Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Milly_ schreef:hoe oud is je oma?
Larisske schreef:Ik mag pas binnen 3 jaar gaan stappen en heb het er voor over om maar 1 of 2x in de maand te doen voor mijn hond.Als mijn hond iets voorkrijgt ofzo dit zeg ik tegen mijn ouders ook als Lady iets voorkrijgt blijf ik thuis van school dit meen ik ook ik sta altijd klaar voor mijn dieren.
Milly_ schreef:Larisske schreef:Ik mag pas binnen 3 jaar gaan stappen en heb het er voor over om maar 1 of 2x in de maand te doen voor mijn hond.Als mijn hond iets voorkrijgt ofzo dit zeg ik tegen mijn ouders ook als Lady iets voorkrijgt blijf ik thuis van school dit meen ik ook ik sta altijd klaar voor mijn dieren.
zo komt het beetje over van "Is een zorg voor later..."
Maar zeg eens, waarom kan je al die leuke dingen niet doen met Lady?
Larisske schreef:Milly_ schreef:hoe oud is je oma?
64 maar ze is een fitte oma hoor mijn zusje van 8 daar word mee gedanst paardje gespeeld enz
Milly_ schreef:Ken je het gevoel als je in een opwelling een super mooi en duur shirtje koopt, en achteraf iets hebt van, jeetje eigenlijk was het wel wat te duur en had ik het misschien beter niet gedaan...
Dat heb ik namelijk nog wel eens voor![]()
Dit gaat niet over een stom shirtje, maar over een levend wezen, waar je makkelijk 10jaar verplichtingen aan hebt...
Laat het allemaal een tijdje bezinken, doe niets in een opwelling, en zorg dat je ouders het 100%met je eens zijn, en zorg altijd voor een backup-plan...
Wacht er nog wat mee, ondertussen heb je nogaltijd Lady
kimmie261 schreef:ik heb hier 6 honden rondlopen waarvan er 2 hun leven in een kennel hebben doorgebracht als wij weg waren,en nu buiten leven..
als je de honden eraan went,en zorgt dat ze een droog en warm hok hebben,en samen kunnen zitten,ja hoor...geen probleem..
en jaloezie,ik neem hier altijd 1 hond overal mee naartoe,nergens problemen mee,de anderen blijven thuis...
ook het kroelen met de individuele honden,maakt de anderen niet jaloers,mogen ze ook niet.
ik zou alleen zelf niet een hond alleen in een hok doen,maar saampjes,ja hoor..ze vermaken zich wel
kimmie261 schreef:is het de kennel met dat schuurtje erbij??
ja hoor is groot zat
vroeger(een paar jaar geleden) zaten de 2 argentijnen in huis in een afgezette kennel,anders was mijn huis geruïneerd als ik thuis kwam,die kennel was 3 bij 3...
ze vonden het er heerlijk in ,was echt hun plekje,konden erin spelen,hadden daar lekkere kluiven,een bak brokken en water...
nu leven ze inmiddels al een jaar of 5 buiten met zijn 2 tjes,en hebben ze een slaaphok van 2 bij 7m en een tuin van 300m2 waar ze in kunnen spelen en rennen enz
ik haal ze weleens binnen,maar na een uur liggen ze dan voor de buitendeur,ze willen gewoon graag buiten zijn...
kimmie261 schreef:phoe,ik zou als je een pup neemt niet als pup meteen in dat grote hok zetten,maar inderdaad een beetje opbouwen..
maar vanaf een half jaartje oud kunnen ze als je het goed opbouwt wel fulltime buiten zijn...
sommige mensen leren hun hond aan in een bench te slapen als ze weggaan,jij leert jou hond in de kennel te gaan slapen..
ik zou hem alleen wel lekker met zijn 2tjes erin doen,als je ouders dat niet vervelend vinden...
hou er wel rekening mee,dat honden snachts ook spelen,evt dat buren daar niet over gaan klagen,als ze wat herrie maken...
moniekk schreef:hok ziet er netjes uit, als je een opening maakt zodat hij naar binnen kan is dat prima!
als je de hond van begin af in die ren hebt kan dat geen kwaad.
en idd als je serieus met een hond aan de gang wil moet je zorgen dat er geen andere mensen met die hond lopen stinkmodder en dat je er alleen zelf mee bezig bent. dus dan is een ren idd beter.