heerlijk thuis voor de verwarming.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 23:24

diertje gaat nooit naar buiten Knipoog we wonen in een flat. Ze komt alleen zomers op het balkon als je deur open staat.

Ze draaid al weer een beetje bij met het boos kijken Knipoog Wat overgens een normale blik voor haar is... zal is een album met alleen maar foto's van haar maken kijken vergelijk dan Clown

Overgens heeft ze me net wel gebeten... Vraagt ze aandacht krijgt ze die gaat ze bijten Clown

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 01:27

Whahahahahaha OMG die arme stakker maar ja wat moet gebeuren moet gebeuren maar ohh die stumperd het is echt geen porum Huilen van het lachen ROFL

Liek_ schreef:
Moest gelijk hieraan denken Haha!

Afbeelding

Huilen van het lachen

Die past er helemaal bij ROFL

Gelukkig groeit het aardig snel weer bij Tong uitsteken

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:42

Oh wat een heerlijk penny-geneuzel hier, sorry hoor.

Ik zie er niets verkeerds in om je kat nu te scheren, helemaal niet als het een binnenkat is, een kat die buitenkomt is vervelender. Maar binnen is het in de meeste huizen altijd een lekkere graad of 20, niets aan de hand.

Ik ga vanavond mijn noortjes helaas ook allebei scheren, 1 laat zich niet kammen, de andere lijkt wel 3 vachten te hebben, daar kom je gewoon niet doorheen, en na 3 jaar aanmodderen gaan we maar eens letterlijk overnieuw beginnen.
Zo'n kat heeft ook last van zijn/haar vervilte vacht, het doet gewoon pijn. En dan vind ik scheren er mooier uitzien dan knippen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:00

Tja, het is in de eerste instantie al niet helemaal natuurlijk.. een vacht die de kat zelf niet kan onderhouden. Maargoed dat is een andere discussie.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:30

Tenshi schreef:
Tja, het is in de eerste instantie al niet helemaal natuurlijk.. een vacht die de kat zelf niet kan onderhouden. Maargoed dat is een andere discussie.

Ben ik niet met je eens.
Ik heb zelf 2 Noorse Boskatten en die leven van oorsprong natuurlijk heel anders dan wij ze houden.
In de natuur maakt het niet uit dat ze een klitje meer of minder in de vacht hebben zitten, de meesten kauwen ze er zelf al uit, en de rest blijft wel hangen aan een of andere spar.

Het is (wellicht behalve de pers) niet zo dat de langharen (overigens zijn Noren, Maine Coons en diverse andere rassen halflangharen!) speciaal op die lange vacht gefokt zijn.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:03

Laat dit nou net een halve pers zijn. Lachen Die heeft een, door de mens gefokte, andere haarstructuur dan neem een Noorse Boskat, die prima voor zn eigen vacht kan zorgen over het algemeen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:09

Tis net een poedel Clown

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:35

ik vind het echt niet mooi,
mijn kat heeft ook allemaal van die klitten in ze vacht maar die halen we zegmaar van de haren af die wel goed zijn en dan halen we de klit er zo uit,
en we kammen hem dan ook wel iedere dag,
hij vind het lekker gelukkig gaat er mooi bij liggen Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:08

even voor de duidelijkheid: waarneer het dier tegenstribbelt met kammen doet het pijn,, dit doet geen pijn, waar kies je voor?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:15

Ik snap best dat je voor scheren kiest als de vacht zo vervilt is, uitkammen is echt geen pretje als het al zover is.
Ze kijkt trouwens wel errug chagarijnig op de "after"-foto's! Haha! ROFL Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:41

Als wij in het asiel een pers binnenkrijgen zijn we ook vrijwel altijd genoodzaakt ze te scheren, meestal zitten ze onder de klitten.

Ik snap echt niet waarom mensen zulke katten ooit gefokt hebben... De meeste hebben niet eens een neus en ze hebben zo ontzettend veel onderwol dat ze elke dag uitgebreid gekamd moeten worden (en er zijn inderdaad katten die dat echt niet leuk vinden, voor zulke katten is het toch ook geen pretje om een pers te zijn ).

Daarnaast vind ik ze ook nog eens heel lelijk, perzen. Bloos

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 14:55

Ik heb tegen mijn moeder gezegt, als ze iets wat haar weer heeft, word ze ELKE dag geborsteld. Hanschoenen aan en een zachte borstel in het begin gebruiken. Ik zelf vindt het echt onwijs zielig voor het diertje. Al hoe wel ze er nu wel aangewent lijkt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:09

Oh, jemig, wat is dat nou Haha! , op die laatste foto kijkt ze echt zo van 'nouhou Zij zijn groot en ik is klein! '. Dat stripje van Liek_ ook Huilen van het lachen .

Eén van mijn oud-boerderijkatten heeft gezien de typische vacht ook een voorouder met (half)lang haar en een hele dikke ondervacht die heel snel vervilt. Na een operatie aan een chronische ontsteking verzorgt ze zichzelf al stukken beter en een hele tijd van 'thuiszorg' en goed voer heeft de rest gedaan. Ze is tegenwoordig zelfs helemaal dol op de zachte borstel en zelfs op het kammetje. Toch mag ik op bepaalde plekken nog steeds onder geen beding met de borstel komen, dan raakt ze hevig in paniek, gaat klauwen en hoe steviger je haar vast pakt, hoe erger het wordt, dan is ze ronduit gevaarlijk. En bij de volgende keer nog erger gestresst. Door de operatie is ze bijna doof geworden, maar voorheen was ze doodsbang voor harde geluiden, dus hard toespreken biedt weinig soelaas.

Kan me dus zo voorstellen hoe jullie half-Persje zich gedraagt als ze echt, echt niet geborsteld wil worden, maar het is zeker de moeite waard het nu heel, heel voorzichtjes te proberen met een zacht borsteltje Ja .

Enne, eerlijk is eerlijk, ik vind Perzen (de echte in elk geval) ook oerlelijk en die doorgefokte neuzen zijn een ramp voor ze, maar ze zien wel lief Ja .

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:11

AHAHAHHAA dat ziet er echt niet uit ROFL.

Die kat kijkt ook echt van ja moest dat nou Zij zijn groot en ik is klein!

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:20

Agossie wat een kwaad hoopje kattenbeest Haha! Wel een mooi beestje.

Onze kat heeft ook een paar flinke viltklitten. Ik mag haar ook niet borstelen of knippen. Als ze diep in slaap is probeer ik het wel eens met een klein schaartje maar dat is op gevaar van eigen leven Blauw oog Knipoog

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:39

Hahaha geweldig....wat kan die boos kijken zeg. Haha!

Ik heb een maine coon, nou die hoef ik ook echt niet te kammen hoor. Soms heeft ze een klit en dat wordt dan eruit gekamt met zijn tweeen. Maar verder Boos! Boos!
Ik zie nu wel dat ze veel roos krijgt....zou dat slecht zijn en moet ik haar toch tegen haar zin (en de mijne, ben dol op mijn velletje Clown Clown) gaan kammen???

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:52

wahahahahah, haar smoel ook _0-