Hondenvraagje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larisske

Re: Hondenvraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:11

Ik mag pas binnen 3 jaar gaan stappen en heb het er voor over om maar 1 of 2x in de maand te doen voor mijn hond.Als mijn hond iets voorkrijgt ofzo dit zeg ik tegen mijn ouders ook als Lady iets voorkrijgt blijf ik thuis van school dit meen ik ook ik sta altijd klaar voor mijn dieren.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:11

Milly_ schreef:
hoe oud is je oma?

64 maar ze is een fitte oma hoor mijn zusje van 8 daar word mee gedanst paardje gespeeld enz

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:14

Larisske schreef:
Ik mag pas binnen 3 jaar gaan stappen en heb het er voor over om maar 1 of 2x in de maand te doen voor mijn hond.Als mijn hond iets voorkrijgt ofzo dit zeg ik tegen mijn ouders ook als Lady iets voorkrijgt blijf ik thuis van school dit meen ik ook ik sta altijd klaar voor mijn dieren.

zo komt het beetje over van "Is een zorg voor later..."
Maar zeg eens, waarom kan je al die leuke dingen niet doen met Lady?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:16

Milly_ schreef:
Larisske schreef:

zo komt het beetje over van "Is een zorg voor later..."
Maar zeg eens, waarom kan je al die leuke dingen niet doen met Lady?

Mijn pa heeft altijd behoefte om op een zondag ochtend naar wallonië te gaan wandelen.Dan kan ik dus nooit meedoen aan wedstrijden en dus ook nooit op een zondag naar de hondenschool en woensdag is de les te laat dus nu kan ik zelfs niet meer naar de hondenschool.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:18

Ik zou, als ik alles bij elkaar neem, gewoon eens met je ouders over Lady gaan praten.

Jij wilt graag trainen met Lady. Dit mag niet, en nu wil je graag je EIGEN hond, om samen naar elkaar toe te groeien en alsnog te gaan trainen.

Ik heb zelf 2 honden; één van pup af aan, de ander een herplaatser. De leeftijd van de hond zegt niets over de band die je ermee krijgt. Ik denk dat jij en Lady enorm ver samen zouden kunnen komen.

Dus... de beste oplossing hier is met je vader overleggen WAAROM je niet met Lady mag sporten. Lady zou het geweldig vinden, jij ook. Lady is een bordercollie; wandelen is leuk, maar trainen is geestelijk vermoeiender... en dat is veel waard!

Kortom; Liever op sport met Lady dan een tweede hond.

En wat zondagochtend betreft; Trainingen worden echt niet alleen op zondag gegeven, en er zijn vast ook wedstrijden op andere (weekend)dagen.
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 28-03-08 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:19

zijn er geen andere hondenscholen in de buurt die andere lesdagen hebben? Ik denk dat als je echt intensief les gaat volgen en het echt goed gaat dat je misschien een deal kunt sluiten met je vader dat jij met Lady op wedstrijd mag, en wanneer er geen wedstrijd is hij kan gaan wandelen?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:19

Andere hondenscholen zijn er niet.En hij wil echt niet dat ik wedstrijden met Lady doe

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:20

Jeetje, wat vallen jullie dit meisje af zeg.
Ze zet gewoon haar gedachte op bokt en als ze naar jullie advies luistert en er nog eens goed bij na denkt of er een andere oplossing is, word er geroepen dat ze plotseling verandert van gedachte (nogal logisch als ze eerst om advies en tips vraagt).
Het kan wel wat vriendelijker Vork.

Zelf heb ik ook mijn vraagtekens erbij.
Je moeder wilt de hond die jullie nu al hebben liever niet binnen, maar een 2e hond erbij (al is het buiten) vind ze niet erg?

Voor de rest ga ik mee met wat milly en nakisha zegt Ja.
Ik hoop dat je een verstandige beslissing maakt Lachen, succes ermee.
Ik hoop dat je vooral alles goed bespreekt met je ouders.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:24

Larisske schreef:
Milly_ schreef:
hoe oud is je oma?

64 maar ze is een fitte oma hoor mijn zusje van 8 daar word mee gedanst paardje gespeeld enz

Ook al is je oma nog erg fit, en 64 is idd nog niet zo oud, is er altijd kans dat je oma slecht ter been geraakt(toch hoger risico dan een gemiddelde leeftijd). Daarbij kan je het karakter van je nieuwe hond niet voorspellen, 64j is toch niet meer de leeftijd om achter een hyperactieve puberale border collie te rennen...

Wat ik wil zeggen dat je toch altijd een backup plan moet hebben, "wat als..."
Laatst bijgewerkt door Milly_ op 28-03-08 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:26

Ik vind dat je ouders hier 100% moeten achter staan, anders komt er hoogst waarschijnlijk ruzie van,
en wie moet dat meestal bekopen?
juist ja... de hond!

en dat wil niemand toch?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:28

Nee zeker niet ik ga het binnenkort het er eens met mijn ouders over hebben.En als de hond er komt zou het dan beter zijn om ze misschien s'nachts appart te laten slapen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:32

Waarom zou je ze apart laten slapen? En wie moet dan waar slapen? Onze honden slapen altijd samen.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:33

Ze zouden dan allebei in een ongeveer evengrote kamer.En appart slapen om ze dan niet zonder toezicht aleen te laten in het bein

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:36

Ken je het gevoel als je in een opwelling een super mooi en duur shirtje koopt, en achteraf iets hebt van, jeetje eigenlijk was het wel wat te duur en had ik het misschien beter niet gedaan...
Dat heb ik namelijk nog wel eens voor Bloos
Dit gaat niet over een stom shirtje, maar over een levend wezen, waar je makkelijk 10jaar verplichtingen aan hebt...
Laat het allemaal een tijdje bezinken, doe niets in een opwelling, en zorg dat je ouders het 100%met je eens zijn, en zorg altijd voor een backup-plan...

Wacht er nog wat mee, ondertussen heb je nogaltijd Lady

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:37

Milly_ schreef:
Ken je het gevoel als je in een opwelling een super mooi en duur shirtje koopt, en achteraf iets hebt van, jeetje eigenlijk was het wel wat te duur en had ik het misschien beter niet gedaan...
Dat heb ik namelijk nog wel eens voor Bloos
Dit gaat niet over een stom shirtje, maar over een levend wezen, waar je makkelijk 10jaar verplichtingen aan hebt...
Laat het allemaal een tijdje bezinken, doe niets in een opwelling, en zorg dat je ouders het 100%met je eens zijn, en zorg altijd voor een backup-plan...

Wacht er nog wat mee, ondertussen heb je nogaltijd Lady

Het is zeker niet meer voor dit jaar hoor.En we hebben Lady nu 4 jaar maar nu komt haar ras echt naar boven ze begint zich steeds meer aan mijn papa te hechten en dus ook minder aan mij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:51

ik heb hier 6 honden rondlopen waarvan er 2 hun leven in een kennel hebben doorgebracht als wij weg waren,en nu buiten leven..

als je de honden eraan went,en zorgt dat ze een droog en warm hok hebben,en samen kunnen zitten,ja hoor...geen probleem..

en jaloezie,ik neem hier altijd 1 hond overal mee naartoe,nergens problemen mee,de anderen blijven thuis...

ook het kroelen met de individuele honden,maakt de anderen niet jaloers,mogen ze ook niet.

ik zou alleen zelf niet een hond alleen in een hok doen,maar saampjes,ja hoor..ze vermaken zich wel Lachen

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:52

kimmie261 schreef:
ik heb hier 6 honden rondlopen waarvan er 2 hun leven in een kennel hebben doorgebracht als wij weg waren,en nu buiten leven..

als je de honden eraan went,en zorgt dat ze een droog en warm hok hebben,en samen kunnen zitten,ja hoor...geen probleem..

en jaloezie,ik neem hier altijd 1 hond overal mee naartoe,nergens problemen mee,de anderen blijven thuis...

ook het kroelen met de individuele honden,maakt de anderen niet jaloers,mogen ze ook niet.

ik zou alleen zelf niet een hond alleen in een hok doen,maar saampjes,ja hoor..ze vermaken zich wel Lachen

Denk je dat mijn kennel wel groot genoeg is

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:53

Ik heb zelf niet echt last gehad van borders die zich aan 1 persoon hechten. Ze weten heel goed wie 'hun mensen' zijn en werken met iedereen.

Onze hond loopt met iedereen.
Misschien moet je er toch meer energie in steken? Verward

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:56

is het de kennel met dat schuurtje erbij??

ja hoor is groot zat

vroeger(een paar jaar geleden) zaten de 2 argentijnen in huis in een afgezette kennel,anders was mijn huis geruïneerd als ik thuis kwam,die kennel was 3 bij 3...

ze vonden het er heerlijk in ,was echt hun plekje,konden erin spelen,hadden daar lekkere kluiven,een bak brokken en water...

nu leven ze inmiddels al een jaar of 5 buiten met zijn 2 tjes,en hebben ze een slaaphok van 2 bij 7m en een tuin van 300m2 waar ze in kunnen spelen en rennen enz

ik haal ze weleens binnen,maar na een uur liggen ze dan voor de buitendeur,ze willen gewoon graag buiten zijn... Lachen

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:58

kimmie261 schreef:
is het de kennel met dat schuurtje erbij??

ja hoor is groot zat

vroeger(een paar jaar geleden) zaten de 2 argentijnen in huis in een afgezette kennel,anders was mijn huis geruïneerd als ik thuis kwam,die kennel was 3 bij 3...

ze vonden het er heerlijk in ,was echt hun plekje,konden erin spelen,hadden daar lekkere kluiven,een bak brokken en water...

nu leven ze inmiddels al een jaar of 5 buiten met zijn 2 tjes,en hebben ze een slaaphok van 2 bij 7m en een tuin van 300m2 waar ze in kunnen spelen en rennen enz

ik haal ze weleens binnen,maar na een uur liggen ze dan voor de buitendeur,ze willen gewoon graag buiten zijn... Lachen

Ja dat schuurtje zou dan dienen om in te slapen vanaf welke leeftijd mag een hond buiten we bouwen wel op eerst een halfuurtje dan een uurtje enzo verder

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:02

phoe,ik zou als je een pup neemt niet als pup meteen in dat grote hok zetten,maar inderdaad een beetje opbouwen..

maar vanaf een half jaartje oud kunnen ze als je het goed opbouwt wel fulltime buiten zijn...

sommige mensen leren hun hond aan in een bench te slapen als ze weggaan,jij leert jou hond in de kennel te gaan slapen.. Lachen

ik zou hem alleen wel lekker met zijn 2tjes erin doen,als je ouders dat niet vervelend vinden...

hou er wel rekening mee,dat honden snachts ook spelen,evt dat buren daar niet over gaan klagen,als ze wat herrie maken...

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 00:06

kimmie261 schreef:
phoe,ik zou als je een pup neemt niet als pup meteen in dat grote hok zetten,maar inderdaad een beetje opbouwen..

maar vanaf een half jaartje oud kunnen ze als je het goed opbouwt wel fulltime buiten zijn...

sommige mensen leren hun hond aan in een bench te slapen als ze weggaan,jij leert jou hond in de kennel te gaan slapen.. Lachen

ik zou hem alleen wel lekker met zijn 2tjes erin doen,als je ouders dat niet vervelend vinden...

hou er wel rekening mee,dat honden snachts ook spelen,evt dat buren daar niet over gaan klagen,als ze wat herrie maken...

Lady blaft als ze alleen in de kennel is vooral womdat ze zich verveeld

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:10

hok ziet er netjes uit, als je een opening maakt zodat hij naar binnen kan is dat prima!
als je de hond van begin af in die ren hebt kan dat geen kwaad.
en idd als je serieus met een hond aan de gang wil moet je zorgen dat er geen andere mensen met die hond lopen kloten en dat je er alleen zelf mee bezig bent. dus dan is een ren idd beter.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 00:14

moniekk schreef:
hok ziet er netjes uit, als je een opening maakt zodat hij naar binnen kan is dat prima!
als je de hond van begin af in die ren hebt kan dat geen kwaad.
en idd als je serieus met een hond aan de gang wil moet je zorgen dat er geen andere mensen met die hond lopen stinkmodder en dat je er alleen zelf mee bezig bent. dus dan is een ren idd beter.

Wat denk jij ook samen in de ren.En dat bedoel ik mijn papa zegt dat lady dat mag en dat niet en ik zeg dat ze dat wel mag en dat dan weer niet mijn zusje laat dat dan weer toe en dat dan weer wel.En ook in haar training ik gebruik korte woorden en altijd hetzelfde zoals Af,Zit,Blijf,Sta en mijn papa gebruikt weer Lig,Ga zitten,daar,recht en mijn zus gewoon alles en ze weet al bijna niet meer wat doen en als ik er iets in stamp en het er eindelijk inzit is het er zo weer uit Verdrietig

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:15

tja,dat moet je je wel beseffen,als je ze buiten houdt dat ze daar wel gaan spelen,en waken en soms ook blaffen...

en sommige honden vinden een kennel echt helemaal niets,dus je moet wel zeker weten dat de oudere hond dan wel in de kennel zou kunnen blijven.

vandaar dat je ze van pup af aan dan wel moet leren dat een kennel een vaste plek voor ze is.

zeker buiten hebben honden vrij veel prikkels om op te reageren.

1 argentijn heb ik pas op wat oudere leeftijd in een kennel geleerd te verblijven,maar dus wel met die jongere hond erbij,en dat is goed gegaan,hij heeft weinig problemen gegeven(al vind ik het persoonlijk weinig verschil maken om bv een hond op de "gang" te laten als mensen weg gaan,wat je veel hoort,of in een kennel,je geeft ze bij alle 2 een eigen vaste plek)

de jongere hond is van jongs af aan geleerd om in de kennel te gaan als we weggingen,en voelt zich daar heel duidelijk erg prettig...

maar hou wel rekening met evt geblaf of speel geluiden in de tuin als ze samen in de ren zitten.. Lachen

overigens zijn er zat honden die alleen verblijven in een kennel,maar persoonlijk zou ik dat erg eenzaam vinden,het zijn toch roedeldieren,en een maatje erbij is dan wel zo fijn voor ze..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 29-03-08 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt